TW-2 (3) Tytuł wykonawczy stosowany w egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym

Wzory

TW-2 (3)

Wzór nieaktualny
Wersja od: 30 lipca 2020 r. do: 19 lutego 2021 r.

OBJAŚNIENIA DOTYCZĄCE SPORZĄDZANIA TYTUŁU WYKONAWCZEGO (TW–2)

Wierzyciel wypełnia pozycje niezaciemnione. Zgodnie z art. 27 i art. 27d ustawy obowiązkowe wypełnienie pozycji dotyczy:

-oznaczenia wierzyciela;

-wskazania imienia i nazwiska lub nazwy zobowiązanego, a w przypadku gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania egzekucyjnego – imienia i nazwiska zobowiązanego oraz firmy zobowiązanego z dodaniem oznaczenia "w spadku";

-numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), numeru identyfikacji podatkowej (NIP) lub numeru identyfikacji w Krajowym Rejestrze Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej (REGON) zobowiązanego, jeżeli taki numer posiada;

-adresu zobowiązanego, przez który rozumie się ostatni znany wierzycielowi adres miejsca zamieszkania lub siedziby zobowiązanego;

-treści podlegającego egzekucji obowiązku oraz podstawy prawnej tego obowiązku;

-wskazania podstawy prawnej prowadzenia egzekucji administracyjnej;

-daty wystawienia tytułu wykonawczego, podpisu, imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela;

-daty doręczenia upomnienia;

-imion i nazwisk oraz adresów wspólników, jeżeli tytuł wykonawczy dotyczy obowiązku spółki nieposiadającej osobowości prawnej.

W pozostałym zakresie wierzyciel podaje dane będące w jego posiadaniu.

Organ egzekucyjny wypełnia pozycje zaciemnione.

Datę podaje się w formacie dd-mm-rrrr.

1)W przypadku niewypełniania pozycja może zostać pominięta (niewydrukowana).

2)Zaznacza się właściwy kwadrat, wstawiając znak "x".

3)Pozycji nie wypełnia się w przypadku zobowiązanego niebędącego osobą fizyczną lub gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania egzekucyjnego.

4)Wpisuje się datę urodzenia, jeżeli zobowiązany nie posiada numeru PESEL albo gdy numer PESEL nie jest znany wierzycielowi.

Część ogólna

W przypadku wystawiania dalszego tytułu wykonawczego w:

-poz. 1 – wpisuje się numer dotychczasowego tytułu wykonawczego;

-poz. 2 – wpisuje się datę wystawienia dotychczasowego tytułu wykonawczego;

-wypełnia się poz. 3 i 4.

W przypadku ponownego wydania tytułu wykonawczego w:

-poz. 1 – wpisuje się numer dotychczasowego tytułu wykonawczego;

-poz. 2 – wpisuje się datę ponownie wydanego tytułu wykonawczego;

-poz. 5 – umieszcza się adnotację: "Tytuł wykonawczy został ponownie wydany w związku z postanowieniem

… (należy wskazać wierzyciela) nr … z dnia … o utracie tytułu wykonawczego nr … z dnia …".

Część A

W przypadku gdy zobowiązany będący przedsiębiorcą zmarł przed wszczęciem postępowania egzekucyjnego i działa zarządca przedsiębiorstwa w spadku, w części A w poz. 1 zaznacza się kwadrat 2 oraz w poz. 3 wpisuje się imię i nazwisko zobowiązanego oraz firmę zobowiązanego z dodaniem oznaczenia "w spadku".

Część B

Poz. 1 – podaje się przepis prawa wraz z jednostką redakcyjną stanowiący podstawę do wydania aktu

administracyjnego ustalającego obowiązek.

W przypadku gdy w poz. 5 ilość miejsca jest niewystarczająca do wpisania treści obowiązku, pole to może być

powiększane w dół do niezbędnych rozmiarów.

Część C

Poz. 2 – wpisuje się adres siedziby wierzyciela lub jego jednostki organizacyjnej. Jeżeli wierzyciel posiada

obsługujący go urząd, wpisuje się adres tego urzędu.

Poz. 3 – wpisuje się identyfikator podatkowy NIP wierzyciela, a jeżeli wierzyciel go nie posiada – urzędu

obsługującego wierzyciela lub jednostki samorządu terytorialnego, której organ jest wierzycielem.

Poz. 4 – wpisuje się numer REGON wierzyciela, a jeżeli wierzyciel go nie posiada – urzędu obsługującego

wierzyciela lub jednostki samorządu terytorialnego, której organ jest wierzycielem.

Poz. 11 – nie wymaga się podpisu osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela w przypadku opatrzenia tytułu wykonawczego zaawansowaną pieczęcią elektroniczną albo kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. W przypadku opatrzenia tytułu wykonawczego podpisem zaufanym nie wymaga się stanowiska służbowego osoby upoważnionej do działania w imieniu wierzyciela.

Część D

Poz. 2 – nie wymaga się podpisu osoby upoważnionej do działania w imieniu organu egzekucyjnego w przypadku opatrzenia tytułu wykonawczego zaawansowaną pieczęcią elektroniczną albo kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną. W przypadku opatrzenia tytułu wykonawczego podpisem zaufanym nie wymaga się stanowiska służbowego osoby upoważnionej do działania w imieniu organu egzekucyjnego.