SP-1 Sprawozdanie podatkowe w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego
SP-1
Wzór aktualnyObjaśnienia:
1. W kolumnie 2 sprawozdania wysokość stawek podatku od nieruchomości, średniej ceny skupu żyta, średniej ceny sprzedaży drewna
wykazuje się zgodnie z odpowiednią uchwałą rady gminy obowiązującą w danym roku podatkowym, w którym jest sporządzane
sprawozdanie, z dokładnością wynikającą z tej uchwały.
2. W przypadku gdy rada gminy nie określiła w uchwale o wysokości stawek podatku od nieruchomości danej stawki podatku od
nieruchomości, w kolumnie 2 sprawozdania należy wpisać "STAWKI NIE UCHWALONO".
3. W przypadku gdy rada gminy w uchwale o wysokości stawek podatku od nieruchomości zróżnicowała stawki podatku od nieruchomości,
zgodnie z uprawnieniem wynikającym z art. 5 ust. 2–4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2017 r.
poz. 1785, z późn. zm.), należy pod właściwym rodzajem przedmiotu opodatkowania, dla którego dokonano zróżnicowania, dodać
odpowiednią liczbę wierszy. Następnie w kolumnie 1 należy uzupełnić rodzaje przedmiotów opodatkowania zgodnie z treścią uchwały rady
gminy i w kolumnie 2 wpisać uchwaloną dla danego przedmiotu opodatkowania stawkę podatku.
4. W przypadku gdy rada gminy nie podjęła uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta lub średniej ceny sprzedaży drewna,
w sprawozdaniu w kolumnie 2 należy wpisać średnią cenę skupu żyta lub średnią cenę sprzedaży drewna ustalone na podstawie komunikatów
Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, obowiązujące w roku podatkowym, za który składane jest sprawozdanie.
5. W kolumnach 3 i 4 powierzchnie, w tym powierzchnie użytkowe, wyrażone w metrach kwadratowych wykazuje się z dokładnością do 1 m2.
Powierzchnie użytkowe należy wykazać z uwzględnieniem zasad określonych w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach
i opłatach lokalnych. Dane, dla których miarą jest hektar lub hektar przeliczeniowy, wykazuje się z dokładnością do 4 miejsc po przecinku.
Dane o wartości wykazuje się w pełnych złotych. W sekcji 1. Podatek od nieruchomości – dane w części B wykazuje się zgodnie z podziałem
na rodzaje przedmiotów opodatkowania uprzednio sprawozdanym w części A.
6. W sekcjach 4.1, 4.3 oraz 4.5 uchwały rady gminy stanowiące źródło danych wykazanych w części A – należy wpisać pełne tytuły uchwał
rady gminy, w których określono wysokość obowiązujących stawek podatkowych albo średniej ceny skupu żyta lub średniej ceny sprzedaży
drewna, wraz z datami ich uchwalenia i miejscem publikacji. W przypadku niepodjęcia uchwał dotyczących obniżenia średniej ceny skupu
żyta lub średniej ceny sprzedaży drewna w sekcji 4.3 lub 4.5 należy wpisać: "ŚREDNIEJ CENY NIE OBNIŻONO".
7. W sekcjach 4.2, 4.4 oraz 4.6 uchwały rady gminy stanowiące podstawę udzielonych zwolnień wykazanych w części B - należy wpisać
pełne tytuły uchwał rad gmin, które stanowią podstawę udzielania zwolnień od podatku od nieruchomości, podatku rolnego lub podatku
leśnego, wraz z datami ich uchwalenia i miejscem publikacji.
8. W przypadku aktualizacji części A sprawozdania pkt 1–4 i pkt 6 stosuje się odpowiednio. Plik aktualizacji sprawozdania obejmuje pełny
zakres danych objętych częścią A sprawozdania.