W którym momencie ująć w kosztach podatkowych delegacje wypłacone pracownikom?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jurek Marek
Odpowiedzi udzielono: 13 lutego 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy delegacje wypłacone w następnym miesiącu mogą być kosztem podatkowym w miesiącu ich wystawienia?

Prowadzę firmę budowlaną, która współpracuje z firmami deweloperskimi. Deweloperzy mają rozpoczęte budowy w różnych miastach np. Warszawa, Kraków itp. Pracownicy zatrudnieni w mojej firmie wyjeżdżają samochodem służbowym do ww. miast na budowy, gdzie wykonują instalację wodną. Wyjazd ich rozpoczyna się w poniedziałek rano, a kończy w piątek wieczór. Wystawiamy dla każdego pracownika delegacje za ten okres, w której wyliczamy dietę i ryczałt za nocleg. Pracownicy nocują w moich prywatnych domach, gdzie firma otrzymuje ode mnie fakturę za wynajem domów. W każdym miesiącu pracownik otrzymuje cztery delegacje (każda na jeden tydzień pracy). Delegacje te są płatne do 10 dnia w miesiącu następnym np delegacje za grudzień 2014 są wypłacone do 10 stycznia 2015 r.

Czy ww. stanowisko jest prawidłowe?

Czy delegacje są prawidłowo wystawione?

Czy delegacje można zaliczyć do kosztów podatkowych w grudniu 2014?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX