W jakim okresie Spółka powinna zaksięgować koszty promocji?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Rodziewicz Ewa
Odpowiedzi udzielono: 5 kwietnia 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka organizuje promocję. Promocja będzie skierowana do bezpośrednich, największych odbiorców, których hurtownie będą rywalizowały pomiędzy sobą, i mniejszych klientów, którzy będą rywalizowali pomiędzy sobą w ramach regionów sprzedaży naszej Spółki. Czas trwania promocji to 3 kwartały począwszy od czerwca 2011 r. do marca 2012 r. Klienci podzieleni zostaną na grupy i nagradzani będą za:

1)

wielkości zakupów od naszej Spółki lub odsprzedaży w rynek (w przypadku dużych klientów Spółka otrzymuje od nich raporty ich odprzedaży) lub

2)

za wzrosty zakupów bezpośrednie w naszej Spółce lub wzrosty odsprzedaży w rynek w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego lub

3)

za zrealizowanie określonego targetu.

Nagrodą będą bilety na mecze Euro 2012., z uwagi na to, bilety muszą być w całości kupione już w kwietniu 2011 r.

W jakim okresie Spółka powinna zaksięgować koszty promocji?

Czy powinna rozliczyć je w czasie począwszy od czerwca 2011 r. do marca 2012 r., czy też powinna je ująć w koszty jednorazowo w momencie zakupu biletów, tj. w kwietniu 2011?

Czy może powinna je ująć jeszcze w inny sposób?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX