W jakim przypadku organ powinien wezwać przedsiębiorcę do złożenia wniosku o wymianę licencji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Posański Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 3 maja 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Prezydent miasta, w 2009 r. udzielił przedsiębiorcy licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy. W tym roku Główny Inspektor Transportu Drogowego przysłał prezydentowi miasta informację o naruszeniach, które miały miejsce w 2021 r. mogących stanowić podstawę do wszczęcia postępowania w sprawie zbadania dobrej reputacji. Organ sprawdził w CEIDG, że przedsiębiorca zmienił adres siedzib firmy i odesłał wszelkie dokumenty staroście powiatu, informując przedsiębiorcę o tym fakcie. Przepisy prawa stanowią, że cyt. "Organ, o którym mowa w art. 7 ust. 2, wszczyna postępowanie administracyjne w zakresie spełniania wymogu dobrej reputacji przewoźnika drogowego, zarządzającego transportem lub osoby fizycznej, o której mowa w art. 7c....". Przedsiębiorca od 2012 r. nie aktualizuje i nie aktualizował zgodnie danych zarówno tych adresowych jak i innych (o których mowa w art. 14 u.t.d.), w tym oświadczeń o stanie zatrudnienia czy adresu bazy itd. Nie przeprowadzono również kontroli, o której mowa w art. 83 u.t.d. Przedsiębiorca nie uiścił też kary za naruszenia, o których jest mowa w piśmie (decyzji) GITD.

Czy organ, którym jest obecnie starosta powinien najpierw wezwać do złożenia wniosku o wymianę licencji ze względu na nowe dane adresowe, (żądając, aktualnych oświadczeń i zaświadczeń, o których mowa w ustawie o transporcie drogowym), czy od razu przeprowadzić badanie reputacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX