W jakim trybie należy rozpatrzeć skargę złożoną przez petenta OPS na pracowników socjalnych i kierownika OPS?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 30 listopada 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Klient pomocy społecznej wniósł skargę na pracowników socjalnych i kierownika OPS do Ministerstwa Sprawiedliwości - Biura Kontroli i Audytu Wewnętrznego, Wydziału Skarg i Wniosków. Ministerstwo przekazało niniejszą skargę do przewodniczącego Rady Gminy z prośbą o stosowne rozpatrzenie.

Jak powinna zostać taka skarga rozpatrzona?

Przewodniczący Rady Gminy uznał, iż skarga w sprawie kierownika ma być rozpatrywana na sesji rady gminy, natomiast skarga odnośnie pracowników socjalnych ma być rozpatrywana przez kierownika OPS.

Czy jest to poprawna procedura?

Jakie informacje dotyczące klienta mogą zostać przekazane przez kierownika radnym podczas sesji otwartej, na której będzie rozpatrywana skarga?

Klient korzysta ze stałej pomocy ośrodka. Był skazany za wyłudzenie świadczeń z pomocy społecznej i za składanie fałszywych oświadczeń. Klient w ogóle nie współpracuje z pracownikiem socjalnym i uchyla się od umożliwienia przeprowadzenia wywiadu środowiskowego.

Czy można takie informacje przekazać radnym?

Czy niniejsza skarga na kierownika OPS powinna być rozpatrzona przez komisję rewizyjną, nie zaś na otwartej sesji rady gminy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX