W którym momencie ujmować materiały podstawowe w kosztach uzyskania przychodu?
PYTANIE
Firma osoby fizycznej stosuje uproszczoną metodę (kasową) rozpoznawania kosztów. Firma zajmuje się montowaniem wind w budynkach.
Czy dostarczenie zakupionej przez firmę od dostawcy windy do budynku, w którym ma zostać zamontowana, powinno zostać udokumentowane i wpisane do PKPiR zgodnie z § 16 i 17 rozporządzenia MF z 26.08.2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów?
Czy koszt zakupu windy w grudniu przez firmę, który to zakup został udokumentowany fakturą wystawioną, zgodnie z przepisami, w styczniu następnego roku (do 15 stycznia), powinien zostać zaliczony do kosztów grudnia poprzedniego roku, czy stycznia następnego roku?
Faktura za montaż windy została wystawiona w grudniu (montaż został wykonany w grudniu).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX