W jakim roku podatkowym powinny zostać potrącone koszty kampanii reklamowej poniesione w styczniu 2010 r.?
PYTANIE
Spółka w styczniu 2010 r. zorganizowała promocję swoich produktów. Klient do każdego zakupionego pakietu produktów "X" otrzymywał zestaw gadżetów. W skład zestawu gadżetów wchodziły:
kalendarz książkowy z logo i danymi teleadresowymi firmy oraz z informacjami na temat produktów spółki,
długopis firmowy,
pendrive-brelok firmowy (z logo i danymi teleadresowymi oraz wgraną prezentacją produktów spółki).
W związku z tą promocją spółka w grudniu 2009 r. poniosła koszty zakupu ww. gadżetów, tj. otrzymała w grudniu 2008 r.:
fakturę za ww. kalendarze wystawioną w dniu 8 grudnia 2009 r.,
fakturę za ww. długopisy wystawioną w dniu 16 grudnia 2009 r.,
fakturę za ww. pendrivy-breloki wystawioną w dniu 18 grudnia 2009 r.
Ponadto spółka poniosła koszty wyprodukowania ulotek informujących klientów o organizowanej promocji i jej zasadach, udokumentowane fakturą wystawioną w dniu 10 grudnia 2009 r.
W jakim okresie powinny zostać zaksięgowane ww. faktury dokumentujące koszty spółki poniesione w związku z promocją produktów w świetle ustawy o rachunkowości?
W jakim roku podatkowym powinny zostać potrącone ww. koszty w myśl przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX