0112-KDIL3-1.4011.100.2019.1.AG - Odliczenie od dochodu dokonanej darowizny.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 14 maja 2019 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL3-1.4011.100.2019.1.AG Odliczenie od dochodu dokonanej darowizny.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 17 kwietnia 2019 r. (data wpływu 24 kwietnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości odliczenia od dochodu dokonanej darowizny - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości odliczenia od dochodu dokonanej darowizny.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest osobą fizyczną, pracownikiem A sp. z o.o. (dalej: A, Spółka). Spółka jest zaangażowana w działalność charytatywną na podstawie zawartej z Fundacją B (dalej: Fundacja) umowy współpracy.

Fundacja posiada status organizacji pożytku publicznego i prowadzi działalność w sferze zadań publicznych. Współpraca Spółki z Fundacją dotyczy projektu "C", którego celem jest pomoc pracownikom A i ich rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej i wymagającym w związku z tym pomocy finansowej (np. samotnym matkom z małoletnimi dziećmi, które zapadły na chorobę nowotworową). Pomoc przydzielana jest po pozytywnym rozpatrzeniu przez Komisję weryfikującą wniosku o jej przyznanie.

W ramach prowadzonej z Fundacją współpracy wdrożono w Spółce możliwość przekazywania przez pracowników, za pośrednictwem pracodawcy, części wynagrodzenia jako darowizny na cele Fundacji, a konkretnie na rzecz projektu "C". Pracownicy chcący wesprzeć ww. projekt zawierają z Pracodawcą umowę o potrąceniu części wynagrodzenia tytułem darowizny na rzecz Fundacji. Spółka po potrąceniu z wynagrodzenia pracownika wskazanej przez niego kwoty przekazuje ją następnie na konto Fundacji.

W podobny sposób mogą wesprzeć Fundację także osoby zatrudnione przez Spółkę na podstawie umowy cywilno-prawnej, np. umowy zlecenia, którym Spółka wypłaca wynagrodzenia. Na podstawie odrębnej umowy, Spółka potrąca ustaloną kwotę z wynagrodzenia przysługującego od niej zleceniobiorcy i przekazuje ją na konto Fundacji.

Wnioskodawca planuje dokonać darowizny na rzecz Fundacji w przedstawionym powyżej schemacie (dalej: Darowizna). W związku z tym, Wnioskodawca zamierza zawrzeć ze Spółką umowę o potrąceniu części jego wynagrodzenia tytułem Darowizny (dalej: Umowa). Może to nastąpić jednorazowo (umowa jednorazowego potrącenia) lub też regularnie (umowa na comiesięczne potrącenia). Z treści Umowy będą wynikać przede wszystkim następujące informacje: dane darczyńcy (czyli Wnioskodawcy) i obdarowanego (Fundacji), kwota darowizny (w przypadku umowy na comiesięczne potrącenia - kwota comiesięcznej darowizny) oraz cel, na który zostanie ona przekazana (projekt "C").

Wskazana przez Wnioskodawcę w Umowie kwota zostanie następnie przekazana tytułem Darowizny na konto bankowe Fundacji. Przekazanie będzie następować drogą przelewu bankowego, dokonywanego przez Spółkę. Dowód przelewu będzie dostępny w Spółce. Z wewnętrznej ewidencji prowadzonej przez Spółkę będzie wynikać, jakie darowizny (od których pracowników i w jakich kwotach) złożyły się na kwotę przelewu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy przekazana przez Wnioskodawcę Darowizna będzie podlegać odliczeniu od jego dochodu stanowiącego podstawę obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 9 lit. a ustawy o PIT?

Zdaniem Wnioskodawcy, wskazana w opisie zdarzenia przyszłego Darowizna będzie podlegać odliczeniu od jego dochodu stanowiącego podstawę obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych. Na możliwość odliczenia nie będzie miał wpływu sposób przekazania Darowizny (poprzez potrącenie z wynagrodzenia Wnioskodawcy, a nie bezpośredni przelew z rachunku Wnioskodawcy na rachunek obdarowanego).

Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 9 lit. a ustawy o PIT, podstawę obliczenia podatku stanowi dochód po odliczeniu m.in. darowizn przekazanych na cele określone w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego, organizacjom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy, prowadzącym działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych, realizującym te cele, nie więcej jednak niż kwoty stanowiącej 6% dochodu.

W myśl przepisu art. 26 ust. 6b ustawy o PIT podatnicy korzystający z odliczenia darowizny, o której mowa w ust. 1 pkt 9, są obowiązani wykazać w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1, kwotę przekazanej darowizny, kwotę dokonanego odliczenia oraz dane pozwalające na identyfikację obdarowanego.

Dodatkowo, zgodnie z art. 26 ust. 7 pkt 1 ustawy o PIT, w przypadku darowizny pieniężnej wysokość wydatków z tego tytułu ustala się na podstawie dowodu wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy.

Zgodnie z powyżej przywołanymi przepisami, w kwestii możliwości odliczenia darowizny od dochodu, istotne znaczenie ma:

1.

cel, na który przekazywana jest darowizna (określony w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

2.

statut obdarowanego jako organizacji prowadzącej działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych (zgodnie z art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

3.

właściwy sposób udokumentowania darowizny.

Odnosząc powyższe do przedstawionego w niniejszym wniosku opisu zdarzenia przyszłego, należy stwierdzić, że Darowizna, która zostanie przekazana przez Wnioskodawcę na rzecz Fundacji spełnia wszystkie ww. przesłanki dla możliwości odliczenia jej od dochodu stanowiącego podstawę obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych.

Po pierwsze, jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego, Wnioskodawca zamierza przekazać Darowiznę na cel projektu "C", stworzonego by nieść pomoc pracownikom A i ich rodzinom, znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej i wymagającym w związku z tym pomocy finansowej. Darowizna zostanie zatem dokonana na cel określony w art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, tj. na zadanie w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób (cel ten zostanie jednoznacznie określony dzięki weryfikacji wniosków o przyznanie pomocy przez Komisję).

Po drugie, Fundacja, na rzecz której Wnioskodawca zamierza dokonać Darowizny jest organizacją prowadzącą działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych w myśl art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

W odniesieniu zaś do ostatniej z ww. przesłanek możliwości odliczenia darowizny od dochodu, tj. dotyczącej właściwego sposobu jej dokumentowania, należy stwierdzić, że jest ona spełniona, gdy przekazanie darowizny nastąpi przez podatnika i będzie on posiadać dowód wpłaty środków będących przedmiotem darowizny na rachunek obdarowanego. Zdaniem Wnioskodawcy, możliwość odliczenia od dochodu kwoty darowizny nie jest tym samym uzależniona od dokonania przelewu bezpośrednio z rachunku darczyńcy na rachunek obdarowanego. W przekazaniu środków obdarowanemu może pośredniczyć osoba trzecia. Z przywołanych wyżej przepisów wynika bowiem wyłącznie, że w celu dokonania przedmiotowego odliczenia muszą być spełnione jedynie następujące okoliczności:

1.

darowizna musi być dokonana przez podatnika, który faktycznie poniesie jej ekonomiczny ciężar;

2.

darowizna dokonana przelewem na rachunek bankowy obdarowanego powinna być udokumentowana przez podatnika będącego darczyńcą potwierdzeniem dokonania przelewu.

Biorąc powyższe pod uwagę, w analizowanym przypadku, Darowizna zostanie udokumentowana zgodnie z wynikającymi z ustawy o PIT wymogami dla możliwości odliczenia jej od dochodu. Wnioskodawca będzie bowiem podmiotem, który dokona darowizny, tj. faktycznie poniesie jej ekonomiczny ciężar. Jak bowiem wynika z treści Umowy, Spółka potrąci kwotę Darowizny z wynagrodzenia należnego Wnioskodawcy, a więc ze środków, których jest on właścicielem/dysponentem. Wnioskodawca będzie zatem podmiotem wydającym dyspozycję dla pracodawcy w zakresie posiadanych przez niego środków finansowych, dotyczącą wykorzystania tych środków. Rola pracodawcy w tej transakcji będzie natomiast ograniczona wyłącznie do dokonania technicznej czynności, tj. wykonania przelewu środków na rzecz obdarowanego. Dodatkowo, dokonanie Darowizny będzie udokumentowane potwierdzeniem dokonania przelewu bankowego na rzecz Fundacji.

Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż to, że fizycznie przelew środków z tytułu Darowizny nastąpi z konta należącego do Spółki (która będzie pośredniczyć w przekazaniu tych środków Fundacji) nie pozbawia Wnioskodawcy prawa do jej odliczenia od dochodu, gdyż przekazane środki nie są środkami należącymi do Spółki, tylko środkami należącymi do Wnioskodawcy.

W świetle powyższego należy przyjąć, że Darowizna spełnia wszystkie trzy wskazane wcześniej przesłanki dla możliwości odliczenia jej od dochodu Wnioskodawcy stanowiącego podstawę obliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych. Wnioskodawca ma wobec tego prawo do dokonania odpowiedniego odliczenia w rozliczeniu za rok, w którym środki zostały przekazane.

Podobne stanowisko zostało wyrażone przez m.in. przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 9 stycznia 2018 r. (nr: 0114-KDIP3-3.4011.549.2017.1.JK2), który stwierdził, że:

"Dokonanie darowizny z konta należącego do pracodawcy, który pośredniczy w przekazywaniu obdarowanym środków finansowych, nie pozbawia zatem prawa do odliczenia od dochodu przekazanej darowizny. (...) darowizna pieniężna, która zostanie przekazana na cele charytatywne za pośrednictwem pracodawcy, przy spełnieniu określonych ustawowo warunków, nie wyłącza możliwości odliczenia od dochodu kwoty darowizny w celu ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym".

Pomocniczo należy wskazać także na następujące interpretacje indywidualne, w których uznano za prawidłową analogiczną do prezentowanej w niniejszym wniosku wykładnię przedmiotowych przepisów (w zbliżonych stanach faktycznych):

* interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Łodzi z 6 sierpnia 2015 r., sygn. IPTPB2/4511-296/15-4/MP;

* interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 9 lipca 2015 r., sygn. IPPB4/4511-535/15-2/JK.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1509, z późn. zm.), opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Natomiast zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 9 lit. a ww. ustawy, podstawę obliczenia podatku, z zastrzeżeniem art. 29-30cb i art. 30da-30f, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 9, art. 23o, art. 23u, art. 24 ust. 1, 2, 3b-3e, 4-4e, 6 i 21 lub art. 24b ust. 1 i 2, po odliczeniu kwot darowizn przekazanych na cele określone w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego, organizacjom, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy, lub równoważnym organizacjom określonym w przepisach regulujących działalność pożytku publicznego obowiązujących w innym niż Rzeczpospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, prowadzącym działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych, realizującym te cele, z zastrzeżeniem ust. 6e, w wysokości dokonanej darowizny, nie więcej jednak niż kwoty stanowiącej 6% dochodu.

Podatnicy korzystający z odliczenia darowizn, o którym mowa w ust. 1 pkt 9 oraz wynikającego z odrębnych ustaw, są obowiązani wykazać w zeznaniu, o którym mowa w art. 45 ust. 1, kwotę przekazanej darowizny, kwotę dokonanego odliczenia oraz dane pozwalające na identyfikację obdarowanego (art. 26 ust. 6b cyt. ustawy).

Stosownie do treści art. 26 ust. 7 pkt 1 powołanej ustawy, wysokość wydatków na cele określone w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 7c, ustala się na podstawie dowodu wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy - w przypadku darowizny pieniężnej.

Z przytoczonych przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że aby można było dokonać odliczenia od dochodu darowizny, musi ona spełniać następujące warunki:

* być przekazana na cele określone w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

* obdarowanym musi być organizacja określona w art. 3 ust. 2 i 3 tej ustawy, prowadząca działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych

* i wreszcie - musi być właściwie udokumentowana.

Katalog zawarty w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688) zawiera różne cele pożytku publicznego, wśród których w punkcie 1 wymieniono m.in. zadania w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, że Wnioskodawca jest pracownikiem Spółki, która jest zaangażowana w działalność charytatywną na podstawie zawartej z Fundacją umowy współpracy. Fundacja ta posiada status organizacji pożytku publicznego i prowadzi działalność w sferze zadań publicznych. Współpraca Spółki z Fundacją dotyczy projektu, którego celem jest pomoc pracownikom Spółki i ich rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej i wymagającym w związku z tym pomocy finansowej (np. samotnym matkom z małoletnimi dziećmi, które zapadły na chorobę nowotworową).

W ramach prowadzonej z Fundacją współpracy wdrożono w spółce możliwość przekazywania przez pracowników, za pośrednictwem pracodawcy, części wynagrodzenia jako darowizny na cele Fundacji. Pracownicy chcący wesprzeć ww. projekt zawierają z pracodawcą umowę o potrąceniu części wynagrodzenia tytułem darowizny na rzecz Fundacji. Spółka po potrąceniu z wynagrodzenia pracownika wskazanej przez niego kwoty przekazuje ją następnie na konto Fundacji.

Wnioskodawca planuje dokonać Darowizny na rzecz Fundacji w przedstawionym powyżej schemacie. W związku z tym, Wnioskodawca zamierza zawrzeć ze Spółką umowę o potrąceniu części jego wynagrodzenia tytułem Darowizny. Może to nastąpić jednorazowo (umowa jednorazowego potrącenia) lub też regularnie (umowa na comiesięczne potrącenia). Z treści umowy będą wynikać przede wszystkim następujące informacje: dane darczyńcy (czyli Wnioskodawcy) i obdarowanego (Fundacji), kwota darowizny (w przypadku umowy na comiesięczne potrącenia - kwota comiesięcznej darowizny) oraz cel, na który zostanie ona przekazana. Przekazanie będzie następować drogą przelewu bankowego, dokonywanego przez Spółkę. Dowód przelewu będzie dostępny w Spółce. Z wewnętrznej ewidencji prowadzonej przez Spółkę będzie wynikać, jakie darowizny (od których pracowników i w jakich kwotach) złożyły się na kwotę przelewu.

Podkreślenia wymaga, że zasadniczą wagę w kwestii możliwości odliczenia darowizny ma właściwy sposób jej udokumentowania, który uregulowany został w art. 26 ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Właściwym dokumentem potwierdzającym dokonanie darowizny pieniężnej uprawniającym do skorzystania z ulgi, jest w oparciu o ww. przepis, dowód wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy.

Należy zauważyć, że użyte pojęcie "dowód wpłaty na rachunek płatniczy obdarowanego lub jego rachunek w banku, inny niż rachunek płatniczy" jest pojęciem szerokim i obejmuje swym zakresem rozmaite formy dowodzenia wpłat na rachunek obdarowanego. Dlatego też, wszelkie dowody wpłat na rachunek obdarowanego, z których oprócz numeru tego rachunku, jednoznacznie wynika nazwisko darczyńcy, kwota darowizny, jak również na jaki cel ją przekazano, będą stanowiły dla darczyńcy dowód, o którym mowa w powołanym wyżej przepisie.

W przypadkach, w których pracodawcy pośredniczą w przekazywaniu obdarowanym (fundacjom), środków finansowych pochodzących od podatników (rzeczywistych darczyńców) - podatnik (darczyńca), który chciałby skorzystać z przysługującego mu prawa do odliczenia od dochodu przekazanej darowizny - w celach dowodowych powinien dysponować kopią deklaracji darczyńcy, zawierającej co najmniej następujące dane: nazwisko darczyńcy, kwotę darowizny, jej cel oraz nazwę obdarowanego. Dodatkowo darczyńca powinien gromadzić dowody (np. paski płacowe), z których jednoznacznie będzie wynikać kwota przekazanej darowizny oraz dysponować np. kopią przelewu, którą sporządza pracodawca dla obdarowanego.

Dokonanie darowizny z konta należącego do pracodawcy, który pośredniczy w przekazywaniu obdarowanym środków finansowych, nie pozbawia zatem prawa do odliczenia od dochodu przekazanej darowizny.

Mając na uwadze powyższe, darowizna pieniężna, która zostanie przekazana na cele charytatywne za pośrednictwem pracodawcy, przy spełnieniu określonych ustawowo warunków, nie wyłącza możliwości odliczenia od dochodu kwoty darowizny w celu ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym. Darowizna pieniężna, którą pracownik będzie przekazywać za pośrednictwem pracodawcy, będzie podlegała odliczeniu od dochodu, gdy darowizna będzie przekazana na cele ze sfery zadań publicznych organizacji prowadzącej działalność pożytku publicznego. Darowizna pieniężna musi być odpowiednio udokumentowana. Kwota darowizny zmniejszająca dochód do opodatkowania nie może przekroczyć 6% dochodu darczyńcy (pracownika) uzyskanego w danym roku podatkowym. Kwotę dokonanego odliczenia należy wykazać w zeznaniu podatkowym składanym za dany rok podatkowy oraz w dołączonym do tego zeznania załączniku PIT/O, w którym należy podać również dane pozwalające na identyfikację obdarowanego, w szczególności jego nazwę.

W analizowanej sprawie Darowizna zostanie przekazana na pomoc pracownikom Spółki i ich rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej i wymagających w związku z tym pomocy finansowej, a więc na jeden z celów określonych w art. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Fundacja, na rzecz której Wnioskodawca zamierza przekazać Darowiznę jest organizacją pożytku publicznego, prowadzącą działalność w sferze zadań publicznych. Wnioskodawca zawrze ze Spółką Umowę, która będzie zawierać informacje dotyczące danych darczyńcy (Wnioskodawcy) i obdarowanego (Fundacji), kwoty darowizny oraz celu, na jaki zostanie ona przekazana. Przekazanie Darowizny będzie udokumentowane przelewem dostępnym w Spółce. Ponadto z wewnętrznej ewidencji prowadzonej przez Spółkę będzie wynikać jakie darowizny (od których pracowników i w jakich kwotach) złożyły się na kwotę przelewu. Zatem warunki uprawniające do dokonania odliczenia przedmiotowej Darowizny od dochodu Wnioskodawcy zostaną spełnione.

Podsumowując, nie ma przeszkód, aby Wnioskodawca dokonał odliczenia od dochodu kwot przedmiotowej Darowizny w zeznaniu podatkowym składanym za dany rok podatkowy. Tym samym przekazana przez Wnioskodawcę Darowizna będzie podlegać odliczeniu od jego dochodu stanowiącego podstawę obliczenia podatku dochodowego, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 9 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Odnosząc się do powołanych prze Wnioskodawcę pism urzędowych, tut. organ informuje, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl