0111-KDIB3-2.4012.635.2018.2.AR - Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (lub zwrotu różnicy podatku) wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 22 listopada 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB3-2.4012.635.2018.2.AR Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (lub zwrotu różnicy podatku) wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 września 2018 r. (data wpływu 26 września 2018 r.) uzupełnionym pismem z 15 listopada 2018 r. (data wpływu 15 listopada 2018 r.) oraz pismem z dnia 21 listopada 2018 r. (data wpływu 21 listopada 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (lub zwrotu różnicy podatku) wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją projektu pn. "...." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2018 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (lub zwrotu różnicy podatku) wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonywanych w związku z realizacją projektu pn. "....". Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 15 listopada 2018 r. (data wpływu 15 listopada 2018 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 8 listopada 2018 r. znak: 0111-KDIB3-2.4012.635.2018.1.AR oraz pismem z dnia 21 listopada 2018 r. (data wpływu 21 listopada 2018 r.)

We wniosku, uzupełnionym pismem z 15 listopada 2018 r. oraz pismem z 21 listopada 2018 r., przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina, zwana dalej Podatnikiem, jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, podlegającym przepisom ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego. Podatnik wykonuje zadania nałożone na niego odrębnymi przepisami, dla realizacji których został powołany. Niewielka część wykonywanych przez niego czynności podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług - głównie z tytułu wykonywania umów cywilno-prawnych, w szczególności w zakresie zarządzania zasobem nieruchomości komunalnych (wynajem, dzierżawa, zbycie, nabycie).

Celem projektu realizowanego przez Podatnika jest wzmocnienie ochrony bioróżnorodności poprzez wzrost obszarów chronionych oraz wykorzystanie zasobów przyrodniczych i zmniejszenie presji na środowisko naturalne poprzez właściwe ukierunkowanie ruchu turystycznego na obszarach cennych przyrodniczo. Cele te zostaną osiągnięte poprzez:

1. Realizację prac związanych z tworzeniem chronionego siedliska cennego przyrodniczo-odtworzenie łąki mieczykowomietlicowej.

2. Renaturalizację siedlisk oraz nasadzenia nowych gatunków roślin (mieczyka dachówkowego i wrześni pobrzeżnej) i rozwieszenie budek dla pluszcza zwyczajnego, jerzyków oraz nietoperzy,

3. Budowę Centrum Edukacji Ekologicznej wraz z kampanią edukacyjno-informacyjną mającą na celu budowanie świadomości ekologicznej mieszkańców regionu i turystów.

4. Zagospodarowanie istniejącej ścieżki ekologicznej nad brzegiem rzeki wraz z wyposażeniem jej w małą architekturę w celu zmniejszenia antropopresji obszarów cennych przyrodniczo zlokalizowanych na terenie gminy.

W ramach realizowanej inwestycji zostanie wybudowany i wyposażony budynek oraz zagospodarowane jego otoczenie. Tylko część budynku (w szczególności piętro) jest objęte ww. projektem, pozostałą część budynku Podatnik będzie wykorzystywał na inne cele, w tym komercyjne.

W uzupełnieniu wskazano, że:

Projekt realizowany jest pod nazwą "...".

Okres rzeczowej realizacji projektu: od 17 lipca 2018 r. do 30 września 2019 r.

Efekty realizowanego projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania przez Gminę czynności opodatkowanych.

Wstęp do Centrum Edukacji Ekologicznej nie będzie odpłatny.

Bezpośrednim celem projektu jest realizacja zadań niepodlegających opodatkowaniu wykonywanych w ramach działalności publicznoprawnej.

Realizacja projektu związana jest z wykonywaniem przez Gminę zadań własnych wynikających z ustawy o z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz.... z późn. zm.), w szczególności określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1, tj. "Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

1) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej".

Podstawowym założeniem do kampanii edukacyjnej jest powszechność i otwartość oferty dla wszystkich grup społecznych, zgodnie z zasadą uniwersalności. Na potrzeby projektu opracowano specjalne scenariusze zajęć warsztatowych, które odbywać się będą w centrum. Głównymi odbiorcami działań edukacyjnych centrum będą zarówno mieszkańcy, jak i turyści odwiedzający W., w tym w szczególności dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym (z podziałem na poszczególne kategorie), młodzież; osoby dorosłe, osoby niepełnosprawne. W obiekcie przewiduje się także w ramach działalności kompleksu zajęcia integracyjne - angażujące wszystkie wymienione grupy społeczne.

Zajęcia oferowane w ramach działalności centrum kierowane będę przede wszystkim do grup zorganizowanych. Centrum posiadać będzie również ofertę "otwartą" realizowaną dla osób indywidualnych w przypadku wcześniejszych zapisów i zebrania odpowiedniej grupy osób w ramach ww. kategorii - zajęć dedykowanych.

Przykładowe tytuły scenariuszy opracowane dla potrzeb centrum:..,...,...,...,...,...,....

Kampania edukacyjna zostanie zlecona podmiotowi zewnętrznemu. Cała oferta warsztatowo-zajęciowa będzie dla odbiorców bezpłatna. Zarówno usługę organizacji warsztatów, jak i niezbędne do ich przeprowadzenia materiały, zakupi Gmina.

Czynności nie będą odpłatne, a w konsekwencji nie będą generowały obrotu opodatkowanego podatkiem VAT.

Zakres projektu obejmuje również zadanie polegające na budowie zaplecza sanitarno-szatniowego dla X Stowarzyszenia Sportowego. Zaplecze będzie udostępnione nieodpłatnie w ramach realizacji zadania własnego gminy określonego w art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 1263 z późn. zm.).

To zadanie jest ujęte w kosztach niekwalifikowalnych projektu, co oznacza, że nie będzie dofinansowane ze środków europejskich.

Wykorzystywanie pozostałej części budynku na inne cele, w tym komercyjne, będzie polegało na nieodpłatnym udostępnieniu X Stowarzyszeniu Sportowemu.

Budynek będzie udostępniany nieodpłatnie i w konsekwencji nie będzie wykorzystywany do opodatkowanej podatkiem VAT działalności Gminy.

Towary i usługi, które były i będą nabywane w związku z realizacją projektu nie są i nie będą wykorzystywane do celów prowadzonej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.).

Wszystkie wydatki poniesione na projekt będą udokumentowane fakturami VAT wystawionymi na Gminę - wnioskodawcę.

W uzupełnieniu wniosku z dnia 19 listopada 2018 r. wskazano, że:

Projekt pn. "..." obejmuje tylko część budynku (w szczególności piętro). Natomiast pozostała część budynku - również realizowana w ramach inwestycji, ale wykorzystywana na inne cele, w tym komercyjne (tj. zaplecze sanitarno-szatniowe dla X Stowarzyszenia Sportowego oddane na mocy umowy cywilno-prawnej) - nie jest objęte przedmiotowym projektem i w konsekwencji nie jest przewidziane do dofinansowania ze środków europejskich.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy Gmina ma możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (lub zwrotu różnicy podatku) wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonywanych wyłącznie w związku z realizacją projektu?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r. poz. 1228 z zm.), w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17, 19 oraz art. 124. Gmina dla objętych projektem: części budynku i otoczeniu - nie będzie prowadzić działalności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a wstęp do Centrum Edukacji Ekologicznej będzie bezpłatny, więc nie będzie jej przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrotu różnicy podatku w tym zakresie.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, m.in. tego, że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Stwierdzić należy, że każde nabycie towarów i usług, przeznaczonych do przyszłego wykorzystania ich do czynności opodatkowanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej bez względu na to jakie faktycznie będą efekty tej działalności, należy uznać w momencie jego dokonania za związane z wykonywaniem czynności opodatkowanych.

Zatem, jeśli towary i usługi, przy nabyciu, których naliczono podatek, są (mają być) wykorzystywane w całości do prowadzenia działalności opodatkowanej, wówczas podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy - nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z treści powołanych przepisów art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług wynika zatem, że za podatnika podatku VAT będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Zatem jednostka samorządu terytorialnego działa w charakterze podatnika wykonując we własnym imieniu i na własny rachunek czynności spełniające definicję działalności gospodarczej, określone w art. 15 ust. 2 ustawy.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz.... z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy: ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej (art. 7 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy).

Z informacji zawartych we wniosku wynika, że Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, który będzie realizował projekt pn. "...". Realizacja projektu związana jest z wykonywaniem przez Gminę zadań własnych wynikających z ustawy o samorządzie gminnym, w szczególności określonych w art. 7 ust. 1 pkt 1. tj. w zakresie ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej.

Celem projektu jest wzmocnienie ochrony bioróżnorodności poprzez wzrost obszarów chronionych oraz wykorzystanie zasobów przyrodniczych i zmniejszenie presji na środowisko naturalne poprzez właściwe ukierunkowanie ruchu turystycznego na obszarach cennych przyrodniczo. Cele te zostaną osiągnięte przez:

1. Realizację prac związanych z tworzeniem chronionego siedliska cennego przyrodniczo-odtworzenie łąki mieczykowomietlicowej,

2. Renaturalizację siedlisk oraz nasadzenia nowych gatunków roślin (mieczyka dachówkowego i wrześni pobrzeżnej) i rozwieszenie budek dla pluszcza zwyczajnego, jerzyków oraz nietoperzy,

3. Budowę Centrum Edukacji Ekologicznej wraz z kampanią edukacyjno-informacyjną mającą na celu budowanie świadomości ekologicznej mieszkańców regionu i turystów.

4. Zagospodarowanie istniejącej ścieżki ekologicznej nad brzegiem rzeki wraz z wyposażeniem jej w małą architekturę w celu zmniejszenia antropopresji obszarów cennych przyrodniczo zlokalizowanych na terenie gminy.

Wnioskodawca wskazał, że bezpośrednim celem projektu jest realizacja zadań niepodlegających opodatkowaniu wykonywanych w ramach działalności publicznoprawnej.

Towary i usługi, które były i będą nabywane w związku z realizacją projektu nie są i nie będą wykorzystywane do celów prowadzonej działalności gospodarczej. Efekty realizowanego projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania przez Gminę czynności opodatkowanych.

Wstęp do Centrum Edukacji Ekologicznej oraz cała oferta warsztatowo-zajęciowa będą dla odbiorców bezpłatne.

Przy tak przedstawionym opisie sprawy, wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (lub zwrotu różnicy podatku) wynikającego z faktur dokumentujących zakup towarów i usług dokonywanych wyłącznie w związku z realizacją projektu.

Trzeba wyjaśnić, że z czynnością opodatkowaną mamy do czynienia wtedy, gdy podlega ona opodatkowaniu na podstawie art. 5 ustawy oraz jest dokonywana przez podmiot działający w charakterze podatnika podatku od towarów i usług (zdefiniowanego w art. 15 ust. 1 ustawy) w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej (w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy).

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem, mając na uwadze przedstawiony przez Wnioskodawcę opis zdarzenia przyszłego, w omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie zostały spełnione z uwagi na fakt, że Wnioskodawca, realizując opisane we wniosku zadanie, nie będzie działał w charakterze podatnika VAT oraz efekty realizacji projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zatem Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupów towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu.

Podsumowując, w zakresie realizacji projektu unijnego pn. "...", Gmina nie będzie miała możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku nie będą spełnione - wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy - przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. wydatki związane z realizacją projektu nie będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Tym samym Wnioskodawcy nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku VAT, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.

Zatem, stanowisko Wnioskodawcy, jest prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w....., w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną. Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl