0112-KDIL2-3.4012.648.2018.1.IP - Opodatkowanie usługi wykonania projektu aranżacji wnętrz wraz z udzieleniem licencji na korzystanie z niego przez zamawiającego lub przeniesieniem majątkowych praw do rozporządzania nim na zamawiającego.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 15 stycznia 2019 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL2-3.4012.648.2018.1.IP Opodatkowanie usługi wykonania projektu aranżacji wnętrz wraz z udzieleniem licencji na korzystanie z niego przez zamawiającego lub przeniesieniem majątkowych praw do rozporządzania nim na zamawiającego.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 listopada 2018 r. (data wpływu 28 listopada 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką VAT w wysokości 8% świadczonej przez Wnioskodawcę usługi wykonania projektu aranżacji wnętrz wraz z udzieleniem licencji na korzystanie z niego przez zamawiającego lub przeniesieniem majątkowych praw do rozporządzania nim na zamawiającego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 listopada 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania stawką VAT w wysokości 8% świadczonej przez Wnioskodawcę usługi wykonania projektu aranżacji wnętrz wraz z udzieleniem licencji na korzystanie z niego przez zamawiającego lub przeniesieniem majątkowych praw do rozporządzania nim na zamawiającego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. W jej ramach opracowywane będą projekty wystroju i aranżacji wnętrz, w tym: przygotowanie rzutów koncepcyjnych, projektów wykonawczych, zestawienie materiałów, jakie należy użyć w celu realizacji projektu, komputerowe wizualizacje tych wnętrz oraz nadzór autorski nad realizowanym projektem na życzenie zleceniodawcy. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towaru i usług, a jego PKD to 74.10.Z oraz 71.12.Z.

Przedmiotem dostawy będzie wykonanie przez Wnioskodawcę-projektanta dzieła (zwanego dalej Projektem) oraz udzielenie licencji na korzystanie z niego przez zamawiającego lub przeniesienie majątkowych praw do rozporządzania nim na zamawiającego. Świadcząc ww. usługi Wnioskodawca działa jako indywidualny twórca, w rozumieniu przepisów z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa do projektów aranżacji wnętrz będą wyłączną własnością Wnioskodawcy i nie będą obciążone prawami, ani roszczeniami osób trzecich. Wnioskodawca będzie ich ostatecznym twórcą. Z tytułu wykonania projektów, klient będzie zobowiązany zapłacić jednorazowe wynagrodzenie.

Projekty aranżacji wnętrz będą wykonywane samodzielnie i nie będą w ich wykonaniu uczestniczyć żadne osoby trzecie. Ponadto, każdy z wykonywanych przez niego projektów aranżacji wnętrz i inne usługi z tym związane będą miały niepowtarzalny i indywidualny charakter, dostosowany pod każdego odrębnego zleceniodawcę. Wnioskodawca brać będzie pod uwagę indywidualne gusta i preferencje rozwiązań dopasowane pod inwestora, a co za tym idzie, każdy z kolejnych projektów przez niego wykonanych będzie oryginalny, niepowtarzalny i indywidualny jako jedna całość, na którą składać się będą poszczególne elementy projektu. Wnioskodawca będzie wyłącznym twórcą projektów.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy usługa wykonania projektu aranżacji wnętrz wraz z udzieleniem licencji na korzystanie z niego przez zamawiającego lub przeniesieniem majątkowych praw do rozporządzania nim na zamawiającego, podlega opodatkowaniu preferencyjną stawką VAT 8%, zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz załącznika nr 3 poz. 181 do ww. ustawy?

Zdaniem Wnioskodawcy, wykonywana przez niego usługa aranżacji wnętrz wraz z udzieleniem licencji na użytkowanie go przez zamawiającego lub przeniesieniem autorskich praw majątkowych do projektu, podlega opodatkowaniu preferencyjną stawką VAT 8%, zgodnie z art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz załącznika nr 3 poz. 181 do ww. ustawy.

Artykuł 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług mówi, że dla towarów i usług wymienionych w załączniku 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 8%. Powyższe unormowanie odsyła do przepisów ustawy z dnia 4 lutego o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zatem należy zauważyć, że stosownie do art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 i 2 ustawy prawo autorskie, przysługuje twórcy, o ile ustawa nie stanowi inaczej. Domniemywa się, że twórcą jest osoba, której nazwisko w tym charakterze uwidoczniono na egzemplarzach utworu lub której autorstwo podano do publicznej wiadomości w jakikolwiek inny sposób.

Tworzone przez Wnioskodawcę projekty będą spełniać definicję utworów, gdyż będą oryginalne, niepowtarzalne i innowacyjne ze względu na różnorodność użytych w nich rozwiązać technicznych i dekoracyjnych dostosowanych pod indywidualne gusta zleceniodawców. Będą rezultatem własnej długotrwałej pracy, a także tworem jej intelektu. Wnioskodawca jest twórcą projektów aranżacji wnętrz, w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wnioskodawca ujawnia swe imię i nazwisko na każdym projekcie, który oddaje do użytku. Za wykonany projekt wraz z udzieleniem licencji na jego użytkowanie lub przeniesieniem majątkowych praw do niego, otrzyma wynagrodzenie w formie honorarium. Jego wysokość określona będzie w umowie między nim a klientem. Mając na uwadze powyższe, Wnioskodawca uważa, że skoro wytwarzane przez niego projekty aranżacji wnętrz będą wytwarzane przez niego, jako przez twórcę, stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych, które zgodnie z umową przenosi na klienta, a wynagrodzenie za przeniesienie majątkowych praw lub udzielenie licencji na użytkowanie projektu wypłacane będzie w formie honorarium, to czynność ta jest opodatkowana stawką VAT 8%. Stanowisko Wnioskodawcy potwierdzają również liczne interpretacje, np.: interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 30 stycznia 2014 r. IPPP1/443-1309/13-2/MP, czy interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 26 kwietnia 2013 r. IBPP3/443-110/AZ.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą - opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Artykuł 7 ust. 1 ustawy stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy - przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Towarami - stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy - są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Na podstawie art. 5a ustawy, towary będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Podstawowa stawka podatku - na mocy art. 41 ust. 1 ustawy - wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku.

I tak, w myśl art. 41 ust. 2 ustawy - dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Natomiast w myśl art. 146aa ust. 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

W załączniku nr 3 do ustawy stanowiącym "Wykaz towarów i usług podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT według stawki 8%", pod poz. 181 wymienione zostały usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania - bez względu na symbol PKWiU.

Powyższe unormowanie odsyła wprost do przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zatem należy zauważyć, że stosownie do art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1191, z późn. zm.) - przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór).

Z kolei jak stanowi art. 1 ust. 2 ww. ustawy - w szczególności przedmiotem prawa autorskiego są utwory:

1.

wyrażone słowem, symbolami matematycznymi, znakami graficznymi (literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne oraz programy komputerowe);

2.

plastyczne;

3.

fotograficzne;

4.

lutnicze;

5.

wzornictwa przemysłowego;

6.

architektoniczne, architektoniczno-urbanistyczne i urbanistyczne;

7.

muzyczne i słowno-muzyczne;

8.

sceniczne, sceniczno-muzyczne, choreograficzne i pantomimiczne;

9.

audiowizualne (w tym filmowe).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, prawo autorskie przysługuje twórcy, o ile ustawa nie stanowi inaczej. Domniemywa się, że twórcą jest osoba, której nazwisko w tym charakterze uwidoczniono na egzemplarzach utworu lub której autorstwo podano do publicznej wiadomości w jakikolwiek inny sposób w związku z rozpowszechnianiem utworu (art. 8 ust. 2 ww. ustawy). Z kolei, zgodnie z art. 8 ust. 3 cyt. ustawy, dopóki twórca nie ujawnił swojego autorstwa, w wykonywaniu prawa autorskiego zastępuje go producent lub wydawca, a w razie ich braku - właściwa organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. W jej ramach opracowywane będą projekty wystroju i aranżacji wnętrz, w tym: przygotowanie rzutów koncepcyjnych, projektów wykonawczych, zestawienie materiałów, jakie należy użyć w celu realizacji projektu, komputerowe wizualizacje tych wnętrz oraz nadzór autorski nad realizowanym projektem na życzenie zleceniodawcy. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku od towaru i usług, a jego PKD to 74.10.Z oraz 71.12.Z. Przedmiotem dostawy będzie wykonanie przez Wnioskodawcę-projektanta dzieła (zwanego dalej Projektem) oraz udzielenie licencji na korzystanie z niego przez zamawiającego lub przeniesienie majątkowych praw do rozporządzania nim na zamawiającego. Świadcząc ww. usługi Wnioskodawca działa jako indywidualny twórca, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa do projektów aranżacji wnętrz będą wyłączną własnością Wnioskodawcy i nie będą obciążone prawami, ani roszczeniami osób trzecich. Wnioskodawca będzie ich ostatecznym twórcą. Z tytułu wykonania projektów, klient będzie zobowiązany zapłacić jednorazowe wynagrodzenie. Projekty aranżacji wnętrz będą wykonywane samodzielnie i nie będą w ich wykonaniu uczestniczyć żadne osoby trzecie. Ponadto, każdy z wykonywanych przez niego projektów aranżacji wnętrz i inne usługi z tym związane będą miały niepowtarzalny i indywidualny charakter, dostosowany pod każdego odrębnego zleceniodawcę. Wnioskodawca brać będzie pod uwagę indywidualne gusta i preferencje rozwiązań dopasowane pod inwestora, a co za tym idzie, każdy z kolejnych projektów przez niego wykonanych będzie oryginalny, niepowtarzalny i indywidualny jako jedna całość, na którą składać się będą poszczególne elementy projektu. Wnioskodawca będzie wyłącznym twórcą projektów.

W związku z powyższym, Wnioskodawca powziął wątpliwość odnośnie możliwości zastosowania stawki VAT w wysokości 8% dla świadczonych przez niego usług wykonania projektu aranżacji wnętrz wraz z udzieleniem licencji na korzystanie z niego przez zamawiającego lub przeniesieniem majątkowych praw do rozporządzania nim na zamawiającego.

Mając na uwadze powyższe należy zauważyć, że twórcą w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych jest każda osoba prowadząca faktycznie działalność twórczą, czyli działalność, której efektem jest powstanie utworu w myśl art. 1 ust. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Natomiast użyte w art. 1 analizowanej ustawy określenie: przejaw działalności twórczej oznacza jakikolwiek uzewnętrzniony rezultat działalności człowieka o charakterze kreacyjnym. Przesłanka ta jest spełniona, gdy mamy do czynienia z subiektywnym i nowym wytworem intelektu. Tylko w razie spełnienia tych przesłanek przysługują twórcy zarówno autorskie prawa osobiste, jak i autorskie prawa majątkowe, w szczególności zaś wynagrodzenie za korzystanie z utworu. Cecha indywidualności przejawia się w samym procesie twórczym i oznacza oryginalność, niepowtarzalność. Sam "przejaw działalności twórczej" nie jest warunkiem wystarczającym do zakwalifikowania określonego wytworu jako przedmiotu prawa autorskiego. Konieczne jest bowiem, by wytwór taki miał indywidualny charakter, tzn. żeby cechował się indywidualnością. Muszą zatem cechować go dostatecznie doniosłe różnice w porównaniu z uprzednio wytworzonymi produktami intelektualnymi. Zatem dla zakwalifikowania określonego rezultatu działalności projektanta (np. projektu wystroju wnętrz) jako przedmiotu prawa autorskiego, konieczne jest spełnienie przesłanek utworu określonych w art. 1 ust. 1 tej ustawy.

Należy również podkreślić, że nie każdy projekt spełnia przesłanki utworu w rozumieniu ww. ustawy. Dotyczy to w szczególności projektów będących powieleniem innych projektów, a więc niebędących rezultatem działalności twórczej o indywidualnym charakterze, jak również projektów typowych, zawierających powtarzalne, nieoryginalne rozwiązania. Projekty takie nie podlegają ochronie autorsko-prawnej na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Przenosząc powyższe na grunt rozpatrywanej sprawy należy zauważyć, że przedmiotem prawa autorskiego jest utwór, którym może być również projekt aranżacji wnętrz, posiadający indywidualny charakter własnego pomysłu. Jak wynika z powołanych przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej, ustalony w jakiejkolwiek postaci. Przejawem działalności twórczej jest uzewnętrzniony rezultat działalności twórcy.

Jak wskazano na wstępie, na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy w zw. z poz. 181 załącznika nr 3 do ustawy usługi twórców w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, korzystają z obniżonej stawki podatku VAT w wysokości 8%.

Mając na uwadze przedstawiony we wniosku opis sprawy w odniesieniu do obowiązujących przepisów prawa należy stwierdzić, że skoro przedmiotowe projekty aranżacji wnętrz Wnioskodawca wykonuje jako twórca, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a przedmiotem sprzedaży są projekty aranżacji wnętrz wraz z udzieleniem licencji na korzystanie z nich przez zamawiającego lub przeniesieniem majątkowych praw do rozporządzania nimi na zamawiającego, za które Wnioskodawca otrzymywać będzie jednorazowe wynagrodzenie, to z uwagi na nierozerwalność powyższych czynności, tj. sprzedaży projektu oraz autorskich praw majątkowych, czynność ta będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg stawki 8%, na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z poz. 181 załącznika nr 3 do ustawy.

Podsumowując, świadczenie przez Wnioskodawcę usług wykonywania projektu aranżacji wnętrz wraz z udzieleniem licencji na korzystanie z niego przez zamawiającego lub przeniesieniem majątkowych praw do rozporządzania nim na zamawiającego będzie - na podstawie art. 41 ust. 2 w zw. z poz. 181 załącznika nr 3 do ustawy - podlegało opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg stawki VAT w wysokości 8%.

Tym samym stanowisko Wnioskodawczyni oceniono jako prawidłowe.

Podkreślić należy, że niniejsza interpretacja nie rozstrzyga w kwestii uznania Wnioskodawcy za twórcę oraz zakwalifikowania wykonywanych przez niego czynności do usług wynagradzanych w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, ponieważ zagadnienia te nie mieszczą się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, zgodnie z którym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego. Wydając niniejszą interpretację, powyższe przyjęto jako element opisu sprawy.

Zauważyć należy, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl