0112-KDIL1-2.4012.327.2017.2.TK - Brak prawa do odliczenia VAT w związku z realizacją projektu rozbudowy obiektów rekreacyjnych.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 20 września 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL1-2.4012.327.2017.2.TK Brak prawa do odliczenia VAT w związku z realizacją projektu rozbudowy obiektów rekreacyjnych.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 4 lipca 2017 r. (data wpływu 18 lipca 2017 r.) uzupełnionym pismem z dnia 31 sierpnia 2017 r. (data wpływu 6 września 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu pn. "Poprawa ogólnodostępnej infrastruktury rekreacyjnej" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 lipca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu pn. "Poprawa ogólnodostępnej infrastruktury rekreacyjnej". Wniosek uzupełniono pismem z dnia 31 sierpnia 2017 r. (data wpływu 6 września 2017 r.) w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. Większość tych zadań jest wykonywana przez Gminę w ramach systemu publicznoprawnego. Zadania o takim charakterze, niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, w szczególności obejmują sprawy: utrzymania dróg gminnych, ładu przestrzennego, ochrony przeciwpożarowej, pomocy społecznej, utrzymania zieleni miejskiej i zadrzewień, edukacji publicznej, kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT. Wybrane działania przeprowadzane są na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych i podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT. W ramach tych czynności Zainteresowany dokonuje transakcji opodatkowanych podatkiem VAT wg odpowiednich stawek (dostawa wody z wodociągów, odbiór i oczyszczanie ścieków, sprzedaż nieruchomości, wynajem lokali użytkowych, itp.), jak również czynności podlegających opodatkowaniu VAT, lecz zwolnionych od podatku (najem lokali mieszkalnych, dzierżawa gruntów na cele rolnicze itp.).

W związku z wyrokiem TSUE nr C-276/14 oraz uchwałą NSA I FSP 5/15, Wnioskodawca z dniem 1 stycznia 2017 r. dokonał centralizacji podatku VAT wraz z jednostkami budżetowymi oraz zakładem budżetowym.

Zainteresowany złożył wniosek o dofinansowanie projektu pn. "Poprawa ogólnodostępnej infrastruktury rekreacyjnej" w ramach poddziałania 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Projekt był składany do Lokalnej Grupy Działania, gdzie przeszedł wstępną weryfikację, po której został skierowany do oceny do Urzędu Marszałkowskiego.

Celem operacji jest umożliwienie mieszkańcom Gminy zaspokajania potrzeb społecznych i rekreacyjnych poprzez zwiększenie dostępności do ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej. Zwiększy się liczba i poprawi standard infrastruktury rekreacyjnej na terenie Gminy, nastąpi wzrost atrakcyjności terenu i satysfakcji mieszkańców i turystów.

Projekt polega na budowie dziesięciu i rozbudowie dwóch ogólnodostępnych obiektów rekreacyjnych.

Inwestycja obejmuje:

1. Rozbudowę placu zabaw w A.

2. Rozbudowę siłowni zewnętrznej w B.

3. Budowę siłowni zewnętrznej wraz z placem zabaw w C.

4. Budowę siłowni zewnętrznej w mieście D.

5. Budowę siłowni zewnętrznej w E.

6. Budowę siłowni zewnętrznej w F.

7. Budowę siłowni zewnętrznej w G.

8. Budowę siłowni zewnętrznej w H.

9. Budowę siłowni zewnętrznej w I.

10. Budowę siłowni zewnętrznej w J.

11. Budowę siłowni zewnętrznej w K.

12. Budowę siłowni zewnętrznej w L.

Termin realizacji zadania - październik 2017 r.

Wartość zadania: 147.079,71 zł, w tym dofinansowanie - 93.586,00 zł, wkład Gminy - 53.493,71 zł.

Wnioskodawca będzie figurować jako nabywca na fakturach VAT otrzymywanych w ramach realizowanego projektu. Powstałe w wyniku realizowanego projektu siłownie zewnętrzne i place zabaw w żadnym momencie nie będą związane z wykonywanymi przez Gminę czynnościami opodatkowanymi, będą służyć zaspakajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty. Siłownie zewnętrzne i place zabaw będą udostępnione nieodpłatnie lokalnemu środowisku oraz turystom jako obiekty użyteczności publicznej i z tego tytułu Gmina nie będzie uzyskiwać żadnych przychodów. Obiekty będą oznakowane i bez barier architektonicznych - dostępne dla osób z grupy defaworyzowanej, jaką są osoby niepełnosprawne.

W uzupełnieniu Zainteresowany wskazał, że:

1. W ramach projektu realizowane będzie zadanie własne gminy, obejmujące sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych oraz utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 10 i pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, z późn. zm.).

Celem operacji jest umożliwienie mieszkańcom Gminy zaspokajania potrzeb społecznych i rekreacyjnych poprzez zwiększenie dostępności do ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej. Zwiększy się liczba i poprawi standard infrastruktury rekreacyjnej na terenie Gminy, nastąpi wzrost atrakcyjności terenu i satysfakcji mieszkańców i turystów.

2. Projekt polega na budowie dziesięciu i rozbudowie dwóch ogólnodostępnych obiektów rekreacyjnych.

Inwestycja obejmuje:

1. Rozbudowę placu zabaw w A - dostawa i montaż urządzenia: zjazd linowy - 1 szt., dostawa i montaż tablicy informacyjnej z regulaminem - 1 szt.

2. Rozbudowę siłowni zewnętrznej w B - dostawa i montaż urządzeń: jeździec - 1 szt., wyciskanie podwójne - 1 szt., narciarz podwójny - 1 szt.

3. Budowę siłowni zewnętrznej wraz z placem zabaw w C - dostawa i montaż urządzeń: zjeżdżalnia krótka z daszkiem - 1 szt., huśtawka podwójna - 1 szt., 3 w 1 - wahadło-biegacz-twister - 1 szt., dostawa i montaż tablicy informacyjnej z regulaminem - 1 szt.

4. Budowę siłowni zewnętrznej w mieście D - dostawa i montaż urządzeń: koło tai chi - 1 szt., jeździec - 1 szt., biegacz - 1 szt., orbitrek - 1 szt., wahadło - 1 szt., 2 w 1 - wyciskanie-wyciąg - 1 szt., odwodziciel podwójny - 1 szt., wioślarz - 1 szt., dostawa i montaż tablicy informacyjnej z regulaminem - 1 szt.

5. Budowę siłowni zewnętrznej w E - dostawa i montaż urządzeń: 3 w 1 - wahadło-biegacz-twister - 1 szt., 2 w 1 - wyciskanie-wyciąg - 1 szt., dostawa i montaż tablicy informacyjnej z regulaminem - 1 szt.

6. Budowę siłowni zewnętrznej w F - dostawa i montaż urządzeń: narciarz podwójny - 1 szt., 3 w 1 - wahadło-biegacz-twister - 1 szt., wioślarz - 1 szt.

7. Budowę siłowni zewnętrznej w G - dostawa i montaż urządzeń: jeździec - 1 szt., orbitrek - 1 szt., 2 w 1 wyciskanie-wyciąg - 1 szt., dostawa i montaż tablicy informacyjnej z regulaminem - 1 szt.

8. Budowę siłowni zewnętrznej w H - dostawa i montaż urządzeń: 3 w 1 - wahadło-biegacz-twister - 1 szt., 2 w 1 - wyciskanie-wyciąg - 1 szt., dostawa i montaż tablicy informacyjnej z regulaminem - 1 szt.

9. Budowę siłowni zewnętrznej w I - dostawa i montaż urządzeń: 3 w 1 - wahadło-biegacz-twister - 1 szt., 2 w 1 - wyciskanie-wyciąg - 1 szt., dostawa i montaż tablicy informacyjnej z regulaminem - 1 szt.

10. Budowę siłowni zewnętrznej w J - dostawa i montaż urządzeń: orbitrek - I szt., narciarz podwójny - 1 szt., 3 w 1 - wahadło-biegacz-twister - 1 szt., dostawa i montaż tablicy informacyjnej z regulaminem - 1 szt.

11. Budowę siłowni zewnętrznej w K - dostawa i montaż urządzeń: 3 w 1 - wahadło-biegacz-twister - 1 szt., 2 w 1 - wyciskanie-wyciąg - 1 szt., dostawa i montaż tablicy informacyjnej z regulaminem - 1 szt.

12. Budowę siłowni zewnętrznej w L - dostawa i montaż urządzeń: 3 w 1 - wahadło-biegacz-twister - 1 szt., 2 w 1 - wyciskanie-wyciąg - 1 szt., dostawa i montaż tablicy informacyjnej z regulaminem - 1 szt.

Towary i usługi nabyte w związku z realizowanym projektem będą wykorzystywane przez Gminę wyłącznie do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu, przez cały okres użytkowania.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Zainteresowany ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu, dofinansowanego ze środków unijnych, w ramach PROW na lata 2014-2020, polegającego na rozbudowie oraz budowie siłowni zewnętrznych i placów zabaw, udostępnianych nieodpłatnie na rzecz ludności?

Zdaniem Wnioskodawcy, nie ma on możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację ww. projektu, ponieważ wybudowana infrastruktura nie będzie związana z działalnością opodatkowaną będzie ogólnodostępna i będzie służyła nieodpłatnie ludności.

Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług, nie uważa się za podatników organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zainteresowany, realizując ww. projekt, działa w ramach systemu publicznoprawnego, niepodlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT. Cała wytworzona infrastruktura ma za zadanie zaspokojenie potrzeb ludności i będzie udostępniana dla każdego nieodpłatnie, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, który mówi, że zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.

Artykuł 86 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, że prawo do odliczenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikowi podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.) - zwanej dalej ustawą - w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez "podatników" w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z przedstawionego wyżej przepisu wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itp., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Jak stanowi art. 6 ust. 1 powołanej ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Stosownie do art. 7 ust. 1 cyt. ustawy, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych (art. 7 ust. 1 pkt 10 i 15 ww. ustawy).

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca (Gmina) złożył wniosek o dofinansowanie projektu pn. "Poprawa ogólnodostępnej infrastruktury rekreacyjnej" w ramach poddziałania 19.2 "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Projekt był składany do Lokalnej Grupy Działania", gdzie przeszedł wstępną weryfikację, po której został skierowany do oceny do Urzędu Marszałkowskiego.

Inwestycja obejmuje:

1. Rozbudowę placu zabaw w A.

2. Rozbudowę siłowni zewnętrznej w B.

3. Budowę siłowni zewnętrznej wraz z placem zabaw w C.

4. Budowę siłowni zewnętrznej w mieście D.

5. Budowę siłowni zewnętrznej w E.

6. Budowę siłowni zewnętrznej w F.

7. Budowę siłowni zewnętrznej w G.

8. Budowę siłowni zewnętrznej w H.

9. Budowę siłowni zewnętrznej w I.

10. Budowę siłowni zewnętrznej w J.

11. Budowę siłowni zewnętrznej w K.

12. Budowę siłowni zewnętrznej w L.

Wnioskodawca będzie figurować jako nabywca na fakturach VAT otrzymywanych w ramach realizowanego projektu. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT.

Powstałe w wyniku realizowanego projektu siłownie zewnętrzne i place zabaw w żadnym momencie nie będą związane z wykonywanymi przez Gminę czynnościami opodatkowanymi, będą służyć zaspakajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty. Siłownie zewnętrzne i place zabaw będą udostępnione nieodpłatnie lokalnemu środowisku oraz turystom jako obiekty użyteczności publicznej i z tego tytułu Gmina nie będzie uzyskiwać żadnych przychodów. Obiekty będą oznakowane i bez barier architektonicznych - dostępne dla osób z grupy defaworyzowanej, jaką są osoby niepełnosprawne.

Towary i usługi nabyte w związku z realizowanym projektem będą wykorzystywane przez Gminę wyłącznie do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu, przez cały okres użytkowania.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy Wnioskodawca powziął wątpliwości dotyczące możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu pn. "Poprawa ogólnodostępnej infrastruktury rekreacyjnej".

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W konsekwencji mając na uwadze opis sprawy oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że Zainteresowany nie będzie miał możliwości odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu. Powyższe wynika z tego, że w analizowanym przypadku nie zostaną spełnione - wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy - przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. Wnioskodawca nie będzie działał jako podatnik VAT, a wydatki związane z realizacją planowanego projektu nie będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych tym podatkiem.

Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu pn. "Poprawa ogólnodostępnej infrastruktury rekreacyjnej", dofinansowanego ze środków unijnych, w ramach PROW na lata 2014-2020, polegającego na rozbudowie oraz budowie siłowni zewnętrznych i placów zabaw, udostępnianych nieodpłatnie na rzecz ludności. Powyższe wynika z tego, że w analizowanym przypadku nie będą spełnione - wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy - przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. Gmina nie będzie działała jako podatnik VAT, a wydatki związane z realizacją projektu nie będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych tym podatkiem.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA wywołuje skutki podatkowoprawne tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl