1061-IPTPP3.4512.65.2016.2.JM - VAT w zakresie opodatkowania sprzedaży magazynu wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu.

Pisma urzędowe
Status:  Aktualne

Pismo z dnia 29 kwietnia 2016 r. Izba Skarbowa w Łodzi 1061-IPTPP3.4512.65.2016.2.JM VAT w zakresie opodatkowania sprzedaży magazynu wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu.

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. , poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2016 r. (data wpływu 26 lutego 2016 r.), uzupełnionym pismem z dnia 21 marca 2016 r. (data wpływu 22 marca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży magazynu wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży magazynu wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 21 marca 2016 r. (data wpływu 22 marca 2016 r.) w zakresie doprecyzowania opisu zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniu wniosku).

..... sp. z o.o...... w dn. 15 kwietnia 1997 r. na podstawie umowy o oddanie mienia Skarbu Państwa, w ramach prywatyzacji, przejęła do odpłatnego korzystania przedsiębiorstwo pozostające do dnia likwidacji we władaniu Przedsiębiorstwa Państwowego pod nazwą...... W dniu przejmowania przedsiębiorstwa posiadało wśród swoich środków trwałych magazyn, który w spółce przejmującej otrzymał nową wartość początkową 77409,82 zł, przy czym w bilansie otwarcia Przedsiębiorstwa Państwowego na 1 stycznia 1997 r. jego wartość początkową wynosiła 294255,16 zł w okresie 1997-1999 r. przejmujący poniósł nakłady na ulepszenie magazynu (stworzenie centrum handlu detalicznego) w wysokości 81552,12 zł w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. W dniu 12 lipca 2007 r. zawarto umowę przeniesienia własności przedsiębiorstwa..... sp. z o.o...... w stosunku do tego zakupu nie przysługiwało dokonującemu dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W kolejnych latach użytkowania obiektu, dla działalności handlowej spółki, nie dokonywano żadnych nakładów. W okresie 1 grudnia 2015 r. do 31 stycznia 2016 r. Część magazynu - 450 m2 była wynajmowana czynnemu podatnikowi (całość obiektu to 1091,70 m2).

Spółka zamierza sprzedać magazyn wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu z nim związanego ok. 36a.

Wnioskodawca jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Magazyn jest obiektem budowlanym trwale związanym z gruntem, w chwili przejmowania przedsiębiorstwa do odpłatnego użytkowania obiekt można było zakwalifikować do budynków sekcja 1, niemieszkalnych dział 12, budynki magazynowe 1252, powierzchnie magazynowe 243. Wiata stalowa magazynowa jednak zawierała w swojej części powierzchnię garażową ok. 84 m2, które można by zakwalifikować do budynków garaży 1242, garaże 567.

Po dokonaniu nakładów w latach 1997-1999 na ulepszenie magazynu, inwestycja w obcym środku trwałym, powstała w części magazynowej powierzchnia ekspozycyjno-handlowa ok. 366 m2 i wówczas można by było tę część zakwalifikować jako budynek handlowo-usługowy 1230, centrum handlowe 269.

Magazyn był wykorzystywany do działalności handlowej - sprzedaży materiałów budowlanych - opodatkowanej podatkiem od towarów i usług w całości, w okresie od 1.12.2015 do 31 stycznia 2016 r., część magazynu 450 m2 z powierzchni wspólnej jednego pomieszczenia była wynajmowana, a opłaty za wynajem podlegały podatkowi od towarów i usług.

Magazyn był wykorzystywany do przyjmowania i wydawania materiałów budowlanych będących podstawą działalności handlowej firmy, były to czynności opodatkowane podatkiem od towarów i usług.

Spółka przejęła środki trwałe których wartość w protokole przekazania została pomniejszona o umorzenie do dnia przekazania, w związku z czym wartość ta była znacznie niższa od wartości początkowej, poszczególne środki trwałe zostały przeszacowane proporcjonalnie do ich nowej wartości. Wartość początkowa przejmowanego magazynu wynosiła 294255,16 zł, zaś po przejęciu przez spółkę wartość ta została ustalona na 77409,82 zł. Biorąc pod uwagę tę wartość to Wnioskodawca poniósł wydatki na ulepszenie magazynu przekraczające 30%.

Ulepszony magazyn był, po zakończeniu ulepszenia (w 1999 r.), wykorzystywany w całości ponad 5 lat do czynności opodatkowanych.

Pomiędzy oddaniem części budynku w najem a jego dostawą nie upłynie okres 2 lat.

Ponadto Wnioskodawca informuje, że w 1989 r. Wojewoda..... powołał Przedsiębiorstwo Państwowe...., firma ta powstała na bazie oddziału.... Centrali...... działającej najprawdopodobniej od lat sześćdziesiątych. Przejęcie przedsiębiorstwa nastąpiło zgodnie z "Umową o oddanie mienia Skarbu Państwa do odpłatnego korzystania" umowa z dnia 15 kwietnia 1997 r. zawarta na podstawie art. 39 w związku z art. 37 ust. 1 pkt 3 ustawy o prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych (Dz. U. Nr 51, poz. 298 z późn. zm.), przepisów Zarządzenia Ministra Finansów z dnia 10 listopada 1990 r. w sprawie zasad ustalania należności za korzystanie z mienia Skarbu Państwa (M. P. Nr 43, poz. 334 z późn. zm.), Zarządzenia Nr...Wojewody.... z dnia 16 grudnia 1996 r. w sprawie likwidacji w celu prywatyzacji Przedsiębiorstwa Państwowego pod nazwą....., decyzji Nr. Wojewody.... z dnia 27 marca 1997 r. o uznaniu Przedsiębiorstwa Państwowego pod nazwą.... za zlikwidowane oraz postanowienia Sądu Rejonowego.... - Sąd Gospodarczy z dnia 11 kwietnia 1997 r. Sygn. Akt..... o wykreśleniu z rejestru przedsiębiorstw państwowych z Księgi Rejestrowej.... Odpłatne korzystanie nie było opodatkowane podatkiem VAT.

Pierwszego zasiedlenia magazynu dokonało Przedsiębiorstwo Państwowe.... następnie prawa i obowiązki do zamojskiego oddziału C.... przejęło Przedsiębiorstwa Państwowe pod nazwą...., natomiast spółka przejęła prawa i obowiązki po PP...C....

Własność przedsiębiorstwa została przeniesiona aktem notarialnym sporządzonym 12 lipca 2007 r.

Firma prowadzi działalność handlową od chwili przejęcia Przedsiębiorstwa Państwowego....., prowadzi tę działalność do dnia dzisiejszego jako...... sp. z o.o.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy sprzedając magazyn wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu z nim związanego spółka powinna naliczyć podatek VAT od kwoty transakcji, czy też należy uznać, że zgodnie z art. 43 ust. 10a oraz ust. 7a ustawy o podatku dostawa budynku wraz z prawem będzie zwolniona od podatku VAT.

Zdaniem Wnioskodawcy zgodnie z art. 43 ust. 10a oraz ust. 7a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług dostawa budynku wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu będzie zwolniona od podatku VAT.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą", opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Przez dostawę towarów, stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii (art. 2 pkt 6 ustawy).

Nie każda czynność stanowiąca dostawę towarów w rozumieniu art. 7 ustawy, podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, musi być wykonana przez podatnika.

Artykuł 15 ust. 1 ustawy stanowi, iż podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza - zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy - obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

W myśl art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2016 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże w treści ustawy o podatku od towarów i usług, ustawodawca przewiduje dla niektórych czynności obniżone stawki podatku oraz zwolnienie od podatku VAT.

Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone m.in. w art. 43 ustawy.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:

a.

dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,

b.

pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.

W świetle wyżej przytoczonego przepisu, kluczowym dla ustalenia zasad opodatkowania dostawy budynku jest ustalenie, kiedy nastąpiło jego pierwsze zasiedlenie i jaki upłynął okres od tego momentu.

Zatem z powyższych przepisów wynika, że dostawa nieruchomości, spełniających określone w przepisach warunki, może korzystać ze zwolnienia od podatku VAT. Wykluczenie z tego zwolnienia następuje w sytuacjach, gdy dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim oraz w sytuacji, gdy od momentu pierwszego zasiedlenia nie minęły co najmniej dwa lata.

Przez pierwsze zasiedlenie - art. 2 pkt 14 ustawy - rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:

a.

wybudowaniu lub

b.

ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Zatem z przytoczonych wyżej przepisów wynika, że dostawa nieruchomości, spełniających określone w przepisach warunki, może korzystać ze zwolnienia od podatku VAT. Wykluczenie z tego zwolnienia następuje w sytuacjach, gdy dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim oraz w sytuacji, gdy od momentu pierwszego zasiedlenia do chwili sprzedaży nie minęły co najmniej dwa lata.

W tym miejscu należy zauważyć, że w przypadku nieruchomości niespełniających przesłanek do zwolnienia od podatku na podstawie powołanego wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, ustawodawca umożliwia podatnikom - po spełnieniu określonych warunków - skorzystanie ze zwolnienia wskazanego w pkt 10a tego przepisu.

W myśl art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:

a.

w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,

b.

dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.

Warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat (art. 43 ust. 7a ustawy).

Analiza przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, regulujących wyżej wskazane prawo do zwolnienia od podatku dostaw budynków, budowli lub ich części, prowadzi do konkluzji, że w odniesieniu do tych towarów może wystąpić jedna z dwóch podstaw do zastosowania zwolnienia od tego podatku. Istotne jest wobec tego każdorazowe kompleksowe zbadanie okoliczności towarzyszących dostawie ww. obiektów. Zauważyć bowiem należy, że stosowanie zwolnień od podatku ma charakter wyjątkowy i nie podlega ani wykładni rozszerzającej, ani zawężającej, natomiast możliwość wychodzenia poza wykładnię literalną jest niedopuszczalna. W efekcie podatnik uprawniony będzie do zastosowania ww. preferencji, gdy charakter świadczonych przez niego czynności, w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości, wyczerpuje znamiona ujęte w treści przepisu statuującego jego prawo do zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług.

Kwestię opodatkowania dostawy gruntu, na którym posadowione zostały budynki lub budowle rozstrzyga przepis art. 29a ust. 8 ustawy (obowiązujący od 1 stycznia 2014 r.), w myśl którego - w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.

Z powyższego jednoznacznie wynika, że - co do zasady - grunt będący przedmiotem sprzedaży podlega opodatkowaniu według takiej stawki podatku od towarów i usług, jaką opodatkowane są budynki na nim posadowione. Oznacza to, że w sytuacji, gdy budynki, budowle lub ich części korzystają ze zwolnienia od podatku VAT, również sprzedaż gruntu korzysta ze zwolnienia od podatku. Ponadto, przepis ten obejmuje swoim zakresem także grunty będące w wieczystym użytkowaniu.

W analizowanej sprawie, w pierwszej kolejności kluczowym elementem jest ustalenie, czy w odniesieniu do budynku nastąpiło pierwsze zasiedlenie, a jeżeli tak, to w którym momencie.

Przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.

Co istotne, oddanie do użytkowania ulepszonego budynku powinno nastąpić w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu, a za taką można rozumieć m.in. objęcie we władanie budynku, budowli lub ich części przez pierwszego nabywcę lub pierwszego użytkownika. Przedmiotowa nieruchomość nie musi być faktycznie zamieszkała, lecz winna być przejęta przez nabywcę do użytkowania. Wydanie przedmiotowego obiektu nabywcy winno nastąpić w ramach wykonania przez właściciela (dokonującego dostawy) czynności podlegających opodatkowaniu.

Z powyższej definicji wynika, że oddanie do użytkowania ulepszonego budynku powinno nastąpić w ramach czynności podlegającej opodatkowaniu, a za taką należy rozumieć nie tylko umowę sprzedaży, aport, ale także umowy najmu i dzierżawy podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT. Zatem należy uznać za pierwsze zasiedlenie moment oddania budynku po ulepszeniu do użytkowania pierwszemu najemcy (dzierżawcy).

Uwzględniając definicję pierwszego zasiedlenia zawartą w art. 2 pkt 14 ustawy wskazać należy, że jeżeli podatnik zmodernizuje obiekt, przy czym nakłady na ulepszenie przekroczą 30% wartości początkowej, a ulepszony budynek zostanie oddany do użytkowania, nie oznacza to, że został on zasiedlony. Oddanie do użytkowania nie nastąpiło bowiem w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu. Pierwsze zasiedlenie będzie miało natomiast miejsce wówczas, gdy zmodernizowany obiekt zostanie sprzedany lub np. oddany w najem, dzierżawę. Zarówno sprzedaż, jak i najem, dzierżawa są bowiem czynnościami podlegającymi opodatkowaniu.

W opisie sprawy Wnioskodawca wskazał, że w dn. 15 kwietnia 1997 r. na podstawie umowy o oddanie mienia Skarbu Państwa, w ramach prywatyzacji, przejął do odpłatnego korzystania przedsiębiorstwo pozostające do dnia likwidacji we władaniu Przedsiębiorstwa Państwowego. Wartość początkowa przejmowanego magazynu wynosiła 294255,16 zł, zaś po przejęciu przez spółkę wartość ta została ustalona na 77409,82 zł. W okresie 1997-1999 r. poniesiono nakłady na ulepszenie magazynu (stworzenie centrum handlu detalicznego) w wysokości 81552,12 zł w stosunku do których przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wydatki na ulepszenie magazynu przekroczyły 30%. W dniu 12 lipca 2007 r. zawarto umowę przeniesienia własności przedsiębiorstwa na Wnioskodawcę. W stosunku do tego zakupu nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Magazyn był wykorzystywany do działalności handlowej - sprzedaży materiałów budowlanych - opodatkowanej podatkiem od towarów i usług w całości. W okresie od 1.12.2015 do 31 stycznia 2016 r., część magazynu 450 m2 z powierzchni wspólnej jednego pomieszczenia była wynajmowana, a opłaty za wynajem podlegały podatkowi od towarów i usług. Wnioskodawca zamierza sprzedać magazyn wraz z prawem wieczystego użytkowania gruntu z nim związanego ok. 36a.

Należy zauważyć, że w związku z wynajmem części magazynu (450 m2) doszło do oddania tej części do użytkowania w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, tj. doszło do pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 lit. b ustawy. Jednakże, pomiędzy oddaniem w najem części magazynu (pierwszym zasiedleniem - 1 grudnia 2015 r.), a datą sprzedaży nieruchomości - jak wskazał Wnioskodawca - nie upłynie okres dłuższy niż 2 lata.

Tym samym, dostawa magazynu w części oddanej w najem, przed upływem 2 lat od oddania w najem tej części nieruchomości będzie odbywała się w ramach pierwszego zasiedlenia.

Również w odniesieniu do pozostałej części magazynu, która po ulepszeniu nie była wynajmowania, warunek wynikający z definicji pierwszego zasiedlenia (art. 2 pkt 14 ustawy) zostanie wypełniony dopiero w momencie planowanej dostawy.

Zatem sprzedaż tej nieruchomości nie będzie korzystała ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy.

Przy przedmiotowej sprzedaży magazynu spełniony będzie jednak warunek określony w art. 43 ust. 1 pkt 10a lit. a ustawy, ponieważ przy nabyciu ww. nieruchomości nie przysługiwało Wnioskodawcy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (własność przedsiębiorstwa została przeniesiona na Wnioskodawcę aktem notarialnym sporządzonym 12 lipca 2007 r.).

Wprawdzie poniesiono wydatki na ulepszenie budynku, w stosunku do których przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a wydatki te były wyższe niż 30% wartości początkowej, jednak po ulepszeniu Wnioskodawca wykorzystywał przedmiotowy budynek do czynności opodatkowanych przez okres dłuższy niż 5 lat. W sprawie znajdzie zastosowanie wyłączenie stosowania art. 43 ust. 1 pkt 10a lit. b ustawy, określone w art. 43 ust. 7a ustawy, bowiem po ulepszeniu Wnioskodawca wykorzystywał przedmiotowy budynek do czynności opodatkowanych przez okres dłuższy niż 5 lat. Tym samym dostawa magazynu będzie korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a w zw. z art. 43 ust. 7a ustawy.

Jak wcześniej wskazano w sytuacji, gdy budynki, budowle lub ich części korzystają ze zwolnienia od podatku VAT, również sprzedaż gruntu korzysta ze zwolnienia od podatku.

Mając na uwadze powołane przepis prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że dostawa magazynu wraz z prawem użytkowania wieczystego gruntu będzie korzystała ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10a w zw. z art. 43 ust. 7a i art. 29a ust. 8 ustawy.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym transakcja będzie korzystać ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 10a należało uznać za nieprawidłowe. Zauważyć bowiem należy, iż art. 43 ustawy o podatku od towarów i usług nie zawiera ust. 10a.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego......, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2012 r. poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy). Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl