0111-KDIB3-3.4013.213.2018.1.MAZ - Produkcja piwa - podatek akcyzowy.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 9 listopada 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB3-3.4013.213.2018.1.MAZ Produkcja piwa - podatek akcyzowy.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 10 września 2018 r. (data wpływu - 14 września 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie sposobu obliczania ilości wyprodukowanego piwa w roku kalendarzowym jako liczby hektolitrów wyrobów gotowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 września 2018 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie sposobu obliczania ilości wyprodukowanego piwa w roku kalendarzowym jako liczby hektolitrów wyrobów gotowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca -... S.A. z siedzibą w... (dalej jako: "Wnioskodawca" lub "Spółka") jest producentem piwa w rozumieniu ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1114, z późn. zm.; dalej jako: "u.p.a."). Wnioskodawca posiada aktualne i ważne zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego, w którym produkuje piwo.

Wnioskodawca jest prawnie i ekonomicznie niezależny od innych przedsiębiorców wytwarzających piwo. Spółka posiada miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w odrębnym miejscu niż inni przedsiębiorcy zajmujący się produkcją piwa. Wnioskodawca nie wytwarza piwa na podstawie licencji uzyskanej od innego przedsiębiorcy. Spółka w świetle obowiązujących przepisów korzysta w roku 2018 r. ze zwolnienia od podatku akcyzowego w wysokości 50% kwoty akcyzy obliczonej z zastosowaniem stawki akcyzy określonej w art. 94 ust. 4 u.p.a.

Wnioskodawca wskazuje, że w myśl obowiązujących przepisów "piwem", zgodnie z art. 94 ust. 1 u.p.a są wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2203 00.

Zgodnie z Nomenklaturą Scaloną (CN) ustanowioną na mocy rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej, aktualizowaną co roku i publikowaną jako rozporządzenie wykonawcze Komisji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, seria L, w wersji obowiązującej od 1 stycznia 2018 r., wprowadzonej rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/1925 (Dz. U.UE.L 282 z dnia 31 października 2017 r.) pod pozycją CN 2203 00 zostało sklasyfikowane: "Piwo otrzymywane ze słodu".

Zgodnie z brzmieniem art. 94 ust. 2 u.p.a, produkcją piwa w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie piwa, a także jego rozlew.

Natomiast zgodnie z brzmieniem § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 430, z późn. zm.; dalej jako: "Rozporządzenie MRiF"), znowelizowanym przez rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 marca 2018 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2018 r. poz. 608; dalej jako: "Rozporządzenie zmieniające MF"), podatnikom produkującym piwo, którzy w roku kalendarzowym wyprodukowali do 200 000 hl piwa, przysługuje zwolnienie od podatku akcyzowego w wysokości 50% kwoty akcyzy obliczonej z zastosowaniem stawki akcyzy określonej w art. 94 ust. 4 (ustawy).

Roczna produkcja piwa, rozumiana przez Wnioskodawcę jako ilość wyprodukowanego piwa w postaci wyrobów gotowych (puszek, butelek i kegów; Spółka nie sprzedaje piwa luzem w cysternach) do dnia 31 grudnia danego roku kalendarzowego, tj. przekazanych z linii produkcyjnej do magazynu wyrobów gotowych, a więc z uwzględnieniem wszystkich ubytków wynikających z naturalnego procesu technologicznego, nie przekracza 200 000 hl bez względu na to, czy wyroby opuściły, opuszczą lub nie opuszczą w danym roku kalendarzowym składu podatkowego.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

1. Czy przy obliczaniu ilości wyprodukowanego piwa w danym roku kalendarzowym, w rozumieniu § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 430, z późn. zm.), znowelizowanego rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 marca 2018 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2018 r. poz. 608), należy przyjąć ilość wyprodukowanego piwa w postaci wyrobów gotowych (puszek, butelek i kegów; Spółka nie sprzedaje piwa luzem w cysternach) do dnia 31 grudnia danego roku kalendarzowego, tj. przekazanych z linii produkcyjnej do magazynu wyrobów gotowych, a więc z uwzględnieniem wszystkich ubytków wynikających z naturalnego procesu technologicznego, bez względu na to, czy wyroby opuściły, opuszczą lub nie opuszczą w danym roku kalendarzowym składu podatkowego?

2. Jeżeli odpowiedź na pytanie 1. będzie negatywna, to na którym etapie cyklu produkcyjnego należy obliczać ilości wyprodukowanego piwa w danym roku kalendarzowym, w rozumieniu § 13 ust. 1 (Rozporządzenia MRiF), w brzmieniu wynikającym z "Rozporządzenia zmieniającego MF"?

Zdaniem Wnioskodawcy, dla wyliczenia ilości wyprodukowanego piwa w danym roku kalendarzowym należy przyjąć ilość wyprodukowanego piwa w postaci wyrobów gotowych (puszek, butelek i kegów; Spółka nie sprzedaje piwa luzem w cysternach) do dnia 31 grudnia danego roku kalendarzowego, tj. przekazanych z linii produkcyjnej do magazynu wyrobów gotowych, a więc z uwzględnieniem wszystkich ubytków wynikających z naturalnego procesu technologicznego, bez względu na to, czy wyroby opuściły, opuszczą lub nie opuszczą w danym roku kalendarzowym składu podatkowego.

Powyższe stanowisko Wnioskodawcy wynika z przebiegu cyklu produkcyjnego w browarze Spółki, który w znacznym uproszczeniu dzieli się na następujące po sobie etapy:

1. Warzenie. Następuje przeróbka surowców wsadowych (słód, chmiel), w wyniku której powstaje brzeczka, podczas tzw. zacierania słodu (mieszanie rozdrobnionego słodu z wodą, podgrzewanie) w warzelni (brzeczka piwna niechmielona); po przefiltrowaniu brzeczki piwnej niechmielonej i ugotowaniu jej z chmielem, część rozpuszczalnych związków białkowych wytrąca się pod wpływem substancji garbnikowych chmielu i powstaje brzeczka piwna chmielona, w której (dzięki obecności cukrów, gł. maltozy) przebiega, po dodaniu drożdży piwowarskich fermentacja alkoholowa czyli kolejna faza.

2. Fermentowanie. W kadziach fermentacyjnych przy udziale drożdży następuje przemiana brzeczki (przemiana cukrów w alkohol etylowy, wytwarzanie dwutlenku węgla, przemiany fizykochemiczne oraz termiczne). Czas fermentacji waha się w granicach od 5 do kilkunastu dni i zależy od zawartości ekstraktu w brzeczce nastawnej, temperatury fermentacji i założonego stopnia odfermentowania. Po zakończeniu tej fazy następuje proces leżakowania.

3. Leżakowanie. Na tym etapie następuje dojrzewanie piwa, ostateczne odfermentowanie pozostałych cukrów fermentujących, naturalne wysycenie dwutlenkiem węgla oraz sedymentacja drożdży i wytrąconych białek. W zależności od stosowanej metody i jakiego rodzaju ma powstać piwo, proces może trwać do około 30 dni. Po czym następuje kolejna faza - filtrowanie.

4. Filtracja. Filtracja ma na celu uzyskanie wysokiej klarowności piwa, poprawę stabilności koloidalnej, usunięcie drożdży i po filtracji przekazywane jest do zbiorników pośredniczących, z których następuje przekazanie do ostatniego etapu produkcji rozlewu (konfekcjonowania).

5. Rozlew piwa (konfekcjonowanie). Rozlew (konfekcjonowanie) jest ostatnim etapem produkcji. Następuje na linii rozlewniczej, która jest zespołem maszyn i urządzeń, umożliwiającym konfekcjonowanie piwa do poszczególnych typów opakowań (puszek, butelek i kegów), które dokonywane jest na odrębnej linii rozlewniczej.

Wszystkie wymienione wyżej etapy cyklu produkcyjnego są ewidencjonowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, z uwzględnieniem zaników (ubytków) dla poszczególnych etapów produkcji ustalonych decyzją administracji celno-skarbowej, w oparciu o dopuszczalny poziom ubytków określony w rozporządzeniu Ministra Finansów w sprawie maksymalnych norm dopuszczalnych ubytków i dopuszczalnych norm zużycia wyrobów akcyzowych. Faza pierwsza określa poziom ubytków jaki powstaje na etapie warzelnia - fermentacja; faza druga określa zanik powstający na etapie fermentacja - leżakownia; faza trzecia określa poziom ubytków powstających pomiędzy leżakownią a filtracją, mierzony w zbiornikach pośredniczących; faza czwarta to ubytki powstające na etapie rozlewu piwa pomiędzy zbiornikami pośredniczącymi aż do uzyskania wyrobu gotowego (butelka, puszka, keg). Poszczególne poziomy ubytków różnią się między sobą w zależności od rodzaju piwa, rodzaju opakowań, do których nalewane jest piwo (różne metody rozlewu, odmienny park maszynowy uzależniony od typu opakowania).

W ocenie Wnioskodawcy, użycie przez Ministra Finansów w § 13 ust. 1 "Rozporządzenia zmieniającego MF" zwrotu " wyprodukowali do 200 000 hl piwa" wyraża czynność ukończoną ("wyprodukowali", czyli czas przeszły dokonany). Oznacza, że do obliczenia ilości wyprodukowanego piwa dla celów zwolnienia od podatku akcyzowego w wysokości 50% kwoty akcyzy obliczonej z zastosowaniem stawki akcyzy określonej w art. 94 ust. 4 u.p.a., należy przyjąć ilość wyprodukowanego piwa w postaci wyrobów gotowych (puszek, butelek i kegów), przekazanych z linii produkcyjnej do magazynu wyrobów gotowych, a więc z uwzględnieniem wszystkich ubytków wynikających z naturalnego procesu technologicznego, bez względu na to, czy wyroby opuściły, opuszczą lub nie opuszczą w danym roku kalendarzowym składu podatkowego.

A contrario - gdyby intencją Ministra Finansów było objęcie w sformułowaniu "wyprodukowali do 200 000 hl piwa" definicji "produkcja piwa", użytej przez ustawodawcę w art. 94 ust. 2 u.p.a., czyli całości procesu wytwórczego piwa w browarach, to należy wskazać, że na rynku funkcjonują producenci piwa, którzy nie dysponujący warzelnią, a piwo wytwarzają dzięki zakupionemu od wytwórcy ekstraktowi słodowemu; to należy wskazać, że ekstrakt słodowy jest wytwarzany przez podmiot, który w świetle przepisów ustawy o podatku akcyzowym nie jest podatnikiem podatku akcyzowego od piwa. Zatem gdyby wyprodukowanym piwem, w myśl § 13 ust. 1 "Rozporządzenia zmieniającego MF", objąć ilość wytworzonej brzeczki na warzelni, to podmioty, które nią posiadają warzelni, a piwo otrzymują z zakupionego ekstraktu słodowego, byłyby w uprzywilejowanej pozycji, gdyż zaniki (ubytki) powstałe na tym etapie (między warzelnią a fermentacją) nie wchodziłyby do limitu wyprodukowanego piwa określonego w § 13 ust. 1 tego rozporządzenia.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1114, z późn. zm.; dalej jako: "ustawa" lub "ustawa o podatku akcyzowym") - ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej "akcyzą", wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy, wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

Pod pozycją 13 załącznika nr 1 do ustawy, pod kodem CN 2203 00, zostało wymienione piwo otrzymywane ze słodu.

Natomiast pod pozycją 16 załącznika nr 1 do ustawy, pod kodem CN 2206 00, zostały wymienione pozostałe napoje fermentowane (na przykład cydr (cidr), perry i miód pitny); mieszanki napojów fermentowanych oraz mieszanki napojów fermentowanych i napojów bezalkoholowych, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone.

W załączniku nr 2 do ustawy, stanowiącym wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o którym mowa w dyrektywie Rady 92/12/EWG z dnia 25 lutego 1992 r. w sprawie ogólnych warunków dotyczących wyrobów objętych podatkiem akcyzowym, ich przechowywania, przepływu oraz kontrolowania (Dz.Urz.UE. L 1992 Nr 76, str. 1), pod pozycją 13 wymienione zostały wyroby o kodzie CN 2203 00 - piwo otrzymywane ze słodu.

Z kolei pod pozycją 16 tegoż załącznika nr 2 do ustawy, wymienione zostały wyroby o kodzie CN 2206 00 - pozostałe napoje fermentowane (na przykład cydr (cidr), perry i miód pitny); mieszanki napojów fermentowanych oraz mieszanki napojów fermentowanych i napojów bezalkoholowych, gdzie indziej niewymienione ani niewłączone.

W myśl art. 94 ust. 1 ustawy, piwem w rozumieniu ustawy są wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2203 00 oraz wszelkie wyroby zawierające mieszaninę piwa z napojami bezalkoholowymi, objęte pozycją CN 2206 00, jeżeli rzeczywista objętościowa moc alkoholu w tych wyrobach przekracza 0,5% objętości.

Produkcją piwa w rozumieniu ustawy jest wytwarzanie lub przetwarzanie piwa, a także jego rozlew - art. 94 ust. 2 ustawy.

Podstawą opodatkowania piwa jest liczba hektolitrów gotowego wyrobu na 1 stopień Plato - art. 94 ust. 3 ustawy.

Stawka akcyzy na piwo wynosi 7,79 zł od 1 hektolitra za każdy stopień Plato gotowego wyrobu - art. 94 ust. 4 ustawy.

Stosownie do art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy, przedmiotem opodatkowania akcyzą jest produkcja wyrobów akcyzowych.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy, obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą (...) - art. 13 ust. 1 ustawy.

Zgodnie z § 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. z 2018 r. poz. 1748; dalej jako: "rozporządzenie" lub "rozporządzenie w sprawie zwolnień od akcyzy"), zwalnia się od akcyzy podatników produkujących piwo, którzy w roku kalendarzowym wyprodukowali do 200 000 hl piwa - w wysokości 50% kwoty akcyzy obliczonej z zastosowaniem stawki akcyzy określonej w art. 94 ust. 4 ustawy.

W przypadku gdy w roku podatkowym podatnicy przekroczą produkcję 200 000 hl piwa, do całości wyprodukowanego piwa w danym roku stosuje się stawkę akcyzy dla piwa określoną w ustawie, bez możliwości obniżenia należnej kwoty akcyzy o kwotę przysługującego zwolnienia - § 13 ust. 5 rozporządzenia.

Zmiana treści § 13 rozporządzenia nastąpiła w wyniku wejścia w życie w dniu 24 marca 2018 r. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 marca 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego (Dz. U. poz. 608) i na mocy § 1 pkt 1 tego rozporządzenia obecne brzmienie otrzymał § 13 ust. 1 rozporządzenia.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca produkuje piwo w składzie podatkowym. Produkcja piwa (w puszkach, butelkach, kegach) w roku kalendarzowym nie przekracza 200 000 hl. Spółka nie sprzedaje piwa luzem.

Wątpliwość Spółki dotyczy obliczania ilości piwa wyprodukowanego w roku kalendarzowym - w rozumieniu § 13 ust. 1 rozporządzenia - jako ilości wyrobu gotowego rozlanego do puszek, butelek i kegów, przekazanego z linii produkcyjnej do magazynu wyrobów gotowych, bez względu na to, czy wyroby te opuściły, opuszczą lub też nie opuszczą składu podatkowego w danym roku kalendarzowym.

Jak z przywołanych przepisów art. 94 ust. 3 ustawy wynika, w przypadku produkcji piwa do ustalenia podstawy opodatkowania przyjmuje się liczbę hektolitrów gotowego wyrobu. Produkcją piwa jest jego wytwarzanie lub przetwarzanie, a także rozlew. Przepisy ustawy nie definiują pojęcia "wyrób gotowy". Zgodnie z internetowym Słownikiem języka polskiego (https://sjp.pwn.pl/szukaj/gotowy.html), "wyrób" to przedmiot stanowiący końcowy produkt pracy rzemieślnika lub wynik procesu produkcyjnego zakładu. Natomiast zgodnie z tym samym słownikiem - "wyroby gotowe" to towary robione seryjnie i sprzedawane w sklepie.

Wnioskodawca, jak przedstawił w opisie zdarzenia przyszłego, wytwarza (produkuje) piwo, a końcowym wyrobem jest piwo zapakowane w puszki, butelki i kegi, gotowe do sprzedaży, przekazywane z linii produkcyjnej do magazynu wyrobów gotowych. Wyprodukowane przez Wnioskodawcę piwo, zapakowane w puszki, butelki i kegi odpowiada zatem słownikowej definicji wyrobu gotowego.

Tym samym należy przyjąć, że gdy w § 13 ust. 1 rozporządzenia jest mowa o ilości wyprodukowanego piwa w roku kalendarzowym, czyli do 31 grudnia danego roku, pojęcie to odnosi się do ilości wyrobów gotowych wytworzonych w tym okresie. Zatem należy się zgodzić z Wnioskodawcą, że do obliczenia ilości piwa wyprodukowanego przez Spółkę w roku kalendarzowym - w rozumieniu § 13 ust. 1 rozporządzenia - należy przyjąć ilość wyrobu gotowego rozlanego do puszek, butelek i kegów, przekazanego z linii produkcyjnej do magazynu wyrobów gotowych, bez względu na to, czy wyroby te opuściły, opuszczą lub też nie opuszczą składu podatkowego w danym roku kalendarzowym.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 należy uznać za prawidłowe.

Uznając stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 za prawidłowe, organ odstępuje od oceny stanowiska w zakresie pytania nr 2. Wnioskodawca bowiem sformułował treść pytania nr 2 w taki sposób, że ocenę stanowiska Spółki w tym zakresie uzależnił od uznania za nieprawidłowe stanowiska w zakresie pytania nr 1, co w niniejszej sprawie nie miało miejsca.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Organ informuje ponadto, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (pytań) Wnioskodawcy, w odniesieniu do opisanego zdarzenia przyszłego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniami wskazanymi we wniosku, nie mogą być - zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone. Tym samym interpretacja nie rozstrzyga w zakresie zwolnienia Wnioskodawcy od akcyzy na podstawie § 13 ust. 1 rozporządzenia, gdyż nie było to przedmiotem wniosku.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy, będącej przedmiotem interpretacji, pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl