W których kolumnach KPiR należy ująć dotacje z urzędu miasta i składki od rodziców otrzymane w związku z prowadzeniem przedszkola oraz wydatki poniesione na tą działalność?
PYTANIE
Podatnik prowadzi przedszkole w formie PKPIR. Ponosi koszty prowadzenia przedszkola i uzyskuje przychody w formie składek miesięcznych od rodziców. Co miesiąc otrzymuje dotację z urzędu miasta na dofinansowanie przedszkola. Dofinansowanie przeznaczone jest na zwrot poniesionych wydatków na przedszkole m.in. wynagrodzenia pracowników, catering, najem. Dofinansowanie nie dotyczy konkretnego wydatku tylko jest ogólnym zwrotem za poniesiony katalog wydatków. Wydatki przewyższają dofinansowanie. W związku z czym nie można dopasować konkretnej kwoty dotacji do danego wydatku. Czy prawidłowym jest księgowanie: 1. wszystkich wydatków w kolumnach 10-13, 2. przychodów (składek rodziców) w kolumnie 7 3. otrzymanej dotacji w kolumnie 17 – Uwagi - (zwolnienie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawa o PIT) 4. zapis księgowy zbiorczy – wyksięgowanie wydatków z kosztów (kolumna 13 na minus) w kwocie równej otrzymanej dotacji (art. 22 ust. 3 i 3a ustawy o PIT). Czy takie postępowanie jest prawidłowe ?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX