W jakim terminie dostawca płatności powinien zrealizować zwrot kwoty nieautoryzowanej transakcji, jeśli klient zgłosi transakcję nieautoryzowaną, która jest jeszcze w blokadzie i nie doszło jeszcze do fizycznego obciążenia rachunku?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łuc-Seweryn Anna
Odpowiedzi udzielono: 23 listopada 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy o usługach płatniczych z dnia 19 sierpnia 2011 r. ... w przypadku wystąpienia nieautoryzowanej transakcji płatniczej dostawca płatnika niezwłocznie, nie później jednak niż do końca dnia roboczego następującego po dniu stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji, którą został obciążony rachunek płatnika, lub po dniu otrzymania stosownego zgłoszenia, zwraca płatnikowi kwotę nieautoryzowanej transakcji płatniczej.

Czy w przypadku zgłoszenia przez klienta transakcji nieautoryzowanej, która jest jeszcze w blokadzie - zwrot kwoty tej transakcji w dniu fizycznego obciążenia rachunku spełnia warunek zwrotu w terminie D+1, chociaż nastąpi np. 2 dni po zgłoszeniu?

Wyjaśnienie: Transakcje kartą płatniczą po wykonaniu są w blokadzie (autoryzacji) nie ma fizycznego obciążenia rachunku - zaksięgowania transakcji. Księgowanie, obciążenie rachunku następuje po kilku dniach - ok 3 dni.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX