Zaświadczenie stwierdzające charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA ZAŚWIADCZENIA
1. Część A i B wypełnia się w całości:
1) w części A należy wpisać dane organu wydającego zaświadczenie, tj. nazwę organu, nazwę jednostki organizacyjnej, która wydaje zaświadczenie (np. wydział, departament, biuro), adres siedziby organu oraz oznaczenie nr sprawy/zaświadczenia;
2) w części B wpisuje się dane wnioskodawcy na podstawie dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2. Część C wypełnia się w zależności od treści złożonego wniosku o wydanie zaświadczenia. Okresy wykonywania działalności na własny rachunek oraz zatrudnienia przy wykonywaniu działalności należy podawać w latach, miesiącach i dniach.
Za datę zakończenia działalności lub zatrudnienia, w sytuacji gdy wnioskodawca nadal wykonuje działalność lub jest zatrudniony, przyjmuje się, w przypadku przedstawienia przez wnioskodawcę:
1) zaświadczenia lub decyzji o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - datę dzienną adnotacji urzędu gminy potwierdzającej, że działalność jest prowadzona;
2) umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej - datę złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia, jeśli z postanowień umowy wynika, że działalność w tym dniu jest nadal prowadzona;
3) odpisu aktualnego z Krajowego Rejestru Sądowego - datę dzienną z rubryki: "Stan na dzień ...".
W sytuacji, gdy dana osoba wykonywała działalność na własny rachunek lub była zatrudniona przy wykonywaniu działalności w więcej niż dwóch miejscach, należy odpowiednio rozbudować formularz:
4) w części C I należy wpisać firmę1) i adres głównego miejsca wykonywania działalności na własny rachunek, przedmiot i okres wykonywanej działalności;
5) w części C II należy wpisać firmę i adres pracodawcy, u którego wnioskodawca był/jest zatrudniony przy wykonywaniu działalności w charakterze dyrektora lub na stanowisku kierowniczym, oraz stanowisko/stanowiska pracy i okresy zatrudnienia;
6) w części C III należy wpisać firmę i adres pracodawcy, u którego wnioskodawca był/jest zatrudniony przy wykonywaniu działalności, oraz stanowisko/stanowiska pracy i okresy zatrudnienia.
W sytuacji, gdy dana osoba nie wykonywała działalności, którą potwierdza się w części C I lub C II, lub C III, rubryk w odpowiednich częściach nie wypełnia się.
3. W części D należy wpisać kwalifikacje zawodowe wynikające z przedłożonych przez wnioskodawcę dokumentów.
__________
1) Firmą osoby fizycznej są jej imię i nazwisko oraz ewentualnie dodatkowe określenia dowolnie dobrane. Firmą osoby prawnej jest jej nazwa.