Wykaz stanowisk w Urzędzie Państwowej Komisji do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15, wymagane kwalifikacje oraz zasady wynagradzania pracowników tego Urzędu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.1536

Akt utracił moc
Wersja od: 4 września 2020 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 18 sierpnia 2020 r.
w sprawie wykazu stanowisk w Urzędzie Państwowej Komisji do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15, wymaganych kwalifikacji oraz zasad wynagradzania pracowników tego Urzędu

Na podstawie art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 2019 r. o Państwowej Komisji do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15 (Dz. U. poz. 1820 oraz z 2020 r. poz. 875 i 1086) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
wykaz stanowisk w Urzędzie Państwowej Komisji do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15, zwanym dalej "Urzędem Komisji";
2)
wymagane kwalifikacje oraz zasady wynagradzania pracowników Urzędu Komisji, w tym stawki uposażenia zasadniczego dla poszczególnych stanowisk.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o Przewodniczącym Komisji, należy przez to rozumieć Przewodniczącego Państwowej Komisji do spraw wyjaśniania przypadków czynności skierowanych przeciwko wolności seksualnej i obyczajności wobec małoletniego poniżej lat 15.
Ustala się następujący wykaz stanowisk obowiązujący w Urzędzie Komisji:
1)
dyrektor generalny;
2)
dyrektor;
3)
główny księgowy;
4)
zastępca dyrektora;
5)
naczelnik;
6)
kierownik;
7)
koordynator;
8)
audytor wewnętrzny;
9)
inspektor ochrony danych osobowych;
10)
radca prawny;
11)
główny specjalista;
12)
starszy specjalista;
13)
specjalista;
14)
inspektor bhp;
15)
informatyk;
16)
starszy referendarz;
17)
referendarz;
18)
kierowca.
Ustala się tabelę wymaganych kwalifikacji i stawek uposażenia zasadniczego pracowników, stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia.
Pracownikowi przysługuje uposażenie zasadnicze ustalane na podstawie wykazu, o którym mowa w § 3, i tabeli kwalifikacji i stawek uposażenia zasadniczego pracowników, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.
Godzinową stawkę uposażenia zasadniczego wynikającą z zaszeregowania pracownika określonego stawką miesięczną ustala się, dzieląc miesięczną stawkę uposażenia zasadniczego przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy uposażenie zasadnicze i inne składniki uposażenia przysługują w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
1. 
Pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku kierowniczym przysługuje dodatek funkcyjny ustalany zgodnie z tabelą stawek dodatku funkcyjnego odpowiadającym odpowiednim stanowiskom, określoną w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Wysokość dodatku funkcyjnego przysługującą pracownikowi określa Przewodniczący Komisji.
Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do uposażenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% stawki godzinowej uposażenia zasadniczego nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320).
Przewodniczący Komisji, w ramach posiadanych środków na uposażenia, może przyznać pracownikowi dodatek specjalny w wysokości do 50% uposażenia zasadniczego. Przyznanie i wysokość dodatku specjalnego uzależnione są od charakteru, złożoności i efektów pracy.
1. 
Pracownikowi przysługuje dodatek za wieloletnią pracę, w wysokości wynoszącej po pięciu latach pracy 5% miesięcznego uposażenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20% miesięcznego uposażenia zasadniczego.
2. 
Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się udokumentowane przez pracownika, wszystkie poprzednie, zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. 
Pracownikowi, który jednocześnie pozostaje w stosunku pracy z innym pracodawcą, do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się również okres zatrudnienia u innego pracodawcy - do dnia poprzedzającego nawiązanie stosunku pracy z Urzędem Komisji.
4. 
Pracownikowi, który wykonuje pracę w Urzędzie Komisji w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez innego pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wieloletnią pracę wlicza się również okres zatrudnienia u pracodawcy, który udzielił urlopu bezpłatnego - do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
5. 
Dodatek za wieloletnią pracę przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje uposażenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu uposażenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
6. 
Dodatek za wieloletnią pracę jest wypłacany w terminie wypłaty uposażenia. Jeżeli nabycie prawa do dodatku za wieloletnią pracę lub prawa do tego dodatku w wyższej wysokości nastąpiło:
1)
pierwszego dnia miesiąca - dodatek jest wypłacany w terminie wypłaty uposażenia za dany miesiąc;
2)
w ciągu miesiąca - dodatek jest wypłacany w terminie wypłaty uposażenia, począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku.
1. 
Tworzy się fundusz nagród dla pracowników, z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości 3% planowanych uposażeń osobowych, pozostający w dyspozycji Przewodniczącego Komisji.
2. 
Fundusz nagród, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższany przez Przewodniczącego Komisji, w ramach posiadanych środków na uposażenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

TABELA KWALIFIKACJI I STAWEK UPOSAŻENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW

Lp.StanowiskoWymagane kwalifikacjeUposażenie zasadnicze (kwota w złotych)
wykształceniestaż pracy (w latach)
12345
1dyrektor generalnywyższe magisterskie87000-11 000
2dyrektorwyższe magisterskie56000-11 000
3radca prawnywedług przepisów odrębnych-4000-11 000
4główny księgowywedług przepisów odrębnych-5500-9000
5zastępca dyrektorawyższe magisterskie35000-9000
6audytor wewnętrznywedług przepisów odrębnych-3000-9000
7naczelnikwyższe24500-8500
8kierownikwyższe24000-8000
9inspektor bhpwedług przepisów odrębnych-3000-8000
10inspektor ochrony danych osobowychwedług przepisów odrębnych-3000-8000
11informatykwyższe lub zawodowe

o profilu informatycznym

12500-8000
12główny specjalistawyższe23000-7500
13kierowcazawodowe

i prawo jazdy kategorii B

32300-7500
14koordynatorwyższe14000-7000
15starszy specjalistawyższe12500-7000
16specjalistawyższe-2300-6500
17starszy referendarzśrednie12300-6500
18referendarzśrednie-2200-5500

ZAŁĄCZNIK Nr  2

TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO ODPOWIADAJĄCYCH ODPOWIEDNIM STANOWISKOM

Lp.StanowiskoStawka dodatku funkcyjnego (kwota w złotych)
123
1dyrektor generalny2000-6000
2dyrektor1000-4000
3główny księgowy500-1500
4zastępca dyrektora300-1500
5naczelnik250-1000
6kierownik200-1000
7koordynator150-500