0111-KDIB1-3.4010.94.2022.1.BM - Zwolnienie z CIT dochodu z działalności na terenie SSE

Pisma urzędowe
Status:  Nieoceniane

Pismo z dnia 16 maja 2022 r. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej 0111-KDIB1-3.4010.94.2022.1.BM Zwolnienie z CIT dochodu z działalności na terenie SSE

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA - stanowisko prawidłowe.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 lutego 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 lutego 2022 r., o wydanie interpretacji indywidualnej w podatku dochodowym od osób prawnych.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca (dalej: "Spółka", "Wnioskodawca") jest spółką kapitałową prawa polskiego.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: "SSE") na podstawie następujących zezwoleń (dalej: "Zezwolenia"):

- zezwolenie z 5 kwietnia 2006 r.

- zezwolenie z 8 maja 2008 r.

- zezwolenie z 12 października 2012 r.

- zezwolenie z 16 grudnia 2013 r.

Zezwolenia obejmują prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE rozumianej jako działalność produkcyjna, handlowa i usługowa w zakresie m.in. wyrobów wytworzonych na terenie SSE wskazanych w określonym grupowaniu PKWiU. Spółka jest uprawniona do korzystania z Zezwoleń.

Na terenie SSE Spółka produkuje elementy m.in. dla przemysłu motoryzacyjnego (dalej: "Elementy"). Elementy są objęte zakresem Zezwoleń, a przychody ze sprzedaży Elementów stanowią przychody zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu prowadzenia działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT - jednocześnie Spółka podkreśla, iż okoliczność ta jest elementem stanu faktycznego, a intencją Spółki nie jest uzyskanie rozstrzygnięcia w tym zakresie.

Wnioskodawca produkuje Elementy między innymi dla wiodących koncernów samochodowych. Oczekiwania poszczególnych odbiorców w zakresie właściwości produkowanych przez Spółkę Elementów (np. parametrów technicznych) mogą się różnić. Ponadto, ścisłą tajemnicą handlową objęte są w szczególności aspekty techniczne Elementów produkowanych na rzecz danego odbiorcy. Do produkcji Elementów Wnioskodawca wykorzystuje specjalistyczne oprzyrządowania ("Formy", "Tooling"). Bez Form produkcja Elementów nie byłaby możliwa. Formy są przeznaczone do produkcji określonych Elementów dla określonego odbiorcy.

Formy wykorzystywane do produkcji Elementów nabywane są od podmiotów trzecich prowadzących działalność poza SSE. Następnie są one transportowane do zakładu Spółki na terenie SSE, gdzie podlegają testowaniu. W niektórych przypadkach Wnioskodawca przeprowadza na zakupionych Formach określone prace obejmujące np. obróbkę.

W dalszej kolejności Spółka dokonuje sprzedaży Formy na rzecz podmiotu, który jest jednocześnie bezpośrednim odbiorcą Elementów produkowanych za pomocą tej Formy.

Z uwagi na ochronę interesów odbiorcy produkowanych Elementów, Wnioskodawca nie może być właścicielem Toolingu. Dokonywana odsprzedaż pozwala odbiorcy Elementów na lepsze zabezpieczenie informacji o parametrach Form i zabezpieczenie poufności procesu produkcyjnego. Odsprzedaż Formy pozwala również na zapewnienie, że Formy nie są wykorzystywane do produkcji na rzecz innych podmiotów. Odsprzedaż Form jest ponadto powszechnie stosowaną praktyką w branży, w której działa Spółka oraz elementem uzgodnienia biznesowego i warunkiem, którego spełnienie pozwala na nawiązanie lub kontynuowanie współpracy Wnioskodawcy z danym kontrahentem w zakresie produkcji Elementów.

Mimo, iż prawo własności Formy zostaje przeniesione na kontrahenta Spółki, to Tooling pozostaje na terenie SSE w zakładzie Spółki. W konsekwencji mimo zmiany właściciela Forma nadal służy wyłącznie do produkcji, na terenie SSE, wyrobów objętych Zezwoleniami.

Tooling może być wykorzystywany wyłącznie do produkcji określonego Elementu wskazanego przez podmiot będący właścicielem Formy. Powiązanie Toolingu oraz produkowanego za jego pomocą Elementu umożliwia np. umieszczenie na tabliczce znamionowej Formy numeru danego Elementu oraz oznaczenie poszczególnych Elementów odpowiednim numerem klienta.

Pytanie

Czy przychód ze sprzedaży Form stanowi przychód objęty zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT?

Państwa stanowisko w sprawie

W ocenie Wnioskodawcy, przychód ze sprzedaży Form stanowi przychód objęty zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT.

UZASADNIENIE stanowiska Wnioskodawcy

Zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1670, dalej: "Ustawa o SSE") dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia (...) są zwolnione od podatku dochodowego odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych. Stosownie natomiast do art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT, wolne od podatku są dochody (...) uzyskane z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia (...), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zezwolenia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości zgodnie z odrębnymi przepisami. Jednocześnie, zgodnie z art. 17 ust. 4 Ustawy o CIT, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34, przysługują podatnikowi wyłącznie z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy.

W konsekwencji, zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT, przysługuje pod warunkiem:

- posiadania zezwolenia na prowadzenie określonego rodzaju działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, oraz

- uzyskiwania dochodu z działalności gospodarczej objętej zakresem tego zezwolenia, jeżeli działalność ta jest prowadzona na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Jednocześnie, zgodnie z ugruntowanym poglądem zwolnienie z podatku dochodowego od osób prawnych ma również zastosowanie do przychodów związanych z działalnością wymienioną w zezwoleniu, mających wobec niej charakter pomocniczy/uzupełniający.

Uzyskane przez Spółkę Zezwolenia obejmują prowadzenie na terenie SSE działalności produkcyjnej, handlowej i usługowej w zakresie Elementów. Jednocześnie, zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż Form pozostaje w ścisłym związku ze wskazaną w Zezwoleniach działalnością produkcyjną, handlową i usługową w zakresie Elementów i ma w stosunku do niej charakter pomocniczy/uzupełniający. Stanowisko Wnioskodawcy potwierdzają m.in. następujące okoliczności:

- Formy są niezbędne do prowadzenia przez Spółkę działalności w zakresie produkcji wyrobów wskazanych w Zezwoleniach - jak wskazano w opisie stanu faktycznego produkcja Elementów wymaga użycia specjalistycznego oprzyrządowania (Form), które są przeznaczone wyłącznie dla danego Elementu,

- Spółka wykorzystuje Tooling wyłącznie do produkcji Elementów na rzecz podmiotu, który jest odbiorcą Elementów i właścicielem danej Formy (nie jest możliwe wykorzystanie Toolingu do innych celów, np. produkcji innych wyrobów aniżeli Elementy dla danego kontrahenta),

- sprzedaż Form służy produkcji wyrobów określonych w Zezwoleniach - sprzedaż Form jest elementem współpracy z kontrahentami, tzn. w ramach współpracy Spółki z jej kontrahentami podejmowana jest decyzja, iż właścicielem narzędzia do produkcji Elementów (Toolingu) będzie nie Spółka a dany kontrahent będący odbiorcą konkretnych Elementów. Ewentualny brak zgody Spółki na sprzedaż Formy mógłby spowodować wycofanie się kontrahenta z zakupu Elementów od Wnioskodawcy, nie ulega bowiem wątpliwości, iż kontynuowanie współpracy zależy od tego, czy Wnioskodawca spełnia oczekiwania swoich klientów. Jednocześnie, zmiana właściciela Formy nie wiąże się ze zmianą w zakresie sposobu jej wykorzystywania - w szczególności Tooling nadal pozostaje w zakładzie Spółki na terenie SSE i jest używany przez Spółkę wyłącznie do produkcji Elementów dla danego kontrahenta (czyli wyrobów objętych Zezwoleniami). Tym samym, przy wykorzystaniu Form Spółka generuje tylko przychody, które korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE (zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT).

Z uwagi na powyższe, w ocenie Spółki, przychód ze sprzedaży Form stanowi przychód objęty zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT. Stanowisko Spółki potwierdzają również interpretacje indywidulane wydawane przez organy podatkowe. Przykładowo Spółka wskazuje na:

- interpretację indywidualną z 8 listopada 2021 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.452.2021.1.AN, w której organ uznał, że: przychody ze sprzedaży oprzyrządowania wykorzystywanego wyłącznie do produkcji Wyrobów strefowych, w sytuacji gdy pozostaje ono na terenie SSE, podlegają zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych;

- interpretację indywidualną z 29 stycznia 2020 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4C10.474.2019.1.IZ, w której organ potwierdził, iż: przychód ze sprzedaży oprzyrządowania wykorzystywanego do produkcji Wyrobów strefowych, w sytuacji, gdy w trakcie realizacji projektu oprzyrządowanie nie opuszcza obszaru SSE (oraz terenu określonego w Decyzji) i jest wykorzystywane do realizacji projektu produkcyjnego wyłącznie przez Spółkę, Spółka powinna traktować jako przychód objęty zwolnieniem z opodatkowania na podstawie uzyskanych Zezwoleń;

- interpretację indywidualną z 22 listopada 2019 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.426.2019.1.PC, w której uznano, iż: wynik na sprzedaży oprzyrządowania, dokonanej na rzecz finalnego odbiorcy wyrobów strefowych, które jest wykorzystywane wyłącznie do działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie zezwolenia, powinien zostać alokowany do działalności strefowej;

- interpretację indywidualną z 21 grudnia 2017 r., sygn. 0111-KDIP2-3.4010.283.2017.1.MS, w której stwierdzono, iż: koszty i przychody związane ze sprzedażą Narzędzi wykorzystywanych do produkcji Wyrobów strefowych, w sytuacji, gdy w trakcie realizacji projektu produkcyjnego Narzędzia nie opuszczają obszaru SSE i są wykorzystywane przez Spółkę wyłącznie na potrzeby tego konkretnego projektu, Spółka powinna traktować jako objęte zwolnieniem z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych;

- interpretację indywidualną z 23 listopada 2017 r., sygn. 0114-KDIP2-3.4010.283.2017.1.MS, w której uznano, iż: uzyskane przychody i poniesione koszty wynikające z transakcji sprzedaży Oprzyrządowania będą wpływać na wysokość dochodu podlegającego zwolnieniu z CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT, jako wynik działalności prowadzonej na terenie SSE na podstawie Zezwoleń;

- interpretację indywidualną z 11 sierpnia 2017 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.39.2017.2.JKT, w której organ stwierdził, iż: stanowisko Spółki w zakresie ustalenia, czy uzyskane przychody ze sprzedaży Środków Produkcji oraz poniesione przez Spółkę Koszty Środków Produkcji w sytuacji, gdy Środki Produkcji nie opuszczają obszaru SSE i są wykorzystywane do produkcji Wyrobów przez Spółkę w zakładzie Spółki w SSE, powinny być uznane za przychody oraz koszty (wyłącznie) działalności strefowej, korzystającej ze zwolnienia z podatku CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT jest prawidłowe;

- interpretację indywidualną z 28 czerwca 2017 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.94.2017.1.IZ, z której wynika, iż: przychody i poniesione koszty w związku ze zbyciem oprzyrządowania wykorzystywanego do produkcji wyrobów strefowych, Spółka powinna alokować do działalności zwolnionej z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych, tj. korzystającej ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

UZASADNIENIE interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 z późn. zm., dalej: "u.p.d.o.p."),

przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

W myśl art. 7 ust. 2 u.p.d.o.p., w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.,

dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p.,

wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1670), przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Z kolei, stosownie do treści art. 17 ust. 4 u.p.d.o.p., w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.,

zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Specjalne Strefy Ekonomiczne są częścią terytorium kraju wyodrębnioną administracyjnie, na których możliwe jest prowadzenie działalności gospodarczej na preferencyjnych warunkach, a w szczególności korzystanie ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych lub podatku dochodowego od osób fizycznych, o czym wyraźnie stanowi art. 12 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1670 z późn. zm., dalej: "ustawa o SSE").

W myśl art. 16 ust. 1 ustawy o SSE,

podstawą do korzystania z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą, jest zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej strefy uprawniające do korzystania z pomocy publicznej, zwane dalej "zezwoleniem".

Zgodnie z art. 12 tej ustawy,

dochody uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1, przez osoby prawne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą są zwolnione od podatku dochodowego, odpowiednio na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych lub w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych (...).

Zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, o którym mowa w cyt. powyżej przepisie uprawnia do prowadzenia działalności gospodarczej na terenie strefy i korzystania z pomocy publicznej. Określa ono przedmiot i warunki prowadzenia działalności.

Powyższe regulacje prawne ustanawiają podstawowe warunki korzystania z ulgi podatkowej z tytułu prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej działalności gospodarczej, jaką jest niezapłacony przez przedsiębiorcę strefowego podatek dochodowy.

Zasadniczym elementem stosowania tej ulgi jest więc łączne wystąpienie dwóch warunków:

1.

prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej,

2.

uzyskiwanie dochodu z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu.

Powyższe warunki, jak każdy wyjątek od zasady powszechności opodatkowania, należy interpretować ściśle, zgodnie z wykładnią językową danej regulacji.

Dokonując oceny zakresu zwolnień podatkowych, należy wskazać, że wolny od podatku dochodowego od osób prawnych jest wyłącznie dochód uzyskany z działalności gospodarczej, w zakresie określonym w zezwoleniu, prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Jeżeli dany rodzaj (przedmiot) działalności gospodarczej nie jest wymieniony w zezwoleniu, to dochód z takiej działalności nie podlega zwolnieniu. Podobnie w przypadku, gdy dany rodzaj działalności jest prowadzony poza terenem strefy, wówczas również dochody z takiej działalności nie będą podlegały zwolnieniu.

Warto podkreślić również, że zwolnienie wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p., nie ma charakteru podmiotowego. Nie obejmuje ono wszystkich dochodów podmiotu gospodarczego prowadzącego działalność gospodarczą na terenie strefy na podstawie zezwolenia, lecz tylko dochody uzyskane z działalności prowadzonej w ramach zezwolenia, a więc działalności określonej w tym zezwoleniu. Zwolnieniem podatkowym objęty jest zatem dochód wygenerowany bezpośrednio z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, wymienionej wprost w zezwoleniu. Zwolnieniem nie będą natomiast objęte dochody związane z działalnością gospodarczą na terenie strefy.

Z opisu sprawy wynika, że na terenie SSE Spółka produkuje elementy objęte zakresem Zezwoleń, a przychody ze sprzedaży Elementów stanowią przychody zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych. Do produkcji Elementów Wnioskodawca wykorzystuje specjalistyczne oprzyrządowania ("Formy", "Tooling"). Formy wykorzystywane do produkcji Elementów nabywane są od podmiotów trzecich prowadzących działalność poza SSE. Następnie są one transportowane do zakładu Spółki na terenie WSSE, gdzie podlegają testowaniu. W niektórych przypadkach Wnioskodawca przeprowadza na zakupionych Formach określone prace obejmujące np. obróbkę. W dalszej kolejności Spółka dokonuje sprzedaży Formy na rzecz podmiotu, który jest jednocześnie bezpośrednim odbiorcą Elementów produkowanych za pomocą tej Formy. Mimo, iż prawo własności Formy zostaje przeniesione na kontrahenta Spółki, to Tooling pozostaje na terenie SSE w zakładzie Spółki i nadal służy wyłącznie do produkcji na terenie SSE wyrobów objętych Zezwoleniami. Bez Form produkcja Elementów nie byłaby możliwa. Formy są przeznaczone do produkcji określonych Elementów dla określonego odbiorcy. Tooling może być wykorzystywany wyłącznie do produkcji określonego Elementu wskazanego przez podmiot będący właścicielem Formy.

Biorąc pod uwagę powołane wyżej przepisy, a także opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego należy zwrócić uwagę na specyfikę branży, w której działa Wnioskodawca oraz fakt, że prowadzenie działalności polegającej na produkcji wyrobów charakteryzujących się konkretnymi cechami i właściwościami wymusza nabycie specjalistycznego oprzyrządowania, ("Formy", "Tooling") które, co do zasady, jest dostosowane i przeznaczone wyłącznie do celów produkcji danego typu produktu (wyrobów objętych Zezwoleniem), a zatem nie istnieje możliwość wykorzystania oprzyrządowania do innej działalności/w innym procesie produkcyjnym.

Tym samym, należy przyjąć, że przychody ze sprzedaży Form wykorzystywanych wyłącznie do produkcji Wyrobów strefowych, w sytuacji gdy pozostają one na terenie SSE, podlegają zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 u.p.d.o.p.

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy w zakresie ustalenia, czy przychód ze sprzedaży Form stanowi przychód objęty zwolnieniem z podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT, jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym, a w części dotyczącej zdarzenia przyszłego - stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

POUCZENIE o funkcji ochronnej interpretacji

* Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

* Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)

z zastosowaniem art. 119a;

2)

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

POUCZENIE o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako "p.p.s.a.").

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 p.p.s.a.). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 p.p.s.a.):

* w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 p.p.s.a.), albo

* w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a p.p.s.a.).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a p.p.s.a.).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 z późn. zm.).

Opublikowano: http://sip.mf.gov.pl