0111-KDIB3-1.4012.743.2018.1.WN - Brak możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z realizacją projektu "Wzmocnienie potencjału ratowniczego poprzez zakup nowoczesnego sprzętu dla OSP".

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 25 października 2018 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB3-1.4012.743.2018.1.WN Brak możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z realizacją projektu "Wzmocnienie potencjału ratowniczego poprzez zakup nowoczesnego sprzętu dla OSP".

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a i art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 24 września 2018 r. (data wpływu 24 września 2018 r.), uzupełnionym pismem z 22 października 2018 r. (data wpływu 22 października 2018 r.) oraz pismem z 22 października 2018 r. (data wpływu 23 października 2018 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z realizacją projektu pn.: ".." - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2018 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z realizacją projektu pn.: "..".

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 22 października 2018 r. (data wpływu 22 października 2018 r.), przesłanym w związku z wezwaniem tut. organu z 12 października 2018 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.743.2018.1.WN oraz pismem z 22 października 2018 r. (data wpływu 23 października 2018 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina realizuje zadanie pod nazwą "Wzmocnienie potencjału ratowniczego poprzez zakup nowoczesnego sprzętu dla OSP w K.". Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V "Ochrona środowiska i efektywne wykorzystywanie zasobów" Działanie 5.5. "Wzmocnienie potencjału służb ratowniczych". Umowa nr.... została podpisana 17 maja 2018 r.

Przedmiotem projektu jest zakup lekkiego samochodu Ratowniczo - Gaśniczego z napędem 4x2 (VAN) oraz zakup łodzi płaskodennej z silnikiem oraz przyczepy podłodziowej.

Na terenie Gminy znajdują się 2 zbiorniki wodne i w okresie letnim dużo turystów przyjeżdża do Gminy zażywać kąpieli słonecznych i wodnych. Dla zapewnienia bezpieczeństwa kąpiących się turystom Miasto zatrudnia ratownika, a obecnie dla wzmocnienia bezpieczeństwa chce dokonać zakupu łodzi płaskodennej z silnikiem oraz przyczepy podłodziowej. Łódź będzie monitorowała zbiornik w okresach letnich.

Zakupiony samochód Ratowniczo - Gaśniczy (z funkcją ratownictwa drogowego) oraz łódź płaskodenna z silnikiem wraz z przyczepą podłodziową (z funkcją ratownictwa wodnego) Gmina zamierza nieodpłatnie udostępnić na rzecz Ochotniczej Straży Pożarnej w K. W związku z udostępnieniem ww. sprzętu nie zostanie zawarta umowa pomiędzy Gminą a OSP w K. Tym samym, przedmiotowy sprzęt nadal pozostanie własnością Gminy.

Gmina nie będzie czerpać dochodów z tytułu udostępniania przedmiotowego sprzętu na rzecz OSP oraz z tytułu późniejszego użytkowania ww. sprzętu.

OSP jest stowarzyszeniem działającym na terenie Miasta K, posiadającym osobowość prawną, działającym w szczególności na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. - Prawo o stowarzyszeniach (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r. poz. 1393). Przedmiotem działalności OSP jest w szczególności zapewnianie bezpieczeństwa na terenie Miasta, prowadzenie działalności mającej na celu zapobieganie pożarom, udział w akcjach ratowniczych przeprowadzanych w czasie pożarów, a także zapewnieniem bezpieczeństwa nad zbiornikami wodnymi.

Celem głównym i uzasadnieniem zakupu Wozu Strażackiego dla OSP jest przeciwdziałanie powstawaniu zagrożeń naturalnych i technologicznych w mieście K, w powiecie tarnogórskim oraz w całym województwie śląskim, a także minimalizowanie ich skutków.

Powyższy cel zostanie osiągnięty poprzez realizację celów bezpośrednich:

* zwiększenie zdolności działań ratunkowo-gaśniczych wykonywanych przez OSP, w tym w zakresie działań drogowych, poprzez zastosowanie innowacji technicznych i produktowych (możliwość zabrania większej ilości sprzętu);

* skrócenie czasu reakcji na zagrożenia środowiskowe (większe możliwości działań) i szybsze dotarcie na miejsce akcji, a co za tym idzie zwiększenie efektywności;

* zapewnienie mieszkańcom pomocy w przypadku wystąpienia nieprzewidywalnych zjawisk naturalnych (nawałnice, wichury, trąby powietrzne, etc.);

* poprawa bezpieczeństwa i warunków pracy strażaków,

* poprawa bezpieczeństwa kąpiącym się mieszkańcom naszej Gminy oraz turystom.

Gmina informuje, że zarówno zakup samochodu Ratowniczo - Gaśniczego oraz łodzi płaskodennej z silnikiem wraz z przyczepą podłodziową, jak i udostępnianie ww. sprzętu na rzecz OSP, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994), będą się odbywały w ramach realizacji zadań własnych Gminy, do których należą w szczególności sprawy dotyczące porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego.

Faktury dokumentujące zakup samochodu Ratowniczo - Gaśniczego oraz zakup łodzi płaskodennej z silnikiem wraz z przyczepą podłodziową będą wystawione na Gminę K.

Zakupiony sprzęt nie będzie wykorzystywany do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zatem nabyte mienie będzie wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

Gmina w okresie trwałości projektu będzie utrzymywała sprawność sprzętu (przegląd, ubezpieczenie itp.) ze środków własnych gminy.

Gmina nie będzie otrzymywała żadnych przychodów z funkcjonowania omawianego sprzętu.

Wnioskodawca uzupełnił opis sprawy informując, że:

Gmina jest podatnikiem VAT zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny.

Gmina oświadcza, że efekty projektu będą wykorzystywane wyłącznie do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w związku z realizacją zakupu inwestycyjnego pod nazwą "Wzmocnienie potencjału ratowniczego poprzez zakup nowoczesnego sprzętu dla OSP w K." Gmina ma możliwość odliczenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Miasto dokonuje zakupu lekkiego samochodu Ratowniczo - Gaśniczego oraz zakupu łodzi płaskodennej z silnikiem oraz przyczepy podłodziowej.

Na terenie Gminy znajdują się 2 zbiorniki wodne i w okresie letnim dużo turystów przyjeżdża do naszej gminy zażywać kąpieli słonecznych i wodnych. Dla zapewnienia bezpieczeństwa kąpiących się turystom Miasto zatrudnia ratownika, a obecnie dla wzmocnienia bezpieczeństwa chce dokonać zakupu łodzi płaskodennej z silnikiem oraz przyczepy podłodziowej. Łódź będzie monitorowała zbiorniki w okresach letnich.

Zakupiony samochodu Ratowniczo - Gaśniczy (z funkcją ratownictwa drogowego) oraz łódź płaskodenna z silnikiem wraz z przyczepą podłodziową (z funkcją ratownictwa wodnego) Gmina zamierza nieodpłatnie udostępnić na rzecz Ochotniczej Straży Pożarnej w K. W związku z udostępnieniem ww. sprzętu nie zostanie zawarta umowa pomiędzy Gminą a OSP w K. Tym samym, przedmiotowy sprzęt nadal pozostanie własnością Gminy.

Gmina nie będzie czerpać dochodów z tytułu udostępniania przedmiotowego sprzętu na rzecz OSP.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994), gmina wykonuje zadanie publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działań gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów - do zadań Gminy należy w szczególności sprawy dotyczące porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego.

A zatem Gminie nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT, ponieważ obniżenie kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy towary i usługi wykorzystywane są do czynności opodatkowanych, a zakupiony sprzęt nie będzie wykorzystywany do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Warunkiem umożliwiającym Gminie skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, a taki w ww. przypadku nie występuje.

Czyli zakup samochodu Ratowniczo - Gaśniczego oraz łodzi płaskodennej z silnikiem wraz z przyczepą podłodziową Gmina i nieodpłatnie przekazanie go na rzecz Ochotniczej Straży Pożarnej w K. stanowi zadanie własne Gminy stosownie do przepisów ustawy o samorządzie gminnym. Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy o samorządzie gminnym zadania własne gminy obejmują w szczególności zabezpieczenie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego.

Gmina zamierza nieodpłatnie udostępnić na rzecz Ochotniczej Straży Pożarnej w K. W związku z udostępnieniem ww. sprzętu nie zostanie zawarta umowa pomiędzy Gminą a OSP w K. Tym samym, przedmiotowy sprzęt nadal pozostanie własnością Gminy.

Gmina nie będzie czerpać dochodów z tytułu udostępniania przedmiotowego sprzętu na rzecz OSP jak i z tytułu późniejszego użytkowania ww. sprzętu.

Ponadto zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 15 ww. ustawy, zadania Gminy obejmują również utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych.

Jednocześnie Gmina oświadcza, że efekty projektu będą wykorzystywane wyłącznie do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy - kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Zatem prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez "podatników" w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go - dla tej czynności - za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy - podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych (art. 15 ust. 2 ustawy).

W myśl art. 15 ust. 6 ustawy - nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Oznacza to, że organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.

Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter wyłącznie podmiotowo-przedmiotowy.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itp., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych) - tylko w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.) gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ww. ustawy do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zgodnie z art. 7 ust. 1 cyt. ustawy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego (art. 7 ust. 1 pkt 14 ww. ustawy).

Na podstawie art. 9 ust. 1 powołanej ustawy, w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi.

Stosownie do art. 9 ust. 2 tej ustawy, gmina oraz inna gminna osoba prawna może prowadzić działalność gospodarczą wykraczającą poza zadania o charakterze użyteczności publicznej wyłącznie w przypadkach określonych w odrębnej ustawie.

Jak stanowi art. 9 ust. 3 cyt. ustawy, formy prowadzenia gospodarki gminnej, w tym wykonywania przez gminę zadań o charakterze użyteczności publicznej, określa odrębna ustawa.

Z informacji zawartych we wniosku wynika, że Gmina realizuje zadanie pod nazwą "...". Projekt jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa V "Ochrona środowiska i efektywne wykorzystywanie zasobów" Działanie 5.5. "Wzmocnienie potencjału służb ratowniczych". Umowa nr... została podpisana 17 maja 2018 r.

Przedmiotem projektu jest zakup lekkiego samochodu Ratowniczo - Gaśniczego z napędem 4x2 (VAN) oraz zakup łodzi płaskodennej z silnikiem oraz przyczepy podłodziowej.

Zakupiony samochód Ratowniczo - Gaśniczy (z funkcją ratownictwa drogowego) oraz łódź płaskodenna z silnikiem wraz z przyczepą podłodziową (z funkcją ratownictwa wodnego) Gmina zamierza nieodpłatnie udostępnić na rzecz Ochotniczej Straży Pożarnej w K. W związku z udostępnieniem ww. sprzętu nie zostanie zawarta umowa pomiędzy Gminą a OSP w K. Przedmiotowy sprzęt nadal pozostanie własnością Gminy.

Gmina nie będzie czerpać dochodów z tytułu udostępniania przedmiotowego sprzętu na rzecz OSP oraz z tytułu późniejszego użytkowania ww. sprzętu.

Celem głównym i uzasadnieniem zakupu Wozu Strażackiego dla OSP jest przeciwdziałanie powstawaniu zagrożeń naturalnych i technologicznych w mieście K, w powiecie oraz w całym województwie, a także minimalizowanie ich skutków.

Zarówno zakup samochodu Ratowniczo - Gaśniczego oraz łodzi płaskodennej z silnikiem wraz z przyczepą podłodziową, jak i udostępnianie ww. sprzętu na rzecz OSP, będą się odbywały w ramach realizacji zadań własnych Gminy, do których należą w szczególności sprawy dotyczące porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego.

Faktury dokumentujące zakup samochodu Ratowniczo - Gaśniczego oraz zakup łodzi płaskodennej z silnikiem wraz z przyczepą podłodziową będą wystawione na Gminę K.

Zakupiony sprzęt nie będzie wykorzystywany do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zatem nabyte mienie będzie wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. Gmina nie będzie otrzymywała żadnych przychodów z funkcjonowania omawianego sprzętu. Efekty projektu będą wykorzystywane wyłącznie do wykonywania czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Wątpliwości Wnioskodawcy w analizowanej sprawie dotyczą wskazania, czy w związku z realizacją zakupu inwestycyjnego pod nazwą "...." Gmina ma możliwość odliczenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie zostaną spełnione, gdyż - jak wynika z opisu sprawy - nabycia dokonywane przez Gminę w ramach realizacji ww. projektu nie są i nie będą wykorzystywane do wykonywania przez nią czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Tym samym, w analizowanym przypadku Gmina nie będzie nabywać towarów i usług w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, a zatem dokonując zakupów nie będzie działać w charakterze podatnika podatku VAT. Zatem, w omawianej sprawie warunki uprawniające do odliczenia nie będą spełnione, a Gmina nie będzie mieć prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedmiotowego projektu.

W konsekwencji mając na uwadze opis sprawy oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że Gmina nie będzie mieć możliwości odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z realizacją zakupu inwestycyjnego pod nazwą "...".

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywać się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznie.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302 z późn zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl