0112-KDIL2-1.4012.231.2018.1.MG - Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu całości podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację projektu pn.: "Rewaloryzacja zabytkowego budynku pokoszarowego".

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 7 czerwca 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL2-1.4012.231.2018.1.MG Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu całości podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację projektu pn.: "Rewaloryzacja zabytkowego budynku pokoszarowego".

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 maja 2018 r. (data wpływu 8 maja 2018 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu całości podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację projektu pn.: "Rewaloryzacja zabytkowego budynku pokoszarowego (...)" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu całości podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację projektu pn.: "Rewaloryzacja zabytkowego budynku pokoszarowego (...)".

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Centrum Kultury jest samorządową instytucją kultury wpisaną do miejskiego rejestru instytucji kultury, działającą na podstawie przepisów ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (ustawa z dnia 25 października 1991 r., z późn. zm.), której organizatorem jest Miasto. Obecnie CK realizuje swoje cele statutowe w rozumieniu Uchwały Rady Miasta, w sprawie zatwierdzenia Statutu Centrum Kultury. CK posiada cztery budynki przeznaczone do prowadzenia działalności w zakresie upowszechniania kultury na podstawie umów użyczenia zawartych z Zarządem Miasta: budynek siedziby głównej CK i mieszczące się w nim kino, budynek klubu, budynek Izby Historycznej, budynek Muzeum.

CK dla rozliczeń podatku VAT jest odrębnym od Miasta, zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Posiada osobowość prawną. Czynności, jakie wykonuje CK, są czynnościami wykonywanymi w ramach działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Zgodnie ze statutem, do podstawowych zadań CK należy między innymi:

* organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i wychowania przez sztukę,

* tworzenie warunków do amatorskiego ruchu artystycznego, kół i klubów zainteresowań, sekcji i zespołów, w tym zespołów folklorystycznych, instrumentalnych i wokalnych, klubów tańca towarzyskiego, kapeli ludowej, sekcji plastycznej, szachowej, brydżowej,

* organizowanie spektakli, koncertów, festiwali, wystaw, odczytów, imprez artystycznych, rozrywkowych i turystycznych,

* działalność instruktażowo-metodyczna,

* organizacja działalności rozrywkowo-rekreacyjnej,

* prowadzenie współpracy kulturalnej z zagranicą, zwłaszcza z miastami partnerskimi,

* współdziałanie z instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie lepszego zaspokajania potrzeb kulturalnych mieszkańców,

* prowadzenie kina istniejącego w strukturze CK.

Wyżej wymienione czynności statutowe są czynnościami zarówno zwolnionymi od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o VAT, jak i opodatkowanymi stawkami: 8% (wstępy do kina, do Muzeum, na spektakle teatralne, koncerty) oraz 23% (wynajmy sal, wpływy ze stoisk handlowych i reklam podczas imprez plenerowych, odpłatne wypożyczanie sprzętu itp.). Większość wydatków Wnioskodawca może bezpośrednio przyporządkować do działalności zwolnionej od podatku VAT lub opodatkowanej. CK ponosi również wiele kosztów, które służą działalności mieszanej, do których stosuje prewspółczynnik.

Centrum Kultury złożyło wniosek o finansowanie projektu, w odpowiedzi na nabór wniosków ogłoszony przez Lokalną Grupę Działania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 na realizację projektu "Rewaloryzacja zabytkowego budynku pokoszarowego (...)".

Przedmiotem projektu są prace konserwatorskie i remontowe w zabytkowym budynku pokoszarowym - budynek klubu.

W ramach tego projektu zostanie wykonana: konserwacja budowlana istniejącej zewnętrznej struktury budowlanej, nowa obróbka blacharska, renowacja i odtworzenie wszystkich elementów architektonicznych zabytkowego budynku, przebudowa wewnętrzna budynku. Celem projektu jest ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego, przeciwdziałanie degradacji zabytkowego budynku, zwiększenie dostępności zabytkowego budynku dla lokalnej społeczności i osób niepełnosprawnych i poszerzenie oferty kulturalnej CK. CK w wyremontowanym budynku planuje w ramach działalności statutowej organizację wystaw, kameralnych koncertów, recitali i zajęć statutowych. Z tak przygotowanej atrakcji turystycznej będzie nieodpłatnie korzystał ogół społeczeństwa.

Po zakończeniu zadania inwestycja będzie stanowiła własność Miasta i będzie użytkowana przez CK na podstawie obowiązującej umowy użyczenia. Wnioskodawca, czyli CK będzie ponosiło koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją infrastruktury, która będzie miała charakter ogólnodostępny i nie będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych.

Zgodnie z wytycznymi dla ubiegających się o dotacje w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 do kosztów kwalifikowalnych zalicza się także podatek od towarów i usług. Przy przygotowaniu wniosku o dofinansowanie dla przedmiotowego projektu Centrum Kultury złożyło oświadczenie, w którym stwierdza, że nie może odzyskać poniesionego podatku VAT, w związku z czym stanowi on koszt kwalifikowalny objęty dofinansowaniem.

W ramach realizowanego projektu faktury VAT dokumentujące poniesione wydatki będą wystawiane na Wnioskodawcę.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Centrum Kultury ma prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu całości podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 na realizację projektu "Rewaloryzacja zabytkowego budynku pokoszarowego (...)"?

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), podatnikowi prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych.

Wnioskodawca nie oferuje w ramach projektu sprzedaży towarów bądź usług opodatkowanych podatkiem VAT. Po zakończeniu inwestycji nie będzie ona wykorzystywana do działalności gospodarczej w związku z powyższym CK nie może w żaden sposób odzyskać podatku VAT naliczonego w ramach projektu. Realizacja projektu nie ma w żadnym zakresie związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, nabywane towary i usługi niezbędne do wykonania planowanego zakresu projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zatem Centrum Kultury nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu całości podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 na realizację projektu "Rewaloryzacja zabytkowego budynku pokoszarowego (...)".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

W myśl art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.

W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowo-prawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Natomiast na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby dany podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go dla tej czynności za podatnika podatku od towarów i usług, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - według art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca Centrum Kultury jest samorządową instytucją kultury wpisaną do miejskiego rejestru instytucji kultury, działającą na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, której organizatorem jest Miasto. Obecnie CK realizuje swoje cele statutowe w rozumieniu Uchwały Rady Miasta, w sprawie zatwierdzenia Statutu Centrum Kultury. CK posiada cztery budynki przeznaczone do prowadzenia działalności w zakresie upowszechniania kultury na podstawie umów użyczenia zawartych z Zarządem Miasta: budynek siedziby głównej CK i mieszczące się w nim kino, budynek klubu, budynek Izby Historycznej, budynek Muzeum (...).

CK dla rozliczeń podatku VAT jest odrębnym od Miasta, zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Posiada osobowość prawną. Czynności, jakie wykonuje CK, są czynnościami wykonywanymi w ramach działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Zgodnie ze statutem, do podstawowych zadań CK należy między innymi:

* organizowanie różnorodnych form edukacji kulturalnej i wychowania przez sztukę,

* tworzenie warunków do amatorskiego ruchu artystycznego, kół i klubów zainteresowań, sekcji i zespołów, w tym zespołów folklorystycznych, instrumentalnych i wokalnych, klubów tańca towarzyskiego, kapeli ludowej, sekcji plastycznej, szachowej, brydżowej,

* organizowanie spektakli, koncertów, festiwali, wystaw, odczytów, imprez artystycznych, rozrywkowych i turystycznych,

* działalność instruktażowo-metodyczna,

* organizacja działalności rozrywkowo-rekreacyjnej,

* prowadzenie współpracy kulturalnej z zagranicą, zwłaszcza z miastami partnerskimi,

* współdziałanie z instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie lepszego zaspokajania potrzeb kulturalnych mieszkańców,

* prowadzenie kina istniejącego w strukturze CK.

Wyżej wymienione czynności statutowe są czynnościami zarówno zwolnionymi od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 ustawy o VAT, jak i opodatkowanymi stawkami: 8% (wstępy do kina, do Muzeum Mleka, na spektakle teatralne, koncerty) oraz 23% (wynajmy sal, wpływy ze stoisk handlowych i reklam podczas imprez plenerowych, odpłatne wypożyczanie sprzętu itp.). Większość wydatków Wnioskodawca może bezpośrednio przyporządkować do działalności zwolnionej od podatku VAT lub opodatkowanej. CK ponosi również wiele kosztów, które służą działalności mieszanej, do których stosuje prewspółczynnik.

Centrum Kultury złożyło wniosek o finansowanie projektu, w odpowiedzi na nabór wniosków ogłoszony przez Lokalną Grupę Działania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 na realizację projektu "Rewaloryzacja zabytkowego budynku pokoszarowego (...)".

Przedmiotem projektu są prace konserwatorskie i remontowe w zabytkowym budynku pokoszarowym - budynek klubu.

W ramach tego projektu zostanie wykonana: konserwacja budowlana istniejącej zewnętrznej struktury budowlanej, nowa obróbka blacharska, renowacja i odtworzenie wszystkich elementów architektonicznych zabytkowego budynku, przebudowa wewnętrzna budynku. Celem projektu jest ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego, przeciwdziałanie degradacji zabytkowego budynku, zwiększenie dostępności zabytkowego budynku dla lokalnej społeczności i osób niepełnosprawnych i poszerzenie oferty kulturalnej CK. CK w wyremontowanym budynku planuje w ramach działalności statutowej organizację wystaw, kameralnych koncertów, recitali i zajęć statutowych. Z tak przygotowanej atrakcji turystycznej będzie nieodpłatnie korzystał ogół społeczeństwa.

Po zakończeniu zadania inwestycja będzie stanowiła własność Miasta i będzie użytkowana przez CK na podstawie obowiązującej umowy użyczenia. Wnioskodawca, czyli CK będzie ponosiło koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją infrastruktury, która będzie miała charakter ogólnodostępny i nie będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych.

W ramach realizowanego projektu faktury VAT dokumentujące poniesione wydatki będą wystawiane na Wnioskodawcę.

Zgodnie z powołanymi w wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do w wykonywania czynności opodatkowanych.

W przedstawionej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, ponieważ towary i usługi nabyte w związku z realizacją projektu, nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Wnioskodawca wskazał bowiem w opisie sprawy, że CK w wyremontowanym budynku planuje w ramach działalności statutowej organizację wystaw, kameralnych koncertów, recitali i zajęć statutowych, z których nieodpłatnie będzie korzystał ogół społeczeństwa. Ponadto jak podkreślił Wnioskodawca, CK będzie ponosiło koszty związane z utrzymaniem i eksploatacją infrastruktury, która będzie miała charakter ogólnodostępny i nie będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych.

Tym samym, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu podatku naliczonego związanego z opisaną inwestycją, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

W związku z poniesionymi wydatkami, Wnioskodawca nie będzie mieć również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1686). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. złożenie zgłoszenia rejestracyjnego i pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Zainteresowany nie spełnia tych warunków, nie będzie miał więc możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub do zwrotu całości podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację projektu pn.: "Rewaloryzacja zabytkowego budynku pokoszarowego (...)".

W związku z powyższym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany z opisem zdarzenia przyszłego. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty opis sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, niniejsza interpretacja została wydana w oparciu o opis sprawy, w tym w szczególności o informację, że przedmiotem projektu są prace konserwatorskie i remontowe w zabytkowym budynku pokoszarowym - budynku klubu, który nie będzie wykorzystywany do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zatem w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Należy nadmienić, że kryterium kwalifikowalności wydatków w ramach rozliczeń dotyczących wykorzystywanych środków pomocowych Unii Europejskiej (w tym kwalifikowalności podatku od towarów i usług), nie jest zagadnieniem regulowanym przez przepisy prawa podatkowego. Określenie kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem w ramach programu operacyjnego, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2017 r. poz. 1376, z późn. zm.), należy do zadań instytucji zarządzającej, która na podstawie art. 25 ust. 1 ww. ustawy, odpowiada za prawidłową realizację programu operacyjnego.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl