0112-KDIL2-1.4012.363.2018.1.SS - Ustalenie możliwości odzyskania podatku VAT naliczonego w związku z zakupem wyposażenia medycznego, opracowaniem studium wykonalności i promocją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 29 sierpnia 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL2-1.4012.363.2018.1.SS Ustalenie możliwości odzyskania podatku VAT naliczonego w związku z zakupem wyposażenia medycznego, opracowaniem studium wykonalności i promocją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 lipca 2018 r. (data wpływu 6 lipca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT naliczonego w związku z zakupem wyposażenia medycznego, opracowaniem studium wykonalności i promocją projektu - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lipca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku VAT naliczonego w związku z zakupem wyposażenia medycznego, opracowaniem studium wykonalności i promocją projektu.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej także jako spółka lub Beneficjent) jest przedsiębiorcą działającym zgodnie z Kodeksem spółek handlowych, nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, w związku z czym nie składa deklaracji VAT-7.

Przedsiębiorstwo działa na rynku medycznym świadcząc usługi stomatologiczne, również w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Spółka realizuje projekt.

Partner projektu również działa na rynku usług medycznych działając jako spółka partnerska lekarzy, prowadząc przychodnie zdrowia (lekarze rodzinni) na podstawie kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia.

Zakres rzeczowy projektu.

Przedmiotowy projekt polega na zakupie oraz instalacji specjalistycznego sprzętu w dwóch pomiotach leczniczych: sp. z o.o. oraz Spółce Partnerskiej (...). Oba podmioty działają na podstawie zawartych umów z Narodowym Funduszem Zdrowia wykonując działalność leczniczą oraz realizują świadczenia zdrowotne z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej i nie oferują stacjonarnych, całodobowych świadczeń zdrowotnych.

W ramach projektu przewiduje się zakup oraz instalację następujących wyrobów medycznych:

* unit stomatologiczny - 2 kpl.,

* cyfrowy aparat rentgenowski - 1 szt.,

* autoklaw - 1 szt.,

* endometr - 1 szt.,

* wstrząsarka do amalgamatu - 1 szt.,

* aparat do EKG ze spirometrią - 1 szt.

Powyższe działania przyniosą wymierne efekty w postaci m.in. wsparcia podmiotów leczniczych, zwiększenia nakładów inwestycyjnych na zakup aparatury medycznej oraz objęcie ludności obszaru ZIT ulepszonymi usługami zdrowotnymi.

Uzyskane dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej nie jest pomocą bezzwrotną, o której mowa w rozdz. VI rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1336).

Cele projektu.

Sp. z o.o. rozpoczęła działalność 2 listopada 20xx r. świadcząc usługi medyczne w zakresie świadczeń ogólnostomatologicznych dla osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży do 18 roku życia. Centrum powstało w nowym obiekcie, zaprojektowanym w sposób zapewniający wysoki komfort pobytu klientom Centrum. Część pomieszczeń wyposażono w nowoczesny sprzęt. Spółka Partnerska rozpoczęła działalność 23 maja 2003 r. jako Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej, świadczy usługi medyczne w zakresie: profilaktyki chorób, w tym badania i porady w ramach profilaktyki wieku rozwojowego oraz szczepienia, ochronne, świadczenia profilaktyki chorób układu krążenia, udzielanie porad w leczeniu schorzeń, orzekanie o stanie zdrowia, inne świadczenia wynikające z potrzeb populacji objętej opieką, w tym: kierowanie do poradni specjalistycznych i na leczenie szpitalne, kierowanie na rehabilitacje i leczenie uzdrowiskowe, kwalifikowanie do świadczeń transportu sanitarnego w poz. i wystawianie zleceń przewozów, wystawianie zleceń na realizacje świadczeń pozostających w zakresie zadań pielęgniarki POZ, wystawianie zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjenta. Podstawowa opieka zdrowotna jest częścią systemu opieki zdrowotnej, zapewniającą wszystkim osobom uprawnionym do świadczeń zamieszkałym/przebywającym na terytorium Polski kompleksowe i skoordynowane świadczenia opieki zdrowotnej w miejscu zamieszkania. Świadczenia udzielane są w warunkach ambulatoryjnych (przychodni). Obejmują także profilaktyczną opiekę nad dziećmi i młodzieżą, mieszkańcami.

Działanie wyżej wymienionych podmiotów polega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, promocja zdrowia. Podstawowa działalność podmiotów obejmuje udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, profilaktyce, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne oraz zabiegowe. W szczególności jest to udzielanie świadczeń zdrowotnych (badania i porady lekarskie, leczenie, badania, orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia, wykonywanie szczepień ochronnych) oraz organizowanie i prowadzenie działalności w zakresie profilaktyki, udzielanie skierowań do lekarzy specjalistów oraz poradni specjalistycznych. Zdiagnozowane problemy interesariuszy determinują realizację następujących celów szczegółowych:

* poprawa skuteczności i efektywności realizacji świadczeń medycznych poprzez zakup nowoczesnego sprzętu medycznego,

* zmniejszenie liczby oczekujących na świadczenia w zakresie ogólnostomatologicznym oraz diagnozy w zakresie m.in. chorób układu krążenia, oddechowego, nowotworów,

* wprowadzenie rozwiązań przyczyniających się do skrócenia czasu oczekiwania na świadczenia medyczne w ramach podstawowej opieki zdrowotnej,

* poprawa komfortu zabiegów pacjentów,

* wzrost efektywności kosztowej funkcjonowania podmiotów leczniczych poprzez zastosowanie urządzeń o wysokiej klasie efektywności energetycznej oraz rozwiązań indywidualnych przy sprzęcie medycznym,

* wdrożenie i wykorzystanie technologii komunikacyjno-informacyjnych przy diagnozie i leczeniu pacjentów,

* zwiększenie jakości i dostępności do diagnozy i terapii pacjentów w warunkach podstawowej opieki zdrowotnej.

Realizacja projektu umożliwi osiągniecie celu głównego projektu oraz celów szczegółowych, a także wykazuje następujące oddziaływanie:

* wzrost jakości świadczonych usług na terenie ZIT,

* efektywniejsze wykorzystanie ograniczonych zasobów finansowych w systemie publicznej służby zdrowia,

* zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej miasta w związku z zapewnieniem opieki zdrowotnej na wysokim poziomie,

* poprawę warunków życia mieszkańców oraz obszaru ZIT.

Zgodnie z "Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020", zgodnie z postanowieniami art. 71 rozporządzenia ogólnego, trwałość projektów współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych lub Funduszu Spójności musi być zachowana przez okres 5 lat od daty płatności końcowej na rzecz beneficjenta (tj. w przypadku, gdy w ramach rozliczenia wniosku o płatność końcową beneficjentowi przekazywane są środki - daty dokonania przelewu na rachunek bankowy beneficjenta; w pozostałych przypadkach - daty zatwierdzenia wniosku o płatność końcową).

Naruszenie zasady trwałości następuje w sytuacji wystąpienia, w okresie trwałości, co najmniej jednej z poniższych przesłanek:

a.

zaprzestano działalności produkcyjnej lub ją relokowano poza obszar wsparcia PO,

b.

nastąpiła zmiana własności (rozumiana jako rozporządzenie prawem własności) elementu współfinansowanej infrastruktury, która daje przedsiębiorstwu lub podmiotowi publicznemu nienależne korzyści,

c.

nastąpiła istotna zmiana wpływająca na charakter projektu, jego cele lub warunki realizacji, która mogłaby doprowadzić do naruszenia jego pierwotnych celów.

W związku z powyższym, Beneficjent zachowując cele projektu, tj. w okresie trwałości projekt, nie zostanie poddany przez Wnioskodawcę znaczącej modyfikacji w odniesieniu do pierwotnego przeznaczenia, którym będzie świadczenie usług zdrowotnych w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, publicznego systemu świadczenia usług zdrowotnych. W okresie trwałości projektu przedstawione przedsięwzięcie będzie spełniało kryteria i normy obowiązujące w Unii Europejskiej odnośnie pierwotnego przeznaczenia i wykorzystania. Żadne wartości nabyte w ramach Projektu nie zostaną zbyte, a realizacja Projektu będzie odbywała się zgodnie z zapisami wniosku i umowy o dofinansowanie. Wnioskodawca posiada odpowiednie i wystarczające zdolności instytucjonalne i organizacyjne do realizacji projektu w postaci odpowiedniego zaplecza: finansowego, kadrowego, administracyjnego i infrastrukturalnego. Zabezpieczenie finansowe przedmiotowego projektu stanowi m.in. budżet Powiatu.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa poniesiony podatek naliczony, związany z zakupem wyposażenia medycznego, opracowaniem studium wykonalności, promocją projektu jest możliwy do odzyskania przez Sp. z o.o. jako podmiot zawierający umowy z wykonawcami?

Zdaniem Wnioskodawcy, podatek VAT od zakupu wyrobów medycznych, opracowania studium wykonalności, promocji projektu nie jest możliwy do odzyskania ponieważ Beneficjent nie jest zarejestrowanym podatnikiem VAT oraz podmiotem zwolnionym na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy o VAT, a co za tym idzie podatek VAT powinien być kosztem kwalifikowanym projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy. Stosownie do treści tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z powyższych regulacji wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Powyższa zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego przez podmiot niebędący czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT oraz podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT lub/i niepodlegających opodatkowaniu VAT.

Podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

I tak, na podstawie art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Powyższe oznacza, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze, jednak transakcja nie podlega opodatkowaniu.

Przepis art. 88 ust. 4 ustawy stanowi, że obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Z opisu sprawy wynika, że Spółka jest przedsiębiorcą, nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Przedsiębiorstwo działa na rynku medycznym świadcząc usługi stomatologiczne, również w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia. Spółka realizuje projekt. Partner projektu również działa na rynku usług medycznych działając jako spółka partnerska lekarzy, prowadząc przychodnie zdrowia (lekarze rodzinni) na podstawie kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowia. Przedmiotowy projekt polega na zakupie oraz instalacji specjalistycznego sprzętu w dwóch pomiotach leczniczych. Powyższe działania przyniosą wymierne efekty w postaci m.in. wsparcia podmiotów leczniczych, zwiększenia nakładów inwestycyjnych na zakup aparatury medycznej oraz objęcie ludności obszaru ZIT ulepszonymi usługami zdrowotnymi. Działanie wyżej wymienionych podmiotów polega na udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, promocja zdrowia. Podstawowa działalność podmiotów obejmuje udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, profilaktyce, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne oraz zabiegowe. W szczególności jest to udzielanie świadczeń zdrowotnych (badania i porady lekarskie, leczenie, badania, orzekanie i opiniowanie o stanie zdrowia, wykonywanie szczepień ochronnych) oraz organizowanie i prowadzenie działalności w zakresie profilaktyki, udzielanie skierowań do lekarzy specjalistów oraz poradni specjalistycznych. Zdiagnozowane problemy interesariuszy determinują realizację następujących celów szczegółowych:

* poprawa skuteczności i efektywności realizacji świadczeń medycznych poprzez zakup nowoczesnego sprzętu medycznego,

* zmniejszenie liczby oczekujących na świadczenia w zakresie ogólnostomatologicznym oraz diagnozy w zakresie m.in. chorób układu krążenia, oddechowego, nowotworów,

* wprowadzenie rozwiązań przyczyniających się do skrócenia czasu oczekiwania na świadczenia medyczne w ramach podstawowej opieki zdrowotnej,

* poprawa komfortu zabiegów pacjentów,

* wzrost efektywności kosztowej funkcjonowania podmiotów leczniczych poprzez zastosowanie urządzeń o wysokiej klasie efektywności energetycznej oraz rozwiązań indywidualnych przy sprzęcie medycznym,

* wdrożenie i wykorzystanie technologii komunikacyjno-informacyjnych przy diagnozie i leczeniu pacjentów,

* zwiększenie jakości i dostępności do diagnozy i terapii pacjentów w warunkach podstawowej opieki zdrowotnej.

Realizacja projektu umożliwi osiągniecie celu głównego projektu oraz celów szczegółowych, a także wykazuje następujące oddziaływanie:

* wzrost jakości świadczonych usług na terenie ZIT,

* efektywniejsze wykorzystanie ograniczonych zasobów finansowych w systemie publicznej służby zdrowia,

* zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej miasta w związku z zapewnieniem opieki zdrowotnej na wysokim poziomie,

* poprawę warunków życia mieszkańców oraz obszaru ZIT.

Zgodnie z "Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności na lata 2014-2020", zgodnie z postanowieniami art. 71 rozporządzenia ogólnego, trwałość projektów współfinansowanych ze środków funduszy strukturalnych lub Funduszu Spójności musi być zachowana przez okres 5 lat od daty płatności końcowej na rzecz beneficjenta (tj. w przypadku, gdy w ramach rozliczenia wniosku o płatność końcową beneficjentowi przekazywane są środki - daty dokonania przelewu na rachunek bankowy beneficjenta; w pozostałych przypadkach - daty zatwierdzenia wniosku o płatność końcową). Beneficjent zachowując cele projektu, tj. w okresie trwałości projekt, nie zostanie poddany przez Wnioskodawcę znaczącej modyfikacji w odniesieniu do pierwotnego przeznaczenia, którym będzie świadczenie usług zdrowotnych w ramach podstawowej opieki zdrowotnej, publicznego systemu świadczenia usług zdrowotnych. W okresie trwałości projektu przedstawione przedsięwzięcie będzie spełniało kryteria i normy obowiązujące w Unii Europejskiej odnośnie pierwotnego przeznaczenia i wykorzystania. Żadne wartości nabyte w ramach Projektu nie zostaną zbyte, a realizacja Projektu będzie odbywała się zgodnie z zapisami wniosku i umowy o dofinansowanie. Wnioskodawca posiada odpowiednie i wystarczające zdolności instytucjonalne i organizacyjne do realizacji projektu w postaci odpowiedniego zaplecza: finansowego, kadrowego, administracyjnego i infrastrukturalnego. Zabezpieczenie finansowe przedmiotowego projektu stanowi m.in. budżet Powiatu.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii możliwości odzyskania podatku naliczonego związanego z zakupem wyposażenia medycznego, opracowaniem studium wykonalności i promocją ww. projektu.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto, art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi, czynnymi podatnikami podatku VAT. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie są spełnione, gdyż - jak wynika z wniosku - Wnioskodawca nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, a efekty realizowanego projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych.

Mając na uwadze opis sprawy oraz przywołane przepisy prawa należy stwierdzić, że Zainteresowany nie ma możliwości odzyskania podatku naliczonego związanego z zakupem wyposażenia medycznego, opracowaniem studium wykonalności i promocją przedmiotowego projektu.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Zaznaczyć należy, że granice szczególnego postępowania podatkowego, którego celem jest uzyskanie interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, określa wnioskodawca występując z konkretnym pytaniem prawnym, wyłącznie w odniesieniu do stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego przedstawionego przez niego, co wynika wprost z przepisu art. 14b § 1, 2 i 3 Ordynacji podatkowej. Natomiast na podstawie art. 14c § 1 i § 2 Ordynacji podatkowej, tut. Organ dokonuje oceny stanowiska wnioskodawcy.

W związku z powyższym należy zaznaczyć, że odpowiedzi na ww. pytanie udzielono w oparciu o informacje zawarte we wniosku, w tym w szczególności o wskazanie, że Zainteresowany nie jest zarejestrowanym podatnikiem. W przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego opisu sprawy, w szczególności konieczności zarejestrowania się Wnioskodawcy jako podatnika VAT czynnego oraz wykorzystywania powstałego w efekcie działania mienia do wykonywania czynności opodatkowanych, wydana interpretacja straci swą aktualność.

W tym miejscu należy nadmienić, że kryterium kwalifikowalności wydatków w ramach rozliczeń dotyczących wykorzystywanych środków pomocowych Unii Europejskiej (w tym kwalifikowalności podatku od towarów i usług), nie jest zagadnieniem regulowanym przez przepisy prawa podatkowego. Określenie kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach programu operacyjnego, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2017 r. poz. 1376, z późn. zm.), należy do zadań instytucji zarządzającej, która na podstawie art. 25 ust. 1 ww. ustawy, odpowiada za prawidłową realizację programu operacyjnego.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl