W jakim roku podatkowym powinny zostać potrącone koszty kampanii reklamowej poniesione w styczniu 2010 r.?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 5 listopada 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka w styczniu 2010 r. zorganizowała promocję swoich produktów. Klient do każdego zakupionego pakietu produktów "X" otrzymywał zestaw gadżetów. W skład zestawu gadżetów wchodziły:

1)

kalendarz książkowy z logo i danymi teleadresowymi firmy oraz z informacjami na temat produktów spółki,

2)

długopis firmowy,

3)

pendrive-brelok firmowy (z logo i danymi teleadresowymi oraz wgraną prezentacją produktów spółki).

W związku z tą promocją spółka w grudniu 2009 r. poniosła koszty zakupu ww. gadżetów, tj. otrzymała w grudniu 2008 r.:

1)

fakturę za ww. kalendarze wystawioną w dniu 8 grudnia 2009 r.,

2)

fakturę za ww. długopisy wystawioną w dniu 16 grudnia 2009 r.,

3)

fakturę za ww. pendrivy-breloki wystawioną w dniu 18 grudnia 2009 r.

Ponadto spółka poniosła koszty wyprodukowania ulotek informujących klientów o organizowanej promocji i jej zasadach, udokumentowane fakturą wystawioną w dniu 10 grudnia 2009 r.

W jakim okresie powinny zostać zaksięgowane ww. faktury dokumentujące koszty spółki poniesione w związku z promocją produktów w świetle ustawy o rachunkowości?

W jakim roku podatkowym powinny zostać potrącone ww. koszty w myśl przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX