0111-KDIB3-1.4012.299.2019.2.AB - Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 2 lipca 2019 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB3-1.4012.299.2019.2.AB Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 25 kwietnia 2019 r. (data wpływu 30 kwietnia 2019 r.), uzupełnionym pismem z 24 czerwca 2019 r. (data wpływu 25 czerwca 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. (...) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 kwietnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. (...).

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 24 czerwca 2019 r. (data wpływu 25 czerwca 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z 13 czerwca 2019 r. znak: 0111-KDIB3-1.4012.299.2019.1.AB.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem VAT, jako nabywca towarów i usług będzie figurował w fakturach VAT związanych z projektem pn. (...). Realizacja projektu przypada na okres od 1 kwietnia 2018 r. do 30 września 2021 r. Do dnia dzisiejszego nie dokonano żadnego zakupu związanego z ww. projektem.

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest liderem realizowanego projektu pn. " (...)".

Umowa o dofinansowanie nr (...) została zawarta w dniu 28 stycznia 2019 w ramach poddziałania 2.1 "Wsparcie rozwoju cyfrowych usług publicznych" Oś priorytetowa II Cyfrowe.

Celem głównym Projektu jest zwiększenie dostępności pacjentów do świadczeń medycznych poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych w działalności Uczelni oraz szpitali partnerskich.

Uczelnia w ramach projektu zamierza zrealizować następujące zadania:

1. Utworzenie zanonimizowanej bazy danych dokumentacji medycznej / przypadków medycznych na potrzeby pozyskiwania wiedzy z danych

2. Zapewnienie transmisji online oraz gromadzenia materiałów audiowizualnych z sal operacyjnych i zabiegowych wybranych konsorcjantów projektu

3. Pozyskanie wiedzy analitycznej i zarządczej z wykorzystaniem metod B od wybranych beneficjentów platformy

4. Stworzenie portalu wiedzy ukierunkowanego na dystrybucję fachowej i ugruntowanej akademicko wiedzy medycznej do otoczenia.

Wnioskodawca oraz jego partnerzy przypisani do zadań projektu w zakresie wymienionym powyżej, obecnie nie posiadają kompletnej infrastruktury teleinformatycznej umożliwiającej realizację wyznaczonych celów. Infrastruktura, którą należy uzupełnić została wymieniona poniżej w podrozdziale opisującym stan docelowy.

Opis zdarzenia przyszłego

Uczelnia kształci ponad 10 tysięcy studentów na kierunkach studiów. Edukacja prowadzona jest na dwóch płaszczyznach - pierwsza z nich związana jest z pozyskiwaniem wiedzy teoretycznej, wymaganej jako podstawa do jej dalszego upraktyczniania w formie symulacji medycznych, praktyk oraz staży co stanowi płaszczyznę drugą. Produkty projektu dla Wnioskodawcy będą wykorzystywane w procesie dydaktycznym oraz prowadzeniu badań naukowych.

Ad.1. Dostęp do dokumentacji medycznej zawierającej informacje o poszczególnych jednostkach chorobowych, przebiegu leczenia, użytych środkach farmakologicznych, prowadzonych formach terapii, wynikach leczenia, liczebności przypadków oraz danych związanych z samym pacjentem (obszar zamieszkania, wiek, płeć itp.) stanowi szansę na eksplorację danych i pozyskiwanie nowej wiedzy. Owa eksploracja danych, bazująca na licznych metodach i algorytmach statystycznych, uczenia maszynowego i predykcji cyfrowej jest dzisiaj najlepszym i najskuteczniejszym sposobem na wyszukiwanie korelacji i wszelkich prawidłowości w dużych zbiorach danych (hurtowniach danych), przekładając się jednocześnie na postęp naukowo-badawczy szczególne ważny w naukach medycznych. Źródłem wiarygodnych danych o szerokim zakresie tematycznym i dużej liczności, z których Wnioskodawca chce skorzystać, są bazy danych podmiotów szpitalnych wchodzących w skład konsorcjum.

Dla celów stworzenia zanonimizowanej bazy danych dokumentacji medycznej / przypadków medycznych na potrzeby pozyskiwania wiedzy z danych planuje się zakup następujących środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz usług:

* wysokowydajny serwer obliczeniowy

* serwer bazodanowy

* macierz dyskowa

* przełącznik sieciowy

* zasilacz awaryjny UPS

* zapora sieciowa

* napęd taśmowy

* zestaw KVM

* dedykowana aplikacja zarządzająca dostępem do zamawiania zestawów danych

* dedykowane oprogramowanie pobierające dane z systemów szpitalnych wraz z funkcją szyforwania i anonimizacji

* specjalistyczne oprogramowanie matematyczno-statystyczne na potrzeby prowadzenia zaawansowanych operacji analityczno-statystycznych

* serwerowe oprogramowanie systemowe

* oprogramowanie bazodanowe.

Ad.2. Zakłada się w tym zakresie zestawienie połączeń pomiędzy Uczelnią a szpitalami (partnerami). Jednym z elementów składowych upraktyczniania wiedzy medycznej w procesie kształcenia jest udział studentów jako obserwatorów przy zabiegach operacyjnych i zabiegowych. Tego typu rozwiązanie przestaje obecnie spełniać swoją funkcję. Wynika to przede wszystkim z tak podstawowych czynników jak nie zawsze wyrażana zgoda po stronie pacjenta oraz mała liczba osób mogących przebywać jednoczasowo na sali operacyjnej i zdecydowanie ograniczone pole obserwacyjne. Nie można również pominąć aspektu dyskomfortu zespołu operacyjnego co w określonych przypadkach nie pozostaje bez wpływu na skuteczność zabiegu i bezpieczeństwo pacjenta. Jedynym rozwiązaniem, które może wyeliminować opisane wyżej czynniki negatywne jest udostępnianie Online obrazu pola operacyjnego wraz z narracją audio do sal wykładowych i ćwiczeniowych Uczelni. W ten sposób studenci będą mogli oglądać pole operacyjne a uczestniczący w zajęciach Wykładowca będzie mógł szczegółowo opisywać wykonywane czynności. Ten opis może być również prowadzony przez sam zespół operacyjny. W tym miejscu zakłada się zarówno komunikację jednokierunkową jak również dwukierunkową co zapewni pełen komfort dydaktyczny. Przewiduje się jednocześnie nagrywanie materiału do celów dydaktycznych by możliwe było wielokrotne korzystanie ze zgromadzonych materiałów jako swego rodzaju case study najciekawszych przypadków.

Dla celów zapewnienia transmisji online oraz gromadzenia materiałów audiowizualnych z sal operacyjnych i zabiegowych wybranych konsorcjantów projektu planuje się zakup następujących środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz usług:

* kamery medyczne

* urządzenie kodujące i strumieniujące

* urządzenia serwerowe

* przełączniki sieciowe

* zasilacz awaryjny UPS

* mostek wideokonferencyjny

* urządzenie odbiorczo-nadawcze

* ekrany wideokonferencyjne

* mobilne urządzenia kodujące i strumieniujące

* serwerowe oprogramowanie systemowe

* oprogramowanie bazodanowe

* system zarządzania siecią wideokonferencyjną.

Ad.3. Kolejnym zadaniem realizowanym w ramach (...) jest zapewnienie mechanizmów pozyskania wiedzy analitycznej i zarządczej z wykorzystaniem metod B od wybranych beneficjentów platformy. Budowa zintegrowanej platformy telemedycznej jest doskonałą szansą na wykorzystanie danych nie tylko czysto medycznych ale i zarządczych do sprawowania skutecznej kontroli nad zasobami konsorcjantów. Dotyczy to przede wszystkim administracji szpitalnej w tzw. części białej oraz szarej. Ta pierwsza obejmuje kwestie dostępności łóżek, przeprowadzonych zabiegów oraz ich rodzaju, stopnia wykorzystania kontraktów itp. W części szarej szczególne istotne są dane dotyczące zarządzania budżetem, fluktuacji zatrudnienia, kosztów działalności usługowej itp. Dane te dzięki mechanizmom BI będą mogły służyć nie tylko bieżącej kontroli kondycji podmiotów ale również tworzeniu planów i strategii długoterminowych poprzez uwzględnianie czynników zewnętrznych. Szczególną zaletą rozwiązań BI są przede wszystkim ich możliwości predykcji a i ostrzegania kadr zarządczych przed niekorzystnymi fluktuacjami lub prawdopodobnymi zagrożeniami w perspektywie czasu na różnych polach funkcjonowania podmiotów.

Dla celów pozyskania wiedzy analitycznej i zarządczej z wykorzystaniem metod B od wybranych beneficjentów platformy planuje się zakup następujących środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz usług:

* przygotowanie webserwisów w systemach beneficjentów

* opracowanie modeli B

* przygotowanie i wdrożenie systemu bazy danych

* przygotowanie i wdrożenie aplikacji webowej

* serwer bazodanowy.

Ad.4. Zadanie utworzenia portalu wiedzy ukierunkowanego na dystrybucję fachowej i ugruntowanej akademicko wiedzy medycznej do otoczenia rozumiane jest jako zbudowanie wielopoziomowego serwisu, w którym będą zamieszczane treści dydaktyczno-instruktażowe z zakresu szeroko pojętej medycyny i nauk okołomedycznych. Portal będzie ukierunkowany na trzy grupy odbiorców: pacjentów, studentów uczelni medycznych i lekarzy. Obecnie na rynku funkcjonuje wiele stron internetowych poświęconych medycynie jednak brak jest stron rzeczowych, zamieszczających informacje oparte o wiedzę akademicką będącą efektem doświadczeń, rzeczywistych zastosowań i przede wszystkim bezpieczną. Pacjenci niejednokrotnie trafiają na porady i sugestie, które z medycznego punktu widzenia nie mogą przynieść pozytywnych rezultatów i w najlepszym przypadku nie zmienią stanu zdrowia pacjenta. Potencjał Wnioskodawcy oraz beneficjentów projektu jest gwarantem, że Informacje zamieszczone w portalu będą miały charakter porad, wskazówek i instruktarzy, które z powodzeniem będą mogły być stosowane przez pacjentów.

Dla celów stworzenia portalu wiedzy ukierunkowanego na dystrybucję fachowej i ugruntowanej wiedzy akademickiej do otoczenia planuje się zakup następujących usług:

* przygotowanie scenariuszy do instruktaży

* nagranie materiałów wideo

* zredagowanie treści

* wykonanie portalu i zasilenie przygotowaną treścią.

Ponadto Uczelnia planuje zakup usługi inżyniera kontraktu celem zapewnienia prawidłowego zarządzania projektem.

W uzupełnieniu Wnioskodawca wskazał, że:

Ad.1.

Towary i usługi nabywane na potrzeby realizacji projektu pn. (...) będą związane z czynnościami zwolnionymi od podatku od towarów i usług, ponieważ będą wykorzystywane do działalności dydaktycznej i naukowej.

Ad.2.

Efekty realizowanego ww. projektu będą służyły czynnościom podlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ale korzystającym ze zwolnienia od podatku zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług zgodnie z którym, zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:

a. Jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania,

b. Uczelnie, jednostki naukowe P oraz jednostki badawczo - rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym - oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy w związku z realizowanym projektem (...) może obniżyć kwotę podatku należnego o podatek naliczony związany zakupami dotyczącymi ww. projektu?

Stanowisko Wnioskodawcy (uzupełnione pismem z 14 czerwca 2019 r.):

Zdaniem Uczelni nie jest możliwe obniżenie kwoty podatku należnego o naliczony dotyczący zakupów związanych z ww. projektem, ponieważ produkty tego projektu będą służyły Uczelni do celów dydaktycznych i naukowych, które stanowią statutową działalność Uczelni.

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy o VAT - w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o VAT przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Z cytowanego wyżej przepisu wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, a towary i usługi, przy nabyciu których podatek został naliczony, są lub będą w przyszłości wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Zatem warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. W konsekwencji, Uczelnia nie planuje wykorzystywania efektów projektu do czynności opodatkowanych VAT, tym samym nie ma prawa do obniżenia w całości lub w części kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z poniesionymi wydatkami w związku z realizacją projektu. Projekt będzie służył działalności dydaktycznej i naukowej, do której można zastosować zwolnienie zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług zgodnie z którym, zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:

a. jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania,

b. uczelnie, jednostki naukowe P oraz jednostki badawczo-rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym - oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.

Zdaniem Wnioskodawcy Uczelnia nie może obniżyć kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nakładów poniesionych na ww. projekt, ponieważ będzie on służył działalności dydaktycznej i naukowej

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a.

nabycia towarów i usług,

b.

dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady, status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem VAT i realizuje projekt pn. " (...)". Realizacja projektu przypada na okres od 1 kwietnia 2018 r. do 30 września 2021 r.

Celem głównym Projektu jest zwiększenie dostępności pacjentów do świadczeń medycznych przez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych w działalności U oraz szpitali partnerskich.

Towary i usługi nabywane na potrzeby realizacji ww. projektu będą związane z czynnościami zwolnionymi od podatku od towarów i usług, ponieważ będą wykorzystywane do działalności dydaktycznej i naukowej. Efekty realizowanego ww. projektu będą służyły czynnościom podlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ale korzystającym ze zwolnienia od podatku zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług, dokonywanych w związku z realizacją ww. projektu.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

W przedmiotowej sprawie warunek uprawniający do odliczenia nie jest spełniony, gdyż - jak wynika z opisu sprawy - towary i usługi nabywane na potrzeby realizacji ww. projektu będą związane z czynnościami zwolnionymi od podatku od towarów i usług, ponieważ będą wykorzystywane do działalności dydaktycznej i naukowej. Efekty realizowanego ww. projektu - co jednoznacznie podał Wnioskodawca - będą służyły czynnościom podlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ale korzystającym ze zwolnienia od podatku zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o VAT.

Zatem analiza przedstawionego zdarzenia przyszłego oraz treści przywołanego przepisu art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług prowadzi do stwierdzenia, że Wnioskodawcy nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu zakupów dokonywanych w związku z realizacją projektu pn. " (...)".

Zatem stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Zaznacza się również, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy - Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Jednocześnie należy zaznaczyć, że niniejszej interpretacji przyjęto jako element opisu sprawy twierdzenie Wnioskodawcy, że nabyte w ramach projektu były i będą wykorzystywane wyłącznie do czynności zwolnionych z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26b ustawy i ta okoliczność nie była przedmiotem oceny Organu. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2018 r. poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl