0111-KDIB3-3.4012.332.2020.1.MPU - Brak prawa do zmniejszenia przez miasto podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu, którego celem projektu jest zastąpienie oświetleniem energooszczędnym obecnego oświetlenia, charakteryzującego się wysokim zużyciem energii i wysokimi kosztami napraw.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 18 sierpnia 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB3-3.4012.332.2020.1.MPU Brak prawa do zmniejszenia przez miasto podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu, którego celem projektu jest zastąpienie oświetleniem energooszczędnym obecnego oświetlenia, charakteryzującego się wysokim zużyciem energii i wysokimi kosztami napraw.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1325), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 czerwca 2020 r. (data wpływu 18 czerwca 2020 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie braku prawa do zmniejszenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu pn.: "(...)" - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie braku prawa do zmniejszenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu pn.: "(...)".

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca - Miasto (...) - czynny podatnik VAT- jest miastem na prawach powiatu. Zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn.: - Dz. U. z 2020 r. poz. 920, z późn. zm.) miasto na prawach powiatu jest gminą wykonującą zadania powiatu na zasadach określonych w tej ustawie. Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713, z późn. zm. - dalej usg), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 usg, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty (art. 7 ust. 1 usg). W szczególności zadania własne obejmują sprawy gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego (art. 7 ust. 1 pkt 2 usg).

Wnioskodawca wystąpił z wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu pn. " (...)" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) na lata 2014-2020 Oś priorytetowa: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna, Poddziałanie 4.5.1. Niskoemisyjny transport miejski oraz efektywne oświetlenie - ZIT.

Celem projektu jest zastąpienie oświetleniem energooszczędnym obecnego oświetlenia, charakteryzującego się wysokim zużyciem energii i wysokimi kosztami napraw.

Przedmiotem projektu jest demontaż (...) opraw o łącznej mocy (...) kW i (...) betonowych słupów oświetleniowych oraz zakup i montaż (...) nowych opraw oświetleniowych typu LED o łącznej mocy (...) kW oraz (...) słupów na terenie miasta (...) w obrębie (...) dzielnic.

W ramach kosztów kwalifikowanych ujęto następujące elementy wspólne:

1.

w dzielnicach (...) i (...):

* mufy z tworzyw termokurczliwych przelotowe na kablach energetycznych wielożyłowych o izolacji i powłoce z tworzyw sztucznych w rowach kablowych,

* montaż i stawianie słupów oświetleniowych aluminiowych anodowanych na kolor,

* montaż wysięgników rurowych na słupie,

* montaż przewodów do opraw oświetleniowych - wciąganie w słupy, rury osłonowe i wysięgniki,

* montaż opraw energooszczędnych LED, na wysięgniku,

* obróbka na sucho kabli na napięcie do 1 kV o izolacji i powłoce z tworzyw sztucznych,

* sprawdzenie i pomiar 1-fazowego obwodu elektrycznego niskiego napięcia,

* demontaż opraw oświetlenia zew. na trzpieniu słupa lub wysięgniku,

* demontaż wysięgników rurowych mocowanych na słupie lub ścianie,

* demontaż słupów oświetleniowych,

2.

w dzielnicach (...), (...), (...):

* wymiana tabliczek bezpiecznikowych słupowych oświetlenia zew.,

* zacisk bezp. IZK - fazowy, zerowy i bezpiecznikowy,

* montaż przewodów do opraw oświetleniowych - wciąganie w słupy, rury osłonowe i wysięgniki,

* montaż opraw energooszczędnych LED na wysięgniku,

* sprawdzenie pomiar 1-fazowego obwodu elektrycznego niskiego napięcia,

* demontaż opraw oświetlenia zew. na trzpieniu słupa lub wysięgniku,

* odwóz opraw na miejsce wskazane przez inwestora,

* dopuszczenie do pracy w obwody oświetleniowe,

* zajęcie pasa drogowego z organizacją ruchu.

W ramach projektu realizowano następujące zadania:

1. Dzielnica (...) - ul. (...) (...), (...), (...), (...) i (...):

* demontaż (...) opraw sodowych o mocy 0,15 kW każda oraz betonowych słupów oświetleniowych - (...) szt.,

* montaż opraw oświetleniowych typu LED o mocy 0,055 kW - (...) szt. (w tym 1 oprawa stanowi koszt niekwalifikowany),

* montaż słupów oświetleniowych - (...) szt.,

2. Dzielnica (...) - ul. (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...) i (...):

* demontaż (...) opraw sodowych o mocy 0,15 kW każda oraz (...) słupów oświetleniowych (betonowych),

* montaż opraw oświetleniowych typu LED o mocy 0,055 kW - (...) szt.,

* montaż słupów oświetleniowych - (...) szt.,

3. Dzielnica (...) - ul. (...):

* demontaż opraw oświetleniowych sodowych o mocy 0,25 kW każda - (...) szt.,

* montaż opraw oświetleniowych typu LED o mocy do 0,105 kW - (...) szt.,

4. Dzielnica (...) - ul. (...):

* demontaż opraw oświetleniowych sodowych o mocy 0,15 kW każda - (...) szt.,

* montaż opraw oświetleniowych typu LED o mocy do 0,105 kW - (...) szt.,

5. Dzielnica (...) - ul. (...):

* demontaż opraw oświetleniowych sodowych o mocy 0,15 kW każda - (...) szt.,

* montaż opraw oświetleniowych typu LED o mocy do 0,105 kW - (...) szt.

Poprzez montaż efektywnego energetycznie oświetlenia ulicznego nie tylko zmniejszy się energochłonność sektora publicznego oraz zapotrzebowanie na energię na terenie Miasta (...), ale również zwiększy się bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego.

Zadania w ramach projektu realizowane są przy wsparciu firm zewnętrznych (na podstawie umów cywilnoprawnych zawartych z wykonawcami). Projekt obecnie jest w trakcie realizacji. Do tej pory podatnik nie dokonał odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z realizacją przedmiotowego projektu.

Oświetlenie uliczne służy ogółowi mieszkańców miasta i innych osób.

Nie przewiduje się odpłatności za korzystanie przez mieszkańców (ani innych osób) z oświetlenia ulicznego, które powstanie w związku z realizowanym projektem. Infrastruktura wytworzona w ramach projektu zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu projektu, w żaden sposób nie będzie bezpośrednio wykorzystywana do wykonywania przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Wnioskodawca nie przewiduje też pośredniego wykorzystania efektów projektu do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Powstała w wyniku realizacji projektu infrastruktura będzie stanowiła majątek Wnioskodawcy i będzie służyła wyłącznie zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty. Wnioskodawca nie pobiera i nie będzie pobierał od nikogo żadnych opłat z tytułu korzystania z przedmiotowego oświetlenia.

Do realizacji projektu Wnioskodawca zakupi towary i usługi niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego w projekcie celu, a wszystkie faktury dokumentujące ponoszenie wyżej wymienionych wydatków będą wystawione na Wnioskodawcę.

Projekt obejmuje wykonanie niezbędnych robót budowlanych. Wydatki inwestycyjne realizowane w ramach projektu stanowią "ulepszenie" w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do zmniejszenia podatku należnego o podatek naliczony od wydatków związanych z realizacją projektu opisanego we wniosku?

Zdaniem Wnioskodawcy, Miastu (...) nie przysługuje prawo do zmniejszenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu opisanego we wniosku, gdyż wydatki te będą związane wyłącznie z wykonywaniem czynności niepodlegających opodatkowaniu (czynnościami o charakterze publicznoprawnym, wykonywanymi poza działalnością gospodarczą).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.; dalej jako: "ustawa" lub "ustawa o VAT").

W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług, wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik, w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Zgodnie art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza, w myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z treści powołanych przepisów ustawy wynika, że za podatnika podatku VAT będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów działalności gospodarczej.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższe przepisy wskazują, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego. Organy te będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). W tym tylko zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 713; dalej jako: "ustawa o samorządzie gminnym"), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 2 i 3 ww. ustawy - zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego; wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca - Miasto (...) - czynny podatnik VAT wystąpił z wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu pn. " (...)" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (...) na lata 2014-2020. Celem projektu jest zastąpienie oświetleniem energooszczędnym obecnego oświetlenia, charakteryzującego się wysokim zużyciem energii i wysokimi kosztami napraw.

Projekt obecnie jest w trakcie realizacji. Do tej pory podatnik nie dokonał odliczenia podatku VAT od zakupów związanych z realizacją przedmiotowego projektu. Oświetlenie uliczne służy ogółowi mieszkańców miasta i innych osób.

Wnioskodawca nie przewiduje odpłatności za korzystanie przez mieszkańców (ani innych osób) z oświetlenia ulicznego, które powstanie w związku z realizowanym projektem. Powstała w wyniku realizacji projektu infrastruktura będzie stanowiła majątek Wnioskodawcy i będzie służyła wyłącznie zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty. Infrastruktura wytworzona w ramach projektu zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu projektu, w żaden sposób nie będzie bezpośrednio wykorzystywana do wykonywania przez Wnioskodawcę czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Wnioskodawca nie przewiduje też pośredniego wykorzystania efektów projektu do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Do realizacji projektu Wnioskodawca zakupi towary i usługi niezbędne dla osiągnięcia zamierzonego w projekcie celu, a wszystkie faktury dokumentujące ponoszenie wyżej wymienionych wydatków będą wystawione na Wnioskodawcę.

Przedmiotem wątpliwości Wnioskodawcy jest kwestia możliwości zmniejszenia podatku należnego o podatek naliczony od wydatków związanych z realizacją projektu pn. " (...)".

Podnieść należy, że zasadniczym przedmiotem działalności Gminy są czynności wykonywane w charakterze podmiotu prawa publicznego, w celu sprawowania władzy publicznej. Jest to szeroko rozumiana działalność nastawiona na zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej, którą tworzą mieszkańcy Gminy. Jak zostało wcześniej wskazane, do zakresu jej działania należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. W sferze publicznoprawnej mieszczą się również m.in. sprawy porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz gminnych dróg, ulic, mostów oraz organizacji ruchu drogowego.

Powyższe wskazuje, że Wnioskodawca nabyte w ramach realizacji projektu towary i usługi, związane z projektem, będzie wykorzystywał w zakresie realizowanych przez siebie zadań publicznych, nałożonych na Wnioskodawcę odrębnymi przepisami prawa (art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym), do realizacji których został Wnioskodawca, jako jednostka samorządu terytorialnego, powołany.

Jak wskazano na wstępie, podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie związek taki nie występuje. Wnioskodawca wskazał, że towary i usługi nabyte przez Wnioskodawcę związane z realizacją powyższego projektu, jak i efekty projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W konsekwencji, ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, Wnioskodawcy nie będzie przysługiwać prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. " (...)".

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia

3.

11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

4.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl