W jakim stopniu nowy pracownik księgowości odpowiada za braki i nieprawidłowości, które powstały w okresie sprzed jego zatrudnienia w spółce?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 21 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jestem nowym głównym księgowym w spółce. Nie jestem ani członkiem Zarządu ani prokurentem. Po dołączeniu do firmy zauważyłem wiele kwestii nieuregulowanych jak brak procedury wewnętrznej przeciwdziałającej niewywiązywaniu się z obowiązku przekazywania informacji o schematach podatkowych, brak procedury należytej staranności w VAT czy WHT, brak dokumentacji cen transferowych, niewłaściwe odliczanie VAT wynikające z nieuwzględnienia przepisów o proporcji bazowej itd.

W jakim stopniu jako nowy pracownik odpowiadam za te braki i nieprawidłowości, które powstały w okresie sprzed mojego zatrudnienia w spółce?

Teraz z uwagi na bardzo liczne obowiązku brakuje mi czasu na zajęcie się zaległościami i bieżącymi obowiązkami jak złożenie TCR.

Czy teraz w przypadku kontroli został bym obciążony istotnymi karami, czy są jakieś okoliczności, które pozwoliłyby mi na uwolnienie się od odpowiedzialności?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX