W którym kraju powinien rozliczać się Czech zatrudniony w polskiej spółce, wykonujący pracę na terenie Czech oraz innych krajów europy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jurek Marek
Odpowiedzi udzielono: 16 listopada 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W którym z krajów, w Polsce czy w Czechach, czeski pracownik zatrudniony na umowę o pracę, wykonywaną w Czechach i innych krajach Europy Południowej, ma obowiązek rozliczyć się z uzyskanego dochodu?

Polska spółka zatrudnia na umowę o pracę pracownika, obywatela Czech, mającego stałe miejsce zamieszkanie w Czechach. Miejsce pracy zostało wyznaczone w umowie o pracę w spółce w Polsce. Pracownika zatrudniono na stanowisku Area Sales Manager. Do jego obowiązków należy zdobywanie zamówień od klientów na terenie Czech i wyznaczonych krajów Europy Południowej. Za przejazdy z miejsca zamieszkania w Czechach do klientów pracownik otrzymuje diety. Za przejazdy do Polski (rozliczenie zamówień, pobranie materiałów reklamowych) nie otrzymuje diety tylko ma pokrywane koszty przejazdu i noclegi. Spółka stoi na stanowisku, że pracownik jest czeskim rezydentem podatkowym i jego wynagrodzenie podlega opodatkowaniu wg przepisów czeskiego prawa podatkowego.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX