0112-KDIL1-3.4012.25.2020.1.AKS - Ustalenie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 13 marca 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL1-3.4012.25.2020.1.AKS Ustalenie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 stycznia 2020 r. (data wpływu 24 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. " (...)" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 stycznia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. " (...)".

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zamierza realizować zadanie pn. " (...)". Zadanie planowane jest do realizacji w ramach projektu grantowego realizowanego przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania " (...)" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" Poddziałanie 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność".

Termin realizacji zadania planowany jest od (...) r. do (...) r.

Budynek świetlicy wiejskiej jest własnością Gminy. Jest wolnostojący, zbudowany na planie prostokąta, częściowo podpiwniczony. W podpiwniczeniu znajdują się sanitariaty i pomieszczenie gospodarcze z osobnym wejściem. Od strony wschodniej budynek jest jednopiętrowy.

W tej części budynku znajduje się wydzielona klatka schodowa dwupoziomowa, na piętrze sala spotkań, na parterze pomieszczenie gospodarcze oraz wydzielone pomieszczenie garażowe. W części parterowej znajduje się sala ogólnodostępna z wydzieloną częścią na scenę, która po modernizacji pełnić będzie funkcję siłowni.

Świetlica wiejska, to jedyne miejsce pełniące funkcję centrum kultury w tej miejscowości. Obiekt spełnia potrzeby społeczno-kulturalne mieszkańców, umożliwia ich integrację, jest miejscem spędzania wolnego czasu, rozwijania zainteresowań i pasji. Chętnie korzystają z niej osoby w różnym wieku.

Aby świetlica mogła być w pełni wykorzystana i aby mogła cieszyć się większym zainteresowaniem wymaga doposażenia. Wychodząc naprzeciw potrzebom lokalnej społeczności, planuje się wykonanie doposażenia świetlicy w sprzęt sportowy, który umożliwi stworzenie miejsca do zdrowego i aktywnego spędzania czasu i integracji mieszkańców.

Obecnie świetlica nie dysponuje takim sprzętem i nie jest przystosowana do jego zamontowania. Dlatego też, aby siłownia mogła funkcjonować istnieje konieczność wyodrębnienia osobnego pomieszczenia z głównej sali świetlicy i jego przebudowa, tak aby w jednym czasie mogły odbywać się niezależnie różne zajęcia.

Projekt swym zakresem obejmuje:

* wykonanie odcinkowe ścian z bloczków gazobetonowych w narożnikach sceny zwieńczonych w górnej części nadprożem betonowym,

* montaż drzwi przesuwnych w celu wyodrębnienia pomieszczenia siłowni od sali spotkań,

* wykonanie podłogi "ślepej" z płyt sklejkowych na dotychczasowej scenie,

* wykonanie warstwy wygładzającej z masy kazeinowo-cementowej,

* wykonanie posadzki z wykładziny z tworzyw sztucznych z warstwą izolacyjną,

* wykonanie tynków wewnętrznych na ścianach i słupach,

* wykonanie dwukrotnego malowania pomieszczenia wraz z sufitem farbami emulsyjnymi,

* wykonanie drzwi wejściowych do siłowni,

* dostawa i montaż urządzeń siłowni: rower magnetyczny, bieżnia treningowa elektryczna, orbitrek mechaniczny, atlas do ćwiczeń i nagrzewnica elektryczna 2,5 kW.

Całkowity koszt zadania to (...) zł, w tym dofinansowanie (...) zł, wkład własny (...) zł.

Świetlica wiejska jest jedynym miejscem spędzania wolnego czasu oraz integracji tamtejszej społeczności. Utworzona siłownia będzie ogólnodostępna, a korzystanie z niej będzie nieodpłatne.

Realizacja projektu będzie należała do zadań własnych Gminy, na podstawie Ustawy o samorządzie gminnym:

* art. 2 ust. 1 - Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność;

* art. 6 ust. 1 - do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów;

* art. 7 ust. 1 pkt 9 - zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.

Utworzoną siłownię, zlokalizowaną w budynku świetlicy, Gmina zamierza wykorzystywać do czynności niepodlegających opodatkowaniu.

W zakresie zadań własnych nałożonych na gminę, jednostka samorządu terytorialnego nie występuje jako podatnik podatku VAT. W związku z tym, w ramach realizacji ww. zadania nabyte towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych, a niepodlegających VAT. Utworzenie siłowni wpłynie na poprawę infrastruktury służącej rozwojowi sprawności fizycznej, umożliwi aktywne spędzanie czasu i integrację mieszkańców.

Wszystkie faktury związane z realizacją projektu, dokumentujące nabycie towarów i usług będą wystawiane na Gminę.

Usługi nabywane w ramach zadania nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Gmina będzie miała prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. " (...)"?

Zdaniem Wnioskodawcy, nie będzie możliwości odzyskania uiszczonego podatku od towarów i usług w związku z realizowaną inwestycją pn. " (...)".

Siłownia będzie ogólnodostępna, a korzystanie z niej będzie nieodpłatne. Nie będzie zatem występowała sprzedaż opodatkowana.

Gmina poprzez realizację tego zadania wykonywać będzie zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Do zadań własnych gminy należy m.in. zaspokajanie potrzeb wspólnoty.

W zakresie zadań własnych nałożonych na gminę, jednostka samorządu terytorialnego nie występuje jako podatnik podatku VAT. W związku z powyższym, w ramach realizacji ww. zadania nabyte towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych, a niepodlegających VAT.

Zadanie będzie wykonywane przez organ władzy publicznej w zakresie realizowania zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został on powołany, tj. ustawą o samorządzie gminnym.

Nabywane w trakcie realizacji projektu towary i usługi, udokumentowane fakturami nie będą związane z wykonywaniem przez Gminę czynności opodatkowanych. Siłownia będzie ogólnodostępna, korzystanie z niej będzie nieodpłatne.

Gminie nie będzie przysługiwało prawo odliczenia i zwrotu podatku naliczonego od zrealizowanej inwestycji.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106), zwanej dalej ustawą. W świetle tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - w myśl art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w świetle art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Oznacza to, że organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.

Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter wyłącznie podmiotowo-przedmiotowy.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itp., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych) - tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 506, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Na mocy art. 7 ust. 1 pkt 9 cyt. ustawy, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy kultury, w tym bibliotek gminnych i innych instytucji kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami.

Na podstawie art. 9 ust. 1 powołanej ustawy, w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi.

Z opisu sprawy wynika, że Gmina jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Zamierza realizować zadanie pn. " (...)". Zadanie planowane jest do realizacji w ramach projektu grantowego realizowanego przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania " (...)" w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER" Poddziałanie 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność".

Termin realizacji zadania planowany jest od (...) r. do 30 listopada (...) r.

Budynek świetlicy wiejskiej jest własnością Gminy. Jest wolnostojący, zbudowany na planie prostokąta, częściowo podpiwniczony. W podpiwniczeniu znajdują się sanitariaty i pomieszczenie gospodarcze z osobnym wejściem. Od strony wschodniej budynek jest jednopiętrowy.

W tej części budynku znajduje się wydzielona klatka schodowa dwupoziomowa, na piętrze sala spotkań na parterze pomieszczenie gospodarcze oraz wydzielone pomieszczenie garażowe. W części parterowej znajduje się sala ogólnodostępna z wydzieloną częścią na scenę, która po modernizacji pełnić będzie funkcję siłowni.

Świetlica wiejska, to jedyne miejsce pełniące funkcję centrum kultury w miejscowości. Obiekt spełnia potrzeby społeczno-kulturalne mieszkańców, umożliwia ich integrację, jest miejscem spędzania wolnego czasu, rozwijania zainteresowań i pasji. Chętnie korzystają z niej osoby w różnym wieku.

Aby świetlica mogła być w pełni wykorzystana i aby mogła cieszyć się większym zainteresowaniem wymaga doposażenia. Wychodząc naprzeciw potrzebom lokalnej społeczności, planuje się wykonanie doposażenia świetlicy w sprzęt sportowy, który umożliwi stworzenie miejsca do zdrowego i aktywnego spędzania czasu i integracji mieszkańców.

Obecnie świetlica nie dysponuje takim sprzętem i nie jest przystosowana do jego zamontowania. Dlatego też, aby siłownia mogła funkcjonować istnieje konieczność wyodrębnienia osobnego pomieszczenia z głównej sali świetlicy i jego przebudowa, tak aby w jednym czasie mogły odbywać się niezależnie różne zajęcia.

Projekt swym zakresem obejmuje:

* wykonanie odcinkowe ścian z bloczków gazobetonowych w narożnikach sceny zwieńczonych w górnej części nadprożem betonowym,

* montaż drzwi przesuwnych w celu wyodrębnienia pomieszczenia siłowni od sali spotkań,

* wykonanie podłogi "ślepej" z płyt sklejkowych na dotychczasowej scenie,

* wykonanie warstwy wygładzającej z masy kazeinowo-cementowej,

* wykonanie posadzki z wykładziny z tworzyw sztucznych z warstwą izolacyjną,

* wykonanie tynków wewnętrznych na ścianach i słupach,

* wykonanie dwukrotnego malowania pomieszczenia wraz z sufitem farbami emulsyjnymi,

* wykonanie drzwi wejściowych do siłowni,- dostawa i montaż urządzeń siłowni: rower magnetyczny, bieżnia treningowa elektryczna, orbitrek mechaniczny, atlas do ćwiczeń i nagrzewnica elektryczna 2,5 kW.

Całkowity koszt zadania to (...) zł, w tym dofinansowanie (...) zł, wkład własny (...) zł.

Świetlica wiejska jest jedynym miejscem spędzania wolnego czasu oraz integracji tamtejszej społeczności. Utworzona siłownia będzie ogólnodostępna, a korzystanie z niej będzie nieodpłatne.

Realizacja projektu będzie należała do zadań własnych Gminy, na podstawie art. 2 ust. 1, art. 6 ust. 1 oraz art. 7 ust. 1 pkt 9 ustawy o samorządzie gminnym:

W zakresie zadań własnych nałożonych na gminę, jednostka samorządu terytorialnego nie występuje jako podatnik podatku VAT. W związku z tym, w ramach realizacji ww. zadania nabyte towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych, a niepodlegających VAT. Utworzenie siłowni wpłynie na poprawę infrastruktury służącej rozwojowi sprawności fizycznej, umożliwi aktywne spędzanie czasu i integrację mieszkańców.

Wszystkie faktury związane z realizacją projektu, dokumentujące nabycie towarów i usług będą wystawiane na Gminę.

Usługi nabywane w ramach zadania nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Wątpliwości Wnioskodawcy w analizowanej sprawie dotyczą prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. " (...)".

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W omawianej sprawie związek taki nie wystąpi. Z informacji zawartych we wniosku wynika, że towary i usługi nabywane w ramach zadania nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Utworzona siłowania będzie ogólnodostępna, a korzystanie z niej będzie nieodpłatne. Gmina zamierza wykorzystywać utworzoną siłownię do czynności niepodlegających opodatkowaniu.

Zatem w analizowanej sprawie podstawowy warunek uprawniający do odliczenia podatku naliczonego nie będzie spełniony. Tym samym Wnioskodawca nie będzie miał - na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy - prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego zadania.

Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że Gminie nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. " (...)".

Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl