W którym momencie należy ująć dofinansowanie na zakup środka trwałego, w momencie złożenia wniosku o dofinansowanie, w momencie zakupu środka trwałego, czy w momencie wpływu dofinansowania na konto?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Krystyna
Odpowiedzi udzielono: 15 marca 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy Instytucją Kultury. W 2023 r. jednostka zwróciła się z wnioskiem do wojewody o dofinansowanie zakupu środka trwałego. Zakupu tego dokonaliśmy z własnych środków w miesiącu sierpniu 2023 r. i wpisaliśmy do ewidencji środków trwałych. Decyzję o przyznaniu dofinansowania otrzymaliśmy w grudniu 2023 r. Dofinansowanie wpłynęło na nasz rachunek bankowy dopiero w styczniu 2024 r.

W którym roku ująć dofinansowanie na zakup tego środka trwałego?

Jakie księgowania powinny zostać wykonane w 2023 a jakie w 2024 roku?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX