Zgodnie z jaką procedurą organ prowadzący powinien przeprowadzić wygaszenie gimnazjum specjalnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 14 lutego 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Powiat prowadzi specjalny ośrodek szkolno–wychowawczy w skład którego wchodzą: szkoła podstawowa specjalna, gimnazjum specjalne i zasadnicza szkoła zawodowa specjalna, (od 1 września ośmioletnia szkoła podstawowa specjalna, gimnazjum specjalne, w którym będzie prowadzona nauka do czasu zakończenia działalności tj. do dnia 31 sierpnia 2019 r., trzyletnia branżowa szkoła I stopnia specjalna, w której prowadzone będą klasy dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej specjalnej do czasu likwidacji kolejnych klas). Działając w oparciu o art. 127 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe - dalej u.p.w.p.o., gimnazjum specjalne będzie wygaszane i zakończy działalność 31 sierpnia 2019 r. co zostanie poparte uchwałą rady powiatu w terminie do 30 listopada 2019 r. Informacja o tym, iż gimnazjum specjalne nie będzie przekształcane tylko wygaszane została zapisana w uchwale rady powiatu w sprawie projektu dostosowania sieci szkół.

Mając na uwadze powyższe jak należy odczytywać art. 217 ust. 7 u.p.w.p.o.?

Czy powiat musi podjąć jakieś kroki w związku z wygaszeniem gimnazjum specjalnego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX