0112-KDIL1-1.4012.729.2018.1.MW - Ustalenie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 19 listopada 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0112-KDIL1-1.4012.729.2018.1.MW Ustalenie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 8 października 2018 r. (data wpływu 11 października 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia - brak daty sporządzenia (data wpływu 13 listopada 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu "... " - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu "... ". Wniosek uzupełniono w dniu 13 listopada 2018 r. o pełnomocnictwo do reprezentowania Wnioskodawcy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.

A realizuje projekt pt. "... ", dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa... na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa (...) (dalej jako RPO W (...)), na podstawie umowy o dofinansowanie nr XX. Umowa o dofinansowanie została zawarta przez A z Województwem..., reprezentowanym przez Zarząd Województwa... (Instytucję Zarządzającą RPO W (...)). Zgodnie z dokumentem "... ", celem Działania (...) jest "zwiększony poziom wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w administracji publicznej poprzez działania ukierunkowane na zwiększenie zakresu informacji i zasobów sektora publicznego udostępnionych w postaci cyfrowej, wzmocnienie stopnia cyfryzacji administracji oraz rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie tworzenia i cyfryzacji nowych, poprawy funkcjonalności i e-dojrzałości istniejących usług, integracji oraz zwiększenia stopnia dostępności dla obywateli."

Projekt A w pełni odpowiada tak zdefiniowanemu celowi publicznemu. A dysponuje olbrzymią ilością danych publicznych oraz prowadzi sprawy około miliona wiernych. Dodatkowo, A jest właścicielem olbrzymiej ilości archiwalnych dokumentów (w tym metrykalnych) oraz dysponuje prawami do szeregu zabytków ruchomych.

Celem projektu jest zapewnienie grupom interesariuszy (m.in. wierni, parafie, instytucje kościelne, uczelnie, administracja publiczna) lepszego dostępu do szerokiego zakresu usług publicznych dostępnych drogą elektroniczną. W wyniku realizacji projektu dojdzie do usprawnienia funkcjonowania administracji kościelnej (m.in. poprzez obsługę elektroniczną spraw), ułatwienia dostępu do informacji gromadzonych przez A (m.in. poprzez zautomatyzowanie bazy danych). Projekt zakłada także udostępnianie poprzez system... dokumentów archiwalnych oraz informacji o zabytkach ruchomych i nieruchomych. Umowa o dofinansowanie zawarta z Województwem... obliguje A do wykonywania projektu zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie.

W świetle wniosku o dofinansowanie, przedmiotem projektu "... " jest zakup i wdrożenie:

* infrastruktury informatycznej służącej zwiększeniu stopnia cyfryzacji administracji w tym aplikacji i systemów bazodanowych zapewniających poprawę efektywności zarządzania oraz uruchomienia komunikacji elektronicznej w A;

* systemów teleinformatycznych zapewniających dostępność, integrację oraz cyfryzację nowych usług i poprawę funkcjonalności istniejących usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną w zakresie m.in. e-administracji;

* systemów teleinformatycznych służących digitalizacji zasobów, tworzenie i rozwijanie repozytoriów cyfrowych z zapewnieniem warunków bezpiecznego przechowywania danych cyfrowych.

Wydatki na zakup i wdrożenie wskazanych elementów projektu, zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie obejmują ich koszt netto oraz należny podatek VAT.

Projekt został zaplanowany tak, by za korzystanie z systemu nie były pobierane opłaty. System ma obejmować narzędzie dotyczące płatności on-line - przy czym narzędzie to ma służyć wyłącznie przyjmowaniu darowizn lub prowadzeniu zbiórek do działalności non-profit, w tym w celu pokrycia zbiorczych kosztów wydarzenia (dotyczy organizacji pielgrzymek).

W ramach działań objętych dotacją A nie będzie generowała przychodów, nie będzie świadczyła żadnych usług komercyjnych. Otrzymane dofinansowanie nie będzie generowało przychodów w znaczeniu opłat ponoszonych przez użytkowników za towary lub usługi zapewnione przez projekt. Wszystkie produkty wynikające z realizacji projektu zarówno w fazie realizacji projektu jak i w fazie eksploatacyjnej nie stanowią produktów komercyjnych i będą udostępniane nieodpłatnie. Infrastruktura powstała w ramach projektu nie będzie wykorzystywana na działalność opodatkowaną podatkiem VAT przez beneficjenta ani przez jakikolwiek inny podmiot. A nie prowadzi działalności gospodarczej. Jako związek kościelny, A nie jest podatnikiem ani płatnikiem VAT.

W związku z powyższym, we wniosku o dofinansowanie, pod rygorem odpowiedzialności karnej, A oświadczyła wobec Województwa..., że jej projekt nie jest projektem generującym dochód w rozumieniu art. 61 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 1303/2013. Z tego powodu, A wnioskowała o udzielenie dofinansowania w wysokości 85% kosztów kwalifikowalnych projektu. Podatek VAT, związany z zakupem i wdrożeniem elementów projektu, zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie oraz wzorem umowy o dofinansowanie projektu, jest wydatkiem kwalifikowanym tj. finansowanym z dofinansowania uzyskanego w ramach umowy.

Województwo..., działając na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2018 r. poz. 1431), zaakceptowało takie oświadczenie A. Przejawiło się to podpisaniem z A umowy o dofinansowanie, odwołującej się do dofinansowania o wartości 85% wydatków kwalifikowalnych, obejmujących wydatki związane z podatkiem VAT.

Zdarzenie przyszłe:

Po zakończeniu realizacji projektu, powstanie system... - system informatyczny do zarządzania, gromadzenia, przetwarzania, archiwizacji i dystrybucji informacji w postaci:

a. (...) Portalu Internetowego - platformy informatycznej zawierającej system bazodanowy i komunikacyjny,

b. Systemu e-Usług (...),

c. Systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów.

Dzięki temu, dojdzie do automatyzacji świadczenia usług publicznych.

A nie będzie pobierała od interesariuszy żadnych opłat z tytułu korzystania z systemu....

A nie będzie dokonywać czynności opodatkowanych podatkiem VAT związanych ze świadczeniem usług publicznych poprzez system.... Żaden inny podmiot nie będzie wykorzystywał powstałej infrastruktury do działalności, w związku z którą będzie pobierał opłaty opodatkowane VAT. A nie będzie czynnym podatnikiem VAT.

Wszystkie produkty wynikające z realizacji projektu zarówno w fazie realizacji projektu jak i w fazie eksploatacyjnej nie stanowią produktów komercyjnych i będą udostępniane nieodpłatnie. Infrastruktura nie będzie wykorzystywana na działalność opodatkowaną podatkiem VAT przez beneficjenta ani przez inny podmiot powiązany z beneficjentem projektu niezależnie od statusu ani stopnia powiązania. Moduł płatności występujący w projekcie służy do realizacji zbiórek non profit: darowizn, zbiórek charytatywnych, zebrania środków na pokrycie kosztów pielgrzymki /zbiorcza opłata za usługi firmy turystycznej/itp.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy A, nie wykonując działalności gospodarczej posiada możliwość odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu "... "?

Zdaniem Wnioskodawcy, nie będąc czynnym podatnikiem podatku VAT, nie może on odliczyć naliczonego podatku VAT oraz ubiegać się o zwrot naliczonego podatku VAT związanego z realizacją opisanego wyżej projektu.

Zdaniem A, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest również niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi. Wyżej wymieniona zasada wyklucza możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Zakupione towary i usługi nie będą służyły do osiągania przychodów, bowiem infrastruktura powstała w ramach projektu nie będzie generowała przychodów, a co za tym idzie powstawania podatku należnego. W zaistniałej sytuacji Wnioskodawca stoi na stanowisku, że nie posiada możliwości do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją projektu.

Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm., dalej jako ustawa), w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w określonych terminach, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

W myśl art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawione wyżej unormowania wykluczają możliwość dokonania odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku i niepodlegających temu podatkowi.

W związku z realizacją projektu pt. "... ", A będzie ponosiła koszty zakupu i wdrożenia:

* infrastruktury informatycznej służącej zwiększeniu stopnia cyfryzacji administracji w tym aplikacji i systemów bazodanowych zapewniających poprawę efektywności zarządzania oraz uruchomienia komunikacji elektronicznej w A;

* systemów teleinformatycznych zapewniających dostępność, integrację oraz cyfryzację nowych usług i poprawę funkcjonalności istniejących usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną w zakresie m.in. e-administracji;

* systemów teleinformatycznych służących digitalizacji zasobów, tworzenie i rozwijanie repozytoriów cyfrowych z zapewnieniem warunków bezpiecznego przechowywania danych cyfrowych. Wszystkie prace wykonane na rzecz A zostaną udokumentowane fakturami VAT, których nabywcą będzie A. Korzystanie z powstałej w ramach projektu infrastruktury nie będzie podlegało opłatom przez korzystających. Infrastruktura będzie ogólnodostępna. A nie jest - i nie będzie - czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, nie składa deklaracji VAT-7. Mienie powstałe w wyniku realizacji projektu nie będzie wykorzystywane przez Wnioskodawcę do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, generujących VAT należny po stronie A. Towary i usługi zakupione w celu realizacji projektu nie są i nie będą wykorzystywane przez A do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego). Zrealizowanie tego prawa możliwe jest wyłącznie przez podatników zarejestrowanych jako "podatnicy VAT czynni", przez złożenie deklaracji VAT-7.

W przedmiotowej sprawie nie zostaną spełnione podstawowe warunki uprawniające do odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w fakturach dokumentujących nabywane towary i usługi. A nie jest (i nie będzie) zarejestrowana jako podatnik VAT czynny, a towary i usługi zakupione w celu realizacji projektu nie są i nie będą wykorzystywane przez A do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

W konsekwencji A nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zawartego w cenie towarów i usług nabywanych w związku z realizacją projektu.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Według art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Na mocy art. 87 ust. 1 ustawy, w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika zostały określone w art. 87 ust. 2-6 ustawy.

Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

I tak, według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Z przywołanych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Ponadto art. 88 ust. 4 ustawy wyklucza odliczenie w odniesieniu do podmiotów niebędących zarejestrowanymi czynnymi podatnikami podatku VAT. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie są/nie będą spełnione, ponieważ - jak wskazał Wnioskodawca - w ramach działań objętych dotacją A nie będzie generowała przychodów, nie będzie świadczyła żadnych usług komercyjnych. Otrzymane dofinansowanie nie będzie generowało przychodów w znaczeniu opłat ponoszonych przez użytkowników za towary lub usługi zapewnione przez projekt. Wszystkie produkty wynikające z realizacji projektu zarówno w fazie realizacji projektu jak i w fazie eksploatacyjnej nie stanowią produktów komercyjnych i będą udostępniane nieodpłatnie. Infrastruktura powstała w ramach projektu nie będzie wykorzystywana na działalność opodatkowaną podatkiem VAT przez beneficjenta ani przez jakikolwiek inny podmiot. A nie prowadzi działalności gospodarczej. Jako związek kościelny, A nie jest podatnikiem ani płatnikiem VAT. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie ma/nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu realizacji przedmiotowego projektu. Tym samym Zainteresowanemu nie przysługuje/nie będzie przysługiwało z tego tytułu prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

W zakresie przedmiotowych wydatków Zainteresowany nie będzie miał również możliwości zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1686, z późn. zm.). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. złożenie zgłoszenia rejestracyjnego, pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed dniem 1 maja 2004 r. Ponieważ Wnioskodawca nie spełnia tych warunków, nie będzie miał zatem możliwości ubiegania się o zwrot podatku VAT na podstawie przepisów rozdziału 4 cyt. rozporządzenia.

Reasumując, Wnioskodawca jako podmiot nie wykonujący działalności gospodarczej oraz nie będący zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT nie ma prawa do odliczenia i zwrotu podatku VAT od wydatków poniesionych na realizację projektu "... ".

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. W szczególności należy wskazać, że przedmiotowa interpretacja została wydana w związku ze wskazaniem Wnioskodawcy, że nie jest on zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT, a towary i usługi zakupione w celu realizacji projektu nie będą wykorzystywane na działalność opodatkowaną podatkiem VAT przez beneficjenta ani przez jakikolwiek inny podmiot.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl