Według jakich zasad można stosować w zakładzie pracy monitoring?
PYTANIE
Dyrektor samorządowego zakładu budżetowego od 1 stycznia 2016 r. chce wprowadzić na terenie zakładu monitoring. Ma to służyć poprawie bezpieczeństwa mienia zakładu, pracowników i osób prywatnych korzystających z usług zakładu. Na razie monitoring ma być zainstalowany tylko na zewnątrz budynku. Na budynku pojawią się tablice informacyjne mówiące o tym że obiekt jest monitorowany. W przyszłości ma być również zainstalowany monitoring na głównej hali zakładu.
Czy obecnie, jeżeli pracodawca montuje kamery tylko na zewnątrz budynku, to trzeba poinformować pracowników o tym fakcie?
Jak dokonać tego powiadomienia?
Czy wystarczy zrobić zebranie pracowników i im to ogłosić?
Czy lepiej dla celów dowodowych poinformować wszystkich pracowników na piśmie
Czy jeżeli pracodawca zdecyduje się na zamontowanie monitoringu na głównej hali pracowniczej, to dopiero trzeba poinformować pracowników o tym fakcie na piśmie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX