Z kim, w opisanej sytuacji, gmina powinna podpisać umowy dotacji?
PYTANIE
Gmina otrzymała promesę dotacji na zadania związane z demontażem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest z wojewódzkiego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej. Zgodnie z założeniami konkursu, jednostka samorządu terytorialnego jest odpowiedzialna za merytoryczną, formalnoprawną i finansową realizację zadania na terenie całej gminy. Gmina dokonuje wyboru wykonawcy usługi i pokrywa całość kosztów, które następnie są refundowane w 100%. Właściciele, użytkownicy lub zarządcy nie ponoszą żadnych kosztów, związanych z demontażem, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest.
Czy w związku z tym gmina powinna podpisać umowy dotacji z właścicielami, użytkownikami lub zarządcami nieruchomości, na których będzie realizowane zadanie objęte dotacją?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX