Nowość Sprawozdanie z wykorzystania środków z instrumentów finansowych, o których mowa w art. 3b pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
Instrukcja wypełniania sprawozdania z wykorzystania środków z instrumentów finansowych, o których mowa
w art. 3b pkt 2 ustawy z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
UWAGA: Sprawozdanie dotyczy ponownego wykorzystania środków wdrażanych w ramach programów operacyjnych
perspektywy finansowej 2014-2020. Kwoty są podawane narastająco dla kolejnych lat, według stanu na dzień
31 grudnia, w zaokrągleniu do pełnych złotych. W przypadku gdy okres obowiązywania umowy dotyczącej wdrażania
instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej kończy się przed zakończeniem roku sprawozdawczego, to jest
przed dniem 31 grudnia danego roku, należy podać dane na dzień zakończenia obowiązywania tej umowy. Jeżeli
umowa została zawarta przykładowo dnia 2 lutego roku, którego dotyczy sprawozdanie, a rozwiązana została
przykładowo dnia 3 grudnia roku, którego dotyczy sprawozdanie, to odpowiednie informacje dotyczące takiej umowy
powinny się znaleźć w sprawozdaniu składanym do dnia 31 marca kolejnego roku.
Jeżeli nie jest jeszcze realizowany żaden projekt dotyczący ponownego obrotu środkami, należy wypełnić zerami
kolumny 3 oraz 10-13 części B.1., w których są podawane dane liczbowe, oraz wpisać w kolumnie 14 części B.1.
odpowiednie wyjaśnienia. Jeżeli projekty dotyczące ponownego obrotu środkami są realizowane (w formie nowej
umowy, aneksu do pierwotnej umowy o dofinansowanie czy też pierwotnej umowy o dofinansowanie, jeżeli jej
postanowienia przewidują dokonanie więcej niż jednego obrotu), wszystkie wymagane pola powinny być wypełnione
właściwymi danymi.
1. Część B.1. Środki z instrumentów finansowych podlegające ponownemu wykorzystaniu - dane według
stanu na dzień 31 grudnia ... r. (w zł)
1.Numer umowy o dofinansowanie (kolumna 1) – należy wpisać numer umowy o dofinansowanie,
na podstawie której wdrażany był dany instrument finansowy, zwany dalej "IF", w ramach programów
operacyjnych perspektywy finansowej 2014-2020.
2.Nazwa instrumentu finansowego 2014-2020 (kolumna 2) – należy wpisać tytuł projektu realizowanego
na podstawie umowy o dofinansowanie wskazanej w kolumnie 1.
3.Środki publiczne zgromadzone w ramach danego instrumentu finansowego podlegające art. 44
i 45 rozporządzenia 1303/2013 (kolumna 3) – należy wpisać kwotę środków publicznych zgromadzonych
w ramach danego IF, które, zgodnie z art. 44 i 45 tego rozporządzenia, podlegają ponownemu
wykorzystaniu. Należy przez to rozumieć środki zgromadzone po tak zwanym "pierwszym obrocie".
4.Środki wykorzystywane w ramach tego samego instrumentu finansowego (kolumna 4) – należy
wpisać "Tak", jeżeli środki wskazane w kolumnie 3 będą wykorzystywane w ramach IF wskazanego
w kolumnie 2, to jest projekt będzie kontynuowany na podstawie aneksowanej umowy o dofinansowanie
albo pierwotnej umowy o dofinansowanie, jeżeli jej postanowienia przewidują dokonanie więcej
niż jednego obrotu środkami. W innym przypadku należy wpisać "Nie". Jeżeli w aneksie do umowy
o dofinansowanie zakłada się wycofanie części środków i zaangażowanie ich w ramach nowego
instrumentu finansowego/nowych instrumentów finansowych/nowego projektu pomocy zwrotnej/nowych
projektów pomocy zwrotnej, to dla danej umowy o dofinansowanie należy wpisać "Tak" w zakresie kwot
środków, które pozostaną w dotychczasowym instrumencie, i "Nie" w odniesieniu do kwot środków, które
zostaną zaangażowane w nowy instrument finansowy/nowe instrumenty finansowe/nowy projekt pomocy
zwrotnej/nowe projekty pomocy zwrotnej. W takim przypadku liczba wierszy z odpowiedzią "Nie" powinna
odpowiadać liczbie nowych instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej, w ramach których
zostaną zaangażowane środki z danej umowy o dofinansowanie, co umożliwi wypełnienie kolumn 5-14
dla każdego z nowych instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej. Oznacza to jednocześnie,
że w kolumnie 1 numer umowy o dofinansowanie należy wpisać w kilku następujących po sobie
wierszach - w zależności od liczby instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej, w które będą
zaangażowane środki wskazane w kolumnie 3. Jeżeli pierwotna umowa o dofinansowanie przewiduje
dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami, bez konieczności jej aneksowania, a następnie,
po dokonaniu wymaganej liczby obrotów jest ona aneksowana, to dane dotyczące umowy wskazanej
w kolumnie 1 należy rozbić na dwa osobne wiersze, w pierwszym wpisując odpowiednie dane
dla kolejnych obrotów środkami w ramach pierwotnej umowy o dofinansowanie, w drugim zaś dane
dotyczące instrumentu wdrażanego na podstawie aneksowanej umowy o dofinansowanie. W obu
przypadkach w kolumnie 4 należy wpisać "Tak".
5.Nazwa instrumentu finansowego/tytuł projektu pomocy zwrotnej (kolumna 5) – należy wpisać nazwę
instrumentu finansowego, a w przypadku projektu pomocy zwrotnej tytuł projektu, w ramach którego będą
wydatkowane środki wskazane w kolumnie 3. W przypadku gdy środki wskazane w kolumnie 3 zostały
podzielone na kilka instrumentów finansowych/projektów pomocy zwrotnej, należy wpisać nazwy
instrumentów finansowych/tytuły projektów pomocy zwrotnej w odrębnych wierszach.
UWAGA: Nazwę instrumentu finansowego/tytuł projektu pomocy zwrotnej wpisuje się wyłącznie, jeżeli
w kolumnie 4 wpisano "Nie". W przeciwnym przypadku należy wpisać "Nie dotyczy".
6.Data zawarcia umowy/podpisania aneksu (kolumna 6) – w przypadku gdy w kolumnie 4 wpisano "Nie",
należy wpisać datę zawarcia umowy pomiędzy dysponentem środków a podmiotem ponownie
wykorzystującym środki wskazane w kolumnie 3, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 lipca
2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie
finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2018 r. poz. 1431), dotyczącej ponownego wykorzystania środków
instrumentu finansowego. W przypadku gdy w kolumnie 4 wpisano "Tak", należy wpisać datę zawarcia
aneksu do umowy o dofinansowanie, o której mowa w kolumnie 1, albo datę zawarcia pierwotnej umowy
o dofinansowanie, jeżeli jej postanowienia przewidują dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami.
Jeżeli pierwotna umowa o dofinansowanie przewiduje dokonanie więcej niż jednego obrotu środkami, bez
konieczności jej aneksowania, a następnie, po dokonaniu wymaganej liczby obrotów jest ona
aneksowana, to dane dotyczące umowy wskazanej w kolumnie 1 należy rozbić na dwa osobne wiersze,
w pierwszym wpisując datę zawarcia pierwotnej umowy o dofinansowanie, w drugim zaś datę podpisania
aneksu do umowy o dofinansowanie. W przypadku wygaśnięcia/rozwiązania dotychczasowej umowy
dotyczącej ponownego wykorzystania środków i podpisania nowej, nową umowę należy uwzględnić
w nowym wierszu, natomiast w odniesieniu do wygasłej/rozwiązanej należy wpisać we właściwym dla
niej wierszu tabeli odpowiednie dane na dzień jej wygaśnięcia/rozwiązania.
7.Data zakończenia wdrażania instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej (kolumna 7) –
należy wpisać datę planowanego zakończenia wdrażania instrumentu finansowego wskazanego
w kolumnie 2 - w przypadku, gdy w kolumnie 4 wpisano "Tak", albo instrumentu finansowego
wskazanego w kolumnie 5 - w przypadku, gdy w kolumnie 4 wpisano "Nie". W przypadku projektu
pomocy zwrotnej należy wpisać datę zakończenia projektu.
8.Obszar realizacji (kolumna 8) – należy wpisać obszar realizacji instrumentu finansowego/projektu
pomocy zwrotnej:
-w przypadku, gdy nie przewiduje się ograniczenia instrumentu/projektu do określonej części kraju,
należy wpisać "Cały kraj",
-w przypadku, gdy instrument jest wdrażany/projekt jest realizowany na terenie jednego województwa,
należy wpisać nazwę tego województwa,
-w przypadku, gdy instrument jest wdrażany/projekt jest realizowany w kilku województwach, należy
wpisać nazwy wszystkich tych województw.
9.Podmiot ponownie wykorzystujący środki (kolumna 9) – należy wpisać nazwę podmiotu ponownie
wykorzystującego środki wskazane w kolumnie 3, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 lipca
2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie
finansowej 2014-2020, z którym dysponent środków podpisuje umowę/porozumienie dotyczące
ponownego wykorzystania środków albo aneks do dotychczas obowiązującej umowy o dofinansowanie,
dotyczący wykorzystania środków wskazanych w poszczególnych wierszach w kolumnie 10. W przypadku
zmiany podmiotu ponownie wykorzystującego środki należy wpisać podmiot ponownie wykorzystujący
środki wskazany w nowej umowie/nowym porozumieniu albo aneksie do dotychczasowe
umowy/dotychczasowego porozumienia dotyczącej/dotyczącego ponownego wykorzystania środków,
zawartej/zawartego z nowym podmiotem.
10.Środki publiczne wniesione na podstawie art. 44 i 45 rozporządzenia 1303/2013 (kolumna 10) –
należy wpisać kwotę środków publicznych zgromadzonych w ramach danego IF, które będą nadal
wykorzystywane w ramach tego samego IF, jeżeli w kolumnie 4 wpisano "Tak", albo środki przekazane
do instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej (zakontraktowane w ramach nowej
umowy/aneksu), które, zgodnie z art. 44 i 45 tego rozporządzenia, podlegają ponownemu wykorzystaniu.
UWAGA: Kolumnę wypełnia się w przypadku, gdy część albo całość środków podlegających art. 44 i 45
rozporządzenia 1303/2013 z danego IF będzie wdrażana w ramach aneksowanych umów
o dofinansowanie/nowych instrumentów finansowych/nowych projektów pomocy zwrotnej. Dane
dotyczące każdego instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej są wpisywane w osobnym
wierszu. W przypadku gdy w ramach nowego instrumentu finansowego/nowego projektu pomocy zwrotnej
są zgromadzone środki z kilku projektów IF 2014-2020, kwoty środków publicznych przypisanych do
każdego z tych projektów są wpisywane w osobnym wierszu (przykładowo, jeżeli środki finansowe
w ramach nowego instrumentu finansowego/nowego projektu pomocy zwrotnej pochodzą z trzech
projektów IF 2014-2020, to kwoty przypisane do poszczególnych projektów należy wykazać w trzech
osobnych wierszach). Co do zasady kwota/suma kwot w kolumnie 10, przypisanych do IF wskazanego
w kolumnie 2, powinna być równa kwocie wpisanej w kolumnie 3, przypisanej do tego IF. W przypadku
różnicy, przykładowo dokonania wkładu z innych środków publicznych, stosowne wyjaśnienia należy
zawrzeć w kolumnie 14.
11.Koszty zarządzania/opłaty za zarządzanie (kolumna 11) – należy wpisać kwotę wszystkich faktycznie
poniesionych kosztów zarządzania i opłat za zarządzanie pokrytych ze środków publicznych wskazanych
w kolumnie 3 w odniesieniu do każdego podmiotu i instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej
wskazanych w kolumnach 9 i 10. W ramach kolumny 11 uwzględnia się również rekompensaty.
12.Odsetki oraz inne przychody (kolumna 12) – należy wpisać kwotę wszystkich odsetek oraz innych
przychodów, a także zysków powstałych na skutek obrotu środkami, wygenerowanych ze środków
publicznych, to jest wskazanych w kolumnie 3, wniesionych na podstawie art. 44 i 45 rozporządzenia
1303/2013, w odniesieniu do każdego podmiotu i instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej,
wskazanych w kolumnach 9 i 10.
13.Środki utracone (przykładowo niespłacone pożyczki, uruchomione gwarancje/poręczenia,
dla których zakończono prawomocnie postępowanie egzekucyjne) (kolumna 13) – należy wpisać
kwotę środków publicznych, wykorzystywanych w ramach tego samego IF wniesionych do nowego
instrumentu finansowego/nowego projektu pomocy zwrotnej, prawnie niemożliwych do odzyskania, dla
których bezskutecznie wyczerpano wszystkie możliwe formy dochodzenia zwrotu.
14.Wyjaśnienia (kolumna 14) - w przypadku różnicy między kwotą w kolumnie 3 i kwotą/sumą kwot
w kolumnie 10, należy wyjaśnić powody rozbieżności - oddzielnie w odniesieniu do każdego przypadku
wystąpienia różnicy.
2. Część B.2. Środki zaangażowane i wypłacone w ramach umów z podmiotami, którym udzielono wsparcia
do dnia 31 grudnia .... r. (w zł)
1.Nazwa instrumentu finansowego/tytuł projektu pomocy zwrotnej (kolumna 1) – należy powtórzyć
dane z kolumny 5 części B.1. Jeżeli w kolumnie 5 części B. 1. wpisano "Nie dotyczy", należy w kolumnie 1
części B.2. powtórzyć dane z kolumny 2 części B.1.
2.Podmiot ponownie wykorzystujący środki (kolumna 2) – należy powtórzyć dane z kolumny 9 części
B.1.
3.Rodzaj wsparcia (kolumna 3) – należy wpisać jeden rodzaj wsparcia spośród następujących: pożyczka,
poręczenie, gwarancja, inwestycja quasi-kapitałowa, inwestycja kapitałowa, pomoc zwrotna, inne.
Kolumny 8-17 wypełnia się, uwzględniając rodzaj wsparcia wskazany w kolumnie 3, w ramach
instrumentu/projektu wskazanego w kolumnie 1. W ramach poręczeń uwzględnia się również
reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.
4.Cele, na jakie są przeznaczane środki (kolumna 4) – należy wpisać cel/cele, na jaki/jakie będą
przeznaczone środki wydatkowane w ramach danego instrumentu finansowego/projektu pomocy zwrotnej,
spośród następujących:
-wzmacnianie badań naukowych, rozwoju technologicznego i innowacji,
-zwiększenie dostępności, stopnia wykorzystania i jakości technologii informacyjno-komunikacyjnych,
-wzmacnianie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw,
-wspieranie przejścia na gospodarkę niskoemisyjną,
-promowanie dostosowania do zmian klimatu, zapobiegania ryzyku i zarządzania ryzykiem,
-zachowanie i ochrona środowiska naturalnego oraz wspieranie efektywnego gospodarowania
zasobami,
-promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu
najważniejszej infrastruktury sieciowej,
-promowanie trwałego i wysokiej jakości zatrudnienia oraz wsparcie mobilności pracowników,
-promowanie włączenia społecznego, walka z ubóstwem i wszelką dyskryminacją,
-inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania umiejętności
i uczenia się przez całe życie,
-inne.
W przypadku wyboru "inne" należy w kolumnie 4, w odrębnym wierszu dla każdego celu, wpisać opis
celu.
5.Wielkość podmiotu, któremu udzielono wsparcia (kolumna 5) – należy wpisać jeden rodzaj podmiotu,
któremu udzielono wsparcia, ustalony zgodnie z art. 2 i art. 4-6 załącznika I do rozporządzenia Komisji
(UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem
wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1, z późn.
zm.1)), spośród następujących: "Duże przedsiębiorstwo", "Średnie przedsiębiorstwo", "Małe
przedsiębiorstwo", "Mikroprzedsiębiorstwo" albo "Nie dotyczy". Sposób wypełnienia kolumny nie jest
zależny od ewentualnego wystąpienia pomocy publicznej - kolumnę wypełnia się tak samo, gdy podmiot
otrzymuje pomoc publiczną, jak i wtedy, gdy wsparcie jest przykładowo udzielane na warunkach
rynkowych. Podmiotami, którym udzielono wsparcia, są podmioty, którym udzielono wsparcia w ramach
oferowanych instrumentów wsparcia zwrotnego (odpowiednicy ostatecznych odbiorców w ramach
instrumentów finansowych w perspektywie finansowej 2014-2020/beneficjentów projektów pomocy
zwrotnej).
UWAGA: Należy wpisać wyłącznie jedną - adekwatną wielkość podmiotu, któremu udzielono wsparcia.
6.Forma prawna podmiotu, któremu udzielono wsparcia (kolumna 6) – należy wpisać nazwę formy
prawnej podmiotu, któremu udzielono wsparcia, wpisując wyłącznie jedną spośród następujących:
-spółki cywilne prowadzące działalność na podstawie umowy zawartej zgodnie z Kodeksem cywilnym,
-spółki przewidziane w przepisach innych ustaw niż Kodeks spółek handlowych i Kodeks cywilny
lub formy prawne, do których stosuje się przepisy o spółkach,
-uczelnie,
________________________________
2)Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 329 z 15.12.2015, str. 28, Dz. Urz. UE L 149 z 07.06.2016, str. 10,
Dz. Urz. UE L 156 z 20.06.2017, str. 1, Dz. Urz. UE L 236 z 14.09.2017, str. 28 oraz Dz. Urz. UE L 26 z 31.01.2018, str. 53.
-fundusze,
-Kościół Katolicki,
-inne kościoły i związki wyznaniowe,
-europejskie ugrupowanie współpracy terytorialnej,
-stowarzyszenia niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego,
-organizacje społeczne oddzielnie niewymienione niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego,
-partie polityczne,
-samorządy gospodarcze i zawodowe niewpisane do Krajowego Rejestru Sądowego,
-przedstawicielstwa zagraniczne,
-wspólnoty mieszkaniowe,
-osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,
-europejskie zgrupowania interesów gospodarczych,
-spółki akcyjne,
-spółki z ograniczoną odpowiedzialnością,
-spółki jawne,
-spółki partnerskie,
-spółki komandytowe,
-spółki komandytowo-akcyjne,
-spółki europejskie,
-przedsiębiorstwa państwowe,
-towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych,
-instytucje gospodarki budżetowej,
-związki zawodowe rolników indywidualnych,
-towarzystwa reasekuracji wzajemnej,
-główne oddziały zagranicznych zakładów reasekuracji,
-główne oddziały zagranicznych zakładów ubezpieczeń,
-ogólnokrajowe zrzeszenia międzybranżowe,
-ogólnokrajowe związki międzybranżowe,
-spółdzielnie,
-spółdzielnie europejskie,
-związki rolników, kółek i organizacji rolniczych,
-związki rolniczych zrzeszeń branżowych,
-samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej,
-cechy rzemieślnicze,
-fundacje,
-izby rzemieślnicze,
-Związek Rzemiosła Polskiego,
-stowarzyszenia,
-związki stowarzyszeń,
-stowarzyszenia kultury fizycznej,
-związki sportowe,
-polskie związki sportowe,
-inne organizacje społeczne lub zawodowe,
-kolumny transportu sanitarnego,
-stowarzyszenia kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym,
-zrzeszenia handlu i usług,
-zrzeszenia transportu,
-instytuty badawcze,
-jednostki badawczo-rozwojowe,
-ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń handlu i usług,
-ogólnokrajowe reprezentacje zrzeszeń transportu,
-inne organizacje podmiotów gospodarczych,
-izby gospodarcze,
-przedsiębiorstwa zagraniczne,
-związki zawodowe,
-związki pracodawców,
-federacje/konfederacje związków pracodawców,
-kółka rolnicze,
-rolnicze zrzeszenia branżowe,
-oddziały zagranicznych przedsiębiorców,
-spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe,
-stowarzyszenia ogrodowe,
-związki stowarzyszeń ogrodowych,
-jednostki terenowe stowarzyszeń posiadające osobowość prawną,
-jednostki organizacyjne związków zawodowych posiadające osobowość prawną,
-przedszkola publiczne,
-przedszkola niepubliczne,
-publiczne szkoły podstawowe,
-publiczne gimnazja,
-publiczne szkoły ponadgimnazjalne,
-publiczne szkoły artystyczne,
-niepubliczne szkoły podstawowe,
-niepubliczne gimnazja,
-niepubliczne szkoły ponadgimnazjalne,
-niepubliczne szkoły artystyczne,
-publiczne placówki systemu oświaty,
-niepubliczne placówki systemu oświaty,
-inne publiczne jednostki organizacyjne systemu oświaty,
-inne niepubliczne jednostki organizacyjne systemu oświaty,
-publiczne zespoły szkół i placówek systemu oświaty,
-niepubliczne zespoły szkół i placówek systemu oświaty,
-organy władzy, administracji rządowej,
-organy kontroli państwowej i ochrony prawa,
-wspólnoty samorządowe,
-sądy i trybunały,
-Skarb Państwa,
-państwowe jednostki organizacyjne,
-gminne samorządowe jednostki organizacyjne,
-powiatowe samorządowe jednostki organizacyjne,
-wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne,
-inne państwowe lub samorządowe osoby prawne, o których mowa w art. 9 pkt 14 ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.).
UWAGA: Jeżeli podmiot, któremu udzielono wsparcia, jest osobą fizyczną nieprowadzącą działalności
gospodarczej, należy wpisać "osoba fizyczna".
Jeżeli podmiotowi, któremu udzielono wsparcia, nie można przypisać żadnej z powyższych form
prawnych ani podmiot ten nie jest osobą fizyczną, należy wpisać "inne".
7.Liczbapodmiotów, którym udzielono wsparcia (kolumna 7) – należy wpisać liczbę podmiotów, którym
udzielono wsparcia, należących do poszczególnych kategorii powstałych w wyniku kombinacji danych
z kolumn 3, 4, 5 i 6, przykładowo należy podać liczbę podmiotów, którym udzielono wsparcia - spółek
akcyjnych - średnich przedsiębiorstw, które otrzymały wsparcie w postaci pożyczki na wzmocnienie
konkurencyjności.
8.Pożyczka (kwota udzielonych pożyczek) (kolumna 8) – należy wpisać kwotę pożyczek wynikającą
z zawartych umów (zakontraktowaną) dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli
w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano pożyczkę.
9.Pożyczka (kwota wypłaconych pożyczek) (kolumna 9) – należy wpisać kwotę pożyczek faktycznie
wypłaconą dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj
wsparcia wybrano pożyczkę.
10.Poręczenie/gwarancja (kwota udzielonych poręczeń/gwarancji) (kolumna 10) – należy wpisać
wynikającą z zawartych umów (zakontraktowaną) kwotę odpowiednio poręczeń lub gwarancji udzielonych
w odniesieniu do danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj
wsparcia wybrano odpowiednio poręczenie albo gwarancję. W ramach poręczeń uwzględnia się również
reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.
11.Poręczenie/gwarancja (kwota udzielonych pożyczek/kredytów zabezpieczonych
poręczeniem/gwarancją) (kolumna 11) – należy wpisać zakontraktowaną kwotę udzielonych danej
kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia, pożyczek/kredytów zabezpieczonych odpowiednio
poręczeniem albo gwarancją udzielonymi w ramach danego instrumentu finansowego. W ramach
poręczeń uwzględnia się również reporęczenia, a w ramach gwarancji - regwarancje.
12.Inwestycja kapitałowa/quasi-kapitałowa (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 12) – należy
wpisać, wynikającą z umowy (zakontraktowaną), kwotę odpowiednio inwestycji kapitałowej/quasi-
kapitałowej w przedsięwzięcia realizowane przez daną kategorię podmiotów, którym udzielono wsparcia,
jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano odpowiednio inwestycję kapitałową albo quasi-
kapitałową.
13.Inwestycja kapitałowa/quasi-kapitałowa (kwota środków wypłaconych) (kolumna 13) – należy wpisać
kwotę odpowiednio inwestycji kapitałowej/quasi-kapitałowej faktycznie dokonanej w przedsięwzięcia
realizowane przez daną kategorię podmiotów, którym udzielono wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj
wsparcia wybrano odpowiednio inwestycję kapitałową albo quasi-kapitałową.
14.Pomoc zwrotna (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 14) – należy wpisać wynikającą
z zawartych umów (zakontraktowaną) kwotę dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia
w ramach projektów pomocy zwrotnej, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano pomoc zwrotną.
15.Pomoc zwrotna (kwota środków wypłaconych) (kolumna 15) – należy wpisać kwotę środków
faktycznie wypłaconych danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach projektów
pomocy zwrotnej, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano pomoc zwrotną.
16.Inny rodzaj wsparcia (kwota środków zakontraktowanych) (kolumna 16) – należy wpisać wynikającą
z zawartych umów (zakontraktowaną) kwotę dla danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia
w ramach innych rodzajów wsparcia, osobno dla każdego rodzaju wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako
rodzaj wsparcia wybrano "inne".
17.Inny rodzaj wsparcia (kwota środków wypłaconych) (kolumna 17) – należy wpisać kwotę środków
faktycznie wypłaconych danej kategorii podmiotów, którym udzielono wsparcia w ramach innych rodzajów
wsparcia, osobno dla każdego rodzaju wsparcia, jeżeli w kolumnie 3 jako rodzaj wsparcia wybrano "inne".
UWAGA: W kolumnach 8-17 są wpisywane kwoty odpowiadające wartości środków publicznych
zaangażowanych w ramach udzielonego wsparcia.