Zaświadczenie stwierdzające charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Wzory
Wzór nieaktualny
Wersja od: 3 czerwca 2008 r. do: 30 grudnia 2016 r.

INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA ZAŚWIADCZENIA

1. Część A i B wypełnia się w całości:

1) w części A należy wpisać dane organu wydającego zaświadczenie, tj. nazwę organu, nazwę jednostki organizacyjnej, która wydaje zaświadczenie (np. wydział, departament, biuro), adres siedziby organu oraz oznaczenie nr sprawy/zaświadczenia;

2) w części B wpisuje się dane wnioskodawcy na podstawie dokumentu potwierdzającego tożsamość.

2. Część C wypełnia się w zależności od treści złożonego wniosku o wydanie zaświadczenia. Okresy wykonywania działalności na własny rachunek oraz zatrudnienia przy wykonywaniu działalności należy podawać w latach, miesiącach i dniach.

Za datę zakończenia działalności lub zatrudnienia, w sytuacji gdy wnioskodawca nadal wykonuje działalność lub jest zatrudniony, przyjmuje się, w przypadku przedstawienia przez wnioskodawcę:

1) zaświadczenia lub decyzji o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - datę dzienną adnotacji urzędu gminy potwierdzającej, że działalność jest prowadzona;

2) umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej - datę złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia, jeśli z postanowień umowy wynika, że działalność w tym dniu jest nadal prowadzona;

3) odpisu aktualnego z Krajowego Rejestru Sądowego - datę dzienną z rubryki: "Stan na dzień ...".

W sytuacji, gdy dana osoba wykonywała działalność na własny rachunek lub była zatrudniona przy wykonywaniu działalności w więcej niż dwóch miejscach, należy odpowiednio rozbudować formularz:

4) w części C I należy wpisać firmę1) i adres głównego miejsca wykonywania działalności na własny rachunek, przedmiot i okres wykonywanej działalności;

5) w części C II należy wpisać firmę i adres pracodawcy, u którego wnioskodawca był/jest zatrudniony przy wykonywaniu działalności w charakterze dyrektora lub na stanowisku kierowniczym, oraz stanowisko/stanowiska pracy i okresy zatrudnienia;

6) w części C III należy wpisać firmę i adres pracodawcy, u którego wnioskodawca był/jest zatrudniony przy wykonywaniu działalności, oraz stanowisko/stanowiska pracy i okresy zatrudnienia.

W sytuacji, gdy dana osoba nie wykonywała działalności, którą potwierdza się w części C I lub C II, lub C III, rubryk w odpowiednich częściach nie wypełnia się.

3. W części D należy wpisać kwalifikacje zawodowe wynikające z przedłożonych przez wnioskodawcę dokumentów.

__________

1) Firmą osoby fizycznej są jej imię i nazwisko oraz ewentualnie dodatkowe określenia dowolnie dobrane. Firmą osoby prawnej jest jej nazwa.