Decyzja wykonawcza 2024/1212 w sprawie akceptacji wniosku złożonego przez Niderlandy na podstawie art. 7 ust. 4 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797, dotyczącego tymczasowego niestosowania podzestawu SUBSET-026 wskazanego w tabeli A 2 w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) 2023/1695 w odniesieniu do 78 pociągów zespołowych Coradia Stream Intercity Next Generation (ICNG)

Dzienniki UE

Dz.U.UE.L.2024.1212

Akt indywidualny
Wersja od: 30 kwietnia 2024 r.

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2024/1212
z dnia 29 kwietnia 2024 r.
w sprawie akceptacji wniosku złożonego przez Niderlandy na podstawie art. 7 ust. 4 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797, dotyczącego tymczasowego niestosowania podzestawu SUBSET-026 wskazanego w tabeli A 2 w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) 2023/1695 w odniesieniu do 78 pociągów zespołowych Coradia Stream Intercity Next Generation ("ICNG")

(notyfikowana jako dokument nr C(2024) 2694)

(Jedynie tekst w języku niderlandzkim jest autentyczny)

(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2024 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyj- ności systemu kolei w Unii Europejskiej 1 , w szczególności jej art. 7 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W dniu 6 lipca 2023 r. Niderlandy ("wnioskodawca") przedłożyły Komisji wniosek o tymczasowe niestosowanie pkt 5.10.2.4 tabeli priorytetów dla poziomów obsługiwanych przez urządzenia przytorowe, do której odniesienie zawarto w załączniku do rozporządzenia Komisji (UE) 2016/919 2 , w odniesieniu do 78 pojazdów Coradia Stream Intercity Next Generation ("ICNG") będących własnością niderlandzkiego przedsiębiorstwa kolejowego Nederlandse Spoorwegen (NS), tj. głównego przedsiębiorstwa kolejowego działającego w sieci niderlandzkiej.

(2) Zgodnie z pkt 5.10.2.4 tabeli priorytetów dla poziomów obsługiwanych przez urządzenia przytorowe, do której odniesienie zawarto w załączniku do rozporządzenia (UE) 2016/919, po otrzymaniu informacji o wszystkich poziomach europejskiego systemu zarządzania ruchem kolejowym (ERTMS)/europejskiego systemu kontroli ruchu (ETCS), które są obsługiwane przez urządzenia przytorowe, urządzenie pokładowe ERTMS/ETCS wybiera z tabeli poziom o najwyższym priorytecie, który jest dostępny dla urządzenia pokładowego. Wnioskodawca zwrócił się o możliwość wdrożenia w podsystemie CCS "Sterowanie - urządzenia pokładowe" dodatkowej funkcji "tylko ATB". Funkcja "tylko ATB" polega na umożliwieniu maszynistom, którzy nie zostali jeszcze przeszkoleni pod kątem operacji ETCS, obsługiwania pociągu na konwencjonalnych liniach ATB, a także na tzw. liniach dwukierunkowych (ATB z nakładką ETCS poziomu 2) w Niderlandach podczas odbywania przez nich szkolenia.

(3) Po przedłożeniu wniosku rozporządzenie (UE) 2016/919 zostało uchylone rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2023/1695 3 . Zasadniczo obowiązek wyboru ERTMS do celów eksploatacji pociągów, bez możliwości korzystania z systemu klasy B przewidzianego w pkt 5.10.2 podzestawu SUBSET-026-5 wersja 3.4.0, do którego odniesienie zawarto w tabeli A 2.2 (zestaw specyfikacji nr 2, ETCS BL3-MR1, pozycja nr 4) w załączniku do rozporządzenia (UE) 2016/919, określono w pkt 5.10.2.4 podzestawu SUBSET-026, do którego odniesienie zawarto w tabeli A 2 (pozycja nr 4) w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/1695. W związku z tym pierwotny wniosek należy uznać za wniosek o tymczasowe niestosowanie pkt 5.10.2.4 podzestawu SUBSET-026, do którego odniesienie zawarto w tabeli A 2 (pozycja nr 4) w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/1695.

(4) Jeśli chodzi o przedmiotowe pociągi ICNG, 49 z nich to pięciowagonowe pociągi zespołowe, natomiast pozostałe 29 to ośmiowagonowe pociągi zespołowe, zgodnie z poniższą specyfikacją:

- pociągi zespołowe ICNG-BO 5 (M) przeznaczone do eksploatacji w Niderlandach, według projektu typu ERATV nr 13-142-0002-1-001-001,

- pociągi zespołowe ICNG-BO 8 (L) przeznaczone do eksploatacji w Niderlandach, według projektu typu ERATV nr 13-142-0003-9-001-001.

Pojazdy te wymieniono indywidualnie w załączniku do niniejszej decyzji.

(5) Przedmiotowe pociągi zespołowe ICNG są wyposażone w certyfikowany pokładowy podsystem sygnalizacji ERTMS zgodnie z załącznikiem A do rozporządzenia (UE) 2016/919 w sprawie TSI "Sterowanie": zestaw specyfikacji nr 2, wzorzec 3 ERTMS, wydanie 1 dotyczące utrzymania (BL3-MR1). Obsługiwane są dwa systemy sygnalizacji: ERTMS (poziom 0, poziom 1 i poziom 2) oraz system klasy B ATB-EG/Vv (dotychczasowy niderlandzki system sygnalizacji). Przewiduje się, że pociągi zespołowe ICNG będą wykonywać przewozy na linii Amsterdam-Utrecht (35 km) oraz na linii Hanse (46 km). Są to linie o dużej przepustowości w niderlandzkiej sieci kolejowej.

(6) Podstawę wniosku stanowi art. 7 ust. 1 lit. c) dyrektywy (UE) 2016/797. Według Niderlandów zobowiązanie NS do oddania do eksploatacji pojazdów w pełni wyposażonych w ETCS, tj. część ERTMS wykorzystywaną do eksploatacji pociągów, bez możliwości korzystania z systemu klasy B, miałoby bardzo duże skutki finansowe ze względu na niewystarczającą liczbę maszynistów posiadających certyfikaty ERTMS dla pociągów oraz niezdolność do optymalnego wykorzystania taboru kolejowego.

(7) Na wniosek NS w podsystemie CCS "Sterowanie - urządzenia pokładowe" należy wdrożyć dodatkową funkcję "tylko ATB". Funkcja "tylko ATB" umożliwia maszynistom, którzy nie zostali jeszcze przeszkoleni pod kątem działania ERTMS, obsługiwanie pociągu na tzw. liniach dwukierunkowych (ATB z nakładką ERTMS poziomu 2) w Niderlandach. Obecnie w Niderlandach działają dwie linie dwukierunkowe: linia Hanse oraz linia Amsterdam-Utrecht. Funkcja "tylko ATB" będzie wykorzystywana jedynie przez ograniczony okres, podczas którego linie zostaną przekształcone w linie eksploatowane wyłącznie z ERTMS, a maszyniści zostaną przeszkoleni. Po upływie tego okresu system "tylko ATB" powinien zostać wyłączony.

(8) Posiadanie funkcji "tylko ATB" zapewniłoby elastyczność operacyjną. Bez funkcji "tylko ATB" pociąg ICNG mógłby być eksploatowany na torach dwukierunkowych wyłącznie według ERTMS. Istnieje plan wdrożenia mający na celu przydzielanie maszynistów przeszkolonych pod kątem ERTMS do pociągów zespołowych wyposażonych w ERTMS. Do 2025 r. NS nie będzie jednak w stanie przeszkolić wystarczającej liczby maszynistów, aby w pełni obsługiwać flotę ICNG w oparciu o ERTMS, lecz będzie mogło zakończyć takie szkolenie dopiero w terminie do dnia 31 grudnia 2029 r.

(9) 78 nowych pojazdów ICNG będzie eksploatowanych z użyciem funkcji "tylko ATB" wyłącznie na liniach dwukierunkowych: linii Amsterdam-Utrecht (35 km) oraz linii Hanse (46 km). W 2026 r. linia Hanse stanie się linią opartą wyłącznie na ERTMS, a funkcja "tylko ATB" będzie wykorzystywana jedynie na linii Amsterdam-Utrecht do 2029 r.

(10) Przewiduje się, że pociągi zespołowe ICNG zostaną włączone do rozkładu jazdy od 2025 r., aby zastąpić obecne pociągi Intercity Materieel (ICM). Części tej floty nie można by jednak wykorzystywać, jeżeli funkcja "tylko ATB" nie byłaby jeszcze zainstalowana, ze względu na brak przeszkolonych maszynistów posiadających certyfikat ERTMS do prowadzenia nowych pociągów ICNG. W rezultacie rozkład jazdy nie mógłby zostać zmieniony od 2025 r., a pociągów ICM nie można by stopniowo wycofywać, ponieważ byłyby potrzebne do obsługi ruchu na linii Hanse. Dodatkowe koszty związane z utrzymywaniem przez NS w stanie gotowości pociągów ICNG, które nie są wykorzystywane w eksploatacji, szacuje się na 31 mln EUR w latach 2025-2029.

(11) Zgodnie z informacjami zawartymi w niderlandzkim krajowym planie wdrożenia ERTMS, należy najpierw zainstalować ERTMS w pociągach, a następnie przekształcić tory w tory eksploatowane wyłącznie z ERTMS. Bez funkcji "tylko ATB" okres użytkowania pociągów zespołowych ICM byłby dłuższy. Jeżeli ERTMS nie zostałby zainstalowany w części nowej/zmodernizowanej floty, pojawiłyby się wąskie gardła, jeśli chodzi o przydzielanie maszynistów i obrót taborem kolejowym. Mniejsza byłaby również ilość taboru umożliwiającego zdobycie doświadczenia w prowadzeniu pociągu z użyciem ERTMS. Istniałoby ryzyko, że szkolenie maszynistów zostałoby opóźnione do tego stopnia, że wdrożenie ERTMS w infrastrukturze odroczono by o kilka lat.

(12) Na podstawie analizy przeprowadzonej przez Komisję można stwierdzić, że alternatywne specyfikacje, uwzględniające tymczasowe stosowanie funkcji "tylko ATB", a następnie usunięcie tej funkcji, nie spowodują zmniejszenia bezpieczeństwa ani interoperacyjności, jeśli chodzi o wprowadzenie pociągów zespołowych ICNG w Niderlandach.

(13) W związku z powyższym warunki określone w art. 7 ust. 1 lit. c) i art. 7 ust. 4 dyrektywy (UE) 2016/797 należy uznać za spełnione w odniesieniu do 78 przedmiotowych pojazdów. Należy zatem zaakceptować złożony przez Niderlandy wniosek o niestosowanie do tych pojazdów podzestawu SUBSET-026 wskazanego w tabeli A 2.2 w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia (UE) 2023/1695 do czasu należytego przeszkolenia wszystkich niezbędnych maszynistów, tj. do dnia 31 grudnia 2029 r.

(14) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wniosek Królestwa Niderlandów o niestosowanie w odniesieniu do 78 pojazdów ICNG pkt 5.10.2.4 tabeli priorytetów dla poziomów obsługiwanych przez urządzenia przytorowe z podzestawu SUBSET-026, do którego odniesienie zawarto w tabeli A 2 (pozycja nr 4) w dodatku A do załącznika I do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2023/1695, zostaje uwzględniony.

Artykuł  2

Do dnia 31 grudnia każdego roku Królestwo Niderlandów informuje Komisję o postępach w szkoleniu maszynistów pod kątem jazdy z ERTMS i sygnalizacji ERTMS.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja ma zastosowanie w granicach geograficznych niderlandzkiej sieci kolejowej.

Artykuł  4

Niniejszą decyzję stosuje się do dnia 31 grudnia 2029 r.

Artykuł  5

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Niderlandów.

Sporządzono w Brukseli dnia 29 kwietnia 2024 r.

ZAŁĄCZNIK

Wykaz 49 pięciowagonowych pojazdów Coradia Stream

B2 (kopbak)H2D2C2A2 (kopbak)
StelnummerBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebit
3101NL-NS 94 84 -46010019NL-NS 94 84 -46030017NL-NS 94 84 -46040016NL-NS 94 84 -46050015NL-NS 94 84 -46020018
3102NL-NS 94 84 -46010027NL-NS 94 84 -46030025NL-NS 94 84 -46040024NL-NS 94 84 -46050023NL-NS 94 84 -46020026
3103NL-NS 94 84 -46010035NL-NS 94 84 -46030033NL-NS 94 84 -46040032NL-NS 94 84 -46050031NL-NS 94 84 -46020034
3104NL-NS 94 84 -46010043NL-NS 94 84 -46030041NL-NS 94 84 -46040040NL-NS 94 84 -46050049NL-NS 94 84 -46020042
3105NL-NS 94 84 -46010050NL-NS 94 84 -46030058NL-NS 94 84 -46040057NL-NS 94 84 -46050056NL-NS 94 84 -46020059
3106NL-NS 94 84 -46010068NL-NS 94 84 -46030066NL-NS 94 84 -46040065NL-NS 94 84 -46050064NL-NS 94 84 -46020067
3107NL-NS 94 84 -46010076NL-NS 94 84 -46030074NL-NS 94 84 -46040073NL-NS 94 84 -46050072NL-NS 94 84 -46020075
3108NL-NS 94 84 -46010084NL-NS 94 84 -46030082NL-NS 94 84 -46040081NL-NS 94 84 -46050080NL-NS 94 84 -46020083
3109NL-NS 94 84 -46010092NL-NS 94 84 -46030090NL-NS 94 84 -46040099NL-NS 94 84 -46050098NL-NS 94 84 -46020091
3110NL-NS 94 84 -46010100NL-NS 94 84 -46030108NL-NS 94 84 -46040107NL-NS 94 84 -46050106NL-NS 94 84 -46020109
3111NL-NS 94 84 -46010118NL-NS 94 84 -46030116NL-NS 94 84 -46040115NL-NS 94 84 -46050114NL-NS 94 84 -46020117
3112NL-NS 94 84 -46010126NL-NS 94 84 -46030124NL-NS 94 84 -46040123NL-NS 94 84 -46050122NL-NS 94 84 -46020125
3113NL-NS 94 84 -46010134NL-NS 94 84 -46030132NL-NS 94 84 -46040131NL-NS 94 84 -46050130NL-NS 94 84 -46020133
3114NL-NS 94 84 -46010142NL-NS 94 84 -46030140NL-NS 94 84 -46040149NL-NS 94 84 -46050148NL-NS 94 84 -46020141
3115NL-NS 94 84 -46010159NL-NS 94 84 -46030157NL-NS 94 84 -46040156NL-NS 94 84 -46050155NL-NS 94 84 -46020158
3116NL-NS 94 84 -46010167NL-NS 94 84 -46030165NL-NS 94 84 -46040164NL-NS 94 84 -46050163NL-NS 94 84 -46020166
3117NL-NS 94 84 -46010175NL-NS 94 84 -46030173NL-NS 94 84 -46040172NL-NS 94 84 -46050171NL-NS 94 84 -46020174
3118NL-NS 94 84 -46010183NL-NS 94 84 -46030181NL-NS 94 84 -46040180NL-NS 94 84 -46050189NL-NS 94 84 -46020182
3119NL-NS 94 84 -46010191NL-NS 94 84 -46030199NL-NS 94 84 -46040198NL-NS 94 84 -46050197NL-NS 94 84 -46020190
3120NL-NS 94 84 -46010209NL-NS 94 84 -46030207NL-NS 94 84 -46040206NL-NS 94 84 -46050205NL-NS 94 84 -46020208
3121NL-NS 94 84 -46010217NL-NS 94 84 -46030215NL-NS 94 84 -46040214NL-NS 94 84 -46050213NL-NS 94 84 -46020216
3122NL-NS 94 84 -46010225NL-NS 94 84 -46030223NL-NS 94 84 -46040222NL-NS 94 84 -46050221NL-NS 94 84 -46020224
3123NL-NS 94 84 -46010233NL-NS 94 84 -46030231NL-NS 94 84 -46040230NL-NS 94 84 -46050239NL-NS 94 84 -46020232
3124NL-NS 94 84 -46010241NL-NS 94 84 -46030249NL-NS 94 84 -46040248NL-NS 94 84 -46050247NL-NS 94 84 -46020240
3125NL-NS 94 84 -46010258NL-NS 94 84 -46030256NL-NS 94 84 -46040255NL-NS 94 84 -46050254NL-NS 94 84 -46020257
3126NL-NS 94 84 -46010266NL-NS 94 84 -46030264NL-NS 94 84 -46040263NL-NS 94 84 -46050262NL-NS 94 84 -46020265
3127NL-NS 94 84 -46010274NL-NS 94 84 -46030272NL-NS 94 84 -46040271NL-NS 94 84 -46050270NL-NS 94 84 -46020273
3128NL-NS 94 84 -46010282NL-NS 94 84 -46030280NL-NS 94 84 -46040289NL-NS 94 84 -46050288NL-NS 94 84 -46020281
3129NL-NS 94 84 -46010290NL-NS 94 84 -46030298NL-NS 94 84 -46040297NL-NS 94 84 -46050296NL-NS 94 84 -46020299
3130NL-NS 94 84 -46010308NL-NS 94 84 -46030306NL-NS 94 84 -46040305NL-NS 94 84 -46050304NL-NS 94 84 -46020307
3131NL-NS 94 84 -46010316NL-NS 94 84 -46030314NL-NS 94 84 -46040313NL-NS 94 84 -46050312NL-NS 94 84 -46020315
3132NL-NS 94 84 -46010324NL-NS 94 84 -46030322NL-NS 94 84 -46040321NL-NS 94 84 -46050320NL-NS 94 84 -46020323
3133NL-NS 94 84 -46010332NL-NS 94 84 -46030330NL-NS 94 84 -46040339NL-NS 94 84 -46050338NL-NS 94 84 -46020331
3134NL-NS 94 84 -46010340NL-NS 94 84 -46030348NL-NS 94 84 -46040347NL-NS 94 84 -46050346NL-NS 94 84 -46020349
3135NL-NS 94 84 -46010357NL-NS 94 84 -46030355NL-NS 94 84 -46040354NL-NS 94 84 -46050353NL-NS 94 84 -46020356
3136NL-NS 94 84 -46010365NL-NS 94 84 -46030363NL-NS 94 84 -46040362NL-NS 94 84 -46050361NL-NS 94 84 -46020364
3137NL-NS 94 84 -46010373NL-NS 94 84 -46030371NL-NS 94 84 -46040370NL-NS 94 84 -46050379NL-NS 94 84 -46020372
3138NL-NS 94 84 -46010381NL-NS 94 84 -46030389NL-NS 94 84 -46040388NL-NS 94 84 -46050387NL-NS 94 84 -46020380
3139NL-NS 94 84 -46010399NL-NS 94 84 -46030397NL-NS 94 84 -46040396NL-NS 94 84 -46050395NL-NS 94 84 -46020398
3140NL-NS 94 84 -46010407NL-NS 94 84 -46030405NL-NS 94 84 -46040404NL-NS 94 84 -46050403NL-NS 94 84 -46020406
3141NL-NS 94 84 -46010415NL-NS 94 84 -46030413NL-NS 94 84 -46040412NL-NS 94 84 -46050411NL-NS 94 84 -46020414
3142NL-NS 94 84 -46010423NL-NS 94 84 -46030421NL-NS 94 84 -46040420NL-NS 94 84 -46050429NL-NS 94 84 -46020422
3143NL-NS 94 84 -46010431NL-NS 94 84 -46030439NL-NS 94 84 -46040438NL-NS 94 84 -46050437NL-NS 94 84 -46020430
3144NL-NS 94 84 -46010449NL-NS 94 84 -46030447NL-NS 94 84 -46040446NL-NS 94 84 -46050445NL-NS 94 84 -46020448
3145NL-NS 94 84 -46010456NL-NS 94 84 -46030454NL-NS 94 84 -46040453NL-NS 94 84 -46050452NL-NS 94 84 -46020455
3146NL-NS 94 84 -46010464NL-NS 94 84 -46030462NL-NS 94 84 -46040461NL-NS 94 84 -46050460NL-NS 94 84 -46020463
3147NL-NS 94 84 -46010472NL-NS 94 84 -46030470NL-NS 94 84 -46040479NL-NS 94 84 -46050478NL-NS 94 84 -46020471
3148NL-NS 94 84 -46010480NL-NS 94 84 -46030488NL-NS 94 84 -46040487NL-NS 94 84 -46050486NL-NS 94 84 -46020489
3149NL-NS 94 84 -46010498NL-NS 94 84 -46030496NL-NS 94 84 -46040495NL-NS 94 84 -46050494NL-NS 94 84 -46020497
Wykaz 29 ośmiowagonowych pojazdów Coradia Stream
B1 (kopbak)H1G1D1C1F1E1A1 (kopbak)
StelnummerBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebitBakcodeVolgnummerControlebit
3201NL-NS 94 84 -46060014NL-NS 94 84 -46080012NL-NS 94 84 -46090011NL-NS 94 84 -46100018NL-NS 94 84 -46110017NL-NS 94 84 -46120016NL-NS 94 84 -46130015NL-NS 94 84 -46070013
3202NL-NS 94 84 -46060022NL-NS 94 84 -46080020NL-NS 94 84 -46090029NL-NS 94 84 -46100026NL-NS 94 84 -46110025NL-NS 94 84 -46120024NL-NS 94 84 -46130023NL-NS 94 84 -46070021
3203NL-NS 94 84 -46060030NL-NS 94 84 -46080038NL-NS 94 84 -46090037NL-NS 94 84 -46100034NL-NS 94 84 -46110033NL-NS 94 84 -46120032NL-NS 94 84 -46130031NL-NS 94 84 -46070039
3204NL-NS 94 84 -46060048NL-NS 94 84 -46080046NL-NS 94 84 -46090045NL-NS 94 84 -46100042NL-NS 94 84 -46110041NL-NS 94 84 -46120040NL-NS 94 84 -46130049NL-NS 94 84 -46070047
3205NL-NS 94 84 -46060055NL-NS 94 84 -46080053NL-NS 94 84 -46090052NL-NS 94 84 -46100059NL-NS 94 84 -46110058NL-NS 94 84 -46120057NL-NS 94 84 -46130056NL-NS 94 84 -46070054
3206NL-NS 94 84 -46060063NL-NS 94 84 -46080061NL-NS 94 84 -46090060NL-NS 94 84 -46100067NL-NS 94 84 -46110066NL-NS 94 84 -46120065NL-NS 94 84 -46130064NL-NS 94 84 -46070062
3207NL-NS 94 84 -46060071NL-NS 94 84 -46080079NL-NS 94 84 -46090078NL-NS 94 84 -46100075NL-NS 94 84 -46110074NL-NS 94 84 -46120073NL-NS 94 84 -46130072NL-NS 94 84 -46070070
3208NL-NS 94 84 -46060089NL-NS 94 84 -46080087NL-NS 94 84 -46090086NL-NS 94 84 -46100083NL-NS 94 84 -46110082NL-NS 94 84 -46120081NL-NS 94 84 -46130080NL-NS 94 84 -46070088
3209NL-NS 94 84 -46060097NL-NS 94 84 -46080095NL-NS 94 84 -46090094NL-NS 94 84 -46100091NL-NS 94 84 -46110090NL-NS 94 84 -46120099NL-NS 94 84 -46130098NL-NS 94 84 -46070096
3210NL-NS 94 84 -46060105NL-NS 94 84 -46080103NL-NS 94 84 -46090102NL-NS 94 84 -46100109NL-NS 94 84 -46110108NL-NS 94 84 -46120107NL-NS 94 84 -46130106NL-NS 94 84 -46070104
3211NL-NS 94 84 -46060113NL-NS 94 84 -46080111NL-NS 94 84 -46090110NL-NS 94 84 -46100117NL-NS 94 84 -46110116NL-NS 94 84 -46120115NL-NS 94 84 -46130114NL-NS 94 84 -46070112
3212NL-NS 94 84 -46060121NL-NS 94 84 -46080129NL-NS 94 84 -46090128NL-NS 94 84 -46100125NL-NS 94 84 -46110124NL-NS 94 84 -46120123NL-NS 94 84 -46130122NL-NS 94 84 -46070120
3213NL-NS 94 84 -46060139NL-NS 94 84 -46080137NL-NS 94 84 -46090136NL-NS 94 84 -46100133NL-NS 94 84 -46110132NL-NS 94 84 -46120131NL-NS 94 84 -46130130NL-NS 94 84 -46070138
3214NL-NS 94 84 -46060147NL-NS 94 84 -46080145NL-NS 94 84 -46090144NL-NS 94 84 -46100141NL-NS 94 84 -46110140NL-NS 94 84 -46120149NL-NS 94 84 -46130148NL-NS 94 84 -46070146
3215NL-NS 94 84 -46060154NL-NS 94 84 -46080152NL-NS 94 84 -46090151NL-NS 94 84 -46100158NL-NS 94 84 -46110157NL-NS 94 84 -46120156NL-NS 94 84 -46130155NL-NS 94 84 -46070153
3216NL-NS 94 84 -46060162NL-NS 94 84 -46080160NL-NS 94 84 -46090169NL-NS 94 84 -46100166NL-NS 94 84 -46110165NL-NS 94 84 -46120164NL-NS 94 84 -46130163NL-NS 94 84 -46070161
3217NL-NS 94 84 -46060170NL-NS 94 84 -46080178NL-NS 94 84 -46090177NL-NS 94 84 -46100174NL-NS 94 84 -46110173NL-NS 94 84 -46120172NL-NS 94 84 -46130171NL-NS 94 84 -46070179
3218NL-NS 94 84 -46060188NL-NS 94 84 -46080186NL-NS 94 84 -46090185NL-NS 94 84 -46100182NL-NS 94 84 -46110181NL-NS 94 84 -46120180NL-NS 94 84 -46130189NL-NS 94 84 -46070187
3219NL-NS 94 84 -46060196NL-NS 94 84 -46080194NL-NS 94 84 -46090193NL-NS 94 84 -46100190NL-NS 94 84 -46110199NL-NS 94 84 -46120198NL-NS 94 84 -46130197NL-NS 94 84 -46070195
3220NL-NS 94 84 -46060204NL-NS 94 84 -46080202NL-NS 94 84 -46090201NL-NS 94 84 -46100208NL-NS 94 84 -46110207NL-NS 94 84 -46120206NL-NS 94 84 -46130205NL-NS 94 84 -46070203
3221NL-NS 94 84 -46060212NL-NS 94 84 -46080210NL-NS 94 84 -46090219NL-NS 94 84 -46100216NL-NS 94 84 -46110215NL-NS 94 84 -46120214NL-NS 94 84 -46130213NL-NS 94 84 -46070211
3222NL-NS 94 84 -46060220NL-NS 94 84 -46080228NL-NS 94 84 -46090227NL-NS 94 84 -46100224NL-NS 94 84 -46110223NL-NS 94 84 -46120222NL-NS 94 84 -46130221NL-NS 94 84 -46070229
3223NL-NS 94 84 -46060238NL-NS 94 84 -46080236NL-NS 94 84 -46090235NL-NS 94 84 -46100232NL-NS 94 84 -46110231NL-NS 94 84 -46120230NL-NS 94 84 -46130239NL-NS 94 84 -46070237
3224NL-NS 94 84 -46060246NL-NS 94 84 -46080244NL-NS 94 84 -46090243NL-NS 94 84 -46100240NL-NS 94 84 -46110249NL-NS 94 84 -46120248NL-NS 94 84 -46130247NL-NS 94 84 -46070245
3225NL-NS 94 84 -46060253NL-NS 94 84 -46080251NL-NS 94 84 -46090250NL-NS 94 84 -46100257NL-NS 94 84 -46110256NL-NS 94 84 -46120255NL-NS 94 84 -46130254NL-NS 94 84 -46070252
3226NL-NS 94 84 -46060261NL-NS 94 84 -46080269NL-NS 94 84 -46090268NL-NS 94 84 -46100265NL-NS 94 84 -46110264NL-NS 94 84 -46120263NL-NS 94 84 -46130262NL-NS 94 84 -46070260
3227NL-NS 94 84 -46060279NL-NS 94 84 -46080277NL-NS 94 84 -46090276NL-NS 94 84 -46100273NL-NS 94 84 -46110272NL-NS 94 84 -46120271NL-NS 94 84 -46130270NL-NS 94 84 -46070278
3228NL-NS 94 84 -46060287NL-NS 94 84 -46080285NL-NS 94 84 -46090284NL-NS 94 84 -46100281NL-NS 94 84 -46110280NL-NS 94 84 -46120289NL-NS 94 84 -46130288NL-NS 94 84 -46070286
3229NL-NS 94 84 -46060295NL-NS 94 84 -46080293NL-NS 94 84 -46090292NL-NS 94 84 -46100299NL-NS 94 84 -46110298NL-NS 94 84 -46120297NL-NS 94 84 -46130296NL-NS 94 84 -46070294
1 Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2016/797/oj.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919 z dnia 27 maja 2016 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów "Sterowanie" systemu kolei w Unii Europejskiej (Dz.U. L 158 z 15.6.2016, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/919/ oj).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2023/1695 z dnia 10 sierpnia 2023 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyj- ności w zakresie podsystemów "Sterowanie" systemu kolei w Unii Europejskiej i uchylające rozporządzenie (UE) 2016/919 (Dz.U. L 222 z 8.9.2023, s. 380, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2023/1695/oj).

© Unia Europejska, http://eur-lex.europa.eu/
Za autentyczne uważa się wyłącznie dokumenty Unii Europejskiej opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.