VAT-UEK (5) Korekta informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach i przemieszczeniach towarów w procedurze magazynu typu call-off stock
VAT-UEK (5)
Wzór aktualnyOBJAŚNIENIA |
DO INFORMACJI PODSUMOWUJĄCEJ O DOKONANYCH WEWNĄTRZWSPÓLNOTOWYCH |
TRANSAKCJACH I PRZEMIESZCZENIACH TOWARÓW W PROCEDURZE MAGAZYNU TYPU |
CALL-OFF STOCK (VAT-UE) |
OBJAŚNIENIA OGÓLNE
1.SKŁADAJĄCY
Informację podsumowującą o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach i przemieszczeniach
towarów w procedurze magazynu typu call-off stock składają podatnicy podatku od towarów i usług oraz
osoby prawne niebędące podatnikami w rozumieniu art. 15 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od
towarów i usług, zwanej dalej "ustawą”, zarejestrowani jako podatnicy VAT-UE, dokonujący
wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub
wewnątrzwspólnotowego świadczenia usług lub dokonujący przemieszczenia towarów w procedurze
magazynu typu call-off stock na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju.
2.TERMIN SKŁADANIA
Informację podsumowującą składa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej do 25. dnia
miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu transakcji,
o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 1–4 ustawy, lub dokonano przemieszczenia towarów lub zmiany
w zakresie procedury, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 5 ustawy.
OBJAŚNIENIA SZCZEGÓŁOWE
1.W poz. 1 należy wpisać identyfikator podatkowy NIP podatnika nadany zgodnie z ustawą z dnia
13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (Dz. U. z 2020 r.
poz. 170), podany w potwierdzeniu dokonanym przez naczelnika urzędu skarbowego zgodnie z art. 97
ust. 9 ustawy.
2.W poz. 6 wpisuje się urząd skarbowy właściwy ze względu na adres siedziby podatnika, jeżeli
podatnik jest osobą prawną lub jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej, lub urząd
skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania, jeżeli podatnik jest osobą fizyczną;
w przypadku gdy podatnik nie posiada siedziby działalności gospodarczej lub stałego miejsca
prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium kraju, wpisuje się Drugi Urząd Skarbowy
Warszawa-Śródmieście. W przypadku gdy podatnicy nieposiadający siedziby działalności
gospodarczej na terytorium kraju posiadają na tym terytorium stałe miejsce prowadzenia działalności
gospodarczej, właściwość organów podatkowych ustala się według tego stałego miejsca prowadzenia
działalności.
3.Dopuszczalny kod i nazwa kraju: AT – Austria, BE – Belgia, BG – Bułgaria, DE – Niemcy,
DK – Dania, EL – Grecja, ES – Hiszpania, FI – Finlandia, FR – Francja, GB – Wielka Brytania,
HR – Chorwacja, IE – Irlandia, IT – Włochy, LU – Luxemburg, NL – Holandia, PT – Portugalia,
RO – Rumunia, SE – Szwecja, CY – Cypr, CZ – Czechy, ЕЕ – Estonia, LT – Litwa, LV – Łotwa,
MT – Malta, SK – Słowacja, SI – Słowenia, HU – Węgry.
4.W części C informacji (VAT-UE):
–w kolumnie a należy wpisać kod kraju kontrahenta (nabywcy towaru),
–w kolumnie b należy wpisać poprawny numer identyfikacyjny dla transakcji
wewnątrzwspólnotowych kontrahenta (nabywcy towaru) nadany przez państwo członkowskie
właściwe dla kontrahenta,
–w kolumnie c należy wpisać łączną wartość dostaw dokonanych w miesiącu, za który składana jest
informacja, dla poszczególnych kontrahentów,
–w kolumnie d należy zaznaczyć x dla tych pozycji, w stosunku do których ma zastosowanie
procedura uproszczona, zgodnie z art. 135–138 ustawy, i podmiot wypełniający informację jest
w tej procedurze drugim w kolejności podatnikiem.
5.W części D informacji (VAT-UE):
–w kolumnie a należy wpisać kod kraju kontrahenta (dostawcy towaru),
–w kolumnie b należy wpisać poprawny numer identyfikacyjny dla transakcji
wewnątrzwspólnotowych kontrahenta (dostawcy towaru) nadany przez państwo członkowskie
właściwe dla kontrahenta,
–w kolumnie c należy wpisać łączną wartość nabyć dokonanych w miesiącu, za który składana
jest informacja, dla poszczególnych kontrahentów,
–w kolumnie d należy zaznaczyć x dla tych pozycji, w stosunku do których ma zastosowanie
procedura uproszczona, zgodnie z art. 135–138 ustawy, i podmiot wypełniający informację jest
w tej procedurze drugim w kolejności podatnikiem.
6.W części E informacji (VAT-UE):
–w kolumnie a należy wpisać kod kraju kontrahenta (usługobiorcy),
–w kolumnie b należy wpisać poprawny numer identyfikacyjny dla transakcji
wewnątrzwspólnotowych kontrahenta (usługobiorcy) nadany przez państwo członkowskie
właściwe dla kontrahenta,
–w kolumnie c należy wpisać łączną wartość usług, o których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy,
wykonywanych w miesiącu, za który składana jest informacja, dla poszczególnych kontrahentów.
7.W części F informacji (VAT-UE):
–w kolumnie a należy wpisać kod kraju kontrahenta (podatnika podatku od wartości dodanej, na
rzecz którego towary zostały przemieszczone w procedurze magazynu typu call-off stock,
uprawnionego do nabycia prawa do rozporządzania towarami jak właściciel zgodnie z zawartym
wcześniej porozumieniem),
–w kolumnie b należy wpisać poprawny numer identyfikacyjny dla transakcji
wewnątrzwspólnotowych kontrahenta (podatnika podatku od wartości dodanej, na rzecz którego
towary zostały przemieszczone w procedurze magazynu typu call-off stock, uprawnionego do
nabycia prawa do rozporządzania towarami jak właściciel) nadany przez państwo członkowskie
właściwe dla kontrahenta, a w przypadku gdy ma miejsce zastąpienie, o którym mowa w art. 13j
ustawy, poprawny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych kontrahenta
zastępującego (podatnika podatku od wartości dodanej uprawnionego do nabycia prawa do
rozporządzania towarami jak właściciel) nadany przez państwo członkowskie właściwe dla
kontrahenta zastępującego,
–w kolumnie c należy wpisać poprawny numer identyfikacyjny dla transakcji
wewnątrzwspólnotowych kontrahenta zastąpionego (podatnika podatku od wartości dodanej, na
rzecz którego towary zostały przemieszczone w procedurze magazynu typu call-off stock, który
był uprawniony do nabycia prawa do rozporządzania towarami jak właściciel) nadany przez
państwo członkowskie właściwe dla kontrahenta, w przypadku gdy ma miejsce zastąpienie,
o którym mowa w art. 13j ustawy,
–w kolumnie d należy zaznaczyć x dla tych pozycji, w stosunku do których ma miejsce powrotne
przemieszczenie, o którym mowa w art. 13l ust. 2 ustawy.