Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2013 r.
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 19 grudnia 2007 r.

PYTANIE

Polska spółka z o.o. (zwana dalej S) jest dostawcą oprogramowania produkowanego przez inną spółkę. W ramach obsługi posprzedażowej spółka S corocznie zakupuje od producenta oprogramowania i następnie odsprzedaje z zyskiem swoim klientom tzw. maintenance, czyli serwis i utrzymanie sprzedanego oprogramowania. W ramach tej obsługi klientowi przysługuje prawo do otrzymania bezpłatnie aktualizacji oprogramowania (jeśli takowe się pojawia) oraz otrzymania od S bezpłatnego wsparcia technicznego w przypadku problemów z działaniem oprogramowania. Fakturę za maintenance S wystawia zawsze z góry, tj. na początku 12 miesięcznego okresu wsparcia i utrzymania oprogramowania.

Czy ww. faktura powinna zostać wystawiona jako faktura zaliczkowa, czy też jako normalna faktura sprzedaży VAT?

Pytanie dotyczy prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przez klienta, który zakupił przedmiotową usługę.

Czy w takim przypadku będzie miał zastosowanie art. 86 ust. 12 u.p.t.u., zakazujący odliczenia podatku VAT przed wykonaniem usługi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?