W którym momencie rozpoznać w kosztach wydatki na przygotowanie produkcji, gdy klient zrezygnował z zamówienia?
PYTANIE
Otrzymujemy zapytania od klientów na wycenę różnych detali. Proces przygotowania technologii wymaga czasu i jest kosztowny (nie zawsze zakończony sukcesem).
Czy poniesione nakłady, które są dokładnie określone możemy zawieszać na na koncie dotyczącym konkretnych zleceń i dopiero uwzględniać w kosztach wytworzenia sprzedanych produktów, gdy wystąpią przychody ze sprzedaży?
Czy gdyby okazało się, że klient nie zaakceptował ceny to będzie to w tym momencie kosztem uzyskania przychodu okresu jako np. koszty ogólne, czy powinniśmy się wtedy cofnąć i potraktować je jako pośrednie i rozliczyć podatkowo w miesiącu poniesienia?
Jest to istotne na pewno na przełomie roku, gdyż wtedy te poniesione koszty, co do których rezultat nie jest znany, trzeba by aktywować i nie rozliczać ich podatkowo.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX