Sposób prowadzenia rejestru uproszczonego obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej wykonujących tymczasowo i okazjonalnie czynności zawodowe farmaceuty.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.194.1500

Akt obowiązujący
Wersja od: 20 listopada 2009 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)
z dnia 4 listopada 2009 r.
w sprawie sposobu prowadzenia rejestru uproszczonego obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej wykonujących tymczasowo i okazjonalnie czynności zawodowe farmaceuty

Na podstawie art. 8a ust. 4 ustawy z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich (Dz. U. z 2008 r. Nr 136, poz. 856) zarządza się, co następuje:
1.
Do rejestru uproszczonego obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej wykonujących na terenie danej okręgowej izby aptekarskiej tymczasowo i okazjonalnie czynności zawodowe farmaceuty, zwanego dalej "rejestrem uproszczonym", okręgowa rada aptekarska wpisuje dane określone w art. 8a ust. 2 ustawy z dnia 19 kwietnia 1991 r. o izbach aptekarskich, zwanej dalej "ustawą", po sprawdzeniu dokumentów, oświadczeń i informacji będących podstawą wpisu.
2.
Okręgowa rada aptekarska dokonuje zmian w rejestrze uproszczonym:
1)
na podstawie oświadczeń uzyskanych w trybie określonym w art. 6a ust. 5 ustawy;
2)
po przekazaniu przez farmaceutę aktualnych dokumentów w trybie określonym w art. 6a ust. 7 ustawy;
3)
na podstawie informacji uzyskanych w trybie określonym w art. 6b ust. 2 ustawy.
3.
Jeżeli dokumenty, oświadczenia lub informacje będące podstawą wpisu do rejestru uproszczonego zawierają dane budzące wątpliwości, okręgowa rada aptekarska może zobowiązać farmaceutę do złożenia stosownych wyjaśnień.
4.
Zmian w rejestrze uproszczonym dokonuje się nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania dokumentów, oświadczeń lub informacji, o których mowa w ust. 2.
1.
Rejestr uproszczony prowadzony jest w formie księgi ewidencyjnej oraz przy użyciu systemu teleinformatycznego.
2.
Wpisów w księdze ewidencyjnej dokonuje się pod kolejnym numerem.
3.
Treść wpisu, zmiany wpisu lub jego skreślenie muszą być zgodne z dokumentami, oświadczeniami i informacjami, o których mowa w § 1, stanowiącymi akta ewidencyjne.
4.
Jeżeli obszar działania okręgowej izby aptekarskiej obejmuje dwa lub więcej województw, rejestr uproszczony prowadzi się oddzielnie dla każdego województwa.
1.
Zmian w księdze ewidencyjnej dokonuje się w sposób czytelny, z podaniem daty dokonania tej zmiany oraz czytelnym podpisem osoby jej dokonującej.
2.
Osoba dokonująca zmian w księdze ewidencyjnej jest obowiązana dokonać stosownej zmiany w rejestrze uproszczonym prowadzonym przy użyciu systemu teleinformatycznego.
1.
Akta ewidencyjne opatruje się numerem zgodnym z numerem wpisu do księgi ewidencyjnej i przechowuje się w miejscu specjalnie do tego wyodrębnionym, zapewniającym ochronę danych osobowych przed osobami nieuprawnionymi lub ich zniszczeniem.
2.
Księgę ewidencyjną i akta ewidencyjne prowadzi się zgodnie z przepisami dotyczącymi klasyfikacji dokumentów do celów archiwalnych.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 216, poz. 1607).