§ 9. - Sposób tworzenia gminnego zespołu reagowania, powiatowego i wojewódzkiego zespołu reagowania kryzysowego oraz Rządowego Zespołu Koordynacji Kryzysowej i ich funkcjonowania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.215.1818

Akt utracił moc
Wersja od: 26 grudnia 2003 r.
§  9.
1.
Dokumentami działań i prac zespołów są:
1)
roczne plany pracy;
2)
plany reagowania kryzysowego;
3)
plany ćwiczeń;
4)
protokoły posiedzeń grup roboczych o charakterze stałym i czasowym;
5)
raporty bieżące i okresowe;
6)
karty zdarzeń, w przypadku uruchomienia grup roboczych o charakterze czasowym;
7)
raporty odbudowy;
8)
inne niezbędne dokumenty.
2.
Plan reagowania kryzysowego określa zespół przedsięwzięć na wypadek zagrożeń noszących znamiona klęski żywiołowej, a w szczególności:
1)
zadania w zakresie monitorowania zagrożeń;
2)
bilans sił ratowniczych i środków technicznych niezbędnych do usuwania skutków zagrożeń;
3)
procedury uruchamiania działań przewidzianych w planie oraz zasady współdziałania, a także sposoby ograniczania rozmiaru strat i usuwania skutków zagrożeń;
3.
Plan reagowania kryzysowego jest uzgadniany z kierownikami jednostek organizacyjnych planowanych do użycia w realizacji przedsięwzięć określonych w planie w zakresie dotyczącym tych jednostek, a następnie zatwierdzany przez organ administracji publicznej wyższego stopnia.
4.
Karta zdarzeń zawiera chronologiczny opis zdarzeń i wdrożonych działań oraz decyzji podejmowanych w celu likwidacji zagrożeń, pomocy poszkodowanym i ograniczeniu strat, a w szczególności informacje o:
1)
kolejności alarmowania sił ratowniczych;
2)
podmiocie kierującym działaniami ratowniczymi;
3)
podejmowanych decyzjach, w tym o zadaniach stawianych poszczególnym formacjom ratowniczym i podmiotom ujętym w planie reagowania kryzysowego;
4)
liczbie poszkodowanych i wielkości strat;
5)
sposobie udzielania pomocy i zabezpieczania terenu zdarzenia.
5.
Raport odbudowy zawierający opis i analizę skutków zaistniałego zdarzenia oraz propozycje działań mających na celu odbudowę, a w szczególności:
1)
szczegółowy wykaz strat w infrastrukturze oraz w potencjale ratowniczym,
2)
projekt harmonogramu likwidacji strat i odbudowy,
3)
wstępny bilans potrzeb finansowych w zakresie odbudowy

- jest przedstawiany właściwemu organowi, kierującemu działaniami w czasie stanu klęski żywiołowej.