SP-1 Sprawozdanie podatkowe w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego

Wzory

SP-1

Wzór aktualny
Wersja od: 1 stycznia 2018 r.

Objaśnienia:

1. W kolumnie 2 sprawozdania wysokość stawek podatku od nieruchomości, średniej ceny skupu żyta, średniej ceny sprzedaży drewna

wykazuje się zgodnie z odpowiednią uchwałą rady gminy obowiązującą w danym roku podatkowym, w którym jest sporządzane

sprawozdanie, z dokładnością wynikającą z tej uchwały.

2. W przypadku gdy rada gminy nie określiła w uchwale o wysokości stawek podatku od nieruchomości danej stawki podatku od

nieruchomości, w kolumnie 2 sprawozdania należy wpisać "STAWKI NIE UCHWALONO".

3. W przypadku gdy rada gminy w uchwale o wysokości stawek podatku od nieruchomości zróżnicowała stawki podatku od nieruchomości,

zgodnie z uprawnieniem wynikającym z art. 5 ust. 2–4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2017 r.

poz. 1785, z późn. zm.), należy pod właściwym rodzajem przedmiotu opodatkowania, dla którego dokonano zróżnicowania, dodać

odpowiednią liczbę wierszy. Następnie w kolumnie 1 należy uzupełnić rodzaje przedmiotów opodatkowania zgodnie z treścią uchwały rady

gminy i w kolumnie 2 wpisać uchwaloną dla danego przedmiotu opodatkowania stawkę podatku.

4. W przypadku gdy rada gminy nie podjęła uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta lub średniej ceny sprzedaży drewna,

w sprawozdaniu w kolumnie 2 należy wpisać średnią cenę skupu żyta lub średnią cenę sprzedaży drewna ustalone na podstawie komunikatów

Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, obowiązujące w roku podatkowym, za który składane jest sprawozdanie.

5. W kolumnach 3 i 4 powierzchnie, w tym powierzchnie użytkowe, wyrażone w metrach kwadratowych wykazuje się z dokładnością do 1 m2.

Powierzchnie użytkowe należy wykazać z uwzględnieniem zasad określonych w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach

i opłatach lokalnych. Dane, dla których miarą jest hektar lub hektar przeliczeniowy, wykazuje się z dokładnością do 4 miejsc po przecinku.

Dane o wartości wykazuje się w pełnych złotych. W sekcji 1. Podatek od nieruchomości – dane w części B wykazuje się zgodnie z podziałem

na rodzaje przedmiotów opodatkowania uprzednio sprawozdanym w części A.

6. W sekcjach 4.1, 4.3 oraz 4.5 uchwały rady gminy stanowiące źródło danych wykazanych w części A – należy wpisać pełne tytuły uchwał

rady gminy, w których określono wysokość obowiązujących stawek podatkowych albo średniej ceny skupu żyta lub średniej ceny sprzedaży

drewna, wraz z datami ich uchwalenia i miejscem publikacji. W przypadku niepodjęcia uchwał dotyczących obniżenia średniej ceny skupu

żyta lub średniej ceny sprzedaży drewna w sekcji 4.3 lub 4.5 należy wpisać: "ŚREDNIEJ CENY NIE OBNIŻONO".

7. W sekcjach 4.2, 4.4 oraz 4.6 uchwały rady gminy stanowiące podstawę udzielonych zwolnień wykazanych w części B - należy wpisać

pełne tytuły uchwał rad gmin, które stanowią podstawę udzielania zwolnień od podatku od nieruchomości, podatku rolnego lub podatku

leśnego, wraz z datami ich uchwalenia i miejscem publikacji.

8. W przypadku aktualizacji części A sprawozdania pkt 1–4 i pkt 6 stosuje się odpowiednio. Plik aktualizacji sprawozdania obejmuje pełny

zakres danych objętych częścią A sprawozdania.