0112-KDIL2-3.4012.614.2019.2.EZ - Ustalenie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 17 grudnia 2019 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL2-3.4012.614.2019.2.EZ Ustalenie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 października 2019 r. (data wpływu 29 października 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 29 listopada 2019 r. (data wpływu 4 grudnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 października 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu. Wniosek uzupełniono w dniu 4 grudnia 2019 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe (...) (dalej także jako spółka lub Beneficjent) jest przedsiębiorcą działającym na podstawie prawa cywilnego, jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług w związku z czym składa deklaracje VAT-7. Część przedsiębiorstwa w zakresie Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej działa na rynku medycznym świadcząc usługi w zakresie diagnostyki chorób nosa, zatok przynosowych, ucha gardła i krtani, wyłącznie w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Spółka realizuje projekt o nazwie " (...)".

Zakres rzeczowy projektu.

Przedmiotowy projekt polega na zakupie oraz instalacji specjalistycznego sprzętu medycznego NZOZ prowadzonym przez Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe (...). W ramach projektu przewiduje się zakup oraz instalację następujących wyrobów medycznych:

* (...) - 1 kpl.,

* (...) - 1 kpl.

Powyższe działania przyniosą wymierne efekty w postaci m.in. wsparcia podmiotu leczniczego, zwiększenia nakładów inwestycyjnych na zakup aparatury medycznej oraz objęcie ludności obszaru (...) ulepszonymi usługami zdrowotnymi.

Uzyskane dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej nie jest pomocą bezwrotną, o której mowa w rozdz. VI Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336).

Cele projektu.

Ambulatoryjna opieka specjalistyczna jest częścią systemu opieki zdrowotnej, zapewniającą wszystkim osobom uprawnionym do świadczeń zamieszkałym/przebywającym na terytorium Polski kompleksowe i skoordynowane świadczenia opieki zdrowotnej. Świadczenia udzielane są w warunkach ambulatoryjnych (przychodni). Obejmują także profilaktykę w zakresie nowotworów złośliwych z zakresu otolaryngologii oraz audiologii i foniatrii. Działanie NZOZ polega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach ambulatoryjnej opieki specjalistycznej oraz promocji zdrowia. Ambulatoryjna działalność podmiotów obejmuje udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, profilaktyce, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne oraz zabiegowe. W szczególności jest to udzielanie świadczeń zdrowotnych (badania i porady lekarskie, leczenie, badania, orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia) oraz organizowanie i prowadzenie działalności w zakresie profilaktyki, udzielanie skierowań do pobytu szpitalnego. Świadczenia medyczne w zakresie konkretnych jednostek chorobowych zostały wskazane w załączniku dodatkowym nr 4 do wniosku o dofinansowanie. Centrum pod względem liczby udzielonych świadczeń medycznych wynoszących (...) tys. w 2016 r. plasuje się w czołówce poradni (...). W części badanych jednostkach chorobowych wskazanych w załączniku dodatkowym nr 4 do wniosku o dofinansowanie mapy potrzeb zdrowotnych wykazano tendencje wzrostowe odnośnie zapadalności rejestrowanej dla województwa (...). Reasumując prognozy epidemiologiczne jasno wskazują na wzrost zachorowalności wybranych grup chorobowych, co będzie przekładać się na wzrost zapotrzebowania na usługi (...). Wysoki poziom zapotrzebowania na usługi świadczone przez podmiot wynikają również z danych historycznych udzielanych świadczeń medycznych przez podmiot.

1. Długi termin oczekiwania na badania diagnostyczne z zakresu chorób nosa, zatok przynosowych, ucha, gardła i krtani w tym nowotworów złośliwych.

2. Niedostępność najnowszych osiągnięć innowacyjnych w leczeniu (...) w związku z brakiem najnowocześniejszej aparatury medycznej.

3. Niedostosowanie istniejącej aparatury medycznej w zakresie zapotrzebowania na prowadzenie akcji profilaktycznych oraz liczby procedur diagnostycznych, w tym wykrywających nowotwory złośliwe (...).

Głównym celem projektu jest podniesienie jakości skuteczności świadczeń zdrowotnych oferowanych przez (...) na obszarze (...). Zdiagnozowane problemy interesariuszy determinują realizację następujących celów szczegółowych:

* poprawa skuteczności i efektywności realizacji świadczeń medycznych poprzez zakup nowoczesnego sprzętu medycznego,

* zmniejszenie liczby oczekujących na świadczenia w zakresie chorób nosa, zatok przynosowych, ucha, gardła i krtani, w tym nowotworów złośliwych,

* wprowadzenie rozwiązań przyczyniających się do skrócenia czasu oczekiwania na świadczenia medyczne w ramach ambulatoryjnej opieki zdrowotnej,

* poprawa komfortu zabiegów pacjentów,

* wzrost efektywności kosztowej funkcjonowania podmiotów leczniczych poprzez zastosowanie urządzeń o wysokiej klasie efektywności energetycznej oraz rozwiązań indywidualnych przy sprzęcie medycznym,

* wdrożenie i wykorzystanie technologii komunikacyjno-informacyjnych przy diagnozie i leczeniu pacjentów,

* zwiększenie jakości i dostępności do diagnozy i terapii pacjentów w warunkach ambulatoryjnej opieki zdrowotnej.

Realizacja projektu umożliwi osiągniecie celu głównego projektu oraz celów szczegółowych, a także wykazuje następujące oddziaływanie:

* wzrost jakości świadczonych usług na terenie (...),

* efektywniejsze wykorzystanie ograniczonych zasobów finansowych w systemie publicznej służby zdrowia,

* zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej miasta w związku z zapewnieniem opieki zdrowotnej na wysokim poziomie,

* poprawę warunków życia mieszkańców (...).

Projekt realizuje wskaźnik rezultatu.

Liczba udzielonych świadczeń medycznych na infrastrukturze powstałej w wyniku realizacji projektu - (...) szt. Zgodnie z "Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020", zgodnie z postanowieniami art. 71 rozporządzenia ogólnego, trwałość projektów współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych lub Funduszu Spójności musi być zachowana przez okres 5 lat od daty płatności końcowej na rzecz beneficjenta (tj. w przypadku, gdy w ramach rozliczenia wniosku o płatność końcową beneficjentowi przekazywane są środki - daty dokonania przelewu i na rachunek bankowy beneficjenta w pozostałych przypadkach - daty zatwierdzenia wniosku o płatność końcową).

Naruszenie zasady trwałości następuje w sytuacji wystąpienia w okresie trwałości co najmniej jednej z poniższych przesłanek:

a.

zaprzestano działalności produkcyjnej lub ją relokowano poza obszar wsparcia,

b.

nastąpiła zmiana własności (rozumiana jako rozporządzenie prawem własności) elementu współfinansowanej infrastruktury, która daje przedsiębiorstwu lub podmiotowi publicznemu nienależne korzyści,

c.

nastąpiła istotna zmiana wpływająca na charakter projektu, jego cele lub warunki realizacji, która mogłaby doprowadzić do naruszenia jego pierwotnych celów.

W związku z powyższym Beneficjent zachowa cele projektu, tj. w okresie trwałości projekt nie zostanie poddany przez Wnioskodawcę znaczącej modyfikacji w odniesieniu do pierwotnego przeznaczenia, którym będzie świadczenie usług zdrowotnych w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, publicznego systemu świadczenia usług zdrowotnych. W okresie trwałości projektu przedstawione przedsięwzięcie będzie spełniało kryteria i normy obowiązujące w Unii Europejskiej odnośnie pierwotnego przeznaczenia i wykorzystania. Żadne wartości nabyte w ramach Projektu nie zostaną zbyte, a realizacja Projektu będzie odbywała się zgodnie z zapisami wniosku i umowy o dofinansowanie. Wnioskodawca posiada odpowiednie i wystarczające zdolności instytucjonalne i organizacyjne do realizacji projektu w postaci odpowiedniego zaplecza: finansowego, kadrowego, administracyjnego i infrastrukturalnego. Zabezpieczenie finansowe przedmiotowego projektu stanowi m.in. kontrakt z NFZ.

W piśmie z dnia 29 listopada 2019 r. - stanowiącym uzupełnienie wniosku - Wnioskodawca wskazał, że towary i usługi zakupione na potrzeby realizacji projektu pn. " (...)" u Wnioskodawcy będą służyć wyłącznie do czynności zwolnionych od opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa poniesiony podatek naliczony, związany z zakupem wyposażenia medycznego, opracowaniem studium wykonalności, promocją projektu jest możliwy do odzyskania przez spółkę jako podmiot zawierający umowy z wykonawcami?

Zdaniem Wnioskodawcy, podatku VAT od zakupu wyrobów medycznych, opracowania studium wykonalności, promocji projektu nie jest możliwy do odzyskania, ponieważ Beneficjent jest zarejestrowanym podatnikiem VAT zwolnionym na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT w zakresie działalności NZOZ, a co za tym idzie podatek VAT powinien być kosztem kwalifikowanym projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy - podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny, zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT lub/i niepodlegających temu podatkowi.

Na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

W rozpatrywanej sprawie wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii ustalenia, czy będzie miał on możliwość odzyskania podatku VAT w związku z realizacją ww. projektu.

Jak wskazano wyżej, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych.

W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia nie jest spełniony, gdyż, jak wskazał Wnioskodawca, towary i usługi zakupione na potrzeby realizacji projektu będą służyć wyłącznie do czynności zwolnionych od opodatkowania podatkiem od towarów i usług. Zatem, Wnioskodawca nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedmiotowego zadania.

W związku z poniesionymi wydatkami, Wnioskodawca nie ma również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 714, z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. złożenie zgłoszenia rejestracyjnego i pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, nie ma zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Mając na uwadze opis sprawy oraz powołane przepisy prawa, należy stwierdzić, że Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem wyposażenia medycznego, opracowaniem studium wykonalności oraz promocją projektu. W analizowanej sprawie nie jest bowiem spełniony warunek uprawniający do odliczenia podatku naliczonego, określony w art. 86 ust. 1 ustawy, tj. zakupione towary i usługi w ramach ww. projektu nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Z powyższych względów, w oparciu o przepisy podatku od towarów i usług, Wnioskodawca nie może również odzyskać podatku VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy oceniono jako prawidłowe.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (oraz z opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Należy zatem zaznaczyć, że wydając przedmiotową interpretację tutejszy organ oparł się na wynikającym z treści wniosku opisie stanu faktycznego, w szczególności na informacji, że towary i usługi zakupione na potrzeby realizacji projektu będą służyć wyłącznie do czynności zwolnionych od opodatkowania podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Jednocześnie należy podkreślić, że pojęcie "kosztu kwalifikowalnego" nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl