0111-KDIB3-3.4013.188.2017.2.PK - Opodatkowanie uczestnictwa w turnieju gry w pokera poza terytorium kraju.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 6 listopada 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB3-3.4013.188.2017.2.PK Opodatkowanie uczestnictwa w turnieju gry w pokera poza terytorium kraju.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 września 2017 r. (data wpływu 18 września 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od gier hazardowych w zakresie opodatkowania z tytułu uczestnictwa w turnieju gry w pokera zorganizowanym poza terytorium kraju - jest prawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 18 września 2017 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od gier hazardowych w zakresie opodatkowania z tytułu uczestnictwa w turnieju gry w pokera zorganizowanym poza terytorium kraju.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym, podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych. Wnioskodawca na stałe zamieszkuje w Łodzi gdzie jest zameldowany. Na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamieszkuje najbliższa rodzina Wnioskodawcy. Wnioskodawca jest studentem. Wnioskodawca posiada w Polsce dom mieszkalny, który otrzymał w drodze darowizny.

W związku z dużą ilością wolnego czasu Wnioskodawca zamierza w celach zarobkowych brać udział w turniejach pokerowych online oraz turniejach pokerowych organizowanych w konkretnych miejscach (dalej "Turnieje pokera"). Ponadto Wnioskodawca brać będzie udział w grach pokera online które nie będą Grami turniejowymi, lecz udział w nich zależeć będzie od uczestnictwa przy stole wirtualnym wymaganej liczby graczy (dalej "Gry pokera"). Wnioskodawca uczestniczyć będzie w Grach pokera oraz Turniejach pokera organizowanych wyłącznie przez licencjonowanych przez władze francuskie organizatorów. W Turniejach pokera oraz Grach pokera Wnioskodawca osiągać będzie wygrane pieniężne w walucie obcej. Wnioskodawca zamierza uczestniczyć okazjonalnie, w przerwach od regularnych zajęć, w Grach pokera oraz Turniejach pokera wyłącznie na terytorium Francji.

W odniesieniu do Turniejów pokera organizowanych w miejscach rzeczywistych, Wnioskodawca będzie brał udział w Turniejach pokera po przyjeździe na miejsce (np. Paryż, Nicea, Montpellier itp). Udział w Turniejach pokera będzie uzależniony od ilości czasu wolnego, którym dysponować będzie Wnioskodawca.

Z uwagi na niedużą liczbę interesujących turniejów organizowanych w czasie rzeczywistym, Wnioskodawca uczestniczyć będzie również w Turniejach pokera oraz Grach pokera organizowanych oraz dostępnych online na terytorium Francji. Wyznacznikiem, iż Turniej pokera oraz Gra pokera organizowana jest na terytorium Francji oraz zgodnie z prawem wewnętrznym Francji jest oznaczenie domeny zakończeniem "fr". Zgodnie z prawem wewnętrznym obowiązującym we Francji udział w Turniejach pokera oraz Grach pokera brać mogą wyłącznie osoby fizyczne grające z terytorium Francji. Spełnienie wskazanego warunku potwierdzane jest poprzez ustalenie przez organizatora wydarzenia. Uczestnik Gry pokera albo Turnieju pokera organizowanego w Internecie posługuje się numerem IP zlokalizowanym we Francji. Udziału w Turnieju pokera oraz Grze pokera organizowanych w Internecie nie mogą brać osoby znajdujące się poza terytorium Francji.

W celu uczestniczenia w Turniejach pokera oraz Grach pokera online na terytorium Francji Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę najmu pokoju w jednym z francuskich miast. Zgodnie z zawartym porozumieniem Wnioskodawca będzie mógł okazjonalnie korzystać z wynajmowanego lokalu, w celu uczestnictwa w Grach pokera oraz Turniejach pokera online organizowanych na terytorium Francji. Pod nieobecność Wnioskodawcy wynajmujący będzie mógł udostępniać pokój przeznaczony m.in. dla Wnioskodawcy na rzecz innych osób. Zdarzać się mogą okresy, że Wnioskodawca nie będzie w ogóle przyjeżdżał do Francji uczestniczyć w Grach pokera oraz Turniejach pokera. Na podstawie zawartej umowy najmu na wynajmującym spoczywać będzie obowiązek dostarczenia Internetu do pokoju wynajmowanego przez Wnioskodawcę. Wnioskodawca będzie uprawniony do podawania adresu lokalu jako jego adresu do korespondencji na terytorium Francji dla operatorów Turniejów pokera oraz Gier pokera.

Wnioskodawca otworzy również rachunek/konto walutowe w jednym z polskich banków, na które przekazywane będą środki pochodzące z wygranych osiągniętych w Turniejach pokera oraz Grach pokera. Wygrane wypłacane będą w walutach obcych.

Wnioskodawca w celu dostania się na terytorium Francji korzystać będzie z transportu lotniczego, w przypadku zaś niekorzystnej oferty cenowej, transportu autokarowego lub własnego środka transportu.

Na terytorium Francji, z uwagi na najkorzystniejszą ofertę, Wnioskodawca korzystać będzie, w celu uczestnictwa w Turniejach pokera oraz Grach pokera online, z domeny m.in. POKERSTARS.FR (dalej "Domena"). Domena stanowi własność podmiotu Reel Malta Limited (dalej "Organizator gier hazardowych"), który jest licencjonowanym organizatorem gier hazardowych w internecie na terytorium Francji. Organizator gier hazardowych oraz zarządzana przez niego domena zostały dopuszczone do organizowania Gier pokera oraz Turniejów pokera w Internecie na terytorium Francji oraz dla podmiotów grających z terytorium Francji przez Autorité de régulation des jeux en ligne (eng. "Regulatory authority for online games") (dalej "Organ"). Organ opublikował listę podmiotów uprawnionych do organizowania Turniejów pokera oraz Gier pokera w Internecie oraz zarządzanych przez nie domen (http://www.arjel.fr/-Liste-des-operateurs-agrees-.html). Organ jest odpowiedzialny za nadzór oraz organizację gier hazardowych m.in. w zakresie Gier pokera oraz Turniejów Pokera na terytorium Francji.

Podmioty organizujące Gry pokera oraz Turnieje pokera są uprawnione do organizowania gier kasynowych m.in. pokera, zgodnie z obowiązującymi we Francji przepisami prawa wewnętrznego. W związku z organizacją gier kasynowych podmioty organizujące Gry pokera oraz Turnieje pokera prowadzą kasyna gry.

Z tytułu udziału w Turniejach pokera oraz Grach pokera na terytorium Francji, organizowanych online oraz rzeczywiście, Wnioskodawca osiągać może wygrane stanowiące różnicę pomiędzy kwotą wygraną w Grach pokera oraz Turniejach pokera oraz kwotą wpłat niezbędnych do udziału we wskazanych wydarzeniach (dalej "Wygrane"). Wygrane będą wypłacane na rachunek bankowy Wnioskodawcy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy udział w Grach pokera oraz Turniejach pokera organizowanych na terytorium Francji podlegać będzie opodatkowaniu w Polsce na podstawie art. 71 ust. 1 Ustawy hazardowej?

Zdaniem Wnioskodawcy udział w Grach pokera oraz Turniejach pokera na terytorium Francji nie będzie podlegał opodatkowaniu w Polsce na podstawie art. 71 Ustawy hazardowej, ponieważ wskazany obowiązek podatkowy spoczywa wyłącznie na uczestnikach gier pokera organizowanych w Polsce, co wynika z faktu iż Ustawa hazardowa odnosi się wyłącznie do gier pokera organizowanych w Polsce.

Zgodnie z art. 71 ust. 1 Ustawy hazardowej "Podatnikiem podatku od gier jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która urządza gry hazardowe na podstawie udzielonej koncesji lub udzielonego zezwolenia, z wyłączeniem loterii promocyjnych, podmiot urządzający gry objęte monopolem państwa oraz uczestnik turnieju gry w pokera organizowanego przez podmiot posiadający koncesję na prowadzenie kasyna gry". Zgodnie z art. 71 ust. 1 Ustawy hazardowej podatnikiem z tytułu gry w turnieju pokera jest uczestnik turnieju pokera. Zgodnie z art. 71 ust. 2 pkt 2 Ustawy hazardowej "Przedmiotem opodatkowania podatkiem od gier jest udział w pokerze rozgrywanym w formie turnieju gry pokera". Na gruncie Ustawy hazardowej przedmiotem opodatkowania jest uczestnictwo w turnieju pokera. Zgodnie z art. 1 Ustawy hazardowej "1. Ustawa określa warunki urządzania gier hazardowych i zasady prowadzenia działalności w tym zakresie oraz zasady opodatkowania podatkiem od gier hazardowych, zwanym dalej "podatkiem od gier". 2.Grami hazardowymi są gry losowe, zakłady wzajemne, gry w karty, gry na automatach". Ustawa hazardowa stanowi regulację, zgodnie z którą na terytorium Polski organizowane są gry hazardowe. W ramach Unii Europejskiej państwom członkowskim przysługuje szeroki zakres swobody regulacyjnej w określaniu zasad prowadzenia gier hazardowych, uzasadniony specyfiką gier hazardowych, a przede wszystkim wiążącego się z nimi poważnego niebezpieczeństwa zarówno dla podmiotów w nich uczestniczących, jak i je organizujących. Ustawodawca zdecydował się również opodatkować rynek gier hazardowych organizowanych w Polsce. Powyższe prowadzi do wniosku, że opodatkowaniu w świetle Ustawy hazardowej podlegają osoby uczestniczące w grach pokera organizowanych na terytorium Polski. Postanowienia Ustawy hazardowej, a w konsekwencji zasady opodatkowania uczestnictwa w grach pokera poza terytorium Polski nie znajdują zastosowania. Wynika to z faktu, że pojęcie "turniej gier pokera" użyte na gruncie art. 71 Ustawy hazardowej jest pojęciem legalnym i odnosi się do gier pokera (art. 6a Ustawy hazardowej) organizowanych zgodnie z przepisami ustawy hazardowej tj. organizowanych na terytorium Polski. Przepisy Ustawy hazardowej regulują zatem wyłącznie zasady opodatkowania gier hazardowych odbywających się w Polsce.

Z uwagi na powyższe udział przez Wnioskodawcę w Grach pokera oraz Turniejach pokera na terytorium Francji nie podlega opodatkowaniu na gruncie Ustawy hazardowej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. (tekst jedn.: Dz. U. 2016 poz. 471 z późn. zm.) o grach hazardowych - zwanej dalej ustawą - ustawa określa warunki urządzania gier hazardowych i zasady prowadzenia działalności w tym zakresie oraz zasady opodatkowania podatkiem od gier hazardowych, zwanym dalej "podatkiem od gier". Grami hazardowymi są gry losowe, zakłady wzajemne, gry w karty, gry na automatach.

Grami w karty są gry black jack, poker i baccarat, jeżeli są rozgrywane o nagrody pieniężne lub rzeczowe (art. 2 ust. 5a ustawy).

Stosownie do art. 3 ustawy urządzanie gier losowych, zakładów wzajemnych, gier w karty i gier na automatach oraz prowadzenie działalności w tym zakresie jest dozwolone na podstawie właściwej koncesji, zezwolenia lub dokonanego zgłoszenia.

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy ilekroć w ustawie jest mowa o ośrodkach gier - rozumie się przez to kasyno gry - jako wydzielone miejsce, w którym prowadzi się gry cylindryczne, gry w karty, gry w kości lub gry na automatach, na podstawie zatwierdzonego regulaminu, przy czym minimalna łączna liczba urządzanych gier cylindrycznych i gier w karty wynosi 4, a liczba zainstalowanych automatów wynosi od 5 do 70 sztuk.

Działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości i gier na automatach może być prowadzona po uzyskaniu koncesji na kasyno gry, z zastrzeżeniem art. 5 ust. 1 i 1b oraz art. 6a ust. 2 (art. 6 ust. 1 ustawy).

Zgodnie z art. 6a ust. 1-6 ustawy gra w pokera może być organizowana w kasynach gry lub poza kasynem gry przez podmioty urządzające gry hazardowe na podstawie udzielonej koncesji na prowadzenie kasyna gry w następujący sposób:

1.

w kasynie gry, jeżeli regulamin gry w pokera został uprzednio zaakceptowany przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych oraz:

a.

gra jest prowadzona przez uprawnionego pracownika, a gracze grają przeciwko kasynu albo

b.

w formie turnieju gry w pokera, jeżeli uczestnicy grają między sobą, a liczba uczestników wynosi co najmniej 10 osób oraz dokonano zgłoszenia organizacji takiego turnieju dyrektorowi izby administracji skarbowej właściwemu ze względu na miejsce urządzania turnieju gry w pokera;

2.

poza kasynem gry w formie turnieju gry w pokera, jeżeli:

a.

uczestnicy turnieju gry w pokera grają między sobą, a liczba uczestników turnieju wynosi co najmniej 10 osób,

b.

dokonano zgłoszenia takiego turnieju gry w pokera dyrektorowi izby administracji skarbowej właściwemu ze względu na miejsce urządzania turnieju gry w pokera,

c.

regulamin turnieju gry w pokera został uprzednio zaakceptowany przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych,

d.

podmiot urządzający turniej gry w pokera jest obowiązany zainstalować w miejscu organizacji gry system audiowizyjny, o którym mowa w art. 15b ust. 1.

Gra w pokera może być urządzana w formie turnieju gry w pokera poza kasynami gry przez podmiot nieposiadający koncesji na prowadzenie kasyna gry, jeżeli:

1.

wygraną są nagrody rzeczowe, a wartość nagród rzeczowych nie przekracza 50% kwoty bazowej, o której mowa w art. 70;

2.

dokonano zgłoszenia organizacji takiego turnieju dyrektorowi izby administracji skarbowej właściwemu ze względu na miejsce urządzania turnieju gry w pokera;

3.

regulamin turnieju gry w pokera poza kasynem gry został zatwierdzony przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych;

4.

gra w pokera odbywa się w wydzielonym miejscu dostępnym wyłącznie dla pełnoletnich osób zaproszonych przez organizatora.

Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, obejmuje:

1.

imię, nazwisko i adres zamieszkania osoby zgłaszającej albo nazwę, adres siedziby podmiotu zgłaszającego;

2.

nazwę turnieju gry w pokera;

3.

określenie czasu, w którym planuje się urządzenie turnieju gry w pokera, oraz miejsca jego urządzenia;

4.

przewidywaną liczbę uczestników;

5.

środki przedsięwzięte w celu uniemożliwienia dostępu niepełnoletnim uczestnikom.

Gra w pokera w formie turnieju gry w pokera poza kasynami gry, o której mowa w ust. 2, może być urządzana przez osoby fizyczne, osoby prawne lub jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej.

Organizujący turniej gry w pokera poza kasynem gry, o którym mowa w ust. 2, będący osobami fizycznymi lub członkami władz osób prawnych lub jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo skarbowe.

Podmiot urządzający turniej gry w pokera na podstawie udzielonej koncesji na prowadzenie kasyna gry jest obowiązany przedstawić dyrektorowi izby administracji skarbowej, właściwemu ze względu na miejsce urządzania tego turnieju, któremu dokonano zgłoszenia organizacji takiego turnieju, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło zakończenie tego turnieju, szczegółową pisemną informację o osobach, które uzyskały wygrane w turnieju, oraz o rozliczeniu podatku od gier.

W ww. przepisach ustawy o grach hazardowych określono co należy rozumieć przez gry hazardowe jak i też określono warunki ich urządzania. Wśród gier hazardowych wymieniono m.in. pokera, jeżeli jest rozgrywany o nagrody pieniężne lub rzeczowe. Co do zasady gry w pokera mogą być organizowana w kasynach gry lub poza kasynem gry przez podmioty urządzające gry hazardowe na podstawie udzielonej koncesję na prowadzenie kasyna gry. Urządzanie gry w pokera jest możliwe także poza kasynami przez podmioty, które nie posiadają ww. licencji, jeśli w grę wchodzą nagrody rzeczowe, których wartość nie przekracza 50% kwoty przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku, w drugim kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego w obwieszczeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Głównego Urzędu Statystycznego.

Stosownie do art. 71 ust. 1-3 ustawy podatnikiem podatku od gier jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która urządza gry hazardowe na podstawie udzielonej koncesji lub udzielonego zezwolenia, z wyłączeniem loterii promocyjnych, podmiot urządzający gry objęte monopolem państwa oraz uczestnik turnieju gry w pokera organizowanego przez podmiot posiadający koncesję na prowadzenie kasyna gry.

Przedmiotem opodatkowania podatkiem od gier jest:

1.

urządzanie gier hazardowych, z wyłączeniem urządzania loterii promocyjnych, loterii fantowych i gry bingo fantowe, o których mowa w art. 7 ust. 1a, oraz urządzania pokera rozgrywanego w formie turnieju gry pokera;

2.

udział w pokerze rozgrywanym w formie turnieju gry pokera.

Obowiązek podatkowy w podatku od gier powstaje z dniem rozpoczęcia urządzania gier hazardowych. W pokerze rozgrywanym w formie turnieju gry pokera obowiązek podatkowy powstaje z chwilą przystąpienia do turnieju.

W ww. przepisu wynika, że podatnikiem podatku od gier jest m.in. uczestnik turnieju gry w pokera organizowanego przez podmiot posiadający koncesję na prowadzenie kasyna gry, a przedmiotem opodatkowania jest udział w pokerze rozgrywanym w formie turnieju gry pokera.

Jak wynika z Wniosku Wnioskodawca zamierza w celach zarobkowych brać udział w turniejach pokerowych online oraz turniejach pokerowych organizowanych w konkretnych miejscach. Ponadto Wnioskodawca brać będzie udział w grach pokera online które nie będą Grami turniejowymi, lecz udział w nich zależeć będzie od uczestnictwa przy stole wirtualnym wymaganej liczby graczy. Wnioskodawca uczestniczyć będzie w Grach pokera oraz Turniejach pokera organizowanych wyłącznie przez licencjonowanych przez władze francuskie organizatorów. W Turniejach pokera oraz Grach pokera Wnioskodawca osiągać będzie wygrane pieniężne w walucie EUR. Wnioskodawca zamierza uczestniczyć okazjonalnie, w przerwach od regularnych zajęć, w Grach pokera oraz Turniejach pokera wyłącznie na terytorium Francji.

W odniesieniu do Turniejów pokera organizowanych w miejscach rzeczywistych, Wnioskodawca będzie brał udział w Turniejach pokera po przyjeździe na miejsce (np. Paryż, Nicea, Montpellier itp.). Wnioskodawca uczestniczyć będzie również w Turniejach pokera oraz Grach pokera organizowanych oraz dostępnych online na terytorium Francji. Zgodnie z prawem wewnętrznym obowiązującym we Francji udział w Turniejach pokera oraz Grach pokera brać mogą wyłącznie osoby fizyczne grające z terytorium Francji. Spełnienie wskazanego warunku potwierdzane jest poprzez ustalenie przez organizatora wydarzenia. Udziału w Turnieju pokera oraz Grze pokera organizowanych w Internecie nie mogą brać osoby znajdujące się poza terytorium Francji. W celu uczestniczenia w Turniejach pokera oraz Grach pokera online na terytorium Francji Wnioskodawca uzyska tytuł prawny do lokalu położonego na terytorium Francji. Organizator gier hazardowych oraz zarządzana przez niego domena zostały dopuszczone do organizowania Gier pokera oraz Turniejów pokera w Internecie na terytorium Francji oraz dla podmiotów grających z terytorium Francji przez Autorité de régulation des jeux en ligne (eng. "Regulatory authority for online games") (dalej Organ). Organ opublikował listę podmiotów uprawnionych do organizowania Turniejów pokera oraz Gier pokera w Internecie oraz zarządzanych przez nie domen (http://www.arjel.fr/-Liste-des-operateurs-agrees-.html). Organ jest odpowiedzialny za nadzór oraz organizację gier hazardowych min. w zakresie Gier pokera oraz Turniejów Pokera na terytorium Francji. Z tytułu udziału w Turniejach pokera oraz Grach pokera na terytorium Francji, organizowanych online oraz rzeczywiście, Wnioskodawca osiągać może wygrane stanowiące różnicę pomiędzy kwotą wygraną w Grach pokera oraz Turniejach pokera oraz kwotą wpłat niezbędnych do udziału we wskazanych wydarzeniach.

Przenosząc opisana sytuacje na grunt przywołanych przepisów należy zauważyć, że ustawa o grach hazardowych, jak i podatek od gier przez nią wprowadzony, ma charakter terytorialny czyli dotyczy podmiotów działających na terytorium kraju i zdarzeń mających miejsce na terytorium kraju.

Jak wskazano powyżej, podatnikiem podatku od gier jest m.in. uczestnik turnieju gry w pokera organizowanego przez podmiot posiadający koncesję na prowadzenie kasyna gry, która została udzielona przez minister właściwego do spraw finansów publicznych. Skoro zatem Wnioskodawca uczestniczy w Grach pokera oraz Turniejach pokera na terytorium Francji, które są organizowane przez podmiot podlegający prawodawstwu francuskiemu to siłą rzeczy nie będą to podmioty działające na podstawie ww. koncesji. Niezalenie od powyższego należy mieć na uwadze terytorialny charakter podatku od gier, który obowiązuje tylko na terytorium kraju. Zatem udział w Grach pokera oraz Turniejach pokera na terytorium Francji nie podlega regulacji ustawy o grach hazardowych. W konsekwencji Wnioskodawca nie będzie podatnikiem podatku od gier na terytorium kraju z tytułu udziału na terytorium Francji w Grze pokera i Turniejach pokera organizowanych we Francji.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Informuje się, że odpowiedź na pytania oznaczone we wniosku nr 1, 2 i 4 jest przedmiotem odrębnego rozstrzygnięcia.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi - ul. Piotrkowska 135, 90-434 Łódź w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl