Z jaką datą należy zarejestrować do ZUS studenta, który otrzymał decyzję o skreśleniu z listy studentów?
PYTANIE
Student, który nie ukończył 26 lat, 20 kwietnia otrzymał pocztą decyzję o skreśleniu z listy studentów. Decyzja jest datowana na 14 kwietnia. Student nie złożył odwołania od decyzji. Z jaką datą należy zarejestrować studenta do ZUS? Czy z datą 4 maja (14 dni po dacie odebrania decyzji)? Zgodnie z regulaminem uczelni: "Od decyzji, o których mowa w ust. 1-2, przysługuje prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy zgodnie z procedurą opisaną w § 3 ust. 5" a § 3 ust. 5 wskazuje, że "W indywidualnych sprawach studentów, w szczególności objętych postanowieniami Regulaminu, decyzje wydawane przez Rektora w pierwszej instancji są ostateczne. W przypadku decyzji administracyjnej wydanej przez Rektora student posiada prawo do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji".
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX