Zamajtys Krzysztof, Przekazywanie informacji dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych
Przekazywanie informacji dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych
Przekazywanie informacji dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych
Przekazywanie informacji dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych
Celem gromadzenia i przetwarzania informacji dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych jest przede wszystkim zapobieganie i zwalczanie przestępstw i wykroczeń. Nie dotyczy to jednak tylko przestępstw i wykroczeń określonych w przepisach ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, ale również zawartych w innych przepisach. Muszą mieć one jednak związek z imprezą masową, przy czym związek ten należy postrzegać szeroko, nie ograniczając go do czasu trwania imprezy masowej, lecz rozciągając na sytuacje mające miejsce zarówno przed imprezą masową, jak i po niej.
Zgodnie z art. 35 u.b.i.m., przetwarzanie informacji dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych odbywa się zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych bez obowiązku informowania osób, których one dotyczą. Za gromadzenie i przetwarzanie powyższych informacji odpowiada Komendant Główny Policji, wspierany przez komendantów wojewódzkich (Komendanta Stołecznego) Policji i komendantów powiatowych (rejonowych, miejskich) Policji.
Procedury prawne pokazane w formie interaktywnych schematów, dzięki którym sprawdzisz, jak krok po kroku przebiega postępowanie w danej sprawie.
Dowiedz się więcej o LEX Navigator.
Zamów bezpłatną prezentację zdalną , podczas której przedstawimy Ci to narzędzie.
Krok: stwierdzenie obowiązku przekazania informacji dotyczącej bezpieczeństwa imprezy masowej
Podmiotami zobowiązanymi w zakresie swoich kompetencji do przekazywania do Komendanta Głównego Policji, za pośrednictwem komendantów wojewódzkich (Komendanta Stołecznego) Policji i komendantów powiatowych (rejonowych, miejskich) Policji, informacji dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych są:
1) Policja,
2) prokuratura,
3) sądy,
4) Straż Graniczna,
5) Państwowa Straż Pożarna,
6) Służba Ochrony Państwa,
7) Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
8) Żandarmeria Wojskowa,
9) straże gminne (miejskie),
10) organy administracji publicznej właściwe w sprawach wydawania zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej,
11) służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo na obszarach kolejowych, zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy publiczni;
12) związki sportowe o zasięgu ogólnokrajowym,
13) kluby sportowe,
14) organizatorzy masowych imprez sportowych, w tym meczów piłki nożnej,
15) podmioty zarządzające rozgrywkami,
16) instytucje zagraniczne;
17) minister właściwy do spraw kultury fizycznej.
Zwrócenie się z odpowiednim zapytaniem do Komendanta Głównego Policji, za pośrednictwem komendantów wojewódzkich (Komendanta Stołecznego) Policji i komendantów powiatowych (rejonowych, miejskich) Policji, powinno jednak nastąpić w odniesieniu do informacji, które mieszczą się w ustalonym przepisami prawa zakresie kompetencji tego podmiotu.
Krok: przygotowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa imprezy masowej
Zakres informacji, które należy przekazać do bazy, prowadzonej przez Komendanta Głównego Policji, nie ogranicza się jedynie do danych dotyczących osób, ale rozciąga się m.in. na opis zdarzeń (imprez masowych), w których osoby takie uczestniczyły, infrastrukturę wykorzystywaną do zorganizowania imprez masowych, a także informacje o klubach sportowych i organizacjach kibicowskich. W art. 40 u.b.i.m. zawarto wykaz informacji, który dotyczy wyłącznie masowych imprez sportowych (w tym meczów piłki nożnej). Podmioty zobowiązane powinny przekazywać ww. informacje na kartach rejestracyjnych.