0111-KDIB3-3.4012.115.2017.1.PK - Ustalenie warunków do zastosowania stawki VAT w wysokości 0% w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 20 listopada 2017 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB3-3.4012.115.2017.1.PK Ustalenie warunków do zastosowania stawki VAT w wysokości 0% w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 września 2017 r. (data wpływu 20 września 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie warunków do zastosowania stawki VAT w wysokości 0% w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - jest prawidłowe

UZASADNIENIE

W dniu 20 września 2017 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie warunków do zastosowania stawki VAT w wysokości 0% w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, posiadającą siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioskodawca jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny oraz podatnik VAT UE. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Spółka dokonuje m.in. wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów (dalej: "WDT") na rzecz kontrahentów z innych państw członkowskich Unii Europejskiej posiadających ważne numery rejestracji na potrzeby dokonywania transakcji wewnątrzwspólnotowych (dalej: "Kontrahenci").

Spółka planuje dokonać zmiany sposobu potwierdzania przez Kontrahentów otrzymania towarów dostarczanych przez Spółkę w ramach WDT. W ramach planowanego modelu potwierdzania dostarczenia towarów Spółka każdorazowo będzie gromadzić następujące dokumenty, z których wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

a. Kopie faktur zawierających specyfikację poszczególnych sztuk ładunku oraz

b. Zbiorcze zestawienia dostaw dokonanych przez Spółkę na rzecz konkretnego Kontrahenta w danym miesiącu potwierdzające dostarczenie towarów do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej innego niż Polska potwierdzone przez Kontrahenta (dalej: "zbiorcze zestawienie dostaw").

Zbiorcze zestawienie dostaw każdorazowo będzie zawierać w szczególności:

* numer faktury dokumentującej dostawę,

* datę faktury,

* wartość towarów na fakturze,

* miejsce dostarczenia towarów do nabywcy na terytorium kraju UE innego niż Polska oraz

* numer identyfikacji podatkowej (VAT UE) Kontrahenta zastosowany na potrzeby danej transakcji.

Zestawienie będzie przesyłane każdorazowo do nabywcy środkami komunikacji elektronicznej. Kontrahenci będą potwierdzać zgodność przygotowanego i przesłanego przez Spółkę zbiorczego zestawienia dostaw za konkretny miesiąc w jeden z następujących sposobów:

1. Kontrahenci prześlą podpisane zbiorcze zestawienie dostaw przekazem pocztowym na adres Spółki lub też przy zastosowaniu środków komunikacji elektronicznej (skan podpisanego zestawienia zbiorczego przesłany jako dokument w formacie pdf stanowiący załącznik do wiadomości e-mail) - przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy;

2. Kontrahenci prześlą Spółce akceptację zestawienia środkami komunikacji elektronicznej (poprzez wiadomość e-mail wysłaną przez pracownika nabywcy potwierdzającą prawidłowość zestawienia) - przed upływem terminu do złożenia deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy;

3. w drodze tzw. milczącego potwierdzenia - Spółka zamierza zawrzeć z Kontrahentami porozumienia, zgodnie z którymi w przypadku braku informacji zwrotnej ze strony Kontrahenta do określonego w porozumieniu terminu, Spółka będzie uprawniona do przyjęcia, że wszystkie towary zostały dostarczone do miejsca przeznaczenia na terytorium innego niż Polska państwa członkowskiego UE.

Na podstawie wyżej wymienionych dokumentów Spółka planuje traktować przedmiotowe dostawy, jako WDT podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT w Polsce ze stawką 0%.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:

1. Czy Wnioskodawca będąc w posiadaniu kopii faktury zawierającej specyfikację poszczególnych sztuk ładunku oraz zbiorczego zestawienia dostaw podpisanego przez Kontrahenta bądź skanu zbiorczego zestawienia dostaw podpisanego przez Kontrahenta będzie uprawniony do zastosowania stawki VAT 0% w stosunku do wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów?

2. Czy Wnioskodawca będąc w posiadaniu kopii faktury zawierającej specyfikację poszczególnych sztuk ładunku oraz zbiorczego zestawienia dostaw, którego zgodność z rzeczywistością została potwierdzona przez Kontrahenta poprzez informację w wiadomości e-mail będzie uprawniony do zastosowania stawki VAT 0% w stosunku do wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów?

3. Czy Wnioskodawca będąc w posiadaniu kopii faktury zawierającej specyfikację poszczególnych sztuk ładunku oraz zbiorczego zestawienia dostaw, którego zgodność z rzeczywistością została potwierdzona przez Kontrahenta w drodze tzw. milczącego potwierdzenia będzie uprawniony do zastosowania stawki VAT 0% w stosunku do wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów?

4. Czy możliwość akceptacji przez Kontrahentów zbiorczego zestawienia dostaw w drodze tzw. milczącego potwierdzenia musi być ujęta w umowie pomiędzy Wnioskodawcą a kontrahentem, czy może być ona także zawarta w innej formie?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad 1. W ocenie Wnioskodawcy, będąc w posiadaniu kopii faktury zawierającej specyfikację poszczególnych sztuk ładunku oraz zbiorczego zestawienia dostaw podpisanego przez Kontrahenta bądź skanu zbiorczego zestawienia dostaw podpisanego przez Kontrahenta będzie uprawniony do zastosowania stawki VAT 0% w stosunku do wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów.

Ad. 2. W ocenie Wnioskodawcy, będąc w posiadaniu kopii faktury zawierającej specyfikację poszczególnych sztuk ładunku oraz zbiorczego zestawienia dostaw, którego zgodność z rzeczywistością została potwierdzona przez Kontrahenta poprzez informację w wiadomości e-mail, będzie uprawniony do zastosowania stawki VAT 0% w stosunku do wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów

Ad 3. W ocenie Wnioskodawcy, będąc w posiadaniu kopii faktury zawierającej specyfikację poszczególnych sztuk ładunku oraz zbiorczego zestawienia dostaw, którego zgodność z rzeczywistością została potwierdzona przez Kontrahenta w drodze tzw. milczącego potwierdzenia, będzie uprawniony do zastosowania stawki VAT 0% w stosunku do wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów

Ad 4. W ocenie Wnioskodawcy jest on uprawniony do zawarcia porozumienia z Kontrahentami w przedmiocie akceptacji przez nich zbiorczego zestawienia dostaw w drodze tzw. milczącego potwierdzenia w dowolnej formie

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy

Stanowisko wnioskodawcy w zakresie pytań nr 1-3

Zgodnie z treścią art. 42 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (dalej: "ustawa o VAT"), WDT podlega opodatkowaniu VAT ze stawką 0%. pod warunkiem, że

1.

nabywca towaru posiada właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, nadany przez państwo członkowskie właściwe dla nabywcy

2.

podatnik dokonujący dostawy towarów jest zarejestrowany, jako podatnik VAT-UE,

3.

podatnik posiada w odpowiednim terminie dokumenty stanowiące dowód, iż towary będące przedmiotem WDT zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium Polski

Dokumentami potwierdzającymi, że towary zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium innego państwa członkowskiego są, co do zasady zgodnie z art. 42 ust. 3 ustawy o VAT

1.

dokumenty przewozowe otrzymane od spedytora odpowiedzialnego za wywóz towarów z terytorium kraju, z których jednoznacznie wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium Polski - w przypadku gdy przewóz towarów jest zlecany spedytorowi (w praktyce jest to najczęściej dokument CMR), oraz

2.

specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku.

Natomiast zgodnie z treścią art. 42 ust. 11 ustawy o VAT, w przypadku gdy te dokumenty, nie potwierdzają jednoznacznie dostarczenia do nabywcy znajdującego się na terytorium innego państwa członkowskiego towarów, dowodami, mogą być również inne dokumenty wskazujące, że nastąpiła dostawa wewnątrzwspólnotowa, w szczególności

1.

korespondencja handlowa z nabywcą, w tym jego zamówienie.

2.

dokumenty dotyczące ubezpieczenia lub kosztów frachtu;

3.

dokument potwierdzający zapłatę za towar, z wyjątkiem przypadków, gdy dostawa ma charakter nieodpłatny lub zobowiązanie jest realizowane w innej formie, w takim przypadku inny - dokument stwierdzający wygaśnięcie zobowiązania,

4.

dowód potwierdzający przyjęcie przez nabywcę towaru na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju.

Mając na uwadze brzmienie powyższych przepisów, należy uznać, że prawo podatnika do zastosowania preferencyjnej stawki VAT 0% przy WDT uzależnione jest od posiadania dowodów potwierdzających, że towary będące przedmiotem dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone na terytorium innego państwa członkowskiego UE. Jednakże przepisy te nie nakładają obowiązku posiadania przez podatnika podpisanego oryginału listu przewozowego (którym zazwyczaj jej list przewozowy CMR). W konsekwencji w przypadku braku listów przewozowych podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki VAT 0% mogą być wszelkie inne dokumenty, o ile łącznie potwierdzają one fakt dokonania dostawy na terytorium państwa członkowskiego UE innego niż Polska

Bieżąca linia orzecznicza i interpretacyjna

W tym zakresie Spółka pragnie przede wszystkim zwrócić uwagę na tezy zaprezentowane w uchwale 7 sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego (dalej "NSA") z dnia 11 października 2010 sygn. akt I FPS 1/10 (dalej: "Uchwała"). NSA dokonując wykładni art. 42 wskazał m.in., że " (...) wprawdzie w przepisach art. 42 ust. 3 i 4 ma miejsce ustawowe określenie dokumentów dowodzących, że towary będące przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy zostały wywiezione z terytorium kraju i dostarczone do nabywcy na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju, lecz z uwagi na treść art. 42 ust. 11, pozwalającego na dowodzenie tej okoliczności również innymi - nie tylko wymienionymi w tym przepisie - dowodami, ustawowy katalog dowodowy określony w ust. 3 i 4, nie może być uznany za zamknięty (...)., zwłaszcza w sytuacji braku jednoznacznego unormowania formy i trybu pozyskiwania na dokumentach określonych w art. 42 ust. 3 pkt 1 i ust. 4 ustawy, potwierdzenia dostarczenia towarów do miejsca ich przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju (Polski)". Dalej NSA zwraca uwagę, że "przy uwzględnieniu kompleksowej wykładni art. 42 ust. 1, 3 i 11 u.p.t.u., na którą składają się wykładnie: gramatyczna, systemowa oraz prowspólnotowa. (...) dla zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów wystarczającym jest, aby podatnik posiadał jedynie niektóre dowody, o jakich mowa w art. 42 ust. 3 ustawy, uzupełnione dokumentami, wskazanymi w art. 42 ust. 11 ustawy lub innymi dowodami w formie dokumentów, o których mowa w art. 180 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), o ile łącznie potwierdzają fakt wywiezienia i dostarczenia towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju.

Wyrażone w Uchwale stanowisko, jest od wielu lat podtrzymywane jako dominująca linia orzecznicza polskich sądów administracyjnych. Dla przykładu należy wskazać wyrok NSA z dnia 21 października 2011 r. I FSK 1549/10, stanowiący, że "dla zastosowania stawki 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów wystarczające jest, aby podatnik posiadał jedynie niektóre dowody, o jakich mowa w art. 42 ust. 3 ustawy, uzupełnione dokumentami wskazanymi w art. 42 ust. 11 tej ustawy lub innymi dowodami w formie dokumentów, o których mowa w art. 180 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), o ile łącznie potwierdzają fakt wywiezienia i dostarczenia towarów będących przedmiotem wewnątrzwspólnotowej dostawy do nabywcy znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju.

Stanowisko to znajduje ponadto odzwierciedlenie w wydawanych interpretacjach indywidualnych, które to również potwierdzają, że wymieniony w ustawie o VAT katalog dowodów potwierdzających dokonanie WDT ma charakter otwarty. Dla przykładu w interpretacji indywidualnej nr IPPP3/4512-597/15-2/KT z dnia 14 października 2015 r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie stwierdził, że "Należy podkreślić, że w celu prawidłowego udokumentowania prawa do stawki 0% VAT z tytułu wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów nie jest konieczne posiadanie wszystkich dokumentów wymienionych w katalogu podstawowym, tj. w art. 42 ust. 3 ustawy o VAT. W szczególności, gdy spośród dwóch wymienionych w tym katalogu dokumentów podatnik posiada jedynie specyfikację poszczególnych sztuk ładunku, może wykazać prawo do stawki 0% VAT za pomocą innych dokumentów, w tym dokumentów przykładowo wymienionych w art. 42 ust. 11 ustawy. Kluczowe jest, aby wszystkie te dokumenty łącznie w sposób jednoznaczny potwierdzały fakt przemieszczenia towarów z terytorium Polski na terytorium innego państwa członkowskiego UE". Stanowisko to jest potwierdzane także w innych interpretacjach indywidualnych, m.in. w interpretacjach indywidualnych Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 6 października 2015 r. nr IPPP3/4512-631/15-2/ISZ oraz z dnia 23 czerwca 2015 r. nr ILPP4/4512-1-112/15-4/BA.

Dokumenty zgromadzone przez Wnioskodawcę

W ocenie Spółki w sytuacji braku dokumentów przewozowych (co do zasady - listów przewozowych CMR) zbiorcze zestawienia dostaw wraz z fakturami pełniącymi rolę specyfikacji poszczególnych sztuk ładunku stanowią dokumenty potwierdzające przyjęcie przez nabywcę towarów udokumentowanych fakturami wymienionych w tym zestawieniu na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju. Ponadto Wnioskodawca stoi na stanowisku, że posiadają one taką samą moc dowodową niezależnie od sposobu ich potwierdzenia przez Kontrahentów

Milczące potwierdzenie

Wnioskodawca stoi na stanowisku, że w przypadku dokonania odpowiednich ustaleń przez strony, brak zgłoszenia zastrzeżeń do treści zbiorczego zestawienia dostaw może być traktowany na równi z potwierdzeniem otrzymania towarów udokumentowanych fakturami wymienionymi w tym zbiorczym zestawieniu dostaw. Termin, który planuje ustalić Wnioskodawca z Kontrahentami da im bowiem możliwość dokonania weryfikacji danych zawartych w zestawieniu oraz zgłoszenia uwag co do jego treści. Kontrahenci, działając jako racjonalni przedsiębiorcy w przypadku zauważenia niezgodności pomiędzy towarem określonym na fakturach a towarami faktycznie dostarczonymi niezwłocznie zwróciliby uwagę na wszelkie błędy w treści zestawienia.

W konsekwencji w opinii Wnioskodawcy brak informacji zwrotnej od kontrahenta dotyczącej danych zawartych w zbiorczym zestawieniu dostaw pozwala na uznanie, że towary, których dostawę potwierdza przedmiotowe zestawienie zostały faktycznie dostarczone do miejsca przeznaczenia na terytorium państwa członkowskiego UE innego niż Polska. Tym samym akceptacja treści zestawienia nastąpi w drodze tzw. milczącego potwierdzenia.

Prawidłowość podejścia Spółki w tym zakresie zostało potwierdzone m.in. w następujących interpretacjach indywidualnych:

* Interpretacja indywidualna Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z dnia 24 marca 2016 r. nr ILPP4/4512-1-38/16-2/PR, w której potwierdził on stanowisko wnioskodawcy, zgodnie z którym "w analizowanym przypadku, zgodnie z ustnymi ustaleniami stron, brak odpowiedzi na przesłane zostawienie w określonym terminie oznacza jego akceptację. W konsekwencji, powyższy dokument, zdaniem Spółki, jednoznacznie poświadcza fakt otrzymania towarów przez Nabywcę",

* Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 22 czerwca 2017 r. nr 0114-KDIP1-2.4012.182.2017.1 PC, potwierdzająca stanowisko wnioskodawcy, zgodnie z którym "za dowód potwierdzenia dostarczenia towarów do Nabywców może służyć zbiorcze potwierdzenie otrzymania towarów za dany okres rozliczeniowy w ocenie Wnioskodawcy zestawienie to ma taką samą moc dowodową niezależnie od faktu czy zostanie podpisane przez Nabywcę czy też Nabywca nie wniesienie do niego zastrzeżeń",

* Interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 13 czerwca 2017 r. nr 0112-KDIL1-3.4012.94.2017.1.AP, w której potwierdził on stanowisko wnioskodawcy zgodnie z którym "w przypadku gdy Nabywca w ustalonym terminie nie zakwestionuje dostawy towarów opisanych na poszczególnych fakturach i nie wniesie innych uwag/zastrzeżeń do zbiorczego zestawienia faktur przesyłanego drogą elektroniczną do Nabywcy, zestawienie to będzie - łącznie z fakturą - jednoznacznie potwierdzać, iż towary będące przedmiotem dostawy zostały wywiezione z terytorium Polski, a następnie dostarczone do Nabywcy na terytorium innego państwa członkowskiego. Stanowić więc będzie dokument uprawniający Wnioskodawcę do zastosowania stawki 0%".

W konsekwencji w ocenie Wnioskodawcy, jeżeli jest on w posiadaniu kopii faktury oraz zbiorczego zestawienia dostaw potwierdzonego przez Kontrahentów będzie on uprawniony do zastosowania stawki 0% w stosunku do wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 4

Przepisy ustawy o VAT nie ustalają żadnej formy prawnej, w której powinno być zawarte porozumienie odnośnie sposobu potwierdzania dostaw towarów a terytorium państwa członkowskiego innego niż Polska. W konsekwencji w opinii Wnioskodawcy akceptowalna jest każda forma pisemna lub e-mailowa, w tym m.in. odpowiedni zapis z umowach z Kontrahentami, sporządzenie aneksu do ww. umów, porozumienie zawarte w drodze korespondencji środkami komunikacji elektronicznej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Nadmienia się, że tekst jednolity ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług został opublikowany w Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie - ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2017 r. poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl