W którym momencie ujmować w kosztach nagrody dla pracowników?
PYTANIE
W regulaminie wynagradzania samorządowego zakładu budżetowego jest zapis "Za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej oraz nienaganne i rzetelne wywiązywanie się z obowiązków pracowniczych pracownikowi może zostać przyznana nagroda pieniężna. Podstawą do przyznania nagrody może być pisemny wniosek bezpośredniego przełożonego. O przyznaniu nagrody decyduje Dyrektor. Odpis zawiadomienia o przyznaniu nagrody składa się do akt osobowych pracownika". Brak jest określenia w regulaminie terminu wypłaty takiej nagrody. Dyrektor wręczył pracownikom zatrudnionym na umowę o pracę zawiadomienie o przyznaniu nagrody 29.12.2023 r., które podpisał. Lista płac została sporządzona 4.01.2024 r. i tego też dnia została wypłacona. Nagrody zostały zaksięgowane w księgach rachunkowych w roku 2023.
Czy ww. nagrody są kosztem podatkowym roku 2023, czy 2024?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX