0111-KDIB1-3.4010.557.2019.1.IZ - Zwolnienie z CIT dochodu z działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 6 lutego 2020 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB1-3.4010.557.2019.1.IZ Zwolnienie z CIT dochodu z działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 27 listopada 2019 r. (data wpływu 11 grudnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy fakt wykorzystywania przez Wnioskodawcę magazynu położonego poza terenem SSE do składowania i sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie SSE ma jakikolwiek wpływ na możliwość oraz zakres korzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia z podatku dochodowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 11 grudnia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy fakt wykorzystywania przez Wnioskodawcę magazynu położonego poza terenem SSE do składowania i sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie SSE ma jakikolwiek wpływ na możliwość oraz zakres korzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia z podatku dochodowego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

X Sp. z o.o. (dalej: "Wnioskodawca") prowadzi działalność gospodarczą między innymi w zakresie produkcji płyt, arkuszy, rur i kształtek z tworzyw sztucznych, produkcji opakowań z tworzyw sztucznych, produkcji wyrobów sztucznych dla budownictwa, produkcji pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych. Wnioskodawca na podstawie zezwoleń, o których mowa w art. 16 ustawy o specjalnych strefach ekonomicznych tj. zezwolenia nr (...) z dnia 1 września 2005 r. i zezwolenia nr (...) z 10 maja 2012 r., prowadzi działalność gospodarczą na terenie (...) Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej zwanej "SSE").

Na terenie SSE znajduje się zakład Wnioskodawcy, w którym obecnie jest prowadzona produkcja płyt, arkuszy, rur i kształtek z tworzyw sztucznych, produkcja opakowań z tworzyw sztucznych, produkcja wyrobów sztucznych dla budownictwa, produkcja pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych. Działalność Wnioskodawcy w zakresie opisywanych w niniejszym wniosku czynności jest i będzie prowadzona na podstawie ww. zezwoleń strefowych.

Wnioskodawca planuje wprowadzić model dystrybucji swoich produktów zakładający, że po ich wyprodukowaniu na terenie SSE będą one transportowane do magazynu znajdującego się poza terenem SSE (dalej: "Magazyn") gdzie będą przechowywane i skąd będą wydawane kontrahentom bądź firmom spedycyjnym transportującym towary na rzecz kontrahentów w celu wykonania zawartych z nimi umów sprzedaży. Magazynowanie produktów poza terenem SSE podyktowane będzie względami logistyczno-ekonomicznymi. Wykorzystanie Magazynu zlokalizowanego poza SSE nie będzie stanowić więc kolejnego etapu procesu produkcyjnego - będzie miało jedynie na celu usprawnienie procesu logistycznego. Magazynowanie produktów stanowić będzie zatem czynność pomocniczą w stosunku do działalności produkcyjnej prowadzonej w całości na terenie SSE. W Magazynie Wnioskodawca nie będzie prowadzić żadnych innych działań związanych z działalnością prowadzoną w oparciu o ww. zezwolenia strefowe poza czynnościami polegającymi na przechowywaniu wyrobów wytworzonych na terenie SSE, a także ich dalszym wydaniu kontrahentom bądź firmom spedycyjnym transportującym wyroby. Ewentualnie, inny rodzaj działalności podejmowanej w Magazynie będzie stanowiło przepakowanie produktów, ich rozdzielenie stosownie do złożonych zamówień lub też skompletowanie, zapakowanie w opakowania zbiorcze, oklejenie produktów bądź opakowań zbiorczych z produktami etykietami lub innymi oznaczeniami identyfikującymi produkt i odpowiednie przygotowanie do transportu produktów, tak więc czynności sprowadzające się w szczególności do rozfoliowania i zafoliowania produktów, przepakowania ich do opakowań innego rodzaju lub wielkości, czy też właściwego zabezpieczenia produktów przed uszkodzeniami w transporcie.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Czy fakt wykorzystywania przez Wnioskodawcę magazynu położonego poza terenem SSE do składowania i sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie SSE ma jakikolwiek wpływ na możliwość oraz zakres korzystania przez Wnioskodawcę ze zwolnienia z podatku dochodowego?

Zdaniem Wnioskodawcy, fakt wykorzystywania Magazynu usytuowanego poza terenem SSE do składowania, przepakowania i sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie SSE nie ma żadnego wpływu na możliwość oraz na zakres korzystania przez Spółkę ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p.

Zdaniem Wnioskodawcy, dochód ze sprzedaży wyrobów wytworzonych w ramach SSE na podstawie stosownego zezwolenia korzysta ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p. Powyższej konkluzji nie zmienia fakt, że wyroby wytworzone na terenie SSE są przechowywane i sprzedawane z Magazynu usytuowanego poza SSE. Fakt sprzedaży wyrobów wytworzonych w SSE dokonywany z Magazynu położonego poza terenem SSE nie ma bowiem wpływu na kwalifikację wyrobów, które nadal pozostają wyrobami strefowymi, zaś dochód uzyskany z ich sprzedaży nadal, w całości korzysta ze zwolnienia.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, są zwolnione z podatku dochodowego. Powołane przepisy prawa, jak również inne akty regulujące działalność w SSE nie zawierają legalnej definicji pojęcia "prowadzenia działalności na terenie strefy". W konsekwencji, pomocny w interpretacji tego pojęcia oraz w ustaleniu, jakie czynności wykonywane poza terenem SSE mogą być nadal uznawane za "prowadzenie działalności na terenie strefy" będzie dotychczasowy dorobek doktryny i orzecznictwa. W literaturze podkreśla się, że "wykonywanie poza terenem strefy czynności niestanowiących odrębnej działalności gospodarczej, bezpośrednio związanych z działalnością podstawową prowadzoną na terenie strefy i określoną w zezwoleniu, może być uznane za objęte zwolnieniem podatkowym w strefie" (Prawne i podatkowe aspekty prowadzenia działalności w Specjalnych Strefach Ekonomicznych pod redakcją A. Tarasiewicz, ABC Wolter Kluwer Business, 2010 s. i 190). W opinii Wnioskodawcy, korzystanie przez Spółkę z Magazynu stanowi wyłącznie formę organizacji sprzedaży wyrobów produkowanych w ramach działalności objętej zezwoleniem. Tym samym, zdaniem Wnioskodawcy, podejmowanie wyżej opisanych działań w ramach sprzedaży nie stanowi częściowego "przeniesienia" działalności gospodarczej objętej zezwoleniem poza teren SSE. Magazynowanie przez Wnioskodawcę poza SSE gotowych wyrobów, których produkcja jest objęta zezwoleniem strefowym i dokonywana jest wyłącznie w ramach SSE, nadal jest zatem działalnością strefową.

Mając powyższe na względzie Wnioskodawca wskazuje, że wyłącznie miejsce powstania wyrobów decyduje o tym, czy podatnik sprzedaje wyroby strefowe, a w konsekwencji czy dochody uzyskane z tego tytułu podlegają zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych. Sposób, w jaki wyroby są sprzedawane i miejsce, z którego się to odbywa, nie powinny mieć wpływu na kwalifikację dochodu uzyskanego ze zbycia produktów. Magazynowanie jest czynnością jedynie pomocniczą w stosunku do działalności prowadzonej na terenie SSE - jest to działanie niesamodzielne gospodarczo i nie istniałoby bez działalności strefowej. Sprzedaż wyrobów jest nieodłącznym elementem procesu gospodarczego, bez którego nie zostanie osiągnięty podstawowy cel działalności gospodarczej, czyli osiągnięcie przychodu. To, że sprzedaż odbywa się z Magazynu podyktowane jest względami logistyczno-ekonomicznymi i pozostaje bez wpływu na kwalifikację uzyskanego dochodu ze sprzedaży produktów. To, czy sprzedaż przez Spółkę wyrobu wyprodukowanego w SSE następuje bezpośrednio z fabryki zlokalizowanej na terenie SSE, czy też z Magazynu, nie może decydować o tym, czy dany dochód podlega zwolnieniu czy też nie. Dochody uzyskane w opisanej sytuacji są zatem dochodami uzyskanymi z produkcji wykonywanej na terenie SSE w ramach zezwolenia i powinny podlegać zwolnieniu od podatku. Ponadto Spółka zaznacza, że jedynymi czynnościami wykonywanymi poza terenem SSE w związku ze składowaniem wyrobów strefowych będą: składowanie, przepakowywanie, pakowanie, kompletowanie, oklejanie opakowań etykietami, przygotowanie do wysyłki, załadunek na pojazdy transportujące oraz sprawdzenie zgodności z dokumentami transportowymi i innymi towarzyszącymi dostawie oraz spedycja. W związku z powyższym, w ocenie Wnioskodawcy należy uznać, że czynności związane z magazynowaniem będą miały charakter jedynie czynności pomocniczych względem procesu produkcyjnego i nie będą wpływać na wzrost wartości sprzedawanego następnie wyrobu, ani nie wpłyną na właściwości fizyczne i techniczne samego produktu. W konsekwencji dochody, jakie Spółka będzie osiągać ze sprzedaży wyrobów strefowych, które po zakończeniu procesu produkcji zostaną umieszczone, a następnie wydane klientom z magazynu znajdującego się poza SSE - należy uznać za pochodzące w całości z działalności zwolnionej. W odniesieniu do wskazanych wyrobów strefowych to czynności wykonywane w ramach procesu produkcyjnego przesądzają o wartości dodanej danego produktu, zaś czynności, które mają miejsce w trakcie magazynowania - po zakończeniu procesu produkcyjnego, nie zwiększają wartości produktu dla kupującego.

Podsumowując, w opinii Wnioskodawcy, magazynowanie wyrobów gotowych poza specjalną strefą ekonomiczną oraz wykonywanie poza SSE czynności związanych z magazynowaniem takich jak: składowanie, przepakowywanie, pakowanie, kompletowanie, oklejanie opakowań etykietami, przygotowanie do wysyłki, załadunek na pojazdy transportujące oraz sprawdzenie zgodności z dokumentami transportowymi i innymi towarzyszącymi dostawie oraz spedycja wyrobów gotowych powstałych w całości na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, nie będzie miało wpływu na korzystanie przez Spółkę ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p. Stanowisko takie potwierdzane jest w interpretacjach indywidualnych prawa podatkowego. Przykładowo w:

* interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 23 marca 2017 r.; sygn. 2461-IBPB-1-2.4510.20.2017.1.AK, Organ uznał za prawidłowe stanowisko wnioskodawcy, zgodnie z którym: "czynności pakowania i przepakowywania poza terenem SSE wyrobów w całości wyprodukowanych na terenie SSE stanowią działalność pomocniczą w stosunku do działalności prowadzonej na terenie SSE, i w konsekwencji Spółka zobowiązana będzie do ustalenia jednego wyniku podatkowego bez konieczności jego podziału na część korzystającą ze zwolnienia z p.d.o.p. oraz na część podlegającą opodatkowaniu p.d.o.p,

* interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 11 stycznia 2017 r.; sygn. 2461-IBPB-1-3.4510.1036.2016.UKT (winno być: JKT): - fakt sprzedaży wyrobów wyprodukowanych przez Spółkę na terenie strefy ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem poprzez magazyn poza terenem strefy, nie pozbawia tych wyrobów przymiotu "produktu strefowego". Korzystanie z magazynu wewnętrznego, nie stanowi częściowego "przeniesienia" działalności gospodarczej objętej zezwoleniem poza teren strefy. Zatem, o ile sprzedawane wyroby będą wyprodukowane w ramach działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem, dochód uzyskany z ich sprzedaży będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych",

* Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu z 5 sierpnia 2014 r., sygn. ILPB3/423-228/14-4/KS - " (...) fakt sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie strefy zgodnie z zezwoleniem poprzez magazyn usytuowany poza terenem strefy, nie pozbawia Spółki tych towarów przymiotu "produktu strefowego". Zatem, o ile sprzedawane wyroby będą wyprodukowane w ramach działalności gospodarczej objętej zezwoleniem na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, dochód uzyskany z ich sprzedaży będzie korzystał ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych".

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na której możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 482 z późn. zm., dalej: "ustawa o SSE"). Na mocy art. 12 ust. 1 tej ustawy, dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podstawą do korzystania z pomocy publicznej (zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym) jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z tej pomocy (art. 16 ust. 1 ustawy o SSE).

Na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r. poz. 865 z późn. zm., dalej: "u.p.d.o.p."), wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami. Pomocą publiczną udzielaną przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą na terenie strefy jest niezapłacony przez tego przedsiębiorcę podatek obliczony od dochodu osiąganego wyłącznie z działalności prowadzonej na terenie strefy na podstawie właściwego zezwolenia. Wielkość tego zwolnienia jest uzależniona od wysokości poniesionych przez przedsiębiorcę wydatków inwestycyjnych.

Równocześnie art. 17 ust. 4 u.p.d.o.p. stanowi, że zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy lub na terenie określonym w decyzji o wsparciu. Tak więc warunkiem korzystania z przedmiotowego zwolnienia jest uzyskanie dochodu z działalności gospodarczej, prowadzonej w zakresie przedmiotowym określonym w zezwoleniu, przy czym działalność gospodarcza ma być prowadzona na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Biorąc powyższe pod uwagę należy wskazać, że zwolnienie od podatku przysługuje wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z prowadzonej na terenie strefy działalności gospodarczej, określonej w zezwoleniu. Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu. Podobnie w przypadku, gdy dany rodzaj działalności jest prowadzony poza terenem strefy wówczas dochód z takiej działalności również nie będzie podlegał zwolnieniu.

Z przedstawionego przez Spółkę zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca planuje wprowadzić model dystrybucji swoich produktów zakładający, że po ich wyprodukowaniu na terenie SSE będą one transportowane do magazynu znajdującego się poza terenem SSE (dalej: "Magazyn") gdzie będą przechowywane i skąd będą wydawane kontrahentom bądź firmom spedycyjnym transportującym towary na rzecz kontrahentów w celu wykonania zawartych z nimi umów sprzedaży. Magazynowanie produktów poza terenem SSE podyktowane będzie względami logistyczno-ekonomicznymi. Wykorzystanie Magazynu zlokalizowanego poza SSE nie będzie stanowić więc kolejnego etapu procesu produkcyjnego - będzie miało jedynie na celu usprawnienie procesu logistycznego. Magazynowanie produktów stanowić będzie zatem czynność pomocniczą w stosunku do działalności produkcyjnej prowadzonej w całości na terenie SSE. W Magazynie Wnioskodawca nie będzie prowadzić żadnych innych działań związanych z działalnością prowadzoną w oparciu o ww. zezwolenia strefowe poza czynnościami polegającymi na przechowywaniu wyrobów wytworzonych na terenie SSE, a także ich dalszym wydaniu kontrahentom bądź firmom spedycyjnym transportującym wyroby.

Odnosząc powyższe przepisy na grunt analizowanej sprawy należy stwierdzić, że wprowadzenie do magazynu zlokalizowanego poza teren SSE wyrobów wyprodukowanych przez Spółkę na terenie specjalnej strefy ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem oraz prowadzenie sprzedaży produktów strefowych z tej lokalizacji (poprzez magazyn poza SSE), nie pozbawia tych wyrobów przymiotu "produktu strefowego". Korzystanie z magazynu zewnętrznego, nie stanowi częściowego "przeniesienia" działalności gospodarczej objętej zezwoleniem poza teren strefy. Zatem, o ile sprzedawane wyroby będą wyprodukowane w ramach działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej zgodnie z zezwoleniem, to dochód uzyskany z ich sprzedaży będzie korzystał ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych.

Tym samym można uznać, że przychody ze sprzedaży zrealizowanej przez Magazyn, stanowią przychód z działalności objętej zezwoleniem i w konsekwencji w całości korzystający ze zwolnienia z podatku w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p.

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy, że fakt wykorzystywania Magazynu usytuowanego poza terenem SSE do składowania, przepakowania i sprzedaży wyrobów wyprodukowanych na terenie SSE nie ma żadnego wpływu na możliwość oraz na zakres korzystania przez Spółkę ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p., należy uznać za prawidłowe.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1.

z zastosowaniem art. 119a;

2.

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3.

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r. poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl