0112-KDIL3.4012.310.2022.2.AK - Wyłączenie z VAT małych prezentów

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 19 października 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL3.4012.310.2022.2.AK Wyłączenie z VAT małych prezentów

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 sierpnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 sierpnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

* Braku opodatkowania nieodpłatnego przekazania upominków o jednostkowej cenie nabycia do 20 zł;

* Braku obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej nieodpłatnego przekazania ww. upominków.

Uzupełnili go Państwa - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 27 września 2022 r. (wpływ 3 października 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Jako spółka cywilna prowadzą Państwo stację kontroli pojazdów i stację paliw. Cena za badanie techniczne pojazdu jest uregulowana Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.

Do badania technicznego klient otrzymuje upominek, między innymi paliwo (gaz LPG, benzynę, olej napędowy). Jest to element, który ma zachęcić Państwa klientów do skorzystania z usług.

Do 31 grudnia 2020 r., w związku z tym, iż cena nabycia takiego towaru (paliwa, które otrzymywał klient) przekraczała 10 zł (było to ok. 11-16 zł), przekazywane towary były ewidencjonowane na kasie fiskalnej i opodatkowane podatkiem VAT.

Od 1 stycznia 2021 r. na mocy art. 7 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług, podwyższono kwotę prezentów o małej wartości do 20 zł. Obecnie przekazywane przez Państwa upominki zachęcające klientów do nabycia usług badanie technicznego pojazdu, w tym paliwo (gaz LPG, benzyna, olej napędowy) nie przekraczają kwoty 20 zł.

Prezenty, o których mowa we wniosku, pochodzą z towarów handlowych nabytych w celu dalszej odsprzedaży.

Jako że przekazywane upominki związane są z prowadzoną przez Państwa działalnością gospodarczą, przysługuje Państwu prawo do odliczenia VAT z tytułu ich nabycia.

Pytania

1. Czy nieodpłatne przekazanie upominków, w tym paliwa (gazu LPG, benzyny, oleju napędowego) o jednostkowej cenie nabycia do 20 zł klientowi, który wykonał u Państwa badanie techniczne, można potraktować jako prezent o małej wartości i nie odprowadzać podatku VAT od takiego przekazania towarów?

2. Czy w związku z potraktowaniem nieodpłatnego przekazania paliwa (gazu LPG, benzyny, oleju napędowego) klientowi jako prezentu o małej wartości (do 20 zł), są Państwo obowiązani do ewidencjonowania takiego nieodpłatnego przekazania paliwa na kasie fiskalnej?

Państwa stanowisko w sprawie

Pytanie 1

Państwa zdaniem nieodpłatne przekazanie upominków, w tym paliwa (gazu LPG, benzyny, oleju napędowego) o jednostkowej cenie nabycia do 20 zł klientowi, który wykonał u Państwa badanie techniczne, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2) wszelkie inne darowizny - jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Artykuł 7 ust. 3 mówi, że przepisu tego nie stosuje się do przekazywanych prezentów o małej wartości i próbek, jeżeli przekazanie to następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika.

Przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

- łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł (bez podatku), jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;

- których przekazania nie ujęto w ww. ewidencji, jeżeli jednostkowa cena ich nabycia (bez podatku), określona w momencie przekazania towaru, nie przekracza kwoty 20 zł.

Zatem jeżeli towary spełniają definicję prezentów o małej wartości i przekazanie następuje na cele działalności gospodarczej, a tak jest w tym przypadku, to przekazanie nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

Taką odpowiedź otrzymali Państwo w dniu 31 marca 2021 r. na zadane drogą mailową pytanie do Krajowej Informacji Skarbowej (Identyfikator zapytania: (...)).

Pytanie 2

Państwa zdaniem nieodpłatne przekazanie paliwa (gazu LPG, benzyny, oleju napędowego) klientowi jako prezentu o małej wartości (do 20 zł) nie podlega ewidencji w kasie fiskalnej.

Jeżeli towary spełniają definicję prezentów o małej wartości, to przekazanie nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. W takim przypadku nie mają Państwo obowiązku również ewidencjonowania na kasie rejestrującej takiego przekazania, w tym paliwa, bo nie jest to przekazanie towaru, ale prezentu o małej wartości do 20 zł.

Taką odpowiedź otrzymali Państwo w dniu 31 marca 2021 r. na zadane drogą mailową pytanie do Krajowej Informacji Skarbowej (Identyfikator zapytania: (...)).

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Zgodnie z treścią art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą":

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Przy czym, na mocy art. 2 pkt 6 ustawy:

Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się również przekazanie nieodpłatnie przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa, w szczególności:

1) przekazanie lub zużycie towarów na cele osobiste podatnika lub jego pracowników, w tym byłych pracowników, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych, członków stowarzyszenia,

2) wszelkie inne darowizny - jeżeli podatnikowi przysługiwało, w całości lub w części, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów lub ich części składowych.

Artykuł 7 ust. 3 ustawy stanowi, że:

Przepisu ust. 2 nie stosuje się do przekazywanych prezentów o małej wartości i próbek, jeżeli przekazanie to następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika.

Zgodnie z art. 7 ust. 4 ustawy:

Przez prezenty o małej wartości, o których mowa w ust. 3, rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

1)

o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł (bez podatku), jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;

2)

których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt 1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 20 zł.

W świetle przywołanych uregulowań, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług - co do zasady - podlega każde nieodpłatne przekazanie towarów należących do przedsiębiorstwa, z którym wiąże się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel, o ile podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu, imporcie lub wytworzeniu tych towarów lub ich części składowych.

Wyjątek stanowi m.in. przekazanie towarów stanowiących, zdefiniowane w art. 7 ust. 4 ustawy o podatku od towarów i usług, prezenty o małej wartości.

Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, że prowadzą Państwo stację kontroli pojazdów i stację paliw. Do badania technicznego pojazdu klient otrzymuje upominek, między innymi paliwo (gaz LPG, benzynę, olej napędowy). Jest to element, który ma zachęcić Państwa klientów do skorzystania z Państwa usług. Obecnie przekazywane przez Państwa upominki zachęcające klientów do nabycia usług badania technicznego pojazdu, w tym paliwo (gaz LPG, benzyna, olej napędowy) nie przekraczają kwoty 20 zł. Prezenty te pochodzą z towarów handlowych nabytych w celu dalszej odsprzedaży. Jako że przekazywane upominki związane są z prowadzoną przez Państwa działalnością gospodarczą, przysługuje Państwu prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu ich nabycia.

W pierwszej kolejności Państwa wątpliwości dotyczą uznania nieodpłatnie przekazanych upominków o jednostkowej cenie nabycia do 20 zł za prezenty o małej wartości i braku obowiązku odprowadzenia podatku VAT od przekazania tych towarów.

Jak wskazano wyżej, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 7 ust. 2 ustawy nie podlega przekazanie prezentów o małej wartości, jeśli przekazanie to następuje na cele związane z działalnością gospodarczą podatnika (art. 7 ust. 3 ustawy).

Natomiast z ww. art. 7 ust. 4 ustawy wynika, że jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 20 zł, jego wydanie nie będzie podlegać opodatkowaniu.

Mając na względzie powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy wskazać należy, że nieodpłatne przekazanie towarów, których jednostkowa cena nabycia (bez podatku) - określone w momencie przekazywania - nie przekracza 20 zł, nie stanowi dostawy towarów i nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Wynika to z faktu, że upominki dołączane przez Państwa do badania technicznego stanowią towary, o których mowa w art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy, a ich przekazanie następuje na cele związane z Państwa działalnością gospodarczą.

Skoro zatem w ramach i dla celów prowadzonej działalności gospodarczej dołączają Państwo do badania technicznego upominki, których jednostkowa cena nabycia nie przekracza 20 zł, to ich nieodpłatne przekazanie jest wyłączone z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 7 ust. 3 w związku z art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy.

Podsumowując, nieodpłatne przekazanie upominków, w tym paliwa (gazu LPG, benzyny, oleju napędowego) o jednostkowej cenie nabycia do 20 klientowi, który wykonał u Państwa badanie techniczne należy potraktować jako prezent o małej wartości. W związku z tym, nie mają Państwo obowiązku odprowadzania podatku VAT od przekazania tych upominków.

Tym samym Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 1 jest prawidłowe.

Kolejne Państwa wątpliwości dotyczą braku obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej nieodpłatnego przekazania upominków jako prezentów o małej wartości.

Odnosząc się do kwestii obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących należy wskazać, że zgodnie z art. 111 ust. 1 ustawy o VAT:

Podatnicy dokonujący sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych są obowiązani prowadzić ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących.

Powyższy przepis określa generalną zasadę, z której wynika, że obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej dotyczy wszystkich podatników, którzy dokonują sprzedaży na rzecz określonych w nim odbiorców, tj. osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych. Zatem podstawowym kryterium decydującym o obowiązku stosowania ewidencji za pomocą kas rejestrujących jest status nabywcy wykonywanych przez podatnika świadczeń.

Ponadto, w myśl ustawy o VAT ewidencjonowaniu na kasie rejestrującej podlega sprzedaż.

Pojęcie sprzedaży zostało zdefiniowane w art. 2 pkt 22 ustawy o VAT, zgodnie z którym:

Pod pojęciem sprzedaży rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Kwestie dotyczące zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących, regulują przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2021 r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 2442 z późn. zm.), zwane dalej rozporządzeniem.

W myśl § 2 ust. 1 i 2 rozporządzenia,

zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2023 r., czynności wymienione w załączniku do rozporządzenia.

W odniesieniu do niektórych czynności wymienionych w załączniku do rozporządzenia zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się zgodnie z warunkami określonymi w tym załączniku.

W poz. 43 załącznika do rozporządzenia w części II - sprzedaż dotycząca szczególnych czynności - zwolniono z obowiązku ewidencjonowania czynności wymienione w art. 7 ust. 1 pkt 5 i ust. 2 oraz w art. 8 ust. 2 ustawy.

Zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia,

Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i § 3, nie stosuje się w przypadku dostawy:

a)

gazu płynnego,

b)

części do silników (CN 8409 91 00 i 8409 99 00),

c)

silników do napędu pojazdów i motocykli, silników spalinowych tłokowych z zapłonem iskrowym i samoczynnym do różnego rodzaju jednostek, w tym motocykli (CN 8407 i 8408),

d)

nadwozi do pojazdów silnikowych (CN 8707),

e)

przyczep i naczep (CN 8716 10, 8716 31 00, ex 8716 39, 8716 40 00); kontenerów (CN 8609 00),

f)

części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (CN 8716 90),

g)

części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (CN 8708 i 9401 90 80), z wyłączeniem motocykli, to jest do: ciągników; pojazdów silnikowych do przewozu dziesięciu lub więcej osób z kierowcą; samochodów i pozostałych pojazdów silnikowych przeznaczonych zasadniczo do przewozu osób, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi; pojazdów silnikowych do transportu towarów; pojazdów silnikowych specjalnego przeznaczenia, innych niż te zasadniczo przeznaczone do przewozu osób lub towarów, w szczególności: pojazdów pogotowia technicznego, dźwigów samochodowych, pojazdów strażackich, betoniarek samochodowych, zamiatarek, polewaczek, przewoźnych warsztatów, ruchomych stacji radiologicznych,

h)

komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych oraz silników elektrycznych, prądnic i transformatorów (PKWiU ex 26 i ex 27.11),

i)

sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego (PKWiU ex 26.70.1),

j)

wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których dostawa nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, zwanej dalej "ustawą",

k)

zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych,

l)

wyrobów przeznaczonych do użycia, oferowanych na sprzedaż lub używanych jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych, bez względu na symbol CN,

m)

wyrobów tytoniowych (CN 2401, 2402, 2403), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,

n)

napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2%, napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów bezalkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5% (bez względu na kod CN), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów,

o)

perfum i wód toaletowych (CN 3303 00 10, 3303 00 90), z wyłączeniem towarów dostarczanych na pokładach samolotów.

Tym samym § 4 rozporządzenia zawiera katalog czynności, do których nie mają zastosowania zwolnienia przedmiotowe, podmiotowe oraz podmiotowo-przedmiotowe. Oznacza to, że podatnik dokonujący czynności wymienionych w ww. przepisie na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, nie ma prawa do korzystania ze zwolnienia z ewidencjonowania przy pomocy kasy rejestrującej. Wyłączenie to dotyczy jednak konkretnych wskazanych przez ustawodawcę czynności. Tak więc, w stosunku do pozostałych czynności, innych niż wymienione w § 4 ust. 1 ww. rozporządzenia, podatnik może korzystać z przewidzianych w rozporządzeniu tytułów zwolnieniowych, np. przedmiotowych określonych w § 2 ww. rozporządzenia, o ile spełni odrębne warunki.

Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że skoro w przedmiotowej sprawie nieodpłatne przekazanie upominków, w tym paliwa (gazu LPG, benzyny, oleju napędowego) o jednostkowej cenie nabycia do 20 zł klientowi, który wykonał u Państwa badanie techniczne, nie podlega opodatkowaniu VAT, to czynność ta nie będzie zrównana z odpłatną dostawą towarów, która podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, a w konsekwencji nie będzie podlegać obowiązkowi ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Podsumowując, w związku z uznaniem nieodpłatnego przekazania paliwa (gazu LPG, benzyny, oleju napędowego) klientowi za prezent o małej wartości (do 20 zł) nie mają Państwo obowiązku ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej nieodpłatnego przekazania tych upominków na rzecz klientów.

Tym samym Państwa stanowisko w zakresie nr 2 jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Należy zaznaczyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2022 r. poz. 329, z późn. zm.; dalej jako "p.p.s.a.".

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl