§ 9. - Sposób tworzenia gminnego zespołu reagowania, powiatowego i wojewódzkiego zespołu reagowania kryzysowego oraz Rządowego Zespołu Koordynacji Kryzysowej i ich funkcjonowania.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2002.215.1818
Akt utracił moc Wersja od: 26 grudnia 2003 r.
§ 9.
1.
Dokumentami działań i prac zespołów są: 1)
roczne plany pracy; 2)
plany reagowania kryzysowego; 3)
plany ćwiczeń; 4)
protokoły posiedzeń grup roboczych o charakterze stałym i czasowym; 5)
raporty bieżące i okresowe; 6)
karty zdarzeń, w przypadku uruchomienia grup roboczych o charakterze czasowym; 7)
raporty odbudowy; 8)
inne niezbędne dokumenty.2.
Plan reagowania kryzysowego określa zespół przedsięwzięć na wypadek zagrożeń noszących znamiona klęski żywiołowej, a w szczególności: 1)
zadania w zakresie monitorowania zagrożeń; 2)
bilans sił ratowniczych i środków technicznych niezbędnych do usuwania skutków zagrożeń; 3)
procedury uruchamiania działań przewidzianych w planie oraz zasady współdziałania, a także sposoby ograniczania rozmiaru strat i usuwania skutków zagrożeń;3.
Plan reagowania kryzysowego jest uzgadniany z kierownikami jednostek organizacyjnych planowanych do użycia w realizacji przedsięwzięć określonych w planie w zakresie dotyczącym tych jednostek, a następnie zatwierdzany przez organ administracji publicznej wyższego stopnia.4.
Karta zdarzeń zawiera chronologiczny opis zdarzeń i wdrożonych działań oraz decyzji podejmowanych w celu likwidacji zagrożeń, pomocy poszkodowanym i ograniczeniu strat, a w szczególności informacje o: 1)
kolejności alarmowania sił ratowniczych; 2)
podmiocie kierującym działaniami ratowniczymi; 3)
podejmowanych decyzjach, w tym o zadaniach stawianych poszczególnym formacjom ratowniczym i podmiotom ujętym w planie reagowania kryzysowego; 4)
liczbie poszkodowanych i wielkości strat; 5)
sposobie udzielania pomocy i zabezpieczania terenu zdarzenia.5.
Raport odbudowy zawierający opis i analizę skutków zaistniałego zdarzenia oraz propozycje działań mających na celu odbudowę, a w szczególności: 1)
szczegółowy wykaz strat w infrastrukturze oraz w potencjale ratowniczym, 2)
projekt harmonogramu likwidacji strat i odbudowy, 3)
wstępny bilans potrzeb finansowych w zakresie odbudowy- jest przedstawiany właściwemu organowi, kierującemu działaniami w czasie stanu klęski żywiołowej.