W którym momencie rozliczyć ponoszony przez importera koszt doposażenia samochodów ponoszony w związku z akcją promocyjną jednego z modeli aut?
PYTANIE
Firma jest importerem aut. W ramach organizowanej promocji wybranego modelu auta zostaje ono doposażone w dodatkowe akcesoria. Np. firma zewnętrzna zmienia tapicerkę na skórzaną w ramach usługi wykonywanej na rzecz importera. Importer kupuje też od producenta oznakowanie nowej wersji auta z nazwą tej wersji auta i chromowane gałki skrzyni biegów. Działania te obejmują zatem zakup doposażenia auta.
Czy takie działania można nazwać promocyjnymi i zaliczyć do kosztów sprzedaży pośrednich tj. odniesionych w momencie dokonania zakupu, bez uwzględniania daty sprzedaży auta dealerowi?
Czy kwalifikować jako bezpośrednie i rozliczać w momencie sprzedaży samochodu dealerowi, czyli w momencie gdy samochód zostaje wydany wraz z doposażeniem?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX