Niewiadomski Zygmunt, Podjęcie uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane

Procedury
Status:  Aktualna
Wersja od: 24 września 2023 r.
Autorzy:

Podjęcie uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane

Podjęcie uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane

Podjęcie uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane

Podjęcie uchwały ws. zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane (uchwały reklamowej) jest ostatnim etapem postępowania uchwałodawczego. Składa się na niego kilka następujących po sobie elementów. Kompetencje w tym zakresie przysługują wyłącznie radzie gminy. Przed podjęciem uchwały rada ma obowiązek dokonać wszechstronnej analizy przedłożonego jej projektu uchwały. Zważywszy, iż uchwała reklamowa jest aktem prawa miejscowego (art. 37a ust. 4 u.p.z.p.) podlega publikacji w dzienniku urzędowym właściwego województwa (art. 13 ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych).

Mieć należy na uwadze, że uchwała może przewidywać różne regulacje dla różnych obszarów gminy w kwestii zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Wówczas uchwała winna określać w sposób jednoznaczny granice tych obszarów odwzorowane w załączniku graficznym do uchwały.

Rozstrzygnięcie o przyjęciu tzw. uchwały reklamowej pozostaje w gestii gminy. Jednakże, o ile do gminy należy podjęcie decyzji w sprawie przyjęcia uchwały, o tyle gmina związana jest treścią art. 37a u.p.z.p. w zakresie treści uchwały i jej zawartości merytorycznej. (A. Fogel, „Nowe akty planistyczne służące ochronie krajobrazu”, Administracja, 2016/2/27-40).

Podjęcie uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane rada gminy rada gminy odebranie projektu uchwały analiza przedłożonego projektu uchwały podjęcie uchwały wójt, burmistrz, prezydent miasta wójt, burmistrz, prezydent miasta przedłożenie projektu uchwały reklamowej wraz z załącznikami

Krok: przedłożenie projektu uchwały reklamowej wraz z załącznikami

Wójt, burmistrz, prezydent miasta zobowiązany jest przedłożyć radzie gminy do uchwalenia ostateczną wersję projektu procedowanej uchwały reklamowej zawierającą stanowiska organów współdziałających oraz raport podsumowujący przebieg konsultacji społecznych, zawierający w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem.

Krok: odebranie projektu uchwały

.