W którym momencie ująć w kosztach nieściągalne należności?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 30 maja 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Kiedy uznać za koszty podatkowe niezapłacone należności?

W 2016 r. wykonaliśmy usługi transportu dla firmy holenderskiej na kwotę 202.000 zł. Firma nie zapłaciła za wykonane usługi i w sierpniu przekazaliśmy sprawę do kancelarii podatkowej. Kontakt z kancelarią był ograniczony i dopiero 16.05.2017 r., uzyskaliśmy informację, że dnia 26 września został w naszym imieniu złożony wniosek o zgłoszenie wierzytelności w postępowaniu upadłościowym oraz, że 27.05.2016 r. została ogłoszona upadłość tej firmy. W księgach 2016 r. utworzyliśmy odpis aktualizacyjny (761/280).

Kiedy powinniśmy uznać te należności jako koszty podatkowe?

Czy musimy korygować zeznanie roku 2016 (gdzie te należności zostały uznane jako nkup), czy rozliczyć je w roku bieżącym, kiedy uzyskaliśmy informację o upadłości naszego dłużnika?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX