Nowość Sprawozdanie z wykorzystania środków z instrumentów finansowych, o których mowa w art. 3b pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Wzory
Wzór aktualny
Wersja od: 16 sierpnia 2018 r. do: 23 kwietnia 2024 r.

Instrukcja wypełniania sprawozdania z wykorzystania środków z instrumentów finansowych, o których mowa

w art. 3b pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

UWAGA: Sprawozdanie dotyczy ponownego wykorzystania środków wdrażanych w ramach programów operacyjnych

perspektywy finansowej 2014-2020. Kwoty są podawane narastająco dla kolejnych lat, według stanu na dzień

31 grudnia, w zaokrągleniu do pełnych złotych. W przypadku gdy okres obowiązywania umowy dotyczącej wdrażania

instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej kończy się przed zakończeniem roku sprawozdawczego, to jest

przed dniem 31 grudnia danego roku, należy podać dane na dzień zakończenia obowiązywania tej umowy. Jeżeli

umowa została zawarta przykładowo dnia 2 lutego roku, którego dotyczy sprawozdanie, a rozwiązana została

przykładowo dnia 3 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie, to odpowiednie informacje dotyczące takiej umowy

powinny się znaleźć w sprawozdaniu składanym do dnia 31 marca kolejnego roku.

Jeżeli nie jest jeszcze realizowany żaden projekt dotyczący ponownego obrotu środkami, należy wypełnić zerami

kolumny 3 oraz 10-13 części B.1., w których są podawane dane liczbowe, oraz wpisać w kolumnie 14 części B.1.

odpowiednie wyjaśnienia. Jeżeli projekty dotyczące ponownego obrotu środkami są realizowane (w formie nowej

umowy, aneksu do pierwotnej umowy o dofinansowanie czy też pierwotnej umowy o dofinansowanie, jeżeli jej

postanowienia przewidują dokonanie więcej niż jednego obrotu), wszystkie wymagane pola powinny być wypełnione

właściwymi danymi.

1. Część B.1. Środki z instrumentów finansowych podlegające ponownemu wykorzystaniu - dane według

stanu na dzień 31 grudnia ... r. (w zł)

1.Numer umowy o dofinansowanie (kolumna 1) – należy wpisać numer umowy o dofinansowanie,

na podstawie której wdrażany był dany instrument finansowy, zwany dalej "IF", w ramach programów

operacyjnych perspektywy finansowej 2014-2020.

2.Nazwa instrumentu finansowego 2014-2020 (kolumna 2) – należy wpisać tytuł projektu realizowanego

na podstawie umowy o dofinansowanie wskazanej w kolumnie 1.

3.Środki publiczne zgromadzone w ramach danego instrumentu finansowego podlegające art. 44

i 45 rozporządzenia 1303/2013 (kolumna 3) – należy wpisać kwotę środków publicznych zgromadzonych

w ramach danego IF, które, zgodnie z art. 44 i 45 tego rozporządzenia, podlegają ponownemu

wykorzystaniu. Należy przez to rozumieć środki zgromadzone po tak zwanym "pierwszym obrocie".

4.Środki wykorzystywane w ramach tego samego instrumentu finansowego (kolumna 4) – należy

wpisać "Tak", jeżeli środki wskazane w kolumnie 3 będą wykorzystywane w ramach IF wskazanego

w kolumnie 2, to jest projekt będzie kontynuowany na podstawie aneksowanej umowy o dofinansowanie

albo pierwotnej umowy o dofinansowanie, jeżeli jej postanowienia przewidują dokonanie więcej

niż jednego obrotu środkami. W innym przypadku należy wpisać "Nie". Jeżeli w aneksie do umowy

o dofinansowanie zakłada się wycofanie części środków i zaangażowanie ich w ramach nowego

instrumentu finansowego/nowych instrumentów finansowych/nowego projektu pomocy zwrotnej/nowych

projektów pomocy zwrotnej, to dla danej umowy o dofinansowanie należy wpisać "Tak" w zakresie kwot

środków, które pozostaną w dotychczasowym instrumencie, i "Nie" w odniesieniu do kwot środków, które

zostaną zaangażowane w nowy instrument finansowy/nowe instrumenty finansowe/nowy projekt pomocy

zwrotnej/nowe projekty pomocy zwrotnej. W takim przypadku liczba wierszy z odpowiedzią "Nie" powinna

odpowiadać liczbie nowych instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej, w ramach których

zostaną zaangażowane środki z danej umowy o dofinansowanie, co umożliwi wypełnienie kolumn 5-14

dla każdego z nowych instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej. Oznacza to jednocześnie,

że w kolumnie 1 numer umowy o dofinansowanie należy wpisać w kilku następujących po sobie

wierszach - w zależności od liczby instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej, w które będą

zaangażowane środki wskazane w kolumnie 3. Jeżeli pierwotna umowa o dofinansowanie przewiduje

dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami, bez konieczności jej aneksowania, a następnie,

po dokonaniu wymaganej liczby obrotów jest ona aneksowana, to dane dotyczące umowy wskazanej

w kolumnie 1 należy rozbić na dwa osobne wiersze, w pierwszym wpisując odpowiednie dane

dla kolejnych obrotów środkami w ramach pierwotnej umowy o dofinansowanie, w drugim zaś dane

dotyczące instrumentu wdrażanego na podstawie aneksowanej umowy o dofinansowanie. W obu

przypadkach w kolumnie 4 należy wpisać "Tak".

5.Nazwa instrumentu finansowego/tytuł projektu pomocy zwrotnej (kolumna 5) – należy wpisać nazwę

instrumentu finansowego, a w przypadku projektu pomocy zwrotnej tytuł projektu, w ramach którego będą

wydatkowane środki wskazane w kolumnie 3. W przypadku gdy środki wskazane w kolumnie 3 zostały

podzielone na kilka instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej, należy wpisać nazwy

instrumentów finansowych/tytuły projektów pomocy zwrotnej w odrębnych wierszach.

UWAGA: Nazwę instrumentu finansowego/tytuł projektu pomocy zwrotnej wpisuje się wyłącznie, jeżeli

w kolumnie 4 wpisano "Nie". W przeciwnym przypadku należy wpisać "Nie dotyczy".

6.Data zawarcia umowy/podpisania aneksu (kolumna 6) – w przypadku gdy w kolumnie 4 wpisano "Nie",

należy wpisać datę zawarcia umowy pomiędzy dysponentem środków a podmiotem ponownie

wykorzystującym środki wskazane w kolumnie 3, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 lipca

2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie

finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2018 r. poz. 1431), dotyczącej ponownego wykorzystania środków

instrumentu finansowego. W przypadku gdy w kolumnie 4 wpisano "Tak", należy wpisać datę zawarcia

aneksu do umowy o dofinansowanie, o której mowa w kolumnie 1, albo datę zawarcia pierwotnej umowy

o dofinansowanie, jeżeli jej postanowienia przewidują dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami.

Jeżeli pierwotna umowa o dofinansowanie przewiduje dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami, bez

konieczności jej aneksowania, a następnie, po dokonaniu wymaganej liczby obrotów jest ona

aneksowana, to dane dotyczące umowy wskazanej w kolumnie 1 należy rozbić na dwa osobne wiersze,

w pierwszym wpisując datę zawarcia pierwotnej umowy o dofinansowanie, w drugim zaś datę podpisania

aneksu do umowy o dofinansowanie. W przypadku wygaśnięcia/rozwiązania dotychczasowej umowy

dotyczącej ponownego wykorzystania środków i podpisania nowej, nową umowę należy uwzględnić

w nowym wierszu, natomiast w odniesieniu do wygasłej/rozwiązanej należy wpisać we właściwym dla

niej wierszu tabeli odpowiednie dane na dzień jej wygaśnięcia/rozwiązania.

7.Data zakończenia wdrażania instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej (kolumna 7) –

należy wpisać datę planowanego zakończenia wdrażania instrumentu finansowego wskazanego

w kolumnie 2 - w przypadku, gdy w kolumnie 4 wpisano "Tak", albo instrumentu finansowego

wskazanego w kolumnie 5 - w przypadku, gdy w kolumnie 4 wpisano "Nie". W przypadku projektu

pomocy zwrotnej należy wpisać datę zakończenia projektu.

8.Obszar realizacji (kolumna 8) – należy wpisać obszar realizacji instrumentu finansowego/projektu

pomocy zwrotnej:

-w przypadku, gdy nie przewiduje się ograniczenia instrumentu/projektu do określonej części kraju,

należy wpisać "Cały kraj",

-w przypadku, gdy instrument jest wdrażany/projekt jest realizowany na terenie jednego województwa,

należy wpisać nazwę tego województwa,

-w przypadku, gdy instrument jest wdrażany/projekt jest realizowany w kilku województwach, należy

wpisać nazwy wszystkich tych województw.

9.Podmiot ponownie wykorzystujący środki (kolumna 9) – należy wpisać nazwę podmiotu ponownie

wykorzystującego środki wskazane w kolumnie 3, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 lipca

2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie

finansowej 2014-2020, z którym dysponent środków podpisuje umowę/porozumienie dotyczące

ponownego wykorzystania środków albo aneks do dotychczas obowiązującej umowy o dofinansowanie,

dotyczący wykorzystania środków wskazanych w poszczególnych wierszach w kolumnie 10. W przypadku

zmiany podmiotu ponownie wykorzystującego środki należy wpisać podmiot ponownie wykorzystujący

środki wskazany w nowej umowie/nowym porozumieniu albo aneksie do dotychczasowe

umowy/dotychczasowego porozumienia dotyczącej/dotyczącego ponownego wykorzystania środków,

zawartej/zawartego z nowym podmiotem.

10.Środki publiczne wniesione na podstawie art. 44 i 45 rozporządzenia 1303/2013 (kolumna 10) –

należy wpisać kwotę środków publicznych zgromadzonych w ramach danego IF, które będą nadal

wykorzystywane w ramach tego samego IF, jeżeli w kolumnie 4 wpisano "Tak", albo środki przekazane

do instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej (zakontraktowane w ramach nowej

umowy/aneksu), które, zgodnie z art. 44 i 45 tego rozporządzenia, podlegają ponownemu wykorzystaniu.

UWAGA: Kolumnę wypełnia się w przypadku, gdy część albo całość środków podlegających art. 44 i 45

rozporządzenia 1303/2013 z danego IF będzie wdrażana w ramach aneksowanych umów

o dofinansowanie/nowych instrumentów finansowych/nowych projektów pomocy zwrotnej. Dane

dotyczące każdego instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej są wpisywane w osobnym

wierszu. W przypadku gdy w ramach nowego instrumentu finansowego/nowego projektu pomocy zwrotnej

są zgromadzone środki z kilku projektów IF 2014-2020, kwoty środków publicznych przypisanych do

każdego z tych projektów są wpisywane w osobnym wierszu (przykładowo, jeżeli środki finansowe

w ramach nowego instrumentu finansowego/nowego projektu pomocy zwrotnej pochodzą z trzech

projektów IF 2014-2020, to kwoty przypisane do poszczególnych projektów należy wykazać w trzech

osobnych wierszach). Co do zasady kwota/suma kwot w kolumnie 10, przypisanych do IF wskazanego

w kolumnie 2, powinna być równa kwocie wpisanej w kolumnie 3, przypisanej do tego IF. W przypadku

różnicy, przykładowo dokonania wkładu z innych środków publicznych, stosowne wyjaśnienia należy

zawrzeć w kolumnie 14.

11.Koszty zarządzania/opłaty za zarządzanie (kolumna 11) – należy wpisać kwotę wszystkich faktycznie

poniesionych kosztów zarządzania i opłat za zarządzanie pokrytych ze środków publicznych wskazanych

w kolumnie 3 w odniesieniu do każdego podmiotu i instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej

wskazanych w kolumnach 9 i 10. W ramach kolumny 11 uwzględnia się również rekompensaty.

12.Odsetki oraz inne przychody (kolumna 12) – należy wpisać kwotę wszystkich odsetek oraz innych

przychodów, a także zysków powstałych na skutek obrotu środkami, wygenerowanych ze środków

publicznych, to jest wskazanych w kolumnie 3, wniesionych na podstawie art. 44 i 45 rozporządzenia

1303/2013, w odniesieniu do każdego podmiotu i instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej,

wskazanych w kolumnach 9 i 10.

13.Środki utracone (przykładowo niespłacone pożyczki, uruchomione gwarancje/poręczenia,

dla których zakończono prawomocnie postępowanie egzekucyjne) (kolumna 13) – należy wpisać

kwotę środków publicznych, wykorzystywanych w ramach tego samego IF wniesionych do nowego

instrumentu finansowego/nowego projektu pomocy zwrotnej, prawnie niemożliwych do odzyskania, dla

których bezskutecznie wyczerpano wszystkie możliwe formy dochodzenia zwrotu.

14.Wyjaśnienia (kolumna 14) - w przypadku różnicy między kwotą w kolumnie 3 i kwotą/sumą kwot

w kolumnie 10, należy wyjaśnić powody rozbieżności - oddzielnie w odniesieniu do każdego przypadku

wystąpienia różnicy.

2. Część B.2. Środki zaangażowane i wypłacone w ramach umów z podmiotami, którym udzielono wsparcia

do dnia 31 grudnia .... r. (w zł)

1.Nazwa instrumentu finansowego/tytuł projektu pomocy zwrotnej (kolumna 1) – należy powtórzyć

dane z kolumny 5 części B.1. Jeżeli w kolumnie 5 części B. 1. wpisano "Nie dotyczy", należy w kolumnie 1

części B.2. powtórzyć dane z kolumny 2 części B.1.

2.Podmiot ponownie wykorzystujący środki (kolumna 2) – należy powtórzyć dane z kolumny 9 części

B.1.

3.Rodzaj wsparcia (kolumna 3) – należy wpisać jeden rodzaj wsparcia spośród następujących: pożyczka,

poręczenie, gwarancja, inwestycja quasi-kapitałowa, inwestycja kapitałowa, pomoc zwrotna, inne.

Kolumny 8-17 wypełnia się, uwzględniając rodzaj wsparcia wskazany w kolumnie 3, w ramach

instrumentu/projektu wskazanego w kolumnie 1. W ramach poręczeń uwzględnia się również

reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.

4.Cele, na jakie są przeznaczane środki (kolumna 4) – należy wpisać cel/cele, na jaki/jakie będą

przeznaczone środki wydatkowane w ramach danego instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej,

spośród następujących:

-wzmacnianie badań naukowych, rozwoju technologicznego i innowacji,

-zwiększenie dostępności, stopnia wykorzystania i jakości technologii informacyjno-komunikacyjnych,

-wzmacnianie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw,

-wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną,

-promowanie dostosowania do zmian klimatu, zapobiegania ryzyku i zarządzania ryzykiem,

-zachowanie i ochrona środowiska naturalnego oraz wspieranie efektywnego gospodarowania

zasobami,

-promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu

najważniejszej infrastruktury sieciowej,

-promowanie trwałego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz wsparcie mobilności pracowników,

-promowanie włączenia społecznego, walka z ubóstwem i wszelką dyskryminacją,

-inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania umiejętności

i uczenia się przez całe życie,

-inne.

W przypadku wyboru "inne" należy w kolumnie 4, w odrębnym wierszu dla każdego celu, wpisać opis

celu.

5.Wielkość podmiotu, któremu udzielono wsparcia (kolumna 5) – należy wpisać jeden rodzaj podmiotu,

któremu udzielono wsparcia, ustalony zgodnie z art. 2 i art. 4-6 załącznika I do rozporządzenia Komisji

(UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem

wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn.

zm.1)), spośród następujących: "Duże przedsiębiorstwo", "Średnie przedsiębiorstwo", "Małe

przedsiębiorstwo", "Mikroprzedsiębiorstwo" albo "Nie dotyczy". Sposób wypełnienia kolumny nie jest

zależny od ewentualnego wystąpienia pomocy publicznej - kolumnę wypełnia się tak samo, gdy podmiot

otrzymuje pomoc publiczną, jak i wtedy, gdy wsparcie jest przykładowo udzielane na warunkach

rynkowych. Podmiotami, którym udzielono wsparcia, są podmioty, którym udzielono wsparcia w ramach

oferowanych instrumentów wsparcia zwrotnego (odpowiednicy ostatecznych odbiorców w ramach

instrumentów finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020/beneficjentów projektów pomocy

zwrotnej).

UWAGA: Należy wpisać wyłącznie jedną - adekwatną wielkość podmiotu, któremu udzielono wsparcia.

6.Forma prawna podmiotu, któremu udzielono wsparcia (kolumna 6) – należy wpisać nazwę formy

prawnej podmiotu, któremu udzielono wsparcia, wpisując wyłącznie jedną spośród następujących:

-spółki cywilne prowadzące działalność na podstawie umowy zawartej zgodnie z Kodeksem cywilnym,

-spółki przewidziane w przepisach innych ustaw niż Kodeks spółek handlowych i Kodeks cywilny

lub formy prawne, do których stosuje się przepisy o spółkach,

-uczelnie,

________________________________

2)Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 329 z 15.12.2015, str. 28, Dz. Urz. UE L 149 z 07.06.2016, str. 10,

Dz. Urz. UE L 156 z 20.06.2017, str. 1, Dz. Urz. UE L 236 z 14.09.2017, str. 28 oraz Dz. Urz. UE L 26 z 31.01.2018, str. 53.

-fundusze,

-Kościół Katolicki,

-inne kościoły i związki wyznaniowe,

-europejskie ugrupowanie współpracy terytorialnej,

-stowarzyszenia niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego,

-organizacje społeczne oddzielnie niewymienione niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego,

-partie polityczne,

-samorządy gospodarcze i zawodowe niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego,

-przedstawicielstwa zagraniczne,

-wspólnoty mieszkaniowe,

-osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,

-europejskie zgrupowania interesów gospodarczych,

-spółki akcyjne,

-spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,

-spółki jawne,

-spółki partnerskie,

-spółki komandytowe,

-spółki komandytowo-akcyjne,

-spółki europejskie,

-przedsiębiorstwa państwowe,

-towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych,

-instytucje gospodarki budżetowej,

-związki zawodowe rolników indywidualnych,

-towarzystwa reasekuracji wzajemnej,

-główne oddziały zagranicznych zakładów reasekuracji,

-główne oddziały zagranicznych zakładów ubezpieczeń,

-ogólnokrajowe zrzeszenia międzybranżowe,

-ogólnokrajowe związki międzybranżowe,

-spółdzielnie,

-spółdzielnie europejskie,

-związki rolników, kółek i organizacji rolniczych,

-związki rolniczych zrzeszeń branżowych,

-samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,

-cechy rzemieślnicze,

-fundacje,

-izby rzemieślnicze,

-Związek Rzemiosła Polskiego,

-stowarzyszenia,

-związki stowarzyszeń,

-stowarzyszenia kultury fizycznej,

-związki sportowe,

-polskie związki sportowe,

-inne organizacje społeczne lub zawodowe,

-kolumny transportu sanitarnego,

-stowarzyszenia kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym,

-zrzeszenia handlu i usług,

-zrzeszenia transportu,

-instytuty badawcze,

-jednostki badawczo-rozwojowe,

-ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń handlu i usług,

-ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń transportu,

-inne organizacje podmiotów gospodarczych,

-izby gospodarcze,

-przedsiębiorstwa zagraniczne,

-związki zawodowe,

-związki pracodawców,

-federacje/konfederacje związków pracodawców,

-kółka rolnicze,

-rolnicze zrzeszenia branżowe,

-oddziały zagranicznych przedsiębiorców,

-spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe,

-stowarzyszenia ogrodowe,

-związki stowarzyszeń ogrodowych,

-jednostki terenowe stowarzyszeń posiadające osobowość prawną,

-jednostki organizacyjne związków zawodowych posiadające osobowość prawną,

-przedszkola publiczne,

-przedszkola niepubliczne,

-publiczne szkoły podstawowe,

-publiczne gimnazja,

-publiczne szkoły ponadgimnazjalne,

-publiczne szkoły artystyczne,

-niepubliczne szkoły podstawowe,

-niepubliczne gimnazja,

-niepubliczne szkoły ponadgimnazjalne,

-niepubliczne szkoły artystyczne,

-publiczne placówki systemu oświaty,

-niepubliczne placówki systemu oświaty,

-inne publiczne jednostki organizacyjne systemu oświaty,

-inne niepubliczne jednostki organizacyjne systemu oświaty,

-publiczne zespoły szkół i placówek systemu oświaty,

-niepubliczne zespoły szkół i placówek systemu oświaty,

-organy władzy, administracji rządowej,

-organy kontroli państwowej i ochrony prawa,

-wspólnoty samorządowe,

-sądy i trybunały,

-Skarb Państwa,

-państwowe jednostki organizacyjne,

-gminne samorządowe jednostki organizacyjne,

-powiatowe samorządowe jednostki organizacyjne,

-wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne,

-inne państwowe lub samorządowe osoby prawne, o których mowa w art. 9 pkt 14 ustawy z dnia

27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.).

UWAGA: Jeżeli podmiot, któremu udzielono wsparcia, jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności

gospodarczej, należy wpisać "osoba fizyczna".

Jeżeli podmiotowi, któremu udzielono wsparcia, nie można przypisać żadnej z powyższych form

prawnych ani podmiot ten nie jest osobą fizyczną, należy wpisać "inne".

7.Liczbapodmiotów, którym udzielono wsparcia (kolumna 7) – należy wpisać liczbę podmiotów, którym

udzielono wsparcia, należących do poszczególnych kategorii powstałych w wyniku kombinacji danych

z kolumn 3, 4, 5 i 6, przykładowo należy podać liczbę podmiotów, którym udzielono wsparcia - spółek

akcyjnych - średnich przedsiębiorstw, które otrzymały wsparcie w postaci pożyczki na wzmocnienie

konkurencyjności.

8.Pożyczka (kwota udzielonych pożyczek) (kolumna 8) – należy wpisać kwotę pożyczek wynikającą

z zawartych umów (zakontraktowaną) dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli

w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano pożyczkę.

9.Pożyczka (kwota wypłaconych pożyczek) (kolumna 9) – należy wpisać kwotę pożyczek faktycznie

wypłaconą dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj

wsparcia wybrano pożyczkę.

10.Poręczenie/gwarancja (kwota udzielonych poręczeń/gwarancji) (kolumna 10) – należy wpisać

wynikającą z zawartych umów (zakontraktowaną) kwotę odpowiednio poręczeń lub gwarancji udzielonych

w odniesieniu do danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj

wsparcia wybrano odpowiednio poręczenie albo gwarancję. W ramach poręczeń uwzględnia się również

reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.

11.Poręczenie/gwarancja (kwota udzielonych pożyczek/kredytów zabezpieczonych

poręczeniem/gwarancją) (kolumna 11) – należy wpisać zakontraktowaną kwotę udzielonych danej

kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, pożyczek/kredytów zabezpieczonych odpowiednio

poręczeniem albo gwarancją udzielonymi w ramach danego instrumentu finansowego. W ramach

poręczeń uwzględnia się również reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.

12.Inwestycja kapitałowa/quasi-kapitałowa (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 12) – należy

wpisać, wynikającą z umowy (zakontraktowaną), kwotę odpowiednio inwestycji kapitałowej/quasi-

kapitałowej w przedsięwzięcia realizowane przez daną kategorię podmiotów, którym udzielono wsparcia,

jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano odpowiednio inwestycję kapitałową albo quasi-

kapitałową.

13.Inwestycja kapitałowa/quasi-kapitałowa (kwota środków wypłaconych) (kolumna 13) – należy wpisać

kwotę odpowiednio inwestycji kapitałowej/quasi-kapitałowej faktycznie dokonanej w przedsięwzięcia

realizowane przez daną kategorię podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj

wsparcia wybrano odpowiednio inwestycję kapitałową albo quasi-kapitałową.

14.Pomoc zwrotna (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 14) – należy wpisać wynikającą

z zawartych umów (zakontraktowaną) kwotę dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia

w ramach projektów pomocy zwrotnej, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano pomoc zwrotną.

15.Pomoc zwrotna (kwota środków wypłaconych) (kolumna 15) – należy wpisać kwotę środków

faktycznie wypłaconych danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach projektów

pomocy zwrotnej, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano pomoc zwrotną.

16.Inny rodzaj wsparcia (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 16) – należy wpisać wynikającą

z zawartych umów (zakontraktowaną) kwotę dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia

w ramach innych rodzajów wsparcia, osobno dla każdego rodzaju wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako

rodzaj wsparcia wybrano "inne".

17.Inny rodzaj wsparcia (kwota środków wypłaconych) (kolumna 17) – należy wpisać kwotę środków

faktycznie wypłaconych danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach innych rodzajów

wsparcia, osobno dla każdego rodzaju wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano "inne".

UWAGA: W kolumnach 8-17 są wpisywane kwoty odpowiadające wartości środków publicznych

zaangażowanych w ramach udzielonego wsparcia.